Moderators: johannes1, Moderafo's
Gruezi schreef:Ik ga regelmatig een dagje mountainbiken in de Rheinschlucht. Je hebt er waanzinnig mooie routes, en wat ik zelf prettig vind is dat je, mocht je onverwacht op moeten geven door bv een blessure (zoals mij vorig jaar overkwam), kun je altijd je fiets aan de bus hangen om daarheen te gaan waar je wilt (in mijn geval een treinstation). Ik had daar nooit zo over nagedacht maar ik vond het een hele geruststelling
Gruezi schreef:Ik ga regelmatig een dagje mountainbiken in de Rheinschlucht. Je hebt er waanzinnig mooie routes, en wat ik zelf prettig vind is dat je, mocht je onverwacht op moeten geven door bv een blessure (zoals mij vorig jaar overkwam), kun je altijd je fiets aan de bus hangen om daarheen te gaan waar je wilt (in mijn geval een treinstation). Ik had daar nooit zo over nagedacht maar ik vond het een hele geruststelling
Gruezi schreef:Ja, dat is net zo naar! Hoe heb je het op kunnen lossen?
Marnix schreef:Ik ben niet zo'n klimmer, mtb is leuk maar in de bergen zou ik me dan wel toeleggen op downhillen en dan met een skilift naar boven of zo, of een e-mtb kopen want dat klimmen lijkt me dan weer niet zo grappig
Mijn vrouw werkte thuis, doen we normaal nooit maar dit keer toevallig wel, dus die kon me ophalen met de auto, ik moest een paar minuten naar de weg lopen. Fiets in de auto en direct naar de fietsenmaken gebracht. Voorwiel (duur fullcrum-wiel van nog niet zo oud, had ik niet zelf gekocht trouwens) had het gewoon totaal begeven, enorm slag. Iets van metaalmoeheid of een constructiefout gok ik. Gelukkig zelf niets aan overgehouden.
pindas83 schreef:Er zijn vaak gewichtslimieten verbonden aan wielen Marnix
Gruezi schreef:Dragen jullie op je gewone fiets (dus geen racefiets oid) een fietshelm? Vroeger in NL deed ik dat niet en ik ken ook niemand die dat deed of doet, mijn fam doet niemand dat (behalve die ene persoon met een racefiets), nu vind ik dat zo onbegrijpelijk. Laatste keer in NL was ik in de vroege ochtend op Utrecht CS. Daar waren in mijn beleving wel een miljoen fietsers en niemand met een helm. Ik vond dat zo gek - terwijl ik dat vroeger zelf ook nooit deed in de stad. Grappig hoe je beeld verandert daarin. Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen
Marnix schreef:Dat ligt eraan hoe je fietst en hoe lang?
607 schreef:Ik draag zelf ook geen helm, en vind dat wanneer ik erbij stilsta raar. Mijn gedachte erbij is "Dat is nu eenmaal zo". Maar het zou wellicht beter anders kunnen zijn...
Vorig jaar ben ik op vakantie geweest in Luxemburg, waar een helm verplicht is. Toen vond ik het wel vervelend, ik was er na twee weken nog niet echt aan gewend. Dat maakte me ook niet echt geneigd om het in Nederland ook te proberen.
Ik heb een tijdje een sportfiets gebruikt, toen droeg ik wel een helm. Maar op m'n stadsfiets? Nee, nooit, en het is toch gevaarlijk genoeg...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten