StillAwake schreef:Dat bestrijd ik ook niet (al zie ik in mijn omgeving dit effect niet terug), maar de stelling in het door "lammetje" geplaatste artikel op de site van Maurice de Hond wordt gezegd dat natuurlijke immuniteit ook beter zou presteren op het gebied van herinfectie met een nieuwe variant. En daar kan ik vrijwel niets over terugvinden. En wat je er wel van vindt gaat qua conclusies beide kanten op...
Lees
dit onderzoek: natuurlijke immuniteit heeft 13 keer betere bescherming tegen herinfectie dan gevaccineerden.
StillAwake schreef:Nogmaals: ben je wel eens in een Engels ziekenhuis geweest?
(...)
Je lijkt het VK als gidsland te zien op het gebied van corona-aanpak (terwijl het daar nu redelijk gaat omdat het in een eerdere fase volledig uit de had gelopen is)
Je lijkt Zweden als gidsland te zien in de aanpak van corona (terwijl het daar in de grotere steden volledig ontploft is)
Je lijkt Denemarken als gidsland te zien (terwijl je gisteren nog niet doorhad dat ze daar ook met maatregelen kampen, en wel de maatregelen waar jij het felst tegen ageert)
Je noemde gisteren Noorwegen als gidsland, terwijl (ik zit daar nu) het land volslagen onvergelijkbaar is met Nederland.
Al met al komt het over alsof je best hele intelligente lappen tekst produceert, maar feitelijk weinig kennis van zaken achter de hand hebt.
Als je op mijn argumenten ingaat, zou het wel zo handig zijn als je ze goed leest. De laatste keren dat ik Noorwegen genoemd heb in dit topic, was ergens in oktober, niet gisteren.
Ondanks alle verschillen tussen de landen (die ontken ik niet), zijn ze wel goed vergelijkbaar qua verloop van het virus. Als hier een piek is in besmettingen, dan is dat in Duitsland en het VK ook zo. Van belang is welke strategie je hier volgt. Ook die kan van land tot land verschillen, maar we moeten in ogenschouw nemen dat omicron zich hier hetzelfde zal gedragen als in het VK of in Duitsland. Dan is de vraag welke strategie je gebruikt om daarmee om te gaan. Ik ben meer voor een minder stringente aanpak. Want al die lockdowns vlakken de piek van de besmettingen dan wel af, maar ze verbreden/verlengen die piek ook, waardoor het langer duurt voordat je er van af bent. "Flatten the curve" betekent ook "lengthen the curve". Het is maar waar je voor kiest.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)