Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 nov 2021 09:40

Antoon75 schreef:Ik word een beetje moe, dat schreef ik juist, en ik gaf de reden dat dat onjuist is.

Volgens mij zeg je letterlijk dat er geen enkele doelgroep is die gebaat is bij het vaccin.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 nov 2021 09:55

benefietdiner schreef:Het was ook super overdreven hoor In Rotterdam. Het was op de Coolsingel en daar is het altijd super druk. Natuurlijk, die brandjes hoorde niet en die stenen moeten niet gegooid worden naar ziekenwagen en politiewagens en dat moet gestraft worden. Misschien heb je het filmpje bekeken wat ik hier geplaatst heeft viewtopic.php?f=50&t=31983&start=5535#p2128336
Daar zie je dus politiebusjes met sirene doelloos over de Coolsingel scheuren dat jut de zaak alleen maar op. Niet voor niemendal staat er dit In de media: Kwaliteit van het korps loopt gevaar: ‘Kabinet is de politie echt aan het ruïneren’. https://www.ad.nl/werk/kwaliteit-van-he ... ~aa258a9b/ Dat is duidelijk en alle kanten waarneembaar op de Coolsingel.
En wat deze man schrijft is wijsheid: Hoe ging dit mis? ‘Jongens gaan echt de straat niet op om lekker even te rellen om het rellen’ https://www.ad.nl/binnenland/hoe-ging-d ... ~ab7ed7ae/

Tuurlijk, praat het gewoon goed. Heb je het filmpje van Scherder gekeken? Het gaat vooral mis omdat die mensen te weinig controle vanuit huis hebben, fysiek sterk zijn maar cognitief minder (daarom meer jongens dan meisjes) en ze hebben allicht wat minder prikkels maar dat rechtvaardigt dit soort rellen totaal niet. Daarnaast, het zijn telkens dezelfde groepen die dit soort gedrag vertonen. Bijvoorbeeld voetbalsupporters die zich de afgelopen maanden toen ze wel naar voetbalwedstrijden mochten ook misdroegen.

Aboutaleb: "Een deel van de relschoppers "was echt gekomen om slachtoffers te maken". "Ze hebben het idee dat ze het gevecht moeten aangaan met de politie", aldus de burgemeester.

Hulpverleners werden bekogeld met stenen en zwaar vuurwerk. Politieauto's werden in de brand gestoken. Agenten voelden zich zo bedreigd dat ze 7 mensen in hun benen hebben geschoten wat normaal nooit gebeurt want dat doen ze niet zo snel. Maar het was natuurlijk overdreven, er gebeurde niet zoveel. En als de politie dan met een busje met sirenes aan heen en weer rijdt is het hun eigen schuld.... De politie was in eerste instantie helemaal niet echt aanwezig, pas toen het mis ging.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 23 nov 2021 10:02

Antoon75 schreef:Ik word een beetje moe, dat schreef ik juist, en ik gaf de reden dat dat onjuist is.
Marnix is duidelijk zo’n narratieve waarover je schreef, die niet goed leest en graag voor zijn beurt reageert om te reageren. Door hem wordt het forum vertroebeld door eenrichtingsverkeer van vaccinatie prikker / overheerser.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 23 nov 2021 10:14

Dit verslag van mensen op de corona afdeling in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven werd op omroep Brabant vertoond.

Ik denk dat bijna elke forummer in dit verslag wel iets herkent van wat we in dit topic bespreken. Dus in dat opzicht zijn de feiten voor iedereen wel herkenbaar.
Wat me wel opviel was de vraagstelling van de verslaggever: hij leek wel op zoek naar een schuldige en een mogelijkheid om die schuldige te bestraffen. Gelukkig kreeg hij wat dat betreft tegengas van de verpleegkundigen en de ongevaccineerde patient die aan het woord was. In elk geval is dat wel een beetje het discours wat we elders in de media tegenkomen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 23 nov 2021 10:15

Marnix schreef:Tuurlijk, praat het gewoon goed. Heb je het filmpje van Scherder gekeken? Het gaat vooral mis omdat die mensen te weinig controle vanuit huis hebben, fysiek sterk zijn maar cognitief minder (daarom meer jongens dan meisjes) en ze hebben allicht wat minder prikkels maar dat rechtvaardigt dit soort rellen totaal niet. Daarnaast, het zijn telkens dezelfde groepen die dit soort gedrag vertonen. Bijvoorbeeld voetbalsupporters die zich de afgelopen maanden toen ze wel naar voetbalwedstrijden mochten ook misdroegen.

Aboutaleb: "Een deel van de relschoppers "was echt gekomen om slachtoffers te maken". "Ze hebben het idee dat ze het gevecht moeten aangaan met de politie", aldus de burgemeester.

Hulpverleners werden bekogeld met stenen en zwaar vuurwerk. Politieauto's werden in de brand gestoken. Agenten voelden zich zo bedreigd dat ze 7 mensen in hun benen hebben geschoten wat normaal nooit gebeurt want dat doen ze niet zo snel. Maar het was natuurlijk overdreven, er gebeurde niet zoveel. En als de politie dan met een busje met sirenes aan heen en weer rijdt is het hun eigen schuld.... De politie was in eerste instantie helemaal niet echt aanwezig, pas toen het mis ging.

‘Gevestigde politiek moet heel anders gaan denken’ schrijft Bert Blase Burgemeester.
‘Toenemende polarisatie protesten en geweld uitspattingen. Dat is een opeenstapeling van frustraties In de maatschappij een uitweg zoekt' verbaast Bert Blase niet. 'De onrust en chaos waren te voorzien. Dit vraag om een verandering van de dominante politieke cultuur’.
Er zijn gelukkig nog verstandige Burgemeester.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 nov 2021 10:34

benefietdiner schreef:‘Gevestigde politiek moet heel anders gaan denken’ schrijft Bert Blase Burgemeester.
‘Toenemende polarisatie protesten en geweld uitspattingen. Dat is een opeenstapeling van frustraties In de maatschappij een uitweg zoekt' verbaast Bert Blase niet. 'De onrust en chaos waren te voorzien. Dit vraag om een verandering van de dominante politieke cultuur’.

Het was misschien ook wel een beetje te voorzien, het was alleen wat lastig te voorkomen zonder daarmee tal van andere problemen te krijgen. Maar ja we zijn een welvarend land, niet zo gewend meer om wat tegenslag te krijgen dus nogal verwend. En als er dan een keer een pandemie is en we moeten ons wat beperken krijg je dit soort verwend egoistisch gedrag. En zonder corona zag je dat ook al. Voetbalgeweld, geweld tegen hulpverleners, het is niet door corona ontstaan.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 23 nov 2021 10:43

Marnix schreef:Klopt. Maar je hebt ook de kans om in het ziekenhuis te komen, de kans om long covid te krijgen, in quarantaine te moeten, de kans op myocarditus (al wel eens als argument tegen vaccins gebruikt maar dat risico is er ook als je corona krijgt). En die kans is bij oudere mensen inderdaad stukken hoger. Maar als je het kan voorkomen door 2x een prikje in je arm te zetten, wanneer wegen de kosten dan niet op tegen de baten? Dan is "onder de 50 gaat er toch niemand dood aan Covid dus die groep hoef je niet te prikken" iets te kort door de bocht.

De kansen die je noemt hebben mensen met vaccin even goed.
Wat nu als, zeg eens 50-ers, liever ervoor kiezen om geen bijwerkingen van het vaccin te krijgen en dan inderdaad iets meer risico lopen om covid te krijgen met eventueel daarbij behorende bijwerkingen? Weet je iig wel zeker geen ongewenste en waarschijnlijk onnodige bijwerkingen van het vaccin te krijgen..

Goed stuk over oversterfte, maarre.. niet door covid hoor! [-X
https://www.maurice.nl/2021/11/21/strij ... -ontbrand/

Van 2G is wel gebleken niet goed te zijn voor de volksgezondheid in Nederland. Als 2G echt ingevoerd gaat worden, zijn de rellen van afgelopen dagen nog maar het begin.
Daarnaast schieten de cijfers omhoog sinds het groene vinkje is ingevoerd. Toeval? Het vaccin is niet afdoende. Jammer, maar de waarheid. In Gibraltar is 100% gevaccineerd, 40% met booster. Wat denk je? Er worden weer nieuwe, zware maatregelen ingevoerd.

Afglijdende schaal dit. Accepteer nu eens dat het geen zin heeft om net te doen alsof het vaccin de meest veilige weg is en het dus geen zin heeft mensen massaal te dwingen tot vaccinatie!
Zet liever in op de capaciteit van de zorg, benadruk de voordelen van een gezonde levensstijl ipv codes te vragen voor toegang bij sport en ontspanning, doe meer met beschikbare medicijnen en denk eens over mogelijkheden om in te kunnen vallen als zorg-leek in die situaties waar het hard nodig is.
Mortlach schreef:Mijn vrouw en haar kant van de familie zijn allemaal Nederlandse import hier, en die hebben nog een vrij rooskleurig beeld van Nederland en Nederlanders. Ze geloven me meestal niet als ik vertel hoe het er in NL momenteel aan toe gaat...

Jij bent dus in Nederland begrijp ik? Maar snel maken dat je wegkomt dan.. tis erg hier hoor!
Is Canada niks bij. Verlof zonder betaling, niet met OV of vliegtuig zonder vaccinatie.. dat is pas een gezellig land geworden! [-(
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 23 nov 2021 10:44

benefietdiner schreef:‘Gevestigde politiek moet heel anders gaan denken’ schrijft Bert Blase Burgemeester.
Ik ben het met Marnix eens dat de rellen in Rotterdam en andere plaatsen op geen enkele manier goed te praten zijn. Degenen die eraan meegedaan hebben, waren behoorlijk fout bezig en dienen vervolgd te worden.

Je brengt wel een ander gezichtspunt op tafel en dat is die vanuit de politie en de politievakbond. Zij voelen zich gemangeld door de politiek en de relschoppers en zij mogen de rotzooi opruimen, terwijl zij net als de zorg ook allerlei achterstanden kennen, zoals bijv. in de opleiding. Zo voelen ze dat en ik vind ook dat de politiek dat signaal serieus moet nemen. Want het is wel waar dat de situatie op straat ook verhardt doordat de politiek met name jongeren allerlei dingen afpakt (voetbalwedstrijden, vuurwerk, horeca en ook school) om een virus dat vooral ouderen treft te bestrijden. Dat die jongeren daar met hun pet niet bij kunnen is wel een beetje te begrijpen, al is het totaal onaanvaardbaar dat ze daarom gaan rellen. Er speelt trouwens ook meer mee dan alleen corona, maar het gaat te ver om dat allemaal in dit topic te bespreken. Maar de politie zit er maar mooi mee opgescheept.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 nov 2021 11:37

Dorpeling schreef:De kansen die je noemt hebben mensen met vaccin even goed.
Wat nu als, zeg eens 50-ers, liever ervoor kiezen om geen bijwerkingen van het vaccin te krijgen en dan inderdaad iets meer risico lopen om covid te krijgen met eventueel daarbij behorende bijwerkingen? Weet je iig wel zeker geen ongewenste en waarschijnlijk onnodige bijwerkingen van het vaccin te krijgen..

Je krijgt sowieso wel een keer covid en zonder vaccin is de kans op bijwerkingen / ernstig ziekteverloop veel groter dan dat die kans is door het vaccin. Dus doe je aan kansberekeningen, dan is het verstandiger om voor het vaccin te kiezen. Het risico dat die 50'ers nemen is dan stukken hoger en daarmee is dan inbegrepen: Ach als het mus gaat hebben we hier goede Maar ja, ondertussen is de helft van de mensen in het ziekenhuis niet gevaccineerd en daar zitten een hoop 50'ers bij. Wat ten koste gaat van de zorg voor anderen. En veel daarvan zouden met vaccinatie niet in het ziekenhuis terecht zijn gekomen. En dus is het collectief gezien geen goede keuze geweest.

Van 2G is wel gebleken niet goed te zijn voor de volksgezondheid in Nederland. Als 2G echt ingevoerd gaat worden, zijn de rellen van afgelopen dagen nog maar het begin.
Daarnaast schieten de cijfers omhoog sinds het groene vinkje is ingevoerd. Toeval? Het vaccin is niet afdoende. Jammer, maar de waarheid. In Gibraltar is 100% gevaccineerd, 40% met booster. Wat denk je? Er worden weer nieuwe, zware maatregelen ingevoerd.

Afglijdende schaal dit. Accepteer nu eens dat het geen zin heeft om net te doen alsof het vaccin de meest veilige weg is en het dus geen zin heeft mensen massaal te dwingen tot vaccinatie!
Zet liever in op de capaciteit van de zorg, benadruk de voordelen van een gezonde levensstijl ipv codes te vragen voor toegang bij sport en ontspanning, doe meer met beschikbare medicijnen en denk eens over mogelijkheden om in te kunnen vallen als zorg-leek in die situaties waar het hard nodig is.

Gibraltar is zo verstandig om preventief wat maatregelen te nemen, wat ze in West-Europa wat nalieten. Om te voorkomen dat ze in een situatie als in Nederland terechtkomen. Want het vaccin beschermt niet 100% en de Deltavariant breekt door de bescherming van het vaccin heen. Dat is bekend. Maar tegelijkertijd beschermt het nog steeds enorm tegen ziekenhuisopnamen en sterfte, zeker met booster. Maar wat jij telkens probeert is met dit soort voorbeelden te zeggen: Zie je wel, het helpt niet of nauwelijks. Want je roept gelijk: "Doe nou niet alsof het vaccin de meest veilige weg is." Terwijl uit alles blijkt dat dat wel het geval is, ook al biedt het geen 100% bescherming. Zonder vaccin moet je vele malen meer in de zorg gaan investeren om die pieken te kunnen opvangen dan met. Dus je moet die twee combineren maar niet het ene proberen uit te spelen tegen het ander.

Jij bent dus in Nederland begrijp ik? Maar snel maken dat je wegkomt dan.. tis erg hier hoor!
Is Canada niks bij. Verlof zonder betaling, niet met OV of vliegtuig zonder vaccinatie.. dat is pas een gezellig land geworden! [-(

Je leest het niet goed, hij is niet in Nederland. En heb je je verdiept in coronamaatregelen in Canada? Denk je dat het daar anders is? Als je daar naartoe wil moet je volledig gevaccineerd zijn en een negatieve PCR-test laten zien. Voor het OV heb je helemaal geen QR-code / vaccinatie nodig trouwens, waarom roep je dingen die niet waar zijn om je gelijk te willen onderstrepen?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 nov 2021 15:21

Ik hoopte nu eindelijk positief getest te zijn maar helaas nog steeds niet. Kinderen in quarantaine vanwege besmettingen op school, allemaal klachten maar allemaal negatief getest. Manlief heeft een week heftige griep gehad. Meerdere testen gedaan, oa ggd pcr na 4 dagen ziek zijn en 3 negatieve zelftesten. Alles negatief. Jammer hoor, anders had ik ook mee kunnen draaien met 2G. Blijkbaar hebben wij teveel antistoffen waardoor we niet ziek worden. Ons hele dorp ligt plat. Winkel eigenaren ziek, 5 groepen in quarantaine waarvan 75% positief getest en wij niet ](*,) maar ga vooral dat vaccin halen want oh wat is het gevaarlijk.
Wel grappig dat de meeste ouders gevaccineerd ziek thuis zitten 8-[ we zijn met een klein groepje ongevaccineerden overgebleven, de meeste twijfelaars hebben hem alsnog gehaald de afgelopen maand en nu zijn ze ziek of in quarantaine. Sorry ik lach ze echt uit :oops:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 nov 2021 15:22

* ik lach overigens niet omdat ze ziek zijn hoor maar omdat ze dachten eraan te kunnen ontsnappen. En dat lukt niet met een vaccin.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 nov 2021 15:56

lammetje schreef:Ik hoopte nu eindelijk positief getest te zijn maar helaas nog steeds niet. Kinderen in quarantaine vanwege besmettingen op school, allemaal klachten maar allemaal negatief getest. Manlief heeft een week heftige griep gehad. Meerdere testen gedaan, oa ggd pcr na 4 dagen ziek zijn en 3 negatieve zelftesten. Alles negatief. Jammer hoor, anders had ik ook mee kunnen draaien met 2G. Blijkbaar hebben wij teveel antistoffen waardoor we niet ziek worden. Ons hele dorp ligt plat. Winkel eigenaren ziek, 5 groepen in quarantaine waarvan 75% positief getest en wij niet ](*,) maar ga vooral dat vaccin halen want oh wat is het gevaarlijk.
Wel grappig dat de meeste ouders gevaccineerd ziek thuis zitten 8-[ we zijn met een klein groepje ongevaccineerden overgebleven, de meeste twijfelaars hebben hem alsnog gehaald de afgelopen maand en nu zijn ze ziek of in quarantaine. Sorry ik lach ze echt uit :oops:

En jij denkt dat ze niet thuis hadden gezeten als ze het vaccin niet gehaald hadden? Jij hebt gewoon covid gehad (en misschien wel eens vaker ermee in aanraking gekomen daarna) want je werkt in de zorg dus dat is heel logisch. Dus logisch dat jij nu niet ziek wordt en sommige anderen wel. En wie zegt dat ze denken daaraan te ontsnappen? Vordeel van vaccinatie bij de deltavaraiant is vooral (naast dat de kans op besmetting / overdracht wat kleiner is) dat de kans op ziek worden / langdurige klachten veel kleiner is. Dus ik snap niet zo goed waarom je nu mensen uit gaat lachen die nog helemaal geen corona hadden gehad of die geen nu wel besmet zijn geraakt of die als gezin in quarantaine zitten omdat hun kinderen bijvoorbeeld besmet zijn. Ik ben gevaccineerd, ik ben daar blij om maar ik maak me geen enkele illusie dat we deze winter een keer onder een periode quarantaine gaan uitkomen. Het feit dat jij dan mensen uit gaat lachen geeft dan alleen maar aan hoe triest het anti-kamp vaak ik en dat die minstens zo erg bijdragen aan de polarisatie als sommige mensen die voor vaccinatie zijn. Los van dat je niet de waarheid spreekt, alsof er alleen nog maar ongevaccineerden zijn overgebleven op je werk :-) En allen die daar niet gevaccineerd zijn hebben ook al corona gehad. Maar goed, je laat jezelf wel weer goed kennen.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 23 nov 2021 16:02

lammetje schreef:Ik hoopte nu eindelijk positief getest te zijn maar helaas nog steeds niet. Kinderen in quarantaine vanwege besmettingen op school, allemaal klachten maar allemaal negatief getest. Manlief heeft een week heftige griep gehad. Meerdere testen gedaan, oa ggd pcr na 4 dagen ziek zijn en 3 negatieve zelftesten. Alles negatief. Jammer hoor, anders had ik ook mee kunnen draaien met 2G. Blijkbaar hebben wij teveel antistoffen waardoor we niet ziek worden. Ons hele dorp ligt plat. Winkel eigenaren ziek, 5 groepen in quarantaine waarvan 75% positief getest en wij niet ](*,) maar ga vooral dat vaccin halen want oh wat is het gevaarlijk.

Als dit de houding wordt.
Je haalt van alles door elkaar. Natuurlijk is het virus wel gevaarlijk. Namelijk precies voor die mensen die er gevoelig voor zijn: ouderen, mensen met andere ziekten of afweerproblemen. En bedenk ook eens: precies met de houding waarmee jij het gevaar nu stoer wilt trotseren (Kom maar op, besmet me maar, ik word toch niet ziek!), zo zijn er ook andere mensen geweest die ondanks het feit dat ze niet in de risicogroepen vielen toch verrast zijn door het virus en zwaar ziek zijn geworden, tot en met ziekenhuisopname aan toe.

Maar de grootste ergernis die ik heb over je opgetogen Jeanne d'Arc houding is de totale onverschilligheid voor de bijkomende problemen die Covid veroorzaakt. En dan heb ik het over de overbelasting van de zorg, waardoor reguliere zorg op dit moment op grote schaal wordt uitgesteld en acute zorg nog net doorgang kan vinden. Om aan te voelen wat dit betekent voor heel veel Nederlanders met andere ziekten, is enig inlevingsvermogen nodig en ook enig gevoel voor het collectieve belang in een samenleving. Denk ook eens aan een ander.

Je stelt je puur individueel op. Je vindt anderen, die een besmetting wél als een serieuze zaak zien, maar grappig en je spot met iedereen die wel geraakt wordt door Covid. Je bent wel erg met je zelf ingenomen. Je leeft in de roes van het geluk dat je is toebedeeld en in de waan dat je het allemaal zo slim aanpakt. In die roes ben je veel te snel met je woorden en haast je je om de schrijnende opmerking die je aan het eind maakt: ("Sorry, ik lach ze echt uit") nog een beetje goed te maken. Wat niet lukt, want je hebt al een tipje van de sluier opgelicht als het aankomt op hoe je er echt over denkt. Geen vertrouwen meer in de make-up die de tronie moet verhullen.

De samenleving reageert op het feit dat de zorg overbelast wordt en dat komt toch echt door de aanwas van ziekenhuisopnamen en door de grote langdurige bezetting van IC-bedden. Helemaal afgezien van alle discussies over werking, nut en noodzaak van vaccinaties, zou dit feit toch een gedeelde slotsom moeten zijn.
Hoe die mensen daar komen (met of zonder vaccin) zou me in de discussie met mensen zoals jij zelfs om het even kunnen zijn.
Maar dát ze er komen, zou toch al genoeg moeten zijn om de noodzaak van de maatregelen in te zien?

gravo
Laatst gewijzigd door gravo op 23 nov 2021 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 23 nov 2021 16:18

lammetje schreef:* ik lach overigens niet omdat ze ziek zijn hoor maar omdat ze dachten eraan te kunnen ontsnappen. En dat lukt niet met een vaccin.

geen beter vermaak dan leedvermaak he?

Wacht even tot je aan het nog lege graf van een dierbare staat... lach je dan nog?
Dwaas.

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 23 nov 2021 16:26

Blijkbaar ben jij, en is je gezin niet vatbaar voor Covid. Dat is iets om de Heere dankbaar voor te zijn.
Helaas is niet iedereen zo gezegend als jij en je gezin.
Ik zie dat je je van deze bevoorrechte positie bewust bent, het verbaast me wel dat je je niet bewust lijkt dat deze zegen je toebedeeld is en geen eigen verdienste is.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”