Moderators: Memmem, Moderafo's
StillAwake schreef:Als ik hoor dat we vandaag 19200 besmettingen hebben, en de ziekenhuiscijfers toch fors achterblijven bij eerdere golven denk ik dat de overbelasting op de IC's niet zozeer ligt aan de huidige bezetting, maar meer aan het gegeven dat mensen al een jaar lang op hun tandvlees lopen.
enne: 15% is nog steeds een enrom aantal mensen...
Ik denk dat de 2G voor jou de meest preferabele optie is omdat je "alleen samen krijgen we corona onder controle" niet meer zo'n prettige slogan vindt. Wellicht vind je dat je al genoeg hebt gedaan omdat je 2 prikjes hebt laten zetten en vind je dat de solidariteit daar maar eens een keer op moet houden. Nu is het verder aan de ongevaccineerden om eindelijk eens hun verantwoordelijkheid te nemen, toch?StillAwake schreef:Of de gevolgen verwerpelijk zijn: dat is een waardeoordeel, waar ik anders insta dan jij. Disproportioneel: eveneens.
Persoonlijk zie ik de alternatieven (een algehele testplicht, een volledige lockdown of, da andere kant op, het virus uit laten woeden met alle gevolgen van dien) als nog veel verwerpelijker en disproportioneler.
En inderdaad, de 2G optie is niet prettig, maar van de op tafel liggende opties wel de meest preferabele.
Jij als technisch man zou toch moeten weten dat dát de QR-code helemaal niet aantoont. Je hoopt dat het zo is. Op dit moment het tegenovergestelde: Ernst Kuipers: ’Rond de 2000 coronapatiënten in ziekenhuis, piek nog niet bereikt’ https://www.telegraaf.nl/nieuws/1308977 ... et-bereiktStillAwake schreef:Met de QR-code toon je aan dat je minder risico loopt om ernstig ziek te worden mocht je het virus bij je dragen (ontlasting zorg)
Ook dit toont de QR-code niet aan, ook hier momenteel het tegenovergestelde, gevaccineerde besmetten omdat ze zich veilig waande met de prik.StillAwake schreef:Met de QR-code toon je aan dat je een minder groot risico bent om anderen in je omgeving te besmetten (solidariteit en ontlasting zorg)
Hier geef je zelf de onzinnigheid van de QR-code aan. Zelfs de Rotterdamse TV huisarts die nu met zijn gezin in quarantaine zit riep het: “helaas, we zijn allemaal dubbel gevaccineerd, maar hebben toch covid. Maar het vaccin werkt, want anders hadden we er veel meer last van gehad”. “Het vaccin werkt!” Ik word gek van die claim.https://www.ad.nl/rotterdam/talkshowart ... ~a5519424/StillAwake schreef:Aangezien het advies nog steeds is (ook als je een QR-code bezit) "blijf thuis bij klachten en laat je testen" zou dat ook geen bezwaar mogen zijn (dat checkt de QR-code welliswaar niet, maar jouw rijbewijs toont ook niet aan of je je veters kunt strikken).
precies, het gevoel van veiligheid is vals spel en heeft juist velen besmet.StillAwake schreef:De QR-code is geen definitief iets, maar het biedt wel een gevoel van veiligheid.
Dat is momenteel Limburg hoge vaccinatiegraad en hoge besmettingsaantallen. https://nos.nl/artikel/2405015-meeste-c ... ge-cijfersStillAwake schreef:En als je vandaag zien dat de plaats met de laagste vaccinatiegraad de hoogste besmettingsaantallen kende geeft dat aan dat die veiligheid inderdaad hoger is.
benefietdiner schreef:Zelfs de Rotterdamse TV huisarts die nu met zijn gezin in quarantaine zit riep het: “helaas, we zijn allemaal dubbel gevaccineerd, maar hebben toch covid. Maar het vaccin werkt, want anders hadden we er veel meer last van gehad”. “Het vaccin werkt!” Ik word gek van die claim.
StillAwake schreef:inderdaad: dik 19000 besmettingen, met een record voor de plaats met het laagste aantal gevaccineerden:
Landelijk: 87.9% tenminste gedeeltijk gevaccineerd met 110,3 besmettingen per 100000.
Urk: 33% minimaal 1 x gevaccineerd: 376,9 besmettingen per 100000.
Lijkt toch een behoorlijke aanwijzing te zijn dat het vaccin werkt, ook tegen besmetting
Lalage schreef:En nog meer cijfertjes uit de praktijk. Geloven dat het vaccin werkt is dus van een heel andere orde dan geloven in God of Sinterklaas
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten