Moderators: johannes1, Moderafo's
StillAwake schreef:Ik ga in de kerstvakantie naar Nederland (de kinderen hebben 3 weken, en ik heb er 6) omdat mijn ouders hun jubileum vieren met een lang weekend in Arcen (Limburg), en zijn van plan om de rest van de dagen in ons oude huis te gaan bivakkeren.
Maar ik ben (mede door de tips hier) toch wel even aan Terschelling aan het denken.
Deels wel mee eens, Zwitserland is belachelijk duur.
Maar... Jaren geleden in het Val d'Anniviers gezeten, en daar kreeg je bij de (inderdaad dure) camping een "dalkaart" cadeau, waarmee je onbeperkt gebruik kon maken van zwembaden, kabelbanen en bussen in het dal.
Dan zijn je boodschappen nog steeds belachelijk duur (duurder dan Scandinavië), maar je algehele verblijf valt dan wel weer mee.
Ik weet de prijzen niet meer, maar we hebben dat jaar vrijwel elke dag een kabelbaan genomen om op hoogte te wandelen, en dan heb je de "duurdere camping" er erg snel uit...
De meeste rustigere campings vereisen sowieso een auto voor je boodschappen.
meribel schreef:Laten we met zijn allen maar vooral realiseren hoe enorm bevoorrecht en gezegend we zijn dat we überhaupt op vakantie zijn gegaan in ons leven.
StillAwake schreef:Nieuw Zeeland (Zuidereiland) is eigenlijk wel redelijk vergelijkbaar, en misschien zelfs wel mooier.
Noordereiland ken ik eigenlijk niet.
En Nepal vond ik ook heel mooi, Patagonië eveneens (hoewel dat ook weer aan Noorwegen doet denken).
En voor wat betreft de titel "mooiste plek van Europa": ook Skye en Corsica (ieder op hun eigen wijze) scoren daar heel hoog... Geniet er van!
Pont de Mission heette het
StillAwake schreef:We zullen het op gebied van vakantie wellicht nooit eens worden (en dat is prima, want hoe minder mensen dezelfde dingen doen als ik, hoe rustiger ik het heb).
Maar ik moet toegeven: je tipte een paar week geleden Ustaostet.
En afgelopen weekend zijn we daar inderdaad eens heen gereden, en daar hebben we inderdaad geen spijt van.
De route ernaartoe was prachtig, en het plaatsje zelf lag ook heel leuk.
Wel is het vanaf daar wat lastiger om echt "de wildernis" in te reizen, dus als "met de trein bereikbaar bergdorp" voldeed het wellicht iets minder (maar dat zochten we op dat moment ook niet...)
Lalage schreef:Ha wat leuk. Toen we daar met de trein waren zei ik tegen Borkdude dat we moesten uitstappen en hij zei: 'Maar hier is niks!' Het is inderdaad niet zo bergachtig als Zwitserland, maar toch een aardige tussenstop als je van Oslo naar Bergen reist
Marnix schreef:Beter dan Flåm waar je je vooral kan vergapen aan cruisschepen die duizenden toeristen uitspugen, waarmee je met z'n allen veel kan betalen en in een treintje kan gaan zitten om de mooie natuur van Noorwegen te bekijken die je overal (gratis) kan zien
Lalage schreef:Oh daar zijn we ook geweest! Was dat met die waterval waar je kunt uitstappen om foto's te maken en waar dan muziek wordt gedraaid? Heel apart...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten