Moderators: Memmem, Moderafo's
StillAwake schreef:Voor vitamine D kon dat wel eens opgaan ja
Ik vermoed dat de gemiddelde portugees in zijn eerste levensjaar meer zon ziet dan de gemiddlede Nederlander in zijn hele leven
Maar ik snap je punt, het is wel de wijze van bewijsvoering die ik op dit forum tegenkom.
Marnix schreef:Ja je zou nog kunnen inbrengen: Het klimaat is daar beter, het is daar nog niet zo herfstig als hier. Dat klopt allicht maar we kunnen wel even vergelijken met de cijfers van vorig jaar met een veel minder besmettelijke variant en veel mer beperkingen. Ook geen vaccin maar die doet niet zoveel toch? Dus dan zouden de cijfers nu met veel minder restricties en een veel besmettelijker variant veel hoger moeten zijn. Even kijken, gemiddeld 6000 nieuwe besmettingen, 2785 mensen in het ziekenhuis, 395 mensen op de ic, 69 doden per dag.
Het aantal besmettingen was dus vorig jaar zelfde tijd 4x hoger
Het aantal mensen in het ziekenhuis was zo'n 8x hoger
Het aantal mensen op de IC was zo'n 6x hoger
Het aantal sterfgevallen was bijna 9 keer hoger.
Maar het aantal besmettingen loopt op daar wat op dus het vaccin doet niet zo veel meer...
lammetje schreef:Wacht nu nog maar rustig af tot januari, februari...
Marnix schreef:Ja je zou nog kunnen inbrengen: Het klimaat is daar beter, het is daar nog niet zo herfstig als hier. Dat klopt allicht maar we kunnen wel even vergelijken met de cijfers van vorig jaar met een veel minder besmettelijke variant en veel mer beperkingen. Ook geen vaccin maar die doet niet zoveel toch? Dus dan zouden de cijfers nu met veel minder restricties en een veel besmettelijker variant veel hoger moeten zijn. Even kijken, gemiddeld 6000 nieuwe besmettingen, 2785 mensen in het ziekenhuis, 395 mensen op de ic, 69 doden per dag.
Het aantal besmettingen was dus vorig jaar zelfde tijd 4x hoger
Het aantal mensen in het ziekenhuis was zo'n 8x hoger
Het aantal mensen op de IC was zo'n 6x hoger
Het aantal sterfgevallen was bijna 9 keer hoger.
Maar het aantal besmettingen loopt op daar wat op dus het vaccin doet niet zo veel meer...
Marnix schreef:Het EMA zegt dat ze dat niet exact weten. Met name omdat de bescherming in de loop van de tijd wat afneemt, afhankelijk is van andere factoren, maatregelen, activiteit van het virus, variant, leeftijd, type vaccin. Maar dat het vaccin goed beschermt is al door tal van onderzoeken onomstotelijk aangetoond en de EMA onderstreept dat. Sterker nog, ze keuren medicijnen niet goed (al helemaal niet tijdelijk) als de werking ervan niet onomstotelijk vaststaat.
Of lees even wat het EMA zelf zegt:
https://www.ema.europa.eu/en/human-regu ... al-section
Veendam schreef:Als ik dit allemaal goed lees dan zie ik dat er DE METHODE beschreven staat op welke manier een normaal vaccin bekeken en uitgerold wordt ten opzichte van Sars / Covid. Je kunt dan heel goed zien dat bij de normale vaccins het eerste deel langer duren zal maar dat de controle fase achteraf korter kan duren omdat door gefaseerde onderzoeken meer werking en placebo effecten kan worden gemonitord en ook de bijwerkingen duidelijker zijn, juist vanwege een langere tijd van klinisch onderzoek. Bij een voorlopige toekenning van een normaal vaccin mag er onderzoek gedaan worden op mensen met blind of dubbelblind onderzoek, door placebo 's in te zetten bijvoorbeeld. Als de onderzoeken afgerond zijn van de hele werking en de bijwerking op meerdere groepen personen komt er een evaluatie en een permanente goedkeuring en dan mag het massaal uitgerold worden.
Bij Sars/Covid is het net andersom, namelijk dat er een voorlopige toekenning is gekomen voordat de resultaten bekend zijn van de verschillende onderzoeken. De uitrol van de fabrikanten mag door de voorlopige toekenning wel, maar het hele onderzoeks en testresulatten traject wordt niet VOOR de uitrol gedaan, maar de uitrl is nu massaal en dat is dus de testfase zelf.
Het negatieve is dat er dus nu een extreem grote groep mensen onder de noemer van "proefkonijn' komt te vallen en die hele grote wereldwijde groep mensen is dus niet gevrijwaard van wat voor bijwerkingen dan ook.
Het positieve aan deze manier van werken is dat juist door het grootschalig onderzoek uit te voeren zoals dat nu dus eigenlijk het geval is, er heel veel data binnen komt en daardoor sneller een beeld ontstaat van de werking zelf en van de bijwerkingen welke op korte termijn zichtbaar zijn of zijn geworden. (wat betreft de term proefkonijn; ik zeg dus niet dat elk konijn dood neer gaat vallen)
Daardoor moet je ook reeel zijn en gewoon erkennen dat daar het verschil in zit tussen een voorlopige toekenning en een definitieve toekenning.
Als het echt duidelijk 100 % veilig zou zijn dan zou er al een permanente toekenning zijn afgegeven en dat is het dus niet.
Ben ik dat tegen vaccins of medicatie of zo ? Nee absoluut niet.
Kunnen mensen die een prik krijgen daar baat bij hebben ? Ja dat zou best kunnen.
Blijft daarbij alleen de vraag staan of de werking zelf behouden blijft of dat er wellicht 1 of zelfs 2 maal per jaar een herhaling moet komen van de volgende prik (en wat voor effect dat dan heeft op de lange termijn).
En ja, langetermijn schade: Weten ze nog niet. Dat is ook niet onlogisch hoor, maar het is aan ieder persoon afzonderlijk of ze de keuze maken om niet of nog niet gevaccineerd willen worden vanwege het risico op effecten op de lange termijn, of dat ze wel gevaccineerd willen worden om daarmee de eventuele positieve effecten te willen uitbuiten op de korte termijn.
Gravo schreef:Marnix, het punt is dat je tegen de windmolens van een ideologie vecht.
gravo schreef:(...)
Dat doet de werkelijkheid natuurlijk niet en daarom draait en kronkelt men onophoudelijk om de eigen visie toch overeind te houden(..)
Dorpeling schreef:Tot mijn grote verbazing krijgen mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden straks een QRcode. Dan zijn ze nog steeds niet gevaccineerd, en nog steeds vatbaar en kwetsbaar om ziek te worden toch?
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast