Jantje1 schreef:Het negende gebod gaat uiteraard niet alleen over liegen.
Zondag 43 zegt ook nog de volgende zaken: Dat ik tegen niemand valse getuigenis geve, niemand zijn woorden verdraaie, geen achterklapper of lasteraar zij, niemand lichtelijk en onverhoord oordele of helpe veroordelen; maar allerlei liegen en bedriegen, als eigen werken des duivels, vermijde, tenzij dat ik den zwaren toorn Gods op mij laden wil; insgelijks, dat ik in het gericht en alle andere handelingen de waarheid liefhebbe, oprechtelijk spreke en belijde; ook mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere.
Het oneerlijk spreken over Refoforum valt hier ook onder.
En nee, ik ga met jullie geen discussie aan. Remonstranten hebben allerlei meningen en als het er op aankomt, wordt het op de persoon. Vabdaar de weinige mensen die met dr. Van den Brink in een discussie gaan. En vandaar ook dat ik de discussie nu al reeds beëindig.
Klopt, maar ik verdraai er helemaal niets aan. Ik ben gewoon eerlijk en geef gewoon aan waarom ik verbannen ben. Persoonlijk vind ik het natuurlijk jammer dat Refoforum mij verbannen heeft. Maarja, wil er nu verder geen woorden meer aan vuil maken.
Kun je aantonen dat ik een remonstrant ben? Zondag 43 zegt namelijk het volgende: Dat ik tegen niemand valse getuigenis geve,
niemand zijn woorden verdraaie, geen achterklapper of lasteraar zij, niemand lichtelijk en onverhoord oordele of helpe veroordelen; maar allerlei liegen en bedriegen, als eigen werken des duivels, vermijde, tenzij dat ik den zwaren toorn Gods op mij laden wil; insgelijks, dat ik in het gericht en alle andere handelingen de waarheid liefhebbe, oprechtelijk spreke en belijde; ook mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere.