Moderators: johannes1, Moderafo's
ajl schreef:Zeker! Het is tot op heden onze deur voorbij gegaan, maar ik verwacht het elk moment.
Marnix schreef:Ik ook. Maar testen jullie op school dan? Ik dacht dat het idee was dat je thuis ging testen en als je positief test je thuis moet blijven. Om te voorkomen dat de kids eerst een paar anderen besmetten en dan weer naar huis worden gestuurd.
ajl schreef:Nee, thuis. Een ouder meldde in de app dat haar kind een positieve zelftest had en zo is het balletje gaan rollen.
Marnix schreef:Ah ik dacht dat er 12 positief werden getest en daarna naar huis gestuurd. Maar de positieve zelftest was allicht voor anderen ook aanleiding om hun kinderen te testen.
Nou ja als het virus zich met dit tempo onder de kinderen verspreidt hoeven we ook niet meer de discussie te voeren of ze binnenkort nog gevaccineerd moeten gaan worden of niet
Marnix schreef:Ik ben wel benieuwd of men het advies van het OMT om de scholen een week langer dicht te doen gaan negeren. Ik hoop het zelf wel. Ik snap niet zo goed hoe ze denken dat ouders maar allemaal even een week extra vrij zouden kunnen nemen, in een tijd die vaak best druk is, waarin mensen vaak al vakantie hebben. Ik heb 1 week vrij tussen kerst en oud en nieuw en dat is het dan dus bij verlengde vakantie gaan ze gezellig met een hoop andere kinderen naar de opvang, of opa en oma passen op of ze gaan bij andere kids spelen. Blijkbaar denkt het OMT dat veel ouders vrolijk een week extra opnemen als de vakantie een week langer duurt en dan de hele week thuis in hun gezinsbubbel gaan zitten maar dat werkt zo niet bij de meesten. De meeste mensen hebben maar een week of 6 per jaar vrij. Dus dan mogen ze wel extra vrije dagen gaan aanbieden
654321 schreef:Hier basisschoolkind ook al ruime week thuis, o.a. door veel besmettingen in de klas. Op de laatste quarantaine-dag test hij zelf positief. Dus nog een weekje thuis.
En broer ook wéér in quarantaine, die heeft het paar maanden geleden gehad. Maar de nieuwe regel is dat iedereen in quarantaine moet, behalve als de besmetting minder dat 8 weken geleden is. Dat is voor de rest van het gezin zo.
Wij hebben het nu allemaal gehad, maar goed je schijnt het nog een keer te kunnen krijgen...
Zover wij weten hebben wij nooit iemand besmet, vind dat toch wel fijn..
Ben jij alleenstaande ouder??
Mijn man kan ook niet zomaar vrij nemen (drukke tijd), ook de dagen tussen kerst en oud/nieuw normaal geen vrije dag mogelijk.
Maar dan ben ik dus thuis.
Ik denk dat het verstandig is de scholen te sluiten, om de besmettingen een klap te geven. Maar kinderen dan wel in de 'gezinsbubbel' houden, niet naar oppas, opa en oma etc.
Maar hoe doe je dat normaal dan? Ik heb de afgelopen maanden de basisschoolkinderen zelden allemaal naar school gehad door quarantaines, snotterbelletje, besmettingen in de klas, geen leerkrachten beschikbaar, contact-gehad-met etcDan kun je ze ook niet naar een oppas brengen.
ajl schreef:Ik verwacht ook dat de scholen een week extra dicht gaan. Liever niet natuurlijk, omdat het met het werk wel een hoop gedoe is, maar onoverkomelijk is het zeker niet. Mijn man werkt 5 dagen en ik werk 4 dagen. De vorige lockdowns waren we beiden een dagdeel beschikbaar voor de kinderen. Ik werkte elke dag de ochtenduren van 7.00 uur- 13.00 uur en 1 keer een avond voor de ontbrekende uren. Mijn man werkte van 12.00 uur- 18.00 uur met twee keer een avond. Op zich prima te doen. Opvang hebben wij nooit. Als er calamiteiten zijn, is/werkt een van ons thuis.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten