Moderators: Memmem, Moderafo's
Jesaja40 schreef:StillAwake:
Wat is dat voor grote onzin. Blijkbaar wil u niet geloven dat mijn volksgenoten per dag per hoofd van de bevolking 1,5 Kg voedsel brengt. Het zal, zoals het hoort keurig door hen betaald worden. Blijkbaar bent u zo verblind geworden dat u alles voor zoete koek slikt wat Hamas u voorhoudt. Daarmee positioneert u zich in de lijn van antisemitisme. Het is uw keuze om tegen beter weten in uw menig weer te geven. Dat doe ik ook vanuit Joodse zijde.
Jesaja40 schreef:Bron Coordination of Activities in the Territoriris (Cogat)
Volgens de VN kwamen er op 28 maart 264 vrachtwagens Gaza binnen, de meeste (201) via Israël en een ander deel via Egypte. Daarmee is het aantal vrachtwagens weer bijna hetzelfde als voorafgaand aan 7 oktober (280) waarbij we wel moeten bedenken dat toen de helft geen voedsel en medicijnen vervoerde, maar ook andere spullen. Nu is het vrijwel uitsluitend voedsel en medicijnen. Dat is dan wel met de kanttekening dat de lokale voedselproductie in Gaza zelf door de oorlogshandelingen stil ligt en het gebied dus vrijwel geheel afhankelijk is van import. Dat was voor oktober niet zo. Ik denk dus dat dit een enerzijds/anderzijds verhaal is.StillAwake schreef:Het is me een raadsel hoe je in 167 vrachtwagens in totaal 3300ton voedsel weet te prakken (zeker niet als er ook brandstof, drinkwater en medicijnen meemoeten...), maar goed, het zou mooi zijn als het waar was.
Wel vraag ik me af hoe realistisch de getallen van één van de strijdende partijen zijn. Een overheidsorganisatie van een land in oorlog blind vertrouwen is niet heel verstandig.
Je hebt al een aantal keer gewezen op propaganda in deze oorlog. Denk je echt dat Israël die propaganda niet hanteert?
Jesaja40 schreef:Marnix,
Bron https://www.telegraaf.nl/watuzegt/40269 ... ant-en-nos
Artikel is van Leon de Winter in columns
Jesaja40 schreef:Met dank aan Yada.
Eindelijk komt de waarheid aan het licht.
wat is de waarheid?
Jesaja40 schreef:hans0166 citeert:
Dezelfde vraag is al bijna tweeduizend jaar geleden ook gesteld.
Pilatus zeide tot Hem: Wat is waarheid? Johannes 18:38
Er is dus niets nieuws onder de zon.
Klopt maar daarom is het misschien ook wat gevaarlijk om op basis van 1 bericht van een instantie die verbonden is aan een van beide strijdende partijen te pretenderen dat je de waarheid kent ;-) "de waarheid ligt in het midden" is ook een oeroude wijsheid en niet voor niets.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast