Moderators: johannes1, Moderafo's
johannes1 schreef:Het gekke is dat ik hem op mijn mobiel en oude laptop gelijk vindt, maar op de laptop van jongens niet. Het ligt denk aan de laptop maar kan niet vinden waar de fout zit.
Marnix schreef:Enige dat ik kan bedenken is dat je SSID op een protocol draait dat te nieuw is voor de laptop. Bijvoorbeeld dat je draadloze netwerk op 5GHz draait en je laptop (wifi-adapter erin) geen 5 GHz ondersteunt maar alleen 2.4. Zoiets.
StillAwake schreef:Zou kunnen, maar voor zover ik weet zendt elke router naast een 5GHz in elk geval een 2.4GHz uit...
Staat ie niet toevallig op Airplane mode?
Controlevraag nog even: andere netwerken zijn op de specifieke laptop wel zichtbaar neem ik aan? En jouw netwerk is op andere apparaten wel zichbaar, ook als je het netwerk van je telefoon of laptop verwijdert of kijkt op een apparaat dat nog nooit verbonden is?
johannes1 schreef:Contact opgenomen met de provider. Die zagen dat Wifi6 aan stond. Deze techniek wordt nog niet door alle apparaten gehanteerd. Ze hebben hem uitgezet. Nu doet internet het wel weer.
Bedankt voor het meedenken.
Marnix schreef:Oke, verbaast me wel, zo oud is Wifi6 ook nog niet (2018) dus had verwacht dat er dan wel meer devices problemen hadden gehad. Maar is er in tussentijd dan iets veranderd aan de instellingen? Want in dit geval zou het voor de herinstallatie ook niet gewerkt hebben.
JWBokx schreef:Bij veel providers worden routers niet vaak geupdate, zeker de oudere modellen.
Dan duurt het lang voordat wifi6 geïntroduceerd wordt.
Ik zit bij odido, tja de goedkoopste dus wat kan je verwachten, maar daar is wifi6 nog niet zo lang actief.
En dan eerst op de nieuwste routers en als je wat langer klant bent duurt het langer, of krijg je het helemaal niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten