Het Weermannetje schreef:kootje schreef:Het Weermannetje schreef:kootje schreef:Het Weermannetje schreef:Nee, zo is het ook niet, je moet krachtens de eis van Gods wet bidden om bekering.
Dat betekent dus dat God aan de ene mens wél genade wil geven, en aan de andere niet. Dan is God toch wel behoorlijk schijnheilig bezig als Hij zegt: Wendt u naar Mij toe, wordt behouden o alle gij einden der aarde, Jes. 45:22, een nodiging waar ik geen enkele beperking in zie.
God is niet schijnheilig, wij willen niet. God vraagt het aan ons, maar uit onszelf doen wij het niet. God zal het in ons moeten werken, en dan willen wij in het begin nog niet. Er staat niet voor niets in de Bijbel dat God de uitverkorenen getrokken heeft.
Dus als je nou ziet dat je wil, dan zeg je toch: "Heere, dank u, dat Gij het willen gegeven hebt, hier is mijn hart voor U!"
En eisen, klinkt heel anders dan aanbieden...
Je kunt toch niet aanbieden als iemand het niet kan aannemen?
Joh. 6:47-51
Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Die in Mij gelooft, heeft het eeuwige leven.
Ik ben het Brood des levens.
Uw vaders hebben het Manna gegeten in de woestijn, en zij zijn gestorven.
Dit is het Brood, dat uit den hemel nederdaalt, opdat de mens daarvan ete, en niet sterve.
Ik ben dat levende Brood, dat uit den hemel nedergedaald is; zo iemand van dit Brood eet, die zal in der eeuwigheid leven. En het Brood, dat Ik geven zal, is Mijn vlees, hetwelk Ik geven zal voor het leven der wereld.
Is dit geen prachtig aanbod?
Ik ben het helemaal met je eens dat een mens het niet wil aannemen, maar daarmee verdwijnt het aanbod niet. God zorgt ook dat mensen gewillig worden om het wel aan te nemen, zie Joh. 1:12 zovelen Hem
aangenomen hebben, die heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden!
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)