Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 11 nov 2021 08:34

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 11 nov 2021 09:30

StillAwake schreef:Het klopt dat er dan minder mensen worden buitengesloten, maar is dat in deze fase belangrijk?
In mijn ogen niet, het is van belang dat er zoveel mogelijk toch een normaal leven mogelijk is, en dat een lockdown voorkomen kan worden. Dat zal inhouden dat er aan bepaalde eisen voldaan moet worden, en daarmee is het automatisch zo dat je mensen uitsluit.

Het alternatief zou zijn om heel de maatschappij uit te sluiten, nu krijgt iedereen de mogelijkheid om toch mee te blijven doen.
Dus inderdaad, er wordt met 2G uitgelsloten, maar degenen die uitgesloten worden hebben zelf deze keuze gemaakt...

Ja, dat is altijd belangrijk. Ieder mens heeft dezelfde rechten. Zoveel mogelijk 'normaal' willen leven geldt niet alleen voor gevaccineerden hoor.. Ik wil ook naar zwemles kunnen met mijn kind, ik wil ook uit eten kunnen als we 20 jaar getrouwd zijn, ik wil ook naar het trouwfeest van mijn zus. Okee, even zonder die 'luxe' dingen is gerust een optie en daar heb ik geen moeite mee. Maar niet als dit jaren aan gaat houden en niet voor de dingen die gewoon voor ieder mens en ieder kind van belang zijn. Zoals een zwemles, zoals een familiedag, zoals ontspanning in de vorm van wat dan ook. Dat moet een mogelijkheid blijven voor iedereen, ongeacht zijn medische status. En ik begrijp dat ze nu zeggen dat er enige moeite voor gedaan moet worden, dus TvT als je echt iets moet of wilt. Ik werk het liefst helemaal niet aan mee aan de testmaatschappij maar soms heb je geen keus omdat de overheid ons dat nu eenmaal opgelegd heeft. En zolang er niet gezien wordt dat er geen leven meer mogelijk is zonder covid, maar alleen mét, zijn we daar niet vanaf.
Als 2G de standaard wordt, gaan mensen die nu nog testen dat niet meer doen (uh.. dan dalen de cijfers wel in grote getale dus misschien kan er dan wel weer meer.. :) ) En de mensen die nog niet geprikt zijn hebben daarvoor een goede en gegronde reden voor zichzelf, dus die zijn ook niet zomaar over te halen wanneer 2G ingevoerd wordt.

En ja, ik weet waar ik het over heb, ik kan zelf ook niet naar Oostenrijk op wintersport, mijn Janssen prik is tegen die tijd ook verlopen. Nu was ik het toch al niet van plan (ik heb daar echt niks mee), maar dat laatste is dan weer wél discutabel, men pakt daarmee namelijk een groep aan die er niks aan kan doen dat ze als ongevaccineerd te boek staan.

Dan weet je nog niet waar je het over hebt. Het raakt je zelf namelijk niet.
Maar hoezo een experiment? hoe vaccins erken weten we al een hele poos, ook de technieken die toegepast zijn zijn niet nieuw, en op 30 miljoen prikken is 160000 nu ook weer niet zo schokkend, een half procent heeft dus wat last van bijwerkingen na de prik. Waarvan ook nog eens het overgrote deel lichte bijwerkingen.

Datzelfde geldt ook voor het virus. En dat was wel schokkend, toch?
En als je daarbij meeneemt dat we ook nog eens met een besmettelijker variant te kampen hebben: als het al een esperiment was (wat het niet was) is het dus uitermate geslaagd.Nu heb ik niemand horen roepen dat het vaccin (om het even welke) een 100% score zou hebben, en dat hij levenslang werkzaam bleef.

Ik hoop dat je dat nog zegt wanneer we een tijdje verder zijn. En nee, niemand heeft het over een levenslange werking gehad van 100%. Maar er is wel geroeptoetert van alle kanten dat met het vaccin de vrijheid terugkwam en het virus eronder zou komen. En dat was dus gewoon dikke duim werk. Anders zou er toch geen sprake zijn van een mogelijke lockdown? Want ik zie ook dat gevaccineerden in het ziekenhuis en op de IC komen. Dat de ziekenhuizen vollopen zegt genoeg, dat de besmettingen oplopen ook. Wanneer echt 85% gevaccineerd zou zijn en dat écht zou helpen, zou dit niet gebeuren. Want het overgrote deel zonder vaccin werd en wordt niet zo ziek dat opname nodig is en qua percentage zou het niet eens mogelijk zijn dat alleen de ongevaccineerden de ziekenhuizen zouden overbelasten. Ik zie ook dat gevaccineerden nog steeds anderen besmetten, ik hoor ook dat gevaccineerden sterven aan bijwerkingen, ik zie ook dat gevaccineerden nog steeds moeten testen, nog steeds een mondkapje moeten dragen.. o wacht, dat komt dan zeker door de ongevaccineerden?
Het vaccin heeft ook nog eens een houdbaarheidsdatum dus dat vertrouwen daarop en de schuld richting de ongevaccineerden schuiven is onterecht. Zie ook https://www.maurice.nl/2021/11/05/rivm- ... sch-beeld/

Daarnaast loop je wel steeds nog degelijk een risico dat het vaccin op den duur zorgt voor ongewenste bijwerkingen. Deze week een bedrijfsarts gesproken die zei dat het best zo kon zijn dat 'wij' over 5 jaar staan te juichen omdat we het vaccin geweigerd hebben en dat anderen een enorm probleem erbij hebben. Ook bewust die keus genomen dan, hè.. Je weet het gewoon niet.
Ten eerste is het vaccin niet toegelaten voor die groepen, ten tweede: als de ouders gevaccineerd zijn lopen ze toch al niet zo'n groot risico. Wel op ziekte, maar niet op een ernstig verloop. En natuurlijk, ook dan: géén 100% score, maar wel een behoorlijke afname in risico ten opzichte van een jaar geleden.

Eens, ik zou me daar echt niet druk om kunnen. Je kunt ook doorslaan in angst. Wanneer je je eigen kind als een gevaar gaat zien (wat ik me meen te herinneren) gaat dat wel ver. Zacht gezegd.

Daar raak je wél een goed punt: het zou inderdaad zo moeten zijn dat een bloedtest op antistoffen net zo veel waard is als een genezingsverklaring of een vaccin.
Dat dat neit geregeld is is inderdaad een fout.

Daar hopen wij ook nog steeds op.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 nov 2021 10:05

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 nov 2021 10:41

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2021 10:52

Dorpeling schreef:Ja, dat is altijd belangrijk. Ieder mens heeft dezelfde rechten. Zoveel mogelijk 'normaal' willen leven geldt niet alleen voor gevaccineerden hoor.. Ik wil ook naar zwemles kunnen met mijn kind, ik wil ook uit eten kunnen als we 20 jaar getrouwd zijn, ik wil ook naar het trouwfeest van mijn zus. Okee, even zonder die 'luxe' dingen is gerust een optie en daar heb ik geen moeite mee. Maar niet als dit jaren aan gaat houden en niet voor de dingen die gewoon voor ieder mens en ieder kind van belang zijn. Zoals een zwemles, zoals een familiedag, zoals ontspanning in de vorm van wat dan ook. Dat moet een mogelijkheid blijven voor iedereen, ongeacht zijn medische status. En ik begrijp dat ze nu zeggen dat er enige moeite voor gedaan moet worden, dus TvT als je echt iets moet of wilt. Ik werk het liefst helemaal niet aan mee aan de testmaatschappij maar soms heb je geen keus omdat de overheid ons dat nu eenmaal opgelegd heeft. En zolang er niet gezien wordt dat er geen leven meer mogelijk is zonder covid, maar alleen mét, zijn we daar niet vanaf.
Als 2G de standaard wordt, gaan mensen die nu nog testen dat niet meer doen (uh.. dan dalen de cijfers wel in grote getale dus misschien kan er dan wel weer meer.. :) ) En de mensen die nog niet geprikt zijn hebben daarvoor een goede en gegronde reden voor zichzelf, dus die zijn ook niet zomaar over te halen wanneer 2G ingevoerd wordt.

Het gaat er niet om mensen over te halen, het gaat erom dat als ze niet willen, dat wel consequenties heeft voor de samenleving en dus ook voor henzelf. Er liggen genoeg mensen in het ziekenhuis die dachten prima zonder het vaccin te kunnen en dat niet nodig te hebben.

Datzelfde geldt ook voor het virus. En dat was wel schokkend, toch?

Als eerste, bij Lareb mag je alles melden. Als jij gevaccineerd bent, dat viert met een fles whisky en de volgende dag hoofdpijn heb kan je dan melden bij Lareb, sterker nog, je wordt sterk aangeraden dat voor de zekerheid toch te doen. De die cijfers zeggen nog niet zoveel, de vraag is in hoeveel gevallen het ook klopt. Daarnaast gaat het in de verreweg de meeste gevallen om milde klachten (spierpijn, last op de prikplek zelf en wat lichte griepverschijnselen als koorts, hoofdpijn, rillen enz)

Dat is heel wat anders dan de 18500 doden, de vele gevallen van long covid waarbij mensen lang snel moe zijn dat ze niet normaal kunnen functioneren. En dat met al tijden forse restricties. Dat percentage ligt vele malen hogen dan het aantal mensen dat bijwerkingen meldt en nogmaals, in het overgrote deel is dat "2 dagen wat last van je arm". Inderdaad veel minder schokkend.

Ik hoop dat je dat nog zegt wanneer we een tijdje verder zijn. En nee, niemand heeft het over een levenslange werking gehad van 100%. Maar er is wel geroeptoetert van alle kanten dat met het vaccin de vrijheid terugkwam en het virus eronder zou komen. En dat was dus gewoon dikke duim werk. Anders zou er toch geen sprake zijn van een mogelijke lockdown? Want ik zie ook dat gevaccineerden in het ziekenhuis en op de IC komen. Dat de ziekenhuizen vollopen zegt genoeg, dat de besmettingen oplopen ook. Wanneer echt 85% gevaccineerd zou zijn en dat écht zou helpen, zou dit niet gebeuren. Want het overgrote deel zonder vaccin werd en wordt niet zo ziek dat opname nodig is en qua percentage zou het niet eens mogelijk zijn dat alleen de ongevaccineerden de ziekenhuizen zouden overbelasten. Ik zie ook dat gevaccineerden nog steeds anderen besmetten, ik hoor ook dat gevaccineerden sterven aan bijwerkingen, ik zie ook dat gevaccineerden nog steeds moeten testen, nog steeds een mondkapje moeten dragen.. o wacht, dat komt dan zeker door de ongevaccineerden?
Het vaccin heeft ook nog eens een houdbaarheidsdatum dus dat vertrouwen daarop en de schuld richting de ongevaccineerden schuiven is onterecht. Zie ook https://www.maurice.nl/2021/11/05/rivm- ... sch-beeld/

- Rond de helft van mensen in het ziekenhuis en meer op de IC zijn nog steeds niet gevaccineerd
- Dat meer gevaccineerden in het ziekenhuis komen komt door de afnemende effectiviteit van het vaccin door de tijd heen, met name onder ouderen die het eerst gevaccineerd zijn en waarbij het vaccin het minst beschermd. Tijd voor een booster zodat het vaccin bij hen ook weer goed werkt.
- Wel opmerkelijk dat zo'n 15% hard roept dat de vaccins niet zo goed werken, zich niet laat vaccineren en als die groep procentueel verantwoordelijk is voor een enorm groot deel van de besmettingen, die massaal gaan roepen: Zie je wel, het vaccin werkt helemaal niet zo goed he. Terwijl de cijfers er veel rooskleuriger uit hadden gezien als iedereen gevaccineerd was... :roll:

Daarnaast loop je wel steeds nog degelijk een risico dat het vaccin op den duur zorgt voor ongewenste bijwerkingen. Deze week een bedrijfsarts gesproken die zei dat het best zo kon zijn dat 'wij' over 5 jaar staan te juichen omdat we het vaccin geweigerd hebben en dat anderen een enorm probleem erbij hebben. Ook bewust die keus genomen dan, hè.. Je weet het gewoon niet.

Men weet heel goed wat de kans is op bijwerkingen op langere termijn. Het idee wat je schetst, dat men de wereldbevolking maar wat in heeft gespoten waarbij men totaal geen idee heeft wat de gevolgen op langere termijn zijn is best onzinnig. De kans op bijwerkingen op lange termijn is nihil, hooguit kan je later zeggen: Als je het virus zelf hebt gehad ben je daarna wat langer beschermd dan wanneer je alleen een vaccin hebt gehad.

Even een [url="https://www.rd.nl/artikel/939465-gevolgen-coronaprik-op-lange-termijn-onwaarschijnlijk"]verwijzing[/url] naar een artikel in het RD van 2 maanden terug, over of het een "experiment" is en heo groot de kans op langetermijneffecten is.

Eens, ik zou me daar echt niet druk om kunnen. Je kunt ook doorslaan in angst. Wanneer je je eigen kind als een gevaar gaat zien (wat ik me meen te herinneren) gaat dat wel ver. Zacht gezegd.

Dat heeft hij nergens gezegd, alleen dat als experts het vaccin voor kinderen zouden aanraden, hij dat advies zou overnemen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 11 nov 2021 11:49

StillAwake schreef:Met 2G blijven mensen die zich niet fit voelen zich laten testen.
Dat zie je nu ook al, gevaccineerden blijven zich laten testen, terwijl ze het voor hun groene vinkje niet nodig hebben.
Sterker nog, de meeste positieve testen worden nog steeds uitgevoerd door de GGD, en bij die organisatie krijg je sowieso geen "vinkje".

Bij de GGd krijg je wel een vinkje. Verder is het een wensgedachte dat gevaccineerden zich blijven laten testen maar dat is niet de werkelijkheid. Met dit beleid gaat het niet meer om gezondheid maar om een vinkje voor toegang te krijgen. Als die in het bezit is zijn heel veel mensen tevreden, mn de jongeren. En dan is het ook nog eens een systeem wat fraudegevoelig, schijnveilig en duur is.
Marnix schreef:Dat heeft hij nergens gezegd, alleen dat als experts het vaccin voor kinderen zouden aanraden, hij dat advies zou overnemen.

Waar haal jij vandaan dat ik mijn eigen kind als gevaar zie?

Nergens, ik had het nl niet over jou. Citaat was dan ook niet van jou.
Ik help het je hopen, maar of dat de tweedeling die een 2G systeem (uitgebreid met een antistoffentest) ten gevolge zou hebben tegengaat: ik vraag het me in alle oprechtheid af.

In dat geval zullen veel meer mensen meer vrijheid krijgen omdat ze evenveel of misschien wel meer antistoffen bij zich dragen. Als het dan toch zover moet komen is het wel net zo fair om ook dat mee te rekenen. Want wie gevaccineerd is, is veilig (zegt men) maar wie geinfecteerd is geweest én genezen niet. De ziekenhuizen stromen vol met gevaccineerden maar toch mogen die overal zonder enige vorm van test of controle naar binnen en krijgen mensen die genezen zijn maar dat niet kunnen aantonen een permanente testverplichting of uitsluiting.
Ik ben niet gevaccineerd en hoe vaak ik inmiddels ook in aanraking ben geweest met mensen die besmet waren of zijn, ik word maar niet ziek. Of misschien wel maar merk dat niet. Waarom zou ik daarom niets meer mogen? Blijkbaar werkt mijn immuunsysteem goed en heb ik nog de nodige antistoffen.

Nu zijn ongevaccineerden nog bereid zich te laten testen en lopen gevaccineerden dus een miniem risico. Maar dat gaat straks natuurlijk ook veranderen. Dan is de keus alleen nog óf een prik óf uitschot worden. In het geval van 2G wordt drang wel echt dwang en dat is ongewenst.
Vrijheidsbeperkende maatregelen zijn alleen gerechtvaardigd als daar een noodzaak voor is en als die in verhouding staan tot het doel. De maatregelen mogen niet verder gaan dan nodig is om het doel te bereiken en wanneer er een minder ingrijpende maatregel beschikbaar is moet die ingezet worden. Zoals 3G dus.

Verder zijn de reacties vooral doorspekt met 'wie gevaccineerd is heeft meer rechten en wie ongevaccineerd is kan gerust in lockdown want dat is nu eenmaal hun keus'. En daar ga ik niet eens meer op in. Uitsluiten van mensen op basis van hun potentiele gevaar voor de gezondheidszorg door een scan? Dan kunnen we nog heel wat groepen toevoegen en wordt het pas rustig in de zorg..
Wie zei dat ook alweer.. 'geen mens is zo gevaarlijk voor de mens dan de mens zelf'. Nuchter beschouwd hebben we naast een covid epidemie ook nog te maken hebben met een psychische epidemie. We lijken langzamerhand te zijn beland in een surreële wereld. Het komt er in feite op neer dat 85% van de bevolking de overige 15% zodanig de hoek in wil duwen dat ze niets meer mogen. En dat op basis van hun eigen vermeende vrijheidsrechten en veiligheid (waar ze niet eens bang voor zouden hoeven zijn). Waar blijft het lampje??
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 nov 2021 11:53

Marnix schreef:Om een virus te laten uitdoven heb je voldoende antistoffen nodig. Zoveel mogelijk mensen van je bevolking antisstoffen geven, daarna de kwetsbare zoals de griepprik on demand gaan aanbieden met een focus op de kwetsbare groep is zo gek nog niet. Want het lijkt er op dat, ook al neemt de bescherming tegen besmet raken af, de kans dat je er heel ziek van wordt nog steeds vrij klein is, kleiner dan dat het was. Op een gegeven moment moet het virus rond kunnen gaan in de samenleving zonder veel impact te hebben en dan dooft het vanzelf een keer uit of steekt alleen af en toe de kop op. Maar dat is wat anders dat iedereen die voor dit vaccinatieprogramma was dus vindt dat we iedereen maar blijvend moeten prikken.

En ook al worden Pfizer en zo daar vast rijk van, het is een veel goedkopere aanpak dan medicijnen en al helemaal veel goedkoper dan veel meer mensen in het ziekenhuis en op de IC hebben. En ook veel goedkoper dan heel veel testen.
Waarom is dat een veel goedkopere aanpak dan medicijnen? Met medicijnen bouw je veel sneller natuurlijke immuniteit op dan met een vaccin. Want vaccins zijn klaarblijkelijk veel minder langwerkend (nl. een maand of 9) dan we eerst dachten, terwijl natuurlijke immuniteit veel langer werkzaam is.
StillAwake schreef:Ik ga er ook van uit dat het virus uiteindelijk in een onschuldiger variant zal uitdoven.
En nergens heb ik gesteld dat ik een voorstander ben van de komende 60 jaar jaarlijks prikken.
Al heb ik dat liever dan een jaarlijkse lockdown, dat dan weer wel...
We hebben nu zowel prikken als een lockdown (vanaf volgende week) als een 2G systeem (mogelijk daarna), tenminste volgens het advies van het OMT. De jackpot dus qua maatregelen.
Over dat 2G systeem: daarbij sluiten we dus de mensen uit die aantoonbaar niet besmettelijk zijn (nl. degenen met een negatieve test), zodat alleen mensen die wel besmettelijk kunnen zijn elkaar kunnen gaan besmetten. Dat is ergens toch wel weer krom, zeker ook omdat je in zo'n 2G omgeving het virus alleen maar aanmoedigt om te muteren richting een variant die door de vaccinbescherming heendringt.
Van die QR maatschappij raken we dus voorlopig niet af, zoveel is wel duidelijk.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2021 12:24

Dorpeling schreef:Bij de GGd krijg je wel een vinkje. Verder is het een wensgedachte dat gevaccineerden zich blijven laten testen maar dat is niet de werkelijkheid. Met dit beleid gaat het niet meer om gezondheid maar om een vinkje voor toegang te krijgen. Als die in het bezit is zijn heel veel mensen tevreden, mn de jongeren. En dan is het ook nog eens een systeem wat fraudegevoelig, schijnveilig en duur is.

Nergens, ik had het nl niet over jou. Citaat was dan ook niet van jou.

In dat geval zullen veel meer mensen meer vrijheid krijgen omdat ze evenveel of misschien wel meer antistoffen bij zich dragen. Als het dan toch zover moet komen is het wel net zo fair om ook dat mee te rekenen. Want wie gevaccineerd is, is veilig (zegt men) maar wie geinfecteerd is geweest én genezen niet. De ziekenhuizen stromen vol met gevaccineerden maar toch mogen die overal zonder enige vorm van test of controle naar binnen en krijgen mensen die genezen zijn maar dat niet kunnen aantonen een permanente testverplichting of uitsluiting.
Ik ben niet gevaccineerd en hoe vaak ik inmiddels ook in aanraking ben geweest met mensen die besmet waren of zijn, ik word maar niet ziek. Of misschien wel maar merk dat niet. Waarom zou ik daarom niets meer mogen? Blijkbaar werkt mijn immuunsysteem goed en heb ik nog de nodige antistoffen.

Nu zijn ongevaccineerden nog bereid zich te laten testen en lopen gevaccineerden dus een miniem risico. Maar dat gaat straks natuurlijk ook veranderen. Dan is de keus alleen nog óf een prik óf uitschot worden. In het geval van 2G wordt drang wel echt dwang en dat is ongewenst.
Vrijheidsbeperkende maatregelen zijn alleen gerechtvaardigd als daar een noodzaak voor is en als die in verhouding staan tot het doel. De maatregelen mogen niet verder gaan dan nodig is om het doel te bereiken en wanneer er een minder ingrijpende maatregel beschikbaar is moet die ingezet worden. Zoals 3G dus.

Verder zijn de reacties vooral doorspekt met 'wie gevaccineerd is heeft meer rechten en wie ongevaccineerd is kan gerust in lockdown want dat is nu eenmaal hun keus'. En daar ga ik niet eens meer op in. Uitsluiten van mensen op basis van hun potentiele gevaar voor de gezondheidszorg door een scan? Dan kunnen we nog heel wat groepen toevoegen en wordt het pas rustig in de zorg..
Wie zei dat ook alweer.. 'geen mens is zo gevaarlijk voor de mens dan de mens zelf'. Nuchter beschouwd hebben we naast een covid epidemie ook nog te maken hebben met een psychische epidemie. We lijken langzamerhand te zijn beland in een surreële wereld. Het komt er in feite op neer dat 85% van de bevolking de overige 15% zodanig de hoek in wil duwen dat ze niets meer mogen. En dat op basis van hun eigen vermeende vrijheidsrechten en veiligheid (waar ze niet eens bang voor zouden hoeven zijn). Waar blijft het lampje??

Het gaat helemaal niet om "in een hoek willen duwen" of wat dan ook. Je doet net alsof mensen het leuk vinden terwijl het een kiezen tussen twee kwaden is. Volle ziekenhuizen, mensen bij wie noodzakelijke operaties worden uitgesteld, of dit soort ellende. Maar jij noemt haast nooit die andere kant van de medaille en daardoor lijkt het alsof het helemaal geen spagaat is waarin je vervelende keuzes moet maken waarvan er dan gehoopt wordt dat de minst vervelende keuze wordt gemaakt. Waar blijft dat lampje?

Elbert schreef:Waarom is dat een veel goedkopere aanpak dan medicijnen? Met medicijnen bouw je veel sneller natuurlijke immuniteit op dan met een vaccin. Want vaccins zijn klaarblijkelijk veel minder langwerkend (nl. een maand of 9) dan we eerst dachten, terwijl natuurlijke immuniteit veel langer werkzaam is.

Omdatde duurste vaccins zo'n 20 euro kosten. Daar had je er twee voor nodig, voor een booster eentje. Zorgkosten (huisarts, soms ziekenhuis, ic) zijn al snel veel hoger. Medicijnen die je langere tijd moet slikken zijn ook al snel duurder, moeten door een huisarts worden voorgeschreven enz. Over het algemeen is financieel gezien voorkomen een stuk goedkoper dan genezen. Dat zie je bij griep / griepprik bijvoorbeeld ook. De vraag is alleen of het los van het financiele plaatje ook zo is. In sommige leeftijdsgroepen kan het (zeker nu er een bepaalde mate van bescherming is) best goed zijn om zoveel mogelijk natuurlijke bescherming te krijgen. Maar dat de farmaceutische industrie er rijk van wordt los je niet op door van vaccins naar medicijnen over te stappen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 nov 2021 12:50

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 nov 2021 12:52

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 nov 2021 13:30

StillAwake schreef:omdat deze medicijnen duurder zijn dan de vaccinatie?
Zelfs als je de vaccinatie jaarlijks herhaalt komt het break even point (voor 1 geval) pas na een jaar of 4...
Als ik het mag inschatten zitten we op deze manier over 4 jaar nog in de problemen, dus doen. Als we na bijna 2 jaar nog bijna net zover zijn als in het begin (meer besmettingen dan ooit tevoren), dan is dat een scenario waar je rekening mee moet houden. Ik hoop het niet trouwens.
StillAwake schreef:En waarom muteert een virus sneller in een 2G systeem?
Die heb ik namelijk nog niet gehoord, en lijkt me ook niet logisch.
Om dezelfde reden als waarom vrouwtjesolifanten nu zonder slagtanden geboren worden vanwege stropers die het op olifanten hebben voorzien vanwege het ivoor: evolutionaire druk.
Er zit trouwens wel een addertje hier onder het gras: die vaccins beschermen nogal slecht tegen de deltavariant, dus misschien valt dat "mee" en worden de gevaccineerden bij zo'n 2G systeem sowieso goed ziek door alleen de deltavariant. Eigenlijk zien we dat nu al. Maar of je daar blij mee moet zijn? Mwah, nee.
Maar er is natuurlijk nog wat anders: mensen die gevaccineerd zijn, hebben vaak ook nog eens ten onrechte het gevoel dat ze veilig zijn. Dus zijn ze minder voorzichtig, houden ze minder afstand enz. enz. Dan krijg je dus ook infecties.
StillAwake schreef:De grap is dat die 15% momenteel juist de 85% gijzelt met de plannen voor een lockdown.
De grap is dat we met vaccins zitten die onvoldoende werken tegen de delta variant en die na verloop van tijd hun effectiviteit verliezen. Voeg daarbij een aantal niet-bewezen maatregelen die over ons uitgestort worden (zoals 2G, zie Duitsland: recordaantal besmettingen gemeld) en we kunnen weer even verder met die grap.
Dat opzetten van bevolkingsgroepen tegen elkaar gaat in elk geval niet helpen.

Even hier wat beelden waar zo'n QR maatschappij toe leidt: kinderen die zich na het zwemmen in het zwembad buiten moeten omkleden omdat hun ouders niet naar binnen mogen. Dat wordt nog wat als het echt koud wordt. Bron.
AfbeeldingAfbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2021 14:10

elbert schreef:Als ik het mag inschatten zitten we op deze manier over 4 jaar nog in de problemen, dus doen. Als we na bijna 2 jaar nog bijna net zover zijn als in het begin (meer besmettingen dan ooit tevoren), dan is dat een scenario waar je rekening mee moet houden. Ik hoop het niet trouwens.

Je kijkt weer naar de besmettingscijfers. Kijk je naar zieknhuiscijfers, IC en sterfte, dan is er in die twee jaar heel veel vooruitgang geboekt. Zeker als je bedenkt dat we in tegenstelling tot de afgelopen 1,5 jaar geen lockdowns hadden en bijna alles mogeljk was. En dan nog gelijke besmettingcijfers en andere cijfers veel lager. Als je dan niet verder komt dan "net zover zijn als ik net begin" is dat echt veel te kort door de bocht. Oh ja en het mag natuurlijk niet gezegd worden maar het is best goed te onderbouwen dat als iedereen zich had laten vaccineren, je een kwart van de besmettingscijfers, de helft van de ziekenhuisopnamen en 70% van de IC-opnamen af zou kunnen halen en er nog veel meer " winst" geboekt zijn.

Om dezelfde reden als waarom vrouwtjesolifanten nu zonder slagtanden geboren worden vanwege stropers die het op olifanten hebben voorzien vanwege het ivoor: evolutionaire druk.
Er zit trouwens wel een addertje hier onder het gras: die vaccins beschermen nogal slecht tegen de deltavariant, dus misschien valt dat "mee" en worden de gevaccineerden bij zo'n 2G systeem sowieso goed ziek door alleen de deltavariant. Eigenlijk zien we dat nu al. Maar of je daar blij mee moet zijn? Mwah, nee.
Maar er is natuurlijk nog wat anders: mensen die gevaccineerd zijn, hebben vaak ook nog eens ten onrechte het gevoel dat ze veilig zijn. Dus zijn ze minder voorzichtig, houden ze minder afstand enz. enz. Dan krijg je dus ook infecties.
De grap is dat we met vaccins zitten die onvoldoende werken tegen de delta variant en die na verloop van tijd hun effectiviteit verliezen. Voeg daarbij een aantal niet-bewezen maatregelen die over ons uitgestort worden (zoals 2G, zie Duitsland: recordaantal besmettingen gemeld) en we kunnen weer even verder met die grap.
Dat opzetten van bevolkingsgroepen tegen elkaar gaat in elk geval niet helpen.

De vaccins lijken bij de meeste mensen nog prima te werken tegen ziekenhuis en ic. Het wordt na verloop van tijd wat minder, met name bij ouderen is dat een issue. En dan nog is de gemiddelde gevaccineerde in het ziekenhuis 77 en de gemiddelde niet-gevaccineerde 57. Hoe zou dat toch komen als die vaccins zo slecht werken...

Even hier wat beelden waar zo'n QR maatschappij toe leidt: kinderen die zich na het zwemmen in het zwembad buiten moeten omkleden omdat hun ouders niet naar binnen mogen. Dat wordt nog wat als het echt koud wordt. Bron.
AfbeeldingAfbeelding

Sneu (ook al krijg je er verder niks van) dat het zwembad daar geen oplossing voor aanbiedt. Ik heb ook heel wat zwemmiddagen buiten gezeten maar dan was er wel een tent voor het geval het regende. Ik denk wel dat het aankleden een stuk sneller zou gaan dan nu. Maar goed, dit soort dingen zijn triest, ik snap dat men voorzichtig wil zijn in warme slecht geventileerde ruimten met vrij veel mensen (daar voldoen zwembad-kleedkamers vaak wel aan) maar men mag wel een beetje in oplossingen denken dan. Overigens hou je wel altijd dat als er bepaalde regels zijn, er situaties zijn waarbij dat wat gek uitpakt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 nov 2021 14:22

elbert schreef:Even hier wat beelden waar zo'n QR maatschappij toe leidt: kinderen die zich na het zwemmen in het zwembad buiten moeten omkleden omdat hun ouders niet naar binnen mogen. Dat wordt nog wat als het echt koud wordt.

Wat een belachelijke stunt van die ouders. Die weten toch van te voren dat ZIJ niet naar binnen mogen. De kinderen dan wel sturen terwijl je weet dat die hulp nodig hebben bij het omkleden en dan gaan lopen janken dat het zwembad zo gemeen is... Je moet het maar durven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 nov 2021 14:25

Nee joh dat meen je niet 8-[ is het echt zo ver dat je gewoon je kind niet mag afdrogen binnen? Sorry maar ik vind dit echt te triest voor woorden. Vooral omdat het nu wel overduidelijk is dat vaccinatie niet voldoende helpt. (iedereen bij de covid afdeling volledig gevaccineerd waar ik nu tijdelijk inspring. Ik als niet gevaccineerde nergens last van maar de meeste collega's volledig gevaccineerd ook ziek. En goed ziek!! Geen snotneus maar echt flinke griep klachten. En tja, als dat niet zo was, had ik daar niet hoeven werken hé)
Gaat er nu echt geen lichtje branden of vertrouwen jullie nog op de cijfers van een paar maanden geleden ](*,)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 nov 2021 14:38

Zomaar een idee, je kunt je beter laten besmetten dan ben je voor een jaar van het gezeur af. Zouden er nu daarom zoveel mensen gaan testen :-k

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”