StillAwake schreef:Het lijkt in Duitsland inderdaad naar een vaccinatieplicht toe te gaan.
Eigenlijk hoop ik dat dat in Nederland ook gedaan wordt.
Zodat ziekenhuisbedden beschikbaar zijn voor mensen die dat nodig hebben, in plaats van voor mensen die het nodig vonden dit risico te nemen.
Nooit gedacht dat ik ooit nog voorstander van een vaccinatieplicht zou worden, maar aangezien ik werkelijk nog niet 1 doorslaggevend argument gehoord heb van welke prikvertikker dan ook: wellicht is het beter dat deze mensen tegen zichzelf beschermd worden...
En zo gaan we steeds een stapje verder, afglijdende schaal. ''Tegen zichzelf beschermen''

Wel merkwaardig, Duitsland komt met een vaccinatieverplichting terwijl 90% van de geinfecteerden op de ZA vluchten volledig gevaccineerd was. Dan moeten ze toch echt een ander vaccin hebben want wat we nu voorhanden hebben wordt echt overschat.
StillAwake schreef:Het enige argument wat ik nog niet heb gehoord is:
-Om het in God's hand te leggen.
En laat nu net dat laatste een argument zijn waar ik geen begrip, maar wel respect voor zou kunnen opbrengen.
Maar ook in behoudend christelijke kringen ben ik dat argument dus niet tegengekomen.
Lees je oa pb eens terug? Ik heb het hier ook al meerdere keren genoemd maar dan heb je een 'doodswens' ofzo en meer van die opmerkingen. Een beetje vanzelfsprekend dus dat hier niet meer de nadruk daarop gelegd wordt.
Het kan ook onderdeel zijn van hè.. om ook maar in familiare kring te beginnen, een oom van mij (40) was altijd kerngezond, maar na vaccinatie heeft hij ineens allerlei problemen met zijn longen, tot een longembolie aan toe. Dat soort argumenten spelen voor mij ook mee. Ik accepteer dan duizend keer liever het risico van besmet worden dan het risico van nadelige gevolgen van een (overbodig) vaccin.
gravo schreef:Marnix en StillAwake proberen om benefietdiner met argumenten te bestrijden. Ze willen een redelijk betoog opzetten, waarin oorzaak en gevolg netjes in de goede volgorde worden geplaatst, een betoog waarin de logica en de onvermijdelijkheid van feitelijke informatie de boventoon voeren. Ik ben het inhoudelijk vrijwel volledig met hen eens.
Maar toch wil ik uitleggen waarom deze conversatie met benefietdiner gedoemd is te mislukken.
Het mag ook korter hoor..
Overigens werkt dat van twee kanten zo, niets willen aannemen van bepaalde delen van de samenleving..

Mijn voorlopige conclusie: het is beter om het gesprek niet publiekelijk aan te gaan. Dat versterkt de polarisaties alleen maar.
Dat scheelt dan iig ellenlange lappen tekst. Overtuigen is namelijk niet mogelijk, en ook dat werkt twee kanten op.
Maar moet dat dan? En waarom? Kijk, jullie hebben een prik gehad en geloven daarin. Ik neem hem niet, nu niet en nooit niet. Prima toch?
Daarmee ben ik niet meteen een crimineel, egoist, onverantwoord of een gevaar voor de samenleving. Iets minder hysterisch mag ook wel.