Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
hans0166 schreef:grappig... het IS namelijk hetzelfde, vanaf het begin heeft de reformatie zichzelf ook de sleutels toegeeigend, en gebruikt, die ook de andere "oorspronkelijke" kerken ook gebruiken, en met dezelfde bijbelse gronden.
Vertel me anders het verschil eens tussen deze zaak, waar een koppel moet gaan belijden bij een kerkeraad om "vergeving" te krijgen van ze, en iemand die verzoend wordt met de kerk in een biecht?
StillAwake schreef:Je eigen kerkenraad: zou kunnen. Maar de kerkenraad van een genootschap waar je geen lid meer van bent, van een genootschap waar je weg bent gegaan vanuit een vertrouwensbreuk, omdat het Woord er niet op de juiste manier vekondigd wordt, of om welke reden dan ook: neen, dat zie ik toch anders.
De kerkenraad is boven je gesteld, maar na een onttrekking is dat dus niet meer zo.
En waar jij in de Bijbel leest dat een schuldbelijdenis voor een kerkenraad (+ bijbehorende gemeente ??) gedaan moet worden: ik snap het niet.
En als je de schuldbelijdenis puur procedureel ziet: ik zie niet in waarom het dan bij een eerdere gemeente zou moetne plaatsvinden.
Zeker als er sprake is van een vertrouwensbreuk.
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten