Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor naamloos » 31 okt 2021 12:39

benefietdiner schreef:Ik had exact het zelfde gedaan als Hugo de Jong met één uitzondering namelijk de C.

De minister getuigt Christen te zijn, politiek CDA. maar merk van die C = Christen totaal niets.

De minister getuigt: ‘de prik is vrijwillig maar niet vrijblijvend’. Dit is een Contradictio in terminis namelijk hetzelfde als verplicht.

Een viekante cirkel is een contradictio in terminus. Vrijwillig en vrijblijvend zijn niet met elkaaar in tegenspraak.
Keuzes hebben nou eenmaal consequenties.
benefietdiner schreef:Hier zit de bottelnek voor mij wat je als Christen anders moet doen.

Christelijke vrijheid betekend ‘uit de gebondenheid verlost’. De minister legt met die laatste woorden ‘niet vrijblijvend’ een slaven juk op tot verplichting van de vaccinatie.

De christelijke vrijheid en het slavenjuk staat in de context van de wet, zonden genade. Totaal niet van toepassing op de prik met maatregelen.

Het virus is de vijand en daar moet je wat mee, toch? Je wacht toch niet op een C-prik of C-maatregelen neem ik aan?
benefietdiner schreef:Hugo de Jong zijn vrijzinnig humanistisch uitspraak in het ‘niet vrijblijvend’ is een standpunt in het vertrouw op de kracht van mensen en niet in de God van de C = Christus.

Je maakt een valse tegenstelling. Denk je dat God niet door mensen heen kan werken?
Ik heb meer vertrouwen in virologen dan in 'theologen' die met een tekstje en een versje komen.
benefietdiner schreef:De verloste Christelijke vrijheid gaat gepaard met geloof, hoop en liefde, stelt mensen IN de ruimte UIT gebondenheid en niet meer in slavernij met een prik.

Dat is het verschil met minister benefietdiner en Huig de Jong.
Eerlijk gezegd, noch in minister Benefiet noch in theoloog Benefiet heb ik vertrouwen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 31 okt 2021 22:21

Oproep van vier artsen van de spoedeisende hulp

Open brief aan de leden van de Tweede Kamer
(........)
Wanneer niet-gevaccineerden de “motor” van de epidemie zijn, zoals sommigen beweren, dan zal het aantal nieuwe gevallen door het gebruik van het CTB omlaag gaan. Maar dat is niet wat we zien. Integendeel, de laatste weken is de epidemie juist aan het versnellen. Zou het niet zo zijn, dat het juist de gevaccineerden zijn (die zich ten onrechte veilig wanen), die thans de “motor” van de epidemie zijn?

https://maurice.nl/2021/10/30/twee-inte ... n-brieven/

By de way
in Limburg is toch geen bijbelbelt.

Van de provincies is Limburg de grootste brandhaard. In de afgelopen twee weken, de periode waar het ECDC naar kijkt, zijn daar meer dan 7800 mensen positief getest.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5486754 ... oronakaart

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2021 22:52

benefietdiner schreef:Oproep van vier artsen van de spoedeisende hulp

Open brief aan de leden van de Tweede Kamer
(........)
Wanneer niet-gevaccineerden de “motor” van de epidemie zijn, zoals sommigen beweren, dan zal het aantal nieuwe gevallen door het gebruik van het CTB omlaag gaan. Maar dat is niet wat we zien. Integendeel, de laatste weken is de epidemie juist aan het versnellen. Zou het niet zo zijn, dat het juist de gevaccineerden zijn (die zich ten onrechte veilig wanen), die thans de “motor” van de epidemie zijn?

https://maurice.nl/2021/10/30/twee-inte ... n-brieven/

By de way
in Limburg is toch geen bijbelbelt.

Van de provincies is Limburg de grootste brandhaard. In de afgelopen twee weken, de periode waar het ECDC naar kijkt, zijn daar meer dan 7800 mensen positief getest.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5486754 ... oronakaart

Veel ouderen in Limburg, veel tests trouwens ook. Is niet de eerste keer dat Limburg bovenaan staat.

Nieuwe besmettingen zijn vooral niet gevaccineerde mensen en ouderen. In Limburg vooral ook de tweede groep (ziekenhuizen in Nijmegen / Maastricht waren hier al besproken.

Verder geven de tabellen in de tweede open brief waar je naar verwijst aan dat het vaccin dus goed werkt, maar de werking in de loop van de tijd wel wat af. Zeker de kans op besmetting. Er zullen dus wel boosters worden aangeboden aan ouderen binnenkort want die groep kan je eenvoudig extra bescherming geven. Bij niet gevaccineerden is dat lastiger dus je zal na de boosters zien dat de dalende lijn (verhouding gevaccineerd vs niet gevaccineerd weer gaat ombuigen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 nov 2021 07:46

Marnix schreef:
Verder geven de tabellen in de tweede open brief waar je naar verwijst aan dat het vaccin dus goed werkt, maar de werking in de loop van de tijd wel wat af. Zeker de kans op besmetting. Er zullen dus wel boosters worden aangeboden aan ouderen binnenkort want die groep kan je eenvoudig extra bescherming geven. Bij niet gevaccineerden is dat lastiger dus je zal na de boosters zien dat de dalende lijn (verhouding gevaccineerd vs niet gevaccineerd weer gaat ombuigen.

Ik ben bang dat we pas gaan boosters prikken als de grote golf voorbij is. Als je terug zoekt heb je begin dit jaar kunnen lezen dat ik hiervoor heb gewaarschuwd. Dit lag namelijk in de lijn der verwachting.

Je zag nu ook de oproep om te starten met 40 plus heren met overgewicht. Die oproep was vorig jaar ook, dat deze groep als een van de eerste geprikt zouden worden. Ook dat werd niet gedaan. Dus volgens mij zijn ze van hogerhand een beetje eigenwijs.

Hoe vaak heb ik het al geschreven? Laat ze nu eens inzetten in de categorie die nu in het ziekenhuis ligt. Blijkbaar 40 plussers met overgewicht??? Stop met dat gezeur over ongevaccineerden die hen zouden besmetten, maar ga wat nuttigs doen. Die boosters hadden meteen met de griepprik aangeboden kunnen worden in de verpleeghuizen :roll:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 nov 2021 08:50

Marnix schreef:Gaat wel iedere keer over besmettingen he. Er zijn ook een hoop signalen dat de bescherming tegen ernstig ziek worden na een half jaar totaal niet verdwenen is. Boosters voor ouderen / zwakkeren zijn overigens wel van belang inderdaad.
De rode lijn in de grafiek gaat over ernstig ziek worden: na 9 maanden is die bescherming nagenoeg verdwenen.
Dan is er ook nog een nieuw onderzoek over natuurlijke immuniteit (in Nature). De conclusie: "natuurlijke COVID-19 besmetting geeft waarschijnlijk 1,5-2 jaar bescherming tegen infectie en meerdere jaren tegen ernstige infectie."
Marnix schreef:Wie heeft het over om de zes maanden een prik? Sowieso hoidt bescherming tegen ziek worden veel langer aan dus ik denk dat het goed is om een hoge vaccinatiegraad te halen en daarna de kwetsbaren boosters te geven. De rest wordt allicht wel weer een keet besmet maar met nog veel minder kans om ziek te worden en zo kan een virus goed en veilig endemisch worden.
We zitten inmiddels op prik nummer 3 in 11 maanden tijd. Dat is ongeveer om de 4 maanden een prik. Het is logisch om aan te nemen dat je na prik 3, ook prik 4, 5 en 6 nodig zult hebben. Eigenlijk is dat ook wel logisch: bij een snel muterend virus zou je net als bij de griep elk najaar een prik moeten laten zetten bij de risicogroepen.
Marnix schreef:Ja een alternatief zou zijn om mensen zonder QR maar helemaa niet binnen te laten maar dat is wel wat rigoreus he. Of alles weer dichtgooien, kan ook. Mensen die veel meer kans hebben het virus te hebben zo binnenlaten is alleen maar vragen om meer besmettingen.
Omdat mensen die gevaccineerd zijn ook anderen kunnen besmetten, is de meest logische optie die van "iedereen testen, ongeacht vaccinatiestatus". Maar dat gaat het waarschijnlijk niet worden, want dan krijg je vragen als: "waarom zou ik me dan nog laten vaccineren?" en dat is politiek ongewenst.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 01 nov 2021 10:22

Afbeelding
Vandaag start de internationale bijwerkingenweek. Deze week vragen wij extra aandacht voor het melden van bijwerkingen na vaccinatie. Want hoe meer we weten over bijwerkingen, hoe veiliger we vaccins kunnen gebruiken. Meld jij jouw bijwerking ook op:
http://mijnbijwerking.nl

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 nov 2021 10:32

lammetje schreef:Ik ben bang dat we pas gaan boosters prikken als de grote golf voorbij is. Als je terug zoekt heb je begin dit jaar kunnen lezen dat ik hiervoor heb gewaarschuwd. Dit lag namelijk in de lijn der verwachting.

Je zag nu ook de oproep om te starten met 40 plus heren met overgewicht. Die oproep was vorig jaar ook, dat deze groep als een van de eerste geprikt zouden worden. Ook dat werd niet gedaan. Dus volgens mij zijn ze van hogerhand een beetje eigenwijs.

Hoe vaak heb ik het al geschreven? Laat ze nu eens inzetten in de categorie die nu in het ziekenhuis ligt. Blijkbaar 40 plussers met overgewicht??? Stop met dat gezeur over ongevaccineerden die hen zouden besmetten, maar ga wat nuttigs doen. Die boosters hadden meteen met de griepprik aangeboden kunnen worden in de verpleeghuizen :roll:

Ja maar je moet boosters niet te snel gaan toedienen. En wat je ook even vergeet is dat het WHO adviseerde om voorlopig niet met boosters te beginnen.

Elbert schreef: De rode lijn in de grafiek gaat over ernstig ziek worden: na 9 maanden is die bescherming nagenoeg verdwenen.

Met name bij de kwetsbaren die dus weer snel ziek werden is de werking minder en minder lang. Zaak om die dus extra te beschermen.

Dan is er ook nog een nieuw onderzoek over natuurlijke immuniteit (in Nature). De conclusie: "natuurlijke COVID-19 besmetting geeft waarschijnlijk 1,5-2 jaar bescherming tegen infectie en meerdere jaren tegen ernstige infectie."

Dat is fijn, dan is de lijn om eerst zoveel mogelijk mensen te vaccineren en daarna natuurlijke immuniteit op te bouwen en de kwetsbaren verder te beschermen denk ik wel een goede keuze geweest.

Elbert schreef:We zitten inmiddels op prik nummer 3 in 11 maanden tijd. Dat is ongeveer om de 4 maanden een prik. Het is logisch om aan te nemen dat je na prik 3, ook prik 4, 5 en 6 nodig zult hebben. Eigenlijk is dat ook wel logisch: bij een snel muterend virus zou je net als bij de griep elk najaar een prik moeten laten zetten bij de risicogroepen.

Ja ik denk dat je net als bij de griepprik ieder najaar ook dit moet aanbieden. Met als aanvulling dat als er voldoende antistoffen zijn in de samenleving, het virus ook minder snel zal gaan muteren. Maar 1x per jaar een booster aanbieden is dan wel aannemelijk.

Omdat mensen die gevaccineerd zijn ook anderen kunnen besmetten, is de meest logische optie die van "iedereen testen, ongeacht vaccinatiestatus". Maar dat gaat het waarschijnlijk niet worden, want dan krijg je vragen als: "waarom zou ik me dan nog laten vaccineren?" en dat is politiek ongewenst.

Je zag dat ook het aantal besmettingen onder gevaccineerden veel hoger lag en de kans om iemand te besmetten dus ook. Dus zo gek was het niet, je kan hooguit stellen dat als dit met het minder effectief worden van het vaccin verdwijnt, deze regel op een gegeven moment dan ook niet meer zo zinnig is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 nov 2021 10:34

benefietdiner schreef:Afbeelding
Vandaag start de internationale bijwerkingenweek. Deze week vragen wij extra aandacht voor het melden van bijwerkingen na vaccinatie. Want hoe meer we weten over bijwerkingen, hoe veiliger we vaccins kunnen gebruiken. Meld jij jouw bijwerking ook op:
http://mijnbijwerking.nl

Ik zal melden dat ik sinds mijn prikken regelmatig last heb van Antivax-spam :-)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 nov 2021 10:37

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 nov 2021 10:48

-

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 nov 2021 10:50

Marnix schreef:Ja ik denk dat je net als bij de griepprik ieder najaar ook dit moet aanbieden. Met als aanvulling dat als er voldoende antistoffen zijn in de samenleving, het virus ook minder snel zal gaan muteren. Maar 1x per jaar een booster aanbieden is dan wel aannemelijk.
Eigenlijk werkt het precies andersom: hoe meer antistoffen, hoe harder een virus gaat muteren om die antistoffen te omzeilen. Nou is een natuurlijk immuunsysteem flexibel genoeg om daarin mee te veranderen, maar een vaccin heeft telkens maar 1 soort antistoffen. Die zul je dus steeds in het laboratorium aan moeten passen.
lammetje schreef:Ik ben bang dat we pas gaan boosters prikken als de grote golf voorbij is. Als je terug zoekt heb je begin dit jaar kunnen lezen dat ik hiervoor heb gewaarschuwd. Dit lag namelijk in de lijn der verwachting.
We zijn waarschijnlijk nu al te laat inderdaad.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 nov 2021 10:59

-

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 nov 2021 11:53

StillAwake schreef:Dat zou inderdaad kunnen. Zolang echter de meeste mensen die in de ziekenhuizen en op de IC's worden opgenomen echter nog steeds uit de steeds kleiner wordende groep ongevaccineerden komen heb ik goede hoop dat we nog voldoende tijd hebben de gevaccineerden extra te beschermen.

Als ik dit lees:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240384 ... aatregelen

kan ik daaruit opmaken dat ze dus zeker ook een bepaalde groep gevaccineerden tegenkomen.... Waarom zouden ze anders een boosterprik willen voor gevaccineerden van 40+ met overgewicht??

Ik wacht het morgen avond af maar ik ben bang dat je met extra regels voor alleen de ongevaccineerden niet heel ver komt.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 nov 2021 12:36

-

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 nov 2021 13:40

lammetje schreef:Als ik dit lees:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240384 ... aatregelen

kan ik daaruit opmaken dat ze dus zeker ook een bepaalde groep gevaccineerden tegenkomen.... Waarom zouden ze anders een boosterprik willen voor gevaccineerden van 40+ met overgewicht??

Ik wacht het morgen avond af maar ik ben bang dat je met extra regels voor alleen de ongevaccineerden niet heel ver komt.

Dat is toch uitgelegd? Het zijn vooral oudere mensen die worden opgenomen omdat die:

1. Vaak een kwetsbaarder gezondheid hebben
2. Het vaccin bij hem minder goed / lang werkt dan bij jonge mensen
3. Ze eerder gevaccineerd zijn.

Het zijn niet alleen ouderen, er komen ook wel jongere mensen in de ziekenhuizen terecht. Van de mensen in het ziekenhuis is verhoudingsgewijs een heel groot deel niet gevaccineerd maar het aantal gevaccineerde ouderen neemt wel toe omdat de effectiviteit van het vaccin met de tijd afneemt. Dus ouderen een booster geven is heel logisch want ja, er komt zeker ook een groep gevaccineerden in het ziekenhuis. Maar dat roepen ook de voorstanders van vaccinatie hier al maanden. Het zou overigens nog veel meer helpen als iedereen boven de 60 zich zou laten vaccineren want de meerderheid van de patienten komt nog steeds uit die veel kleinere groep gevaccineerden.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”