Moderators: johannes1, Moderafo's
StillAwake schreef:Dan lees ik het anders.
~€1900 (≈13/m2) komt neer op 146 m2 met een vierkante meterprijs van 13 euro.
Vandaar dat hij stelt: "Nu vraagt hij er ter overname €1100 (≈7,5/m2)"
In jouw sommetje is de prijs hetzelfde gebleven, maar het aantal vierkante meter gehalveerd....
chaya schreef:PCRtje
Het is gewoon Pcrtje (en de naam komt uiteindelijk van PC (in de zin van personal computer) en niet van de biologische techniek PCR (polymerasekettingreactie)).StillAwake schreef:PCR-tje
De getallen had ik allemaal afgerond, ook om er makkelijk mee te kunnen hoofdrekenen. Het is dus ongeveer 150m2.chaya schreef:13 vierkante meter voor 1900 euro.
1900 gedeeld door 13 = bij mij 146 en nog wat cijfers achter de komma.
Even goed lezen.hans0166 schreef:daar ging bij mij ook een alarmbelletje rinkelen .. een restpartij voor een volle prijs lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
( en dan ook nog beschadigd door verkeerd leggen, dat is wachten op meer problemen)
Ja, het is waarschijnlijk met iets te weinig speling ingelegd waardoor het op een bepaald punt is gaan bollen. Ik ben geen bouwkundige of klusjesman, dus ik weet niet precies hoe zoiets kan maar als dat door een nabije badkamer veroorzaakt zou kunnen zijn geloof ik je.benefietdiner schreef:Je schrijft: ‘een beetje over elkaar in plaats van in elkaar’. Dat komt er toch op neer dat het niet juist gelegd is of heeft dit met optrekkend vocht uit/onder de vloer of naastgelegen badkamer te maken. En wat is de kwaliteit van het laminaat.
benefietdiner schreef:Wat de vloerbedekking betreft heeft Chaya gelijk in. Een huurder dient de oude voerbedekking te verwijderen incl. lijmresten. Misschien is de vloerbedekking wel in het geheel gelijmd. In een huurwoning dienen alleen de randen gelijmd te worden of gespannen op latten (huurovereenkomst).
We nemen de vloer graag over, dat scheelt ons een hoop gedoe en geld voor een nieuwe en de huidige bewoner hoeft niets weg te halen. De vloerbedekking zag er strak gelegd uit - het was immers door een vakman gelegd - dus die willen we zeker neit verwijderen. Of bedoelen jullie dat we de vloerbedekking moeten verwijderen als wij het huis over een aantal jaar weer verlaten?chaya schreef:En wat benefiet ook stelt, straks moet PCRtje de laminaatvloer EN vloerbedekking EN lijmresten gaan verwijderen.
Dat is inderdaad de polymerasekettingreactie (PCR).StillAwake schreef:Ik zat met de coronatest in mijn hoofd...
Een badkamer kan ik natuurlijk niet verplaatsen. Als ik een stuk van het laminaat afsnijdt - en wel dat gedeelte dat over elkaar heen ligt - betekent dit dat er in de toekomst weer hetzelfde kan gebeuren? Of is er een zeker verzadigingspunt van het laminaat?StillAwake schreef:Als in die 1900 ook de ondervloer gezeten heeft en het leggen van een tapijt is het geen heel dure partij geweest... Het zou goed kunnen komen door een badkamer (optrekkend vocht), of (wat ik ooit zelf fout heb gedaan) een te groot temperatuursverschil bij het leggen. Bij mij lagen de laminaatdelen al een paar dagen buiten (het vroor bijna 25 graden), en had ik het in de kamer waar ik aan het leggen was opgestookt tot 15 graden. Dat gaf ook een bolling in de vloer...
Ik meen dat het 8mm was, maar dat heb ik niet ergens genoteerd. De rest weet ik niet.StillAwake schreef:Kwaliteit: je kunt denken aan de dikte, de slijtvastheid van de toplaag, de hardheid van de toplaag en de gevoeligheid voor UV (verkleuren)
Nee, nouja, ik hoop niet dat dat tot 2020 nog werd gedaan.StillAwake schreef:Vroeger stelden huiseigenaren dat een vloerbedekking niet mocht blijven liggen. Belangrijkste reden daarvoor was asbest, wat vroeger vaak in vloerbedekking verwerkt zat.
In jouw casus klinkt dat niet logisch...
StillAwake schreef:Vroeger stelden huiseigenaren dat een vloerbedekking niet mocht blijven liggen. Belangrijkste reden daarvoor was asbest, wat vroeger vaak in vloerbedekking verwerkt zat.
Pcrtje schreef: Of bedoelen jullie dat we de vloerbedekking moeten verwijderen als wij het huis over een aantal jaar weer verlaten?
StillAwake schreef:Je mag het tegenwoordig laten liggen (in samenspraak met je opvolger, vroeger mocht je vloerbedekking (vanwege asbest) niet eens ter overname aanbieden.
Althans, ik heb 3x een huurhuis verlaten, alle drie de keren was dat de regel, en was dit de reden.
Chaya schreef:Misschien verschilt het met woningbouwvereniging of particulier verhuurder.
Mijn hoogbejaarde buurtjes gaan nu (van een koophuis) naar een huurseniorenappartement verhuizen, en apart vind ik dan dat ze er zelf een verhoogd toilet en muurbeugels en stoeltje in de douche moeten plaatsen.
De mevrouw van de woningbouw zei: dan laat u er toch een verhoogde toiletbril op plaatsen?
En niet iedere oudere heeft een muurbeugel en douchestoel nodig.
Zo lust je er dan nog wel een paar.
StillAwake schreef:Ik zat met de coronatest in mijn hoofd...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten