Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 11 nov 2021 14:46

Dorpeling schreef:

Wat ga je ermee doen?

Ik kan er niks mee maar het is voor mij een bewijs dat natuurlijk doorgemaakte covid, ook al is het bijna 2 jaar geleden, beter is dan een vaccin.
Tenmiste, daar ga ik vanuit gezien iedereen weer ziek wordt en ik tot nu toe nog gewoon doorloop zonder klachten. En zo strikt neem ik het niet met bescherming. Sommige afdelingen hebben nml nog steeds een beroerd aan/uitkleed systeem voor de bezchermende middelen. Waardoor er dus heel veel besmettingen plaatst vinden. Bij, jawel, voornamelijk gevaccineerde collega's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 nov 2021 14:56

Marnix schreef:De vaccins lijken bij de meeste mensen nog prima te werken tegen ziekenhuis en ic. Het wordt na verloop van tijd wat minder, met name bij ouderen is dat een issue. En dan nog is de gemiddelde gevaccineerde in het ziekenhuis 77 en de gemiddelde niet-gevaccineerde 57. Hoe zou dat toch komen als die vaccins zo slecht werken...

Waar halen jullie deze informatie vandaan? Dit is nml echt achterhaald
De ziekenhuizen stromen nu toch echt vol met gevaccineerden. Inderdaad wel 60 plus, maar dat was voorheen ook de meest vertegenwoordigde groep :-k

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 nov 2021 15:06

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2021 15:39

lammetje schreef:Waar halen jullie deze informatie vandaan? Dit is nml echt achterhaald
De ziekenhuizen stromen nu toch echt vol met gevaccineerden. Inderdaad wel 60 plus, maar dat was voorheen ook de meest vertegenwoordigde groep :-k

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccinee ... accineerde

Dat zijn de cijfers van oktober. Afgelopen maand. Weet je nog? 11 dagen geleden was het nog oktober. Dus het zijn behoorlijk achterhaalde cijfers. Maar zolang je door je kritische bril kijkt zie je om je geen natuurlijk alleen maar gevaccineerden ziek worden en niet-gevaccineerden niet. Ps ik lunchte vanmiddag met een collega, ze had al 2x corona gehad. Volgens deze filosofie heb ik nu dus ook "bewijs" dat natuurlijke besmetting niet werkt? :roll:

Om te voorkomen dat een "bril" bepalend word wordt wat je ziet zijn er gewoon cijfers bekend, feiten. In oktober 56 om 44 procent in het ziekenhuis niet-gevaccineerd om wel gevaccineerd, gemiddelde leeftijd 77 jaar bij gevaccineerden en 57 jaar bij niet gevaccineerden. Op de IC 70 om 30. Verschuift vast weer wat in november, vooral onder ouderen, vandaar dat een booster gewenst is, maar dit zijn de laatste cijfers. En die zijn betrouwbaarder dan wanneer grote voorstanders / tegenstanders roepen: Ik zie heel andere dingen gebeuren dus die cijfers zijn vast achterhaald.

Je ziet op die pagina ook het gemiddeld aantal opgenomen mensen per 100000 mensen. Dat ligt bij 70 plussers die zijn gevaccineerd onder de 1 (0,82) en bij niet-gevaccineerden 70-plussers boven de 5 (5,1). Bij 50-69 is dat 0,17 bij gevaccineerden en 1,98 bij niet-gevaccineerden. Onder de 50 is dat 0,42 bij niet-gevaccineerden en 0,02 bij gevaccineerden. Om dingen even in perspectief te zetten want omdat een grote meerderheid is gevaccineerd wordt dat nog wel eens vergeten.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 nov 2021 16:29

Je ziet dat de berichten van vorige week al minder positief zijn
Ik heb connecties in 4 verschillende ziekenhuizen en bij allemaal zien ze een verschuiving.

Zelf zie ik het in het verpleeghuis ook.

En ik zeg niet dat vaccinatie niet helpt, maar wees wel eerlijk, duidelijk en transparant. Het vaccin neemt in werking af.
En lichaams eigen aangemaakte antistoffen houden het langer vol. Daar zijn inderdaad uitzonderingen op, maar die groep is kleiner dan de gevaccineerden die nu besmet raken.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 11 nov 2021 16:52

RIVM meldt 16.364 positieve tests
https://www.ad.nl/binnenland/niet-eerde ... ~a16c6bb6/

Gaan jullie / u ook nog luisteren vijdag naar dat ‘mosterd na de maaltijd’ verhaal van minister Hugo de Jong en Mark Rutte. Niet meer nodig, wat het ook mag wezen, we krijgen allemaal één keer corona in lichter of zwaarder mate. Het hele: ‘laat je vaccineren’ roepen is schandelijk mislukt.

Haagse bronnen: kabinet nog in diepe twijfel over coronakoers
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4590473 ... oronakoers
Moet ik je een handje helpen Mark en Hugo.
Gewoon achter alle corona maatregelen een punt zetten, het heeft allemaal niets uitgehaald. Bedank voor jullie nodeloze inzet.

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 11 nov 2021 17:53

En mijn dank voeg ik toe. Amen

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 nov 2021 18:56

benefietdiner schreef:Gewoon achter alle corona maatregelen een punt zetten, het heeft allemaal niets uitgehaald. Bedank voor jullie nodeloze inzet.

Zitten we hier na anderhalf jaar nog steeds mee? Niks aan de hand, gewoon laten uitrazen dat virus? De piek van oktober vorig jaar gewoon laten doorstijgen?

Het klopt wel, op een gegeven moment zijn de mensen die je nog kunt besmetten op. De vraag is alleen hoe je maatschappij er op dat moment aan toe is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2021 19:45

benefietdiner schreef:RIVM meldt 16.364 positieve tests
https://www.ad.nl/binnenland/niet-eerde ... ~a16c6bb6/

Gaan jullie / u ook nog luisteren vijdag naar dat ‘mosterd na de maaltijd’ verhaal van minister Hugo de Jong en Mark Rutte. Niet meer nodig, wat het ook mag wezen, we krijgen allemaal één keer corona in lichter of zwaarder mate. Het hele: ‘laat je vaccineren’ roepen is schandelijk mislukt.

Haagse bronnen: kabinet nog in diepe twijfel over coronakoers
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4590473 ... oronakoers
Moet ik je een handje helpen Mark en Hugo.
Gewoon achter alle corona maatregelen een punt zetten, het heeft allemaal niets uitgehaald. Bedank voor jullie nodeloze inzet.

En hoeveel doden vielen er? En een jaar geleden? Of vorige besmettingsrecord? En wat mocht er toen? En nu? En als je stopt met alle maatregelen? Gelukkig heeft het gemiddelde regeringslid altijd nog 10x meer hersenen dan jij laat zien te met dit soort opmerkingen. Wat premier Benefietdiner was het land allang naat de knoppen geweest en de ziekenhuizen en mortuaria stampvol. Bedankt voor je nodeloze bullcrap.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 nov 2021 19:57

Marnix schreef:En hoeveel doden vielen er? En een jaar geleden? Of vorige besmettingsrecord? En wat mocht er toen? En nu? En als je stopt met alle maatregelen? Gelukkig heeft het gemiddelde regeringslid altijd nog 10x meer hersenen dan jij laat zien te met dit soort opmerkingen. Wat premier Benefietdiner was het land allang naat de knoppen geweest en de ziekenhuizen en mortuaria stampvol. Bedankt voor je nodeloze bullcrap.

Ik moet altijd denken aan een boek dat ik heb gelezen over de Spaanse Griep. Beschrijvingen van steden waar dat virus helemaal los ging en mensen nauwelijks wisten wat er aan de hand was - het fenomeen 'virus' was nog niet eens wetenschappelijk bekend. Ziekenhuizen vol, mortuaria vol, hout voor doodskisten op, de lijken lagen op straat want er was niemand meer om ze op te ruimen.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 11 nov 2021 20:50

Marnix schreef:En hoeveel doden vielen er? En een jaar geleden? Of vorige besmettingsrecord? En wat mocht er toen? En nu? En als je stopt met alle maatregelen? Gelukkig heeft het gemiddelde regeringslid altijd nog 10x meer hersenen dan jij laat zien te met dit soort opmerkingen. Wat premier Benefietdiner was het land allang naat de knoppen geweest en de ziekenhuizen en mortuaria stampvol. Bedankt voor je nodeloze bullcrap.

Mortlach schreef:Ik moet altijd denken aan een boek dat ik heb gelezen over de Spaanse Griep. Beschrijvingen van steden waar dat virus helemaal los ging en mensen nauwelijks wisten wat er aan de hand was - het fenomeen 'virus' was nog niet eens wetenschappelijk bekend. Ziekenhuizen vol, mortuaria vol, hout voor doodskisten op, de lijken lagen op straat want er was niemand meer om ze op te ruimen.

Angst regeert bij jullie.
De corona epidemie is met geen één middel meer in toom te houden dat zie je toch rondom je heen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 nov 2021 21:02

benefietdiner schreef:Angst regeert bij jullie.

Wat is het toch met die 'death wish' van sommigen?

De corona epidemie is met geen één middel meer in toom te houden dat zie je toch rondom je heen.

Daarom worden er ook meerdere middelen gecombineerd, duh.

Ik denk dat we ontzettend dankbaar mogen zijn dat het met de dodelijkheid van Corona meevalt vergeleken met de Spaanse Griep. Hoewel er toen ook mensen genoeg waren die al die maatregelen maar onzin vonden...

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 11 nov 2021 21:05

Mortlach schreef:Ik moet altijd denken aan een boek dat ik heb gelezen over de Spaanse Griep. Beschrijvingen van steden waar dat virus helemaal los ging en mensen nauwelijks wisten wat er aan de hand was - het fenomeen 'virus' was nog niet eens wetenschappelijk bekend. Ziekenhuizen vol, mortuaria vol, hout voor doodskisten op, de lijken lagen op straat want er was niemand meer om ze op te ruimen.

Nou dat is nogal gek dat je daaraan denkt aangezien het coronavirus een lachertje is vergeleken met de Spaanse griep. Maar voor de stemmingmakerij doet het het wel lekker..

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 nov 2021 21:50

pindas83 schreef:Nou dat is nogal gek dat je daaraan denkt aangezien het coronavirus een lachertje is vergeleken met de Spaanse griep. Maar voor de stemmingmakerij doet het het wel lekker..

Ja, hoewel er destijds ook mensen waren die zeiden dat je de ziekte maar gewoon moest laten uitrazen, en als het nu wel zo dodelijk was geweest als toen, nu ook wel.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2021 22:15

benefietdiner schreef:Angst regeert bij jullie.

De filosofie “je krijgt het met geen enkel middel echt onder controle dus kan je beter met alle maatregelen stoppen” is de meest domme en fatalistische keuze die je kan maken. Want zoals jij heel goed snapt zijn de hoge besmettingscijfers van nu het gevolg van dat er een hoop maatregelen zijn losgelaten en de relatief lage sterftecijfers en ook van ziekenhuisopnamen en ic zijn die nog relatief laag het gevolg van een werkend vaccin.

En wat denk je, als we alle maatregels loslaten, geen boosters voor ouderen doen of niemand zich had vaccineren, hadden we dan veel minder besmettingen, ziekenhuisopnamen en doden gehad of veel meer? Iedereen die een beetje kan rekenen of verstand van zaken heeft zegt het tweede. Dwaas gedrag benoemen heeft niets met angst te maken….

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”