Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor naamloos » 31 mei 2024 09:58

benefietdiner schreef:Dank voor de definitie over mij.
Maar Marnix Ik zou mij toch maar eens afvragen of je hier op refoweb niet het zelfde gedrag vertoond, die ik omschreef over de moslimgemeenschap in Nederland, door je enorm velen (soms hooghartige) reactie die je geeft. Vrienden van mij zijn hier op refoweb forum weggegaan omdat jij een claimgedrag vertoond op bijna allen onderwerpen op het forum. Jammer dat je dit zelf niet inziet en logisch omdat het bij je gedrag past.

Je vrienden zijn net zo vrij als @Marnix om te reageren en discussieren zoveel als ze willen.
Maar misschien hadden ze geen argumenten op de reacties van Marnix en lopen ze in plaats daarvan klagend weg.
Als er dan verder niet zoveel actieve deelnemers overblijjven is het niet gek dat de meest actieve eruit springt.
Om daar negatief gedrag/karaktereigenschappen aan te koppelen is een drogreden.
Daarnaast, uit de reacties van Marnix kan ik met de beste (of kwaadste) wil van de wereld niet op opmaken wat jij hem toeschrijft
(dat in tegenstelling tot iemand die ik nu niet bij name zal noemen :mrgreen: =; )
(]
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 31 mei 2024 09:59

Katlheen schreef: Dus als je zo'n certificaat wenst als kopende partij, heeft dat maar 1 verklaring.
En als je zo'n certificaat verstrekt heeft dat ook maar 1 verklaring toch?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 31 mei 2024 10:54

En als je zo'n certificaat verstrekt heeft dat ook maar 1 verklaring toch?

Klopt. "Handel is handel, en als ik het niet verkoop, dan doet een ander het wel". Moraal en principes gelden alleen als ze gratis en zonder consequenties zijn.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 31 mei 2024 11:10

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 31 mei 2024 11:18

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2024 13:14

StillAwake schreef:Het verschil is wel dat in sommige Islamitische landen (voornamelijk Iran en Jemen) aan hele jonge kinderen al leuzen worden geleerd als "dood aan Israel". En dat de minderwaardigheid van Joden onderdeel is van het onderwijs wat kinderen krijgen.
Daarmee is antisemitisme in bepaalde hoeken van de islamitische wereld inderdaad onderdeel van de cultuur geworden.

Daarmee is niet gezegd dat op persoonlijk vlak geen vriendschappen kunnen bestaan, maar de meeste mensen in een Islamitisch land kennen over het algemeen persoonlijk geen joden, en worden dus nooit met het tegendeel geconfronteerd.

Daarmee zeg ik niet dat alle moslims antisemitisch zijn of (hoe Arnon Grunberg het wilde horen) jodenhaat alléén onder moslims voorkomt.
Maar dat het onderdeel is van de cultuur van de Islam is (naar wat ik gezien heb in het Midden Oosten) volgens mij gewoon een feit.

Het is vooral veel te generaliserend. Er zijn zeker plekken, landen, gebieden, stromingen waar dit (veel) voorkomt maar er zijn ook tal van plekken waar moslims geen bloedhekel hebben aan Joden of westerlingen, Amerikanen etc. Maar volgens Benefietdiner (en Mona Keijzer denk ik) bestaat er geen gematigde Islam en zijn ze allemaal even erg, de een komt er hooguit wat meer voor uit dan de ander. Dat is het gevaar met dit soort uitspraken en als ne het altijd maar hebt over “de Islam” of “de moslims” werkt dat ook heel polariserend want je hebt het altijd over wij vs hen.
Laatst gewijzigd door Marnix op 31 mei 2024 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 31 mei 2024 13:56

-

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2024 18:17

StillAwake schreef:Die mis ik even?

Had ik niet bewust gedaan.

Daar ben ik het volledig mee eens.
De tegenreactie van Grunberg is echter dat antisemitisem nooit iets met de Islam te maken heeft.
En helaas weten we ook dat dat vaak wél het geval is.

Mona Keijzer (en benefietdiner) zijn veel te stellig in hun islamofobie, maar we moeten ook uitkijken dat we niet de andere kant op doorslaan.
Door problemen (die er weldegelijk zijn) te ontkennen neem je ze helaas niet weg...

Dat zegt Grunberg niet, hij zegt:

Grunberg: ‘Ik denk niet dat antisemitisme, jodenhaat, puur een probleem is van mensen met een islamitische achtergrond.’ En vervolgens haalt hij voorbeelden aan dat het ook in andere kringen speelt. Maar hij zegt ook niet dat het totaal niet voorkomt onder moslims. En in Nederland klopt dat denk ook wel redelijk denk ik zo. Het is zeker niet alleen of vooral een probleem onder moslims. Dat vindt de PVV wel fijn om het zo te framen maar in extreemrechtse en extreemlinkse kringen komt het net zo goed en misschien wel in ergere mate voor.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 02 jun 2024 16:11

Afschuw in Duitsland na oproep op TikTok om ex-moslims en islamcritici te doden.

,,Mensen, eindelijk goed nieuws: deze Stürzenberger is neergestoken. Insjallah krijgt de jongen die hem neerstak het hoogste niveau in het paradijs. Ik zweer bij Allah, ik zal je geld sturen, mijn vriend. Ik zal je geld sturen.’’

https://www.ad.nl/buitenland/afschuw-in ... ~aeb5ca7d/

Ja.... Marnix rustig maar weer een losse flodder van benefietdiner, dit is maar één moslim de andere zijn niet zo.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 02 jun 2024 19:55

benefietdiner schreef:Afschuw in Duitsland na oproep op TikTok om ex-moslims en islamcritici te doden.

,,Mensen, eindelijk goed nieuws: deze Stürzenberger is neergestoken. Insjallah krijgt de jongen die hem neerstak het hoogste niveau in het paradijs. Ik zweer bij Allah, ik zal je geld sturen, mijn vriend. Ik zal je geld sturen.’’

https://www.ad.nl/buitenland/afschuw-in ... ~aeb5ca7d/

Ja.... Marnix rustig maar weer een losse flodder van benefietdiner, dit is maar één moslim de andere zijn niet zo.
Wat een feest he? Een agent vermoord maar er is altijd goed nieuws te melden.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2024 19:59

benefietdiner schreef:

Fijn dat je het zelf weet en zegt, dan hoef ik dat niet te doen!!! Trots op je, je leert snel!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 03 jun 2024 10:57

-

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2024 12:33

Klopt maar dat zegt hij ook, hij zegt er nadrukkelijk:

Dat is natuurlijk niet cynische bedoeld, hij weet gewoon hoe de vork in de steel zit en benadrukt dat daarom nog maar eens :mrgreen:

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 jun 2024 12:55

StillAwake schreef:Niemand hier ontkent dat de extremistische Islam levensgevaarlijk is.
Niemand ontkent ook dat deze extremistische groepen over lijken gaan.
Niemand ontkent dat dergelijke groepen wereldwijd een risico inhouden.

Dat houdt echter niet in dat de meeste moslims er zo instaan.
En die malloot die hem hier geld voor geeft (al vraag ik me af of hij zijn geld ook daadwerkelijk gaat delen...): gekken houd je altijd.
Het grootste deel van de moslims zit hier helemaal niet op te wachten, en het grootste deel doet dit ook niet.

Net zoals het grootste deel van de Christenen géén lid van de KKK is, géén sympathie voor kindermisbruik kon opbrengen en géén voorstander is van slavernij.
We gaan met Nederland dezelfde kant op als Noord-Afrika.

Noord-Afrika was ooit van zeer grote betekenis voor de Christelijke Kerk. In de eerste eeuwen na het rondgaan van Jezus Christus in Israël bevond zich in Noord-Afrika een ogenschijnlijk sterke en bloeiende Kerk. Dit uitgestrekte ‘heidens’ gebied was grotendeels gekerstend en het bracht zelfs kerkvaders van formaat voort.
In de zevende en achtste eeuw echter veroverden de Arabische moslims het gebied, en tot op de dag van vandaag, eeuwen later, is Noord-Afrika nog altijd vrijwel geheel islamitisch, terwijl er van de Kerk weinig of niets meer te bespeuren valt. (Bron: Open Doors).

Zoals ik zei gaat ook Nederland de kant op van islamisering met het ach en wee geroep dat alle islamieten niet het zelfde zijn, wat jij en velen anderen dus ook doen. De enige die dit wel door heeft is Geert Wilders en bijvoorbeeld Docent Filosoof Jelle van Baardewijk. Hij waarschuwt voor radicale studenten die onlangs de universiteiten bezetten. Hij zei: 'De bezetting is nog maar het begin, ze zijn tegen het Westen als geheel (premium)'.
Dat is Juist Jelle, velen ogen zijn hiervoor gesloten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2024 15:04

benefietdiner schreef:We gaan met Nederland dezelfde kant op als Noord-Afrika.

Noord-Afrika was ooit van zeer grote betekenis voor de Christelijke Kerk. In de eerste eeuwen na het rondgaan van Jezus Christus in Israël bevond zich in Noord-Afrika een ogenschijnlijk sterke en bloeiende Kerk. Dit uitgestrekte ‘heidens’ gebied was grotendeels gekerstend en het bracht zelfs kerkvaders van formaat voort.
In de zevende en achtste eeuw echter veroverden de Arabische moslims het gebied, en tot op de dag van vandaag, eeuwen later, is Noord-Afrika nog altijd vrijwel geheel islamitisch, terwijl er van de Kerk weinig of niets meer te bespeuren valt. (Bron: Open Doors).

Zoals ik zei gaat ook Nederland de kant op van islamisering met het ach en wee geroep dat alle islamieten niet het zelfde zijn, wat jij en velen anderen dus ook doen. De enige die dit wel door heeft is Geert Wilders en bijvoorbeeld Docent Filosoof Jelle van Baardewijk. Hij waarschuwt voor radicale studenten die onlangs de universiteiten bezetten. De bezetting is nog maar het begin, ze zijn tegen het Westen als geheel (premium). Dat is Juist Jelle, velen ogen zijn hiervoor gesloten.

Het is altijd goed om naar de feiten te kijken en bij reacties van jou is dat extra belangrijk omdat je vaak allerlei dingen door elkaar gooit.

Allereerst: We gaan nog niet echt Noord-Afrika achterna. Daar werd de regio veroverd door de Arabieren op de Romeinen. Dat is bij ons niet echt het geval he. Het aantal moslims in Nederland neemt ook niet enorm toe, dat ligt al jaren rond de 5%. Dat het aantal christenen wel daalt is een trend die hier volledig los van staat, ook dat is als je naar Noord-Afrika kijkt rond 700 een heel ander verhaal.

Wat de studentenprotesten betreft, een groot deel van hen is helemaal geen moslim, vaak zijn het linkse progressieve mensen die het nog geen 24 uur in Gaza zouden uithouden en helemaal niets met religie hebben en juist voor westerse leefregels / vrijheden zijn. Ten onrechte probeer je daar een religie de schuld van te geven. Er zijn er absoluut die zich bij de protesten aansluiten en zich misdragen maar het grootste deel van de moslims moet daar niets van hebben en zoals wel vaker is het dan weer een klein groepje radicalen.

Kortom het is waar dat Nederland ontkerkelijkt en het is onzin dat de islam hier de macht aan het overnemen is en enorm groeit. En daarmee is je losse flodder "we gaan dezelfde kant op als Noord-Afrika" enorme onzin. Tot zover, de feiten en de fabels zijn weer van elkaar gescheiden... mooi staaltje gedraai om maar de moslims de schuld van alles te kunnen geven en jezelf en anderen daar ver boven te plaatsen :roll:

Terug naar “Actualiteit & Politiek”