Katlheen schreef:De kosten in verhouding met zelf rijden was voor ons ook de reden om op de terugweg de boot te pakken. We moesten 950 euro aftikken, maar dat was dan auto met caravan, 2 hutten en maaltijden. We hadden dan geen 2 overnachtingen in Denemarken en Duitsland (al snel 120 euro) en de tolbruggen. Die laatsten zijn ook nogal prijzig. In Denemarken was dat al snel 65 euro, en de tolbrug tussen Denemarken en Zweden was al bijna 130 euro. Tel uit je winst.
Alles bij elkaar schat ik dat we anders nog een 400 euro kwijt waren voor het zelf terug rijden. Dan is het nog een goede 500 euro wat we aan extra kosten kwijt waren. En dan heb je de afweging of je dat de moeite waard vindt. Wij vonden van wel. Voor de kinderen was het een groot avontuur, en aangezien ik de enige ben die mag rijden met auto en caravan (BE rijbewijs nodig) vond ik het ook wel prettig. Met Tourette lange stukken rijden is voor mij niet zo fijn namelijk, met Oxazepam mag je niet meer rijden.
Oslo, vanaf Duitsland gedaan?
Ja in 2018 Kiel - Oslo en terug (3 weken Noorwegen in hytte. 20 uur varen maar daarvan slaap je er 8 :-) in 2013 Noord-Denemarken (Hirtshals) naar Kristiansand en terug helemaal gereden, met een oud Volkswagen campertje een maand door Noorwegen getrokken. In 2016 Kiel - Göteborg, twee weken Zweden / Denemarken in hutjes met de oudste, die werd toen een half jaar. En dit jaar Zweden, Rådestrands Camping bij Råda en Camping Tiveden tussen de grote meren. Op die laatste camping (aanrader) waren we 6 jaar geleden ook een paar dagen geweest. Toen kreeg de oudste zijn eerste tandjes en eerste hapjes eten, nu heb ik met hem gekanood en geslapen op een onbewoond eiland :-)
Heerlijk land met kids ook. Op de eerste camping hadden ze “kinderanimatie”. Dan gingen ze vlotten bouwen en erop varen, hutten bouwen, pijl en boog / ktapult maken en ermee schieten, dropping enz. En bij de lunch worstjes op een tak prikken en boven een vuurtje roosteren. Heerlijk!