Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Ik denk van niet. Je moet eerst trouwen en binnen je huwelijk mag je geslachtsgemeenschap hebben.
Het Weermannetje schreef:Andere lieve schat,
Geslachtsgemeenschap mag pas als je getrouwd bent, dat is geen voorwaarde voor je huwelijk hoor.
Cybercurse schreef:Er is helemaal geen gebod als 'gij zult niet bumsen voor het huwelijk')
Alleen wat 'goede' voorbeelden van mensen die het niet deden, m.i. om te voorkomen dat je met anderen dan je uiteindelijke levenspartner het bed in springt. Bovendien waren er vroeger nog geen voorbehoedsmiddelen.
Dus: volgens mij is seks voor het huwelijk niet verboden!
meschianza schreef:Cybercurse schreef:Er is helemaal geen gebod als 'gij zult niet bumsen voor het huwelijk')
Alleen wat 'goede' voorbeelden van mensen die het niet deden, m.i. om te voorkomen dat je met anderen dan je uiteindelijke levenspartner het bed in springt. Bovendien waren er vroeger nog geen voorbehoedsmiddelen.
Dus: volgens mij is seks voor het huwelijk niet verboden!
Maar nu ga jij er wel vanuit dat die lui in de bijbel sex bewaarde alleen omdat ze anders voortijdig kinderen zouden krijgen. Waar baseer jij dat op?
Cybercurse schreef:Zo bedoel ik het niet. Net zogoed het voorkomen van overspel, moreel verval en ga zo maar door.
Als ik puur je vraag zou moeten beantwoorden zou ik zeggen dat ik dat baseerde op het feit dat van geslachtsgemeenschap kindertjes kunnen komen
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 20 gasten