Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 12 nov 2021 10:35

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 11 dec 2024 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 12 nov 2021 11:48

Marnix schreef:Dat is niet de reden, dat verzin je zelf om de overheid zwart te maken en dan kan je je eigen keuze daar mee verdedigen. Bah, hoe ver ben je gezakt als je dit soort beschuldigingen daarvoor moet verzinnen. En op geen enkele manier bedenken: er is een pandemie, heel vervelend, die beperkt ons allen. Maar ik ga niks daartegen doen maar als dat vervelende consequenties heeft word ik boos.

Wat is daar bah aan? En hoezo doe ik daar niets tegen? Inderdaad, ik neem geen prik maar ga wel elke keer met frisse tegenzin testen. Ik kom dus negatief binnen om, voor de gevaccineerden is dat maar de vraag.. Wie zou 'gevaarlijker' zijn, denk je? Niet dat ik er mee zit hoor. Als ik besmet raak, so be it. Maar het klopt gewoon van geen kant.
Deze absurde situatie is gewoon de praktijk, ik zie dat toch elke keer? We zwemmen bij een zwembad waar veel ouders de zwemlessen stop gezet hebben om deze reden en dat hoor je landelijk. Wachttijden zijn al explosief gestegen en worden nu nog langer. Maar in Nederland moeten kinderen leren zwemmen en liefst zo jong mogelijk.
Nu moeten kinderen óf nat in de auto gezet, of buiten aangekleed. Zwembaden zijn er voornamelijk tegen, willen niet dat er een beperking komt voor kinderen omdat zwemveiligheid van kinderen gewoon enorm belangrijk is. En omdat hun veiligheid op deze manier gewoon niet te garanderen is, weigeren sommige zwembaden de kinderen die alleen naar binnen moeten.
En ook vanuit zwembadstichtingen komen geluiden dat ze gebruikt worden voor dwangmatige stimulatie om ouders te dwingen zich te laten vaccineren. Het gaat er niet om of een ouder wel of niet gevaccineerd is, het gaat erom dat kinderen veilig kunnen zwemmen. En dat kan ook zonder qr maar door bv andere maatregelen in te stellen. Het minste wat je als ouder nog zou mogen doen is toch je eigen kind binnen te helpen met aan- en uitkleden? Weet je wat zwemmen kost? Daar heeft iedereen gewoon recht op.

Als ik in het zwembad ben, kijk ik hoe mijn kind zwemt. En ik zie dingen die de badmeester niet ziet. Die moet namelijk op 12 kinderen tegelijk letten. En als er niet genoeg personeel is moet een kind alleen naar de kleedkamers, alleen naar het toilet, alleen langs de diepe baden.

Die cijfers, haal ik oa hier vandaan: https://artsencollectief.nl/een-ziekenh ... cineerden/. En ook van verschillende kennisjes die in het zhuis werken en zich verbazen over de cijfers van RIVM omdat ze dat niet in de praktijk zien gebeuren. Er komen steeds meer gevaccineerde mensen in het ziekenhuis, dat is gewoon een feit.
Laatst gewijzigd door Dorpeling op 12 nov 2021 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 nov 2021 13:27

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 11 dec 2024 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 nov 2021 13:59

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2021 14:11

elbert schreef:De maatregelen komen een stuk later, dat klopt. Maar ze komen wel bij veel hogere besmettingscijfers, dus je kunt ook zeggen: "het kabinet is nog meer te laat met maatregelen nemen dan vorig jaar".
Gezien de resultaten uit het verleden is het helemaal niet gek om te veronderstellen dat de maatregelen (veel) langer duren dan vooraf wordt aangekondigd. Wanneer is de laatste keer dat een tijdsduur of datum die door het kabinet werd genoemd over de coronamaatregelen ook daadwerkelijk zo uitkwam?

Klopt, je kan het alleen daarom nog niet als een voldongen feit presenteren. En hoe lang maatregelen nodig zijn ligt natuurlijk aan hoe het met de cijfers gaat en dat blijft per keer kijken, juist als sommige factoren toch weer anders zijn.

Of het kabinet te laat is is vooral afhankelijk van of de besmettingscijfers zich ook vertalen in ziekenhuiscijfers. Dan weten we over zo’n twee weken, daar is men bang voor en daarom dus ook extra regels voor 3 weken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2021 14:27

Dorpeling schreef:Wat is daar bah aan? En hoezo doe ik daar niets tegen? Inderdaad, ik neem geen prik maar ga wel elke keer met frisse tegenzin testen. Ik kom dus negatief binnen om, voor de gevaccineerden is dat maar de vraag.. Wie zou 'gevaarlijker' zijn, denk je? Niet dat ik er mee zit hoor. Als ik besmet raak, so be it. Maar het klopt gewoon van geen kant.
Deze absurde situatie is gewoon de praktijk, ik zie dat toch elke keer? We zwemmen bij een zwembad waar veel ouders de zwemlessen stop gezet hebben om deze reden en dat hoor je landelijk. Wachttijden zijn al explosief gestegen en worden nu nog langer. Maar in Nederland moeten kinderen leren zwemmen en liefst zo jong mogelijk.
Nu moeten kinderen óf nat in de auto gezet, of buiten aangekleed. Zwembaden zijn er voornamelijk tegen, willen niet dat er een beperking komt voor kinderen omdat zwemveiligheid van kinderen gewoon enorm belangrijk is. En omdat hun veiligheid op deze manier gewoon niet te garanderen is, weigeren sommige zwembaden de kinderen die alleen naar binnen moeten.
En ook vanuit zwembadstichtingen komen geluiden dat ze gebruikt worden voor dwangmatige stimulatie om ouders te dwingen zich te laten vaccineren. Het gaat er niet om of een ouder wel of niet gevaccineerd is, het gaat erom dat kinderen veilig kunnen zwemmen. En dat kan ook zonder qr maar door bv andere maatregelen in te stellen. Het minste wat je als ouder nog zou mogen doen is toch je eigen kind binnen te helpen met aan- en uitkleden? Weet je wat zwemmen kost? Daar heeft iedereen gewoon recht op.

Ik vind zelf ook dat er hier moet worden gekeken naar alternatieven en dat zwembaden daar ruimte voor moeten hebben / bieden. Je hebt wel aparte omkleedhokken vaak. En zwemmen is net als sporten belangrijk. Maar ik snap ook wel dat het in een pandemie net deze cijfers veilig moet gebeuren.

Als ik in het zwembad ben, kijk ik hoe mijn kind zwemt. En ik zie dingen die de badmeester niet ziet. Die moet namelijk op 12 kinderen tegelijk letten. En als er niet genoeg personeel is moet een kind alleen naar de kleedkamers, alleen naar het toilet, alleen langs de diepe baden.

Mwah dat personeel kan prima zonder jou hoor. Ik zit nu ruim een half jaar buiten te wachten als de kleine zwemt en ben ook geregeld buiten gaan wandelen / fietsen / lezen tijdens de zwemles, ben blij dat ik niet iedere keer een uur binnen hoef te zitten. Af en toe kijk ik binnen of door het raam, het gaat prima zonder mij. Daarnaast kunnen kinderen die zelf naar school gaan prima zelf naar een toilet of kleedkamer lopen, langs de diepe baden is al helemaal geen probleem want daar zwemt ie vanaf dag 1 al in.

Die cijfers, haal ik oa hier vandaan: https://artsencollectief.nl/een-ziekenh ... cineerden/. En ook van verschillende kennisjes die in het zhuis werken en zich verbazen over de cijfers van RIVM omdat ze dat niet in de praktijk zien gebeuren. Er komen steeds meer gevaccineerde mensen in het ziekenhuis, dat is gewoon een feit.

Er staan daar geen andere cijfers, ze worden ook niet ontkend. Er staan alleen wat nuancering en dingen als “waarom zou dat kloppen want de werking van het vaccin neemt toch af?”
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 nov 2021 14:29

Marnix schreef:Klopt, je kan het alleen daarom nog niet als een voldongen feit presenteren. En hoe lang maatregelen nodig zijn ligt natuurlijk aan hoe het met de cijfers gaat en dat blijft per keer kijken, juist als sommige factoren toch weer anders zijn.
Ab Osterhaus (wie kent hem niet) sorteert al voor op het langer doorgaan van de komende lockdown dan 3 weken, dus wat dat betreft heb ik gezelschap van een "expert" (ahum).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 nov 2021 14:33

StillAwake schreef:Oostenrijk voert een lockdown in alleen voor ongevaccineerden.
Benieuwd of het werkt!

Ik ook. Ik denk het niet, maar we zullen zien

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 12 nov 2021 15:12

Oostenrijk een lockdown voor de ongevaccineerden betekent dat deze mensen niet van huis kunnen behalve wanneer ze naar werk moeten, essentiële boodschappen gaan doen of de benen moeten strekken. :mrgreen: =D>

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2021 16:45

elbert schreef:Ab Osterhaus (wie kent hem niet) sorteert al voor op het langer doorgaan van de komende lockdown dan 3 weken, dus wat dat betreft heb ik gezelschap van een "expert" (ahum).

Zelfs als Ab Osterhaus iets zegt kan je het nog niet op voorhand als feit aannemen :roll: :lol:

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 12 nov 2021 22:40

Mortlach schreef:Ja, hoewel er destijds ook mensen waren die zeiden dat je de ziekte maar gewoon moest laten uitrazen, en als het nu wel zo dodelijk was geweest als toen, nu ook wel.

Maar dit is de situatie niet, dus niet relevant en stemmingmakerij.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 12 nov 2021 23:40

StillAwake schreef:Gelukkig wel, maar toch zitten we ook nu, in ons kikkerlandje, met een slachtofferaantal wat gelijk staat aan een middelgroot dorp...
er zijn echt veel ernstiger epidemieen en pandemieen geweest, maar om nu te zeggen : "we doen niks, want het kan erger" is ook niet heel wijs, denk je wel?

Ach wie weet het nog hè? Misschien is dat wel de kortste klap. Het beleid wat nu uit wordt gerold is naar mening ronduit destructief.

Wat er nu gebeurt is dat de hele samenleving uit elkaar wordt getrokken. Mensen worden steeds meer buitengesloten en uitgesloten uit het publieke leven omdat ze liever geen proefkonijn zijn.
Wanneer halen mensen nu eens de kop uit het zand en gaan eens zien dat we afstevenen op een compleet verrotte maatschappij.
Ipv het beleid te veroordelen worden ouders voor halfbakken versleten omdat ze er voor kiezen hun kinderen op zwemles te laten gaan maar deze buiten moeten aankleden.
Het wordt wat mij betreft tijd dat meer mensen en ook bedrijven zich gaan uitspreken hiertegen voordat wij hier ook een samenleving hebben waarin je als ongevaccineerde niet meer je brood mag verdienen en compleet buiten de maatschappij wordt geplaatst.
Veel mensen die ik spreek, gevaccineerd of ongevaccineerd hekelen dit maar spreken zich niet én publiek uit, uit angst voor afwijzing of om moeilijke discussies uit de weg te gaan. Ik herken het bij mezelf ook maar denk dat het steeds meer nodig is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 nov 2021 07:47

pindas83 schreef:Ach wie weet het nog hè? Misschien is dat wel de kortste klap. Het beleid wat nu uit wordt gerold is naar mening ronduit destructief.

Wat er nu gebeurt is dat de hele samenleving uit elkaar wordt getrokken. Mensen worden steeds meer buitengesloten en uitgesloten uit het publieke leven omdat ze liever geen proefkonijn zijn.
Wanneer halen mensen nu eens de kop uit het zand en gaan eens zien dat we afstevenen op een compleet verrotte maatschappij.
Ipv het beleid te veroordelen worden ouders voor halfbakken versleten omdat ze er voor kiezen hun kinderen op zwemles te laten gaan maar deze buiten moeten aankleden.
Het wordt wat mij betreft tijd dat meer mensen en ook bedrijven zich gaan uitspreken hiertegen voordat wij hier ook een samenleving hebben waarin je als ongevaccineerde niet meer je brood mag verdienen en compleet buiten de maatschappij wordt geplaatst.
Veel mensen die ik spreek, gevaccineerd of ongevaccineerd hekelen dit maar spreken zich niet én publiek uit, uit angst voor afwijzing of om moeilijke discussies uit de weg te gaan. Ik herken het bij mezelf ook maar denk dat het steeds meer nodig is.

Ik ben ook tegen zo weinig onderscheid maken waar mogelijk. Ik zie alleen nog niet zo goed in hoe precies als het virus zelf daar wel een soort onderscheid in maakt. Tenzij we dus zeggen: dan moeten we ons die beperkingen maar allemaal opleggen. Maar dat is ook wel moeilijk te verkopen als er een pandemie is, er een vaccin is dat een flinke mate van bescherming wil en mensen zeggen: dat wil ik niet. Hoe wil je de pandemie wel bestrijden? Want deze regels zijn niet bedacht omdat mensen dat leuk vinden of omdat ze graag onderscheid maken he. Ze zijn uit nood geboren. We moeten wat. Wat stel jij voor?

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 13 nov 2021 08:25

pindas83 schreef:.

je wordt niet buitengesloten, het is door meneer Hugo uitgelegd waarom. Je wordt beschermd tegen je eigen keuze om een aanzienlijk grotere kans te hebben de hoofdprijs van ziekenhuis opname of jackpot van IC te winnen.
Het proefkonijn verhaal hebben we zo ondertussen wel een keer gehad.

pindas83 schreef:.Wanneer halen mensen nu eens de kop uit het zand en gaan eens zien dat we afstevenen op een compleet verrotte maatschappij.

die is al sinds de bewustwording van de mens verrot, daar is niets nieuws. En als je de maatschappij verrot vind, ga eens een maandje in Afghanistan wonen, zul je zien dat we het hier als god in frankrijk hebben.

pindas83 schreef:.Het wordt wat mij betreft tijd dat meer mensen en ook bedrijven zich gaan uitspreken hiertegen voordat wij hier ook een samenleving hebben waarin je als ongevaccineerde niet meer je brood mag verdienen en compleet buiten de maatschappij wordt geplaatst.

eigen keuzes mét gevolgen zijn in deze situatie naar mijn mening gerechtvaardigd. En zoals gezegd, ter bescherming tegen een veel grotere kans op ziekte die duidelijk verminderd kan worden. 2 G nu graag.

pindas83 schreef:.Veel mensen die ik spreek, gevaccineerd of ongevaccineerd hekelen dit maar spreken zich niet én publiek uit, uit angst voor afwijzing of om moeilijke discussies uit de weg te gaan. Ik herken het bij mezelf ook maar denk dat het steeds meer nodig is.

moeilijke discussies? .. gewoon de zwakkeren maar gewoon laten kreperen? Alle opa's en oma's en chronisch zieken maar laten gaan omdat een 15% ( minus de om medische redenen niet gevaccineerden) weigeren ?.. nou.. laat dan die 15% maar lekker hun risico nemen, mét de gevolgen en de rest wel nog een leven lang van hun oudere generatie laten genieten.

geef ons aub het systeem wat Singapore wil invoeren... betaal het maar lekker zelf als je weigert, daar hoeft niet de rest van de maatschappij voor op te draaien. ( en hoewel het ook maar op blijft duiken ; het heeft niets met rokers,drinkers en obese personen te maken, die vormen met deze verslavingen geen besmettingsgevaar voor de maatschappij zoals een ziekte veroorzaakt door een virus doet)

Je zet jezelf erbuiten.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 13 nov 2021 09:17

hans0166 schreef:je wordt niet buitengesloten, het is door meneer Hugo uitgelegd waarom. Je wordt beschermd tegen je eigen keuze om een aanzienlijk grotere kans te hebben de hoofdprijs van ziekenhuis opname of jackpot van IC te winnen.
Het proefkonijn verhaal hebben we zo ondertussen wel een keer gehad.

die is al sinds de bewustwording van de mens verrot, daar is niets nieuws. En als je de maatschappij verrot vind, ga eens een maandje in Afghanistan wonen, zul je zien dat we het hier als god in frankrijk hebben.

eigen keuzes mét gevolgen zijn in deze situatie naar mijn mening gerechtvaardigd. En zoals gezegd, ter bescherming tegen een veel grotere kans op ziekte die duidelijk verminderd kan worden. 2 G nu graag.

moeilijke discussies? .. gewoon de zwakkeren maar gewoon laten kreperen? Alle opa's en oma's en chronisch zieken maar laten gaan omdat een 15% ( minus de om medische redenen niet gevaccineerden) weigeren ?.. nou.. laat dan die 15% maar lekker hun risico nemen, mét de gevolgen en de rest wel nog een leven lang van hun oudere generatie laten genieten.

geef ons aub het systeem wat Singapore wil invoeren... betaal het maar lekker zelf als je weigert, daar hoeft niet de rest van de maatschappij voor op te draaien. ( en hoewel het ook maar op blijft duiken ; het heeft niets met rokers,drinkers en obese personen te maken, die vormen met deze verslavingen geen besmettingsgevaar voor de maatschappij zoals een ziekte veroorzaakt door een virus doet)

Je zet jezelf erbuiten.

Tjonge wat een liefde volle reactie. Het liefst zou jij de rechtbank van de Katholieke Kerk, waar toe je behoord, de Inquisitio haereticae pravitatis maar weer invoeren. ](*,)
Veel erger nog dan Hitler, vond SGP’er Kersten, waren de Roomsen.
https://www.trouw.nl/binnenland/veel-er ... ~b23f1758/

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”