Marnix schreef:Ik ben het daar grotendeels wel mee eens, toch zit er gevoelsmatig wal wat verschil tussen leren dat je op religieuze gronden tegen homoseksuele relaties bent en bijvoorbeeld leren dat alle praktiserende homo's de doodstraf verdienen bijvoorbeeld. Het eerste kan je leren zonder anderen als minderwaardig te zien en als zodanig te behandelen, in het tweede geval blijkt dat vaak lastig te zijn. Als het gedachtegoed echt extremistisch is wordt het natuurlijk wel lastig om te zeggen: Laat iedereen gewoon zelf bepalen wat hij / zij vindt, als zij daar voor zijn hoef je niet voor anderen tegen te zijn. Ergens ligt natuurlijk een grens.
Mijn grens is altijd: vrijheid voor iedereen mits je een ander niet schaadt..
Leren dat je op religieuze gronden tegen homoseksuele relaties bent gaat voor mij al te ver, want dat kan wel degelijk homochristenen schaden.
Ik zou niet weten wie er geschaadt wordt bij een homoseksuele relatie met beider instemming. (of een andere invulling van je seksualiteit).
Wat ik zei, sommige homo's worden daardoor tot zelfmoord gedreven. Ik heb het een tijdje terug van dichtbij meegemaakt, enorm heftig!
En het was nog niet eens zo'n zware gemeente, en het werd ook niet 'bot' geleerd maar onder de streep was het duidelijk: zonde: mag niet.
Zeg er dan op zijn minst bij dat er ook andere Bijbelse opvattingen zijn en leg die uit of verwijs door.
Ik snap dat je niet alles voor kunt zijn, maar deze psychische nood is geen incident.
Als de overheid ziet dat bijvoorbeeld gokken of genotsmiddelen regelmatig uit de hand loopt wil ze ook regels en toezicht hebben.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)