Dorpeling schreef:Ik krijg sws steeds meer vraagtekens bij het nut van het volhouden van deze oorlog. De gewone Rus wordt geraakt en verarmd, de infrastructuur en woningen van Oekraine steeds meer vernietigd en de rest van de wereld wordt vooral geraakt door de sancties en straks door honger en armoede.
Wat mij betreft zetten ze een streep onder de onderhandelingen en worden er eindelijk knopen doorgehakt. Dit is het toch niet waard. Een stukje grond opgeven en de belofte van neutraliteit kan zoveel verdere ellende voorkomen. Je kunt wel koste wat kost je trots en grond willen behouden maar tegen elke prijs?![]()
Ik bedoel, hoeveel levens mag dit conflict gaan kosten? Wat n ellende.
Oekraine wordt toch geen NAVO lid, als ze daar nu eens eerlijk over waren.. dat was al een begin.
We vinden oorlog allemaal zinvol, oorlogsslachtoffers enorm verdrietig, niemand wil graag “de Russen pesten” met sancties. Maar het gaat om om een lapje grond, het gaat om vrijheid, zelfbeschikkingsrecht, ook om de vrijheid om je te kunnen verdedigen. Rusland wil een andere regeringn in Oekraïne, neutraliteit dus ze mogen niet teveel samenwerken met het Westen, ze zouden moeten demilitariseren dus ze kunnen zoch niet goed meer verdedigen. Plus een flink stuk land afstaan waarvan de grote meerderheid van de inwoners daar helemaal niet op zit te wachten. Het zijn nogal offers om te brengen. Daar vechten ze liever terug dan zomaar hun vrijheid weg te geven. Ik ben enorm tegen oorlog maar vijandige mogendheden maar te geven wat ze willen omdat ze anders geweld gaan gebruiken en je klappen kan krijgen gaat me toch te ver. Dan ga je geweld wel heel erg aantrekkelijk maken door het te belonen.