Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 03 nov 2021 21:27

benefietdiner schreef:Ook buiten op terrassen van horecagelegenheden moet voortaan een QR-code worden getoond. Ditzelfde geldt voor publiek bij sportwedstrijden, zowel professioneel als amateur hysterisch-smile .

elbert schreef:Dit is echt onzinnig. Buiten wordt er vrijwel niemand besmet, dus daar met QR codes werken heeft niets met het bestrijden van een virus te maken.
Waar dan wel mee? Met politiek. Want dit kan weer een uitruilmiddeltje zijn om andere partijen voor andere maatregelen over de streep te trekken, net als de vorige keer. Dan kunnen die partijen victorie kraaien dat ze deze maatregel ongedaan gemaakt hebben, terwijl ze hun handtekening wel onder andere nieuwe maatregelen zetten. Zo werkt de Haagse koehandel.

Kabinet geeft toe aan Kamer: geen coronapas bij amateursport
Wie komend weekend buiten gaat sporten, hoeft bij zijn club geen coronatoegangsbewijs te laten zien. De Tweede Kamer is tegen het invoeren van die plicht bij amateursporten, het kabinet gaat de plannen nu bijstellen.
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-geef ... ~ae2c1966/

Toch iets van de onzinnigheid ingezien.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 nov 2021 22:19

StillAwake schreef:Aangetoond?
Of jouw gevoel?

Meerdere keren een boze teamleider het kantoor binnen zien komen met de mededeling dat het weer raak is. Gevaccineerden die ondanks dat ze klachten hebben toch op bezoek zijn geweest, want ja, gevaccineerd dus ik zal toch geen corona hebben?? Uiteindelijk gaan ze toch testen, positief, moet de bewoner in kwestie in quarantaine (als het om een huiskamer gaat, de hele huiskamer afgesloten voor 5 dagen, daarna (iedereen) testen en dan komt er toch regelmatig een besmette bewoner uit.

Er is laatst weer een brief verstuurd met het dringende verzoek om met klachten thuis te blijven en een mondkapje te dragen plus afstand te houden. Dat laatste is lastig als het om je partner gaat. Of je ouders. Dus ik begrijp best dat dat niet gedaan wordt. Maar de eerste 2 verzoeken zijn niet moeilijk maar worden dus ook niet door iedereen nageleefd.

Ondertussen is mondkapje weer verplicht, maar zodra de deuren dicht zijn weet je niet wat ze binnen doen. En dat hoef ik ook niet te weten.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 nov 2021 22:33

Ongevaccineerden die het probleem wel inzien maar geen vaccin willen om bepaalde redenen (geen complottheorieën) houden zich over het algemeen wel aan de regels. Sprak bijvoorbeeld laatst bezoek van een reformatorisch dametje, beide niet gevaccineerd. Maar hun moeder dus ook al die tijd op 1, 5 meter afstand gehouden.

Ook bij de gevaccineerden is er een groep die zich netjes aan de regels houd.

Maar in beide groepen is een gedeelte die het zat is, die niet meer aan een ander wil denken. Dat is jammer.
Je kunt niet zeggen: als je geen vaccin wil denk je niet aan je naaste. Of als je wel een vaccin hebt, heb je meer naastenliefde. Zo zwart wit ligt het niet.

En je ziet het, percentage van gevaccineerden in het zh wordt hoger en dat gaat niet gelijk op met het verhogen van de vaccinatiegraad. Vaccinatie alleen is geen weg om van corona af te komen.

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 04 nov 2021 08:17

lammetje schreef:Ik niet. Dan komt er zeker weten (nog) minder bezoek en daardoor minder mantelzorg waardoor de werkdruk nog hoger wordt.

het gaat niet over meer of minder bezoek, maar over ziekte/ziekhuisopname en heel erg echt dode mensen.

Werk in de zorg, vaccinatie hoort daarbij, ga anders op een plek werken waar geen contact is met ,vaak, kwetsbare mensen. Afstandhouden of niet, je bent , en blijft een groter gevaar voor die mensen zolang je niet gevaccineerd bent.

Geen vaccinatie, in je huishouden kinderen, die komen in aanraking met tientallen anderen. Waarschijnlijk zelfs in een omgeving die een lage vaccinatiegraad heeft. Die situatie is gewoon een tikkende tijdbom, je kon er gewoon op wachten dat het weer ergens flink verkeerd gaat.

Als er geen medische reden is om een vaccinatie over te slaan, gewoon jab erin, klaar met die weigeraars, of het nou Xandersnieuws volgers zijn of de ikbengezond ikhouafstand ikbenweetikveel redenaars.

Ik vind het waanzin om iedereen een coronapas te laten gebruiken, maar het personeel wat je behandelt/of bediend(in horeca) kan gewoon een superseeder zijn omdat daar geen controle op is.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 nov 2021 09:23

hans0166 schreef:het gaat niet over meer of minder bezoek, maar over ziekte/ziekhuisopname en heel erg echt dode mensen.

Werk in de zorg, vaccinatie hoort daarbij, ga anders op een plek werken waar geen contact is met ,vaak, kwetsbare mensen. Afstandhouden of niet, je bent , en blijft een groter gevaar voor die mensen zolang je niet gevaccineerd bent.

Geen vaccinatie, in je huishouden kinderen, die komen in aanraking met tientallen anderen. Waarschijnlijk zelfs in een omgeving die een lage vaccinatiegraad heeft. Die situatie is gewoon een tikkende tijdbom, je kon er gewoon op wachten dat het weer ergens flink verkeerd gaat.

Als er geen medische reden is om een vaccinatie over te slaan, gewoon jab erin, klaar met die weigeraars, of het nou Xandersnieuws volgers zijn of de ikbengezond ikhouafstand ikbenweetikveel redenaars.

Ik vind het waanzin om iedereen een coronapas te laten gebruiken, maar het personeel wat je behandelt/of bediend(in horeca) kan gewoon een superseeder zijn omdat daar geen controle op is.

Geen onzin verspreiden hans
Britse studie: Gevaccineerden geven het coronavirus in huis bijna net zo makkelijk door als niet-gevaccineerden
https://www.trouw.nl/zorg/britse-studie ... ~bd641bc6/

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 nov 2021 09:37

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 nov 2021 09:45

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 nov 2021 09:53

StillAwake schreef:Geen onzin verkondigen Benefiet!
Uit het onderzoek bleek dat 25% van de gevaccineerden na langdurig contact met een besmet persoon zelf besmettelijk werd. Dit tegen 38% van de ongevaccineerden.
Daarnaast duurde de periode van besmettelijkheid korter.

Dat "bijna net zo makkelijk" blijkt dus (als je de verkorte tijdsduur zelfs buiten beschouwing laat) 52% minder makkelijk te zijn.
Leuk om alleen naar de kop van het artikel te linken, maar als je het hele verhaal leest blijkt de kop de conclusie toch niet heel treffend samen te vatten...

Dat noemen we nou cherry picking. De kop zegt iets wat ik vind dus ga ik dat delen. Terwijl het artikel juist laat zien dat gevaccineerden het minder makkelijk krijgen / doorgeven. En dan is het nog een Brits odnerzoek ook, eerder gevaccineerd, veel mer AstraZeneca wat wat minder effectief is.

lammetje schreef:Meerdere keren een boze teamleider het kantoor binnen zien komen met de mededeling dat het weer raak is. Gevaccineerden die ondanks dat ze klachten hebben toch op bezoek zijn geweest, want ja, gevaccineerd dus ik zal toch geen corona hebben?? Uiteindelijk gaan ze toch testen, positief, moet de bewoner in kwestie in quarantaine (als het om een huiskamer gaat, de hele huiskamer afgesloten voor 5 dagen, daarna (iedereen) testen en dan komt er toch regelmatig een besmette bewoner uit.

Er is laatst weer een brief verstuurd met het dringende verzoek om met klachten thuis te blijven en een mondkapje te dragen plus afstand te houden. Dat laatste is lastig als het om je partner gaat. Of je ouders. Dus ik begrijp best dat dat niet gedaan wordt. Maar de eerste 2 verzoeken zijn niet moeilijk maar worden dus ook niet door iedereen nageleefd.

Ondertussen is mondkapje weer verplicht, maar zodra de deuren dicht zijn weet je niet wat ze binnen doen. En dat hoef ik ook niet te weten.

lammetje schreef:Ongevaccineerden die het probleem wel inzien maar geen vaccin willen om bepaalde redenen (geen complottheorieën) houden zich over het algemeen wel aan de regels. Sprak bijvoorbeeld laatst bezoek van een reformatorisch dametje, beide niet gevaccineerd. Maar hun moeder dus ook al die tijd op 1, 5 meter afstand gehouden.

Ook bij de gevaccineerden is er een groep die zich netjes aan de regels houd.

Maar in beide groepen is een gedeelte die het zat is, die niet meer aan een ander wil denken. Dat is jammer.
Je kunt niet zeggen: als je geen vaccin wil denk je niet aan je naaste. Of als je wel een vaccin hebt, heb je meer naastenliefde. Zo zwart wit ligt het niet.

En je ziet het, percentage van gevaccineerden in het zh wordt hoger en dat gaat niet gelijk op met het verhogen van de vaccinatiegraad. Vaccinatie alleen is geen weg om van corona af te komen.

Gevoel dus. Je voorbeelden zeggen niet zoveel over hoe groot een kans is. Er zijn heel veel gevaccineerden die zich aan de regels houden, ik ken ze niet die zeggen: Ik ben gevaccineerd dus ik kan het niet meer krijgen / verspreiden. Natuurlijk zijn die er ook wel maar er zijn ook genoeg niet-gevaccineerden die zeggen: Wat een onzin allemaal. Het is herfst, dan worden mensen verkouden, ik ga echt niet iedere keer testen enz. Dat je je gewoon aan de adviezen moet houden staat buiten kijf. Als je naar de cijfers kijkt van besmettingen onder gevaccineerden en niet-gevaccineerden zijn het verhoudingsgewijs een stuk meer niet-gevaccineerden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 nov 2021 10:05

StillAwake schreef:Geen onzin verkondigen Benefiet!
:mrgreen:
StillAwake schreef:Uit het onderzoek bleek dat 25% van de gevaccineerden na langdurig contact met een besmet persoon zelf besmettelijk werd. Dit tegen 38% van de ongevaccineerden.
Daarnaast duurde de periode van besmettelijkheid korter.

Dat "bijna net zo makkelijk" blijkt dus (als je de verkorte tijdsduur zelfs buiten beschouwing laat) 52% minder makkelijk te zijn.
Leuk om alleen naar de kop van het artikel te linken, maar als je het hele verhaal leest blijkt de kop de conclusie toch niet heel treffend samen te vatten...
Het ging mij er om dat hans ongevaccineerden als een zondebok ziet. Covid-vaccin is geen garantie tegen besmetting ongeacht een percentage.
Hans vind ‘gewoon jab erin’ en klaar. Zo werk het niet. Gevaccineerde zijn op het moment de superspreaders wat heel veel gevaccineerde mensen op dit moment ook niet zien. Dus de kop van het artikel klopt.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 nov 2021 10:09

-

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 nov 2021 10:12

StillAwake schreef:In mijn woonplaats vlat op dat juist de refo-gemeenschap werkelijk in alles lak aan de regels en adviezen heeft gehad. En juist die groep is in grote getale ongevaccineerd.
Vanzelfsprekend is niet aan iemands neus te zien of diegene een vaccin gehad heeft, maar in mijn omgeving valt op dat de groepen waar de meeste ongevaccineerden inzitten (mensen die niet in corona geloven en refo's (allochtonen zijn vrij zeldzaam in mijn woonplaats) juist degenen zijn die in de hele pandemie tot nog toe de adviezen aan hun laars lapten
Dat is echt onzin. Deze mensen zijn juist in een grote worsteling met de vaccinatie.
Ik weet niet welk hutje op de hei jij woont met een refo-gemeenschap maar juist deze mensen nemen het heel heel serieus.
https://www.gelderlander.nl/rivierenlan ... a3f6ce1af/

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 nov 2021 10:20

-

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 nov 2021 10:25

benefietdiner schreef::mrgreen: Het ging mij er om dat hans ongevaccineerden als een zondebok ziet. Covid-vaccin is geen garantie tegen besmetting ongeacht een percentage.
Hans vind ‘gewoon jab erin’ en klaar. Zo werk het niet. Gevaccineerde zijn op het moment de superspreaders wat heel veel gevaccineerde mensen op dit moment ook niet zien. Dus de kop van het artikel klopt.

Ja dat is wel heel makkelijk. Dat vaccinatie geen 100% bescherming biedt tegen besmet raken, ziek worden en in het ziekenhuis terechtkomen is vanaf het begin af aan duidelijk gezegd. Door de experts, de overheid, hier op het forum. Dus je moet niet doen alsof dat een soort (publiek) geheim was en iedereen dacht dat de kans om ziek te worden daarmee 0% was geworden maar jij nu wat anders hebt ontdekt. De kans is gevaccineerd wel een stuk kleiner, ook om het door te geven blijkt uit het onderzoek. Bedankt dat je ons daarop hebt willen wijzen! :mrgreen:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 04 nov 2021 10:54

StillAwake schreef:Dat een QR-code voor het bezoek aan een verzorgingshuis een goede uitbreiding zou zijn ben ik met je eens.
Nee, een negatieve test, geen QR code. Met een QR code kun je nog steeds bejaarden besmetten, m.n. door besmette gevaccineerden met een groen vinkje. Met een negatieve test voor iedereen is dat al een stuk moeilijker.
benefietdiner schreef:Toch iets van de onzinnigheid ingezien.
Nee, het ligt allemaal veel cynischer dan dit. Die QR code voor buitensporten is expres in dit pakket maatregelen gestopt door Rutte en de Jonge (niet door het OMT!) om als debatonderwerp aan de Tweede Kamer te voeren: rood vlees dus zodat de kamerleden het niet over de maatregelen zouden hebben die men echt in wilde voeren. Het eind van het liedje is dat iedereen het over die QR code voor buitensporten had, het kabinet uiteindelijk zogenaamd met de hand over het hart streek en die maatregel afvoerde.
De oppositie en de kritische coalitie konden na afloop zeggen dat ze iets hebben binnengehaald, maar het zijn spiegeltjes en kraaltjes.
Het kabinet is tevreden omdat het pakket aan maatregelen dat ze echt in wilden voeren door de Tweede Kamer is geloodst.

Dit is al minstens de derde keer dat het zo gaat. Bij de invoering van de avondklok werd D66 tevreden gesteld door die avondklok een halfuurtje later in te voeren. Bij de invoering van de QR code in september werd de Tweede Kamer tevreden gesteld door op de terrassen buiten geen QR code te vragen. En nu dus de QR code voor buitensporten. Zo wordt dit spelletje dus gespeeld.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 04 nov 2021 11:08

StillAwake schreef: wat Hans voorstelt hangt dicht aan tegen vaccinatiedwang

Voor bepaalde beroepsgroepen als bijv. de zorg ( van civiele diensten, administratie en verzorgenden zelf...) ja, verplichte vaccinatie.
Werk je met kwetsbaren, geen vrije keus, je bent gewoon te gevaarlijk.

Maar als oma/opa/mamma of pappa volgende week in het zkh ligt moet er wel een hart/nier/kanker patient weer wachten tot de gewone zorg weer opgestart wordt. Ze zijn in feite gewoon extra slachtoffer van degenen die bewust de kans op de IC te komen verkiezen boven een injectie, want velen van deze uitgestelde patienten hébben geen tijd.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”