Infralapsariërs en supralapsariërs

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 02 apr 2004 11:57

Het Weermannetje schreef:Je kunt iets aanbieden van pak het maar of je kunt het alleen voorstellen.

Wie dorst heeft kome, en die wil neme het water des levens om niet. (Op. 22:17)
O alle gij dorstigen! komt tot de wateren, en gij, die geen geld hebt, komt, koopt en eet, ja komt, koopt zonder geld, en zonder prijs, wijn en melk! (Jes. 55:1)

Ik lees hier toch wel wat anders...
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 apr 2004 11:59

Maar God is het die het in u werkt, beide het willen en het werken.

En,

Ik heb ze getrokken met mensenzelen, met touwen der liefde.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 02 apr 2004 12:00

Het Weermannetje schreef:Maar God is het die het in u werkt, beide het willen en het werken.

En,

Ik heb ze getrokken met mensenzelen, met touwen der liefde.

Helemaal waar, maar sluit dit het aanbod uit?????
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 apr 2004 12:14

Je kunt iemand iets niet aanbieden wat hij niet kan aannemen.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 02 apr 2004 12:20

Het Weermannetje schreef:Je kunt iemand iets niet aanbieden wat hij niet kan aannemen.

En hoe komt het dat de mensen het niet kunnen aannemen, door hun onwil, want God staat te popelen om je de kracht te geven.

Spurgeon vergeleek het met de man die lam terneer zat bij het badwater in Bethesda. Jezus zei: "sta op en wandel"! Die man volgde het bevel op, omdat hij geloofde dat God hem de kracht ervoor zou geven. Hij zei tenminste niet: "sorry, maar dat kan ik niet".

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 apr 2004 12:24

Jaja, maar daar staat precies zoals ik het zeg. God moest hem eerst de kracht geven om te komen.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 02 apr 2004 12:33

Het Weermannetje schreef:Jaja, maar daar staat precies zoals ik het zeg. God moest hem eerst de kracht geven om te komen.

Maar daarom blijft de nodiging, het aanbod wel staan... We moeten gewoon komen, en niet dralen.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 apr 2004 12:35

Juist, we moeten ons wel bekeren, maar uit onszelf kunnen we dat niet, goed we blijven draaien, laten we stoppen.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 02 apr 2004 12:41

Het Weermannetje schreef:Juist, we moeten ons wel bekeren, maar uit onszelf kunnen we dat niet, goed we blijven draaien, laten we stoppen.

Vast moet je in ieder geval blijven houden dat als God het aanbiedt aan iedereen, het ook wil geven.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 apr 2004 12:42

Daarom houd ik daar niet aanvast. God biedt het niet aan iedereen aan.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 02 apr 2004 12:51

Het Weermannetje schreef:Jaja, maar daar staat precies zoals ik het zeg. God moest hem eerst de kracht geven om te komen.

even heel persoonlijk, heb je ooit wel eens geprobeert om te geloven in Jezus Christus die persoonlijk voor jou gestorven is. Dat is de opdracht die tot jou komt. En zolang je dat niet geprobeert heb, zolang je geen gehoor geeft aan deze oproep zal je ook nooit kracht ontvangen van God om te geloven.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 02 apr 2004 12:58

Het Weermannetje schreef:Daarom houd ik daar niet aanvast. God biedt het niet aan iedereen aan.

Zie eerdere post:
Wie dorst heeft kome, en die wil neme het water des levens om niet. (Op. 22:17)
O alle gij dorstigen! komt tot de wateren, en gij, die geen geld hebt, komt, koopt en eet, ja komt, koopt zonder geld, en zonder prijs, wijn en melk! (Jes. 55:1)

Jij mag hier de beperking aanwijzen.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 apr 2004 13:17

Ja, wie er dorst heeft, maar een mens heeft van nature geen dorst.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 02 apr 2004 13:23

Het Weermannetje schreef:Ja, wie er dorst heeft, maar een mens heeft van nature geen dorst.

:mrgreen:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 02 apr 2004 13:25

Het Weermannetje schreef:Ja, wie er dorst heeft, maar een mens heeft van nature geen dorst.

Wendt u naar Mij toe wordt behouden, o alle gij einden der aarde (Jes. 45:22)

En als ik voor een publiek met arme mensen roep: wie wil krijgt van mij duizend euro, aan wie biedt ik dan die duizend euro aan, alleen aan degenen die willen?

Terug naar “Archief”