Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 05 okt 2021 14:05

lammetje schreef:Leuk bedacht, maar je vergeet 1 groot verschil. Deze pil kun je innemen als je corona hebt. Dat is heel wat anders dan vooraf iets inspuiten wat je mogelijk helemaal niet nodig hebt. Er zijn nog steeds heel veel mensen die geen corona hebben gehad (of in elk geval niets hebben gemerkt)

En inderdaad, ik neem nog geen paracetamol in als ik hoofdpijn heb. Geen antibiotica als het een beginnende ontsteking is. Tot ik op een punt kom dat er geen keus meer is. Dan wordt het een ander verhaal. En zo zie ik dat met medicatie voor corona ook.

Bij bijv een grote tandheelkundige ingreep, implantaat bijv, neem je toch wel antiobiotica profylactisch? Ik zou het wel aanraden hoor!!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 okt 2021 14:37

lammetje schreef:Leuk bedacht, maar je vergeet 1 groot verschil. Deze pil kun je innemen als je corona hebt. Dat is heel wat anders dan vooraf iets inspuiten wat je mogelijk helemaal niet nodig hebt. Er zijn nog steeds heel veel mensen die geen corona hebben gehad (of in elk geval niets hebben gemerkt)

En inderdaad, ik neem nog geen paracetamol in als ik hoofdpijn heb. Geen antibiotica als het een beginnende ontsteking is. Tot ik op een punt kom dat er geen keus meer is. Dan wordt het een ander verhaal. En zo zie ik dat met medicatie voor corona ook.

Prima dat je geen voorzorgsmaatregelen wilt nemen, maar ik heb het afgelopen jaar toch ook een aantal andere argumenten gehoord waarom het vaccin (maar nu niet die pil?) niet te vertrouwen was...

Maar uh, je doet toch ook je autogordel niet pas om NADAT je een ongeluk hebt gehad?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 05 okt 2021 15:48

:D :( :( Zo bont heb ik het nog niet meegemaakt, het zou gewoon hilarisch zijn, als het niet zo schunnig was, maar wel waar.
Gezondheidsautoriteiten dringen aan op boosterprikken om de massa’s te doden voordat ze volledig wakker worden

ik kom hem tegen in m'n postmap bij de alternatieven. Gaan we niet een vreselijke oorlog tegemoet? Vermoorden we straks elkaar???

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 05 okt 2021 16:26

ben db bd schreef: Gaan we niet een vreselijke oorlog tegemoet? Vermoorden we straks elkaar???

Ik denk het wel ben db bd, ik denk het wel...

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 05 okt 2021 16:34

Als er beeldspraak of vergelijkingen om de hoek komen kijken kun je je afvragen of dat stijlfiguur juist is. Kun je een stijlmiddel of isgelijkteken zetten tussen voorzorgen (om problemen te voorkomen) zoals je autogordel om doen (Mortlach) of verzekeringen (Marnix) en vaccinatie. Verzekeringen en autogordel doe je toch immers ook uit voorzorg.

We hebben hier wel een punt.

Mijn vraag is of hier een juist stijlmiddelen gebruik worden t.o.v. autogordel / verzekering en vaccinatie. Vaccinatie is toch wel van een ander kaliber als je autogordel om doen of een verzekering afsluiten voornamelijk omdat vaccineren in je lichaam plaats vind, het valt wel onder de definitie voorzorg.

Ik hoef in dit topic niet meer uit te leggen wat vaccinatie is en hoe veilig het is :D . Maar toch….. het vind plaats in je lichaam en dat is het punt. Omdat het in je lichaam plaats vind komen er allerlei gevoelens bij kijken en wie is zonder gevoel of het psychosomatische.

Alleen al bij de gedachten dat er iets in je lichaam gespoten is waarvan je de reactie niet zeker weet geeft een onzeker gevoel van psychosomatische wat zich door het vaccin in het lichamelijk manifesteert.

Niet te vergelijken met een autogordel omdoen of een handtekening onder een verzekeringscontract.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 okt 2021 19:48

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2021 19:54

Als je het vaccin ziet als een middel waarbij geen idee heeft wat de reactie zal zijn heb je een heel vreemd beeld van het vaccin. Het is al een paar miljard keer bij mensen ingespoten dus er is wel een aardig beeld van…. Er is ook grootschalig getest voor die tijd, er was al we wat kennis van het type vaccin ook, ook alw waren sommige vaccins vrij nieuws. Maar men begon eind jaren 80 al met RNA te testen.

ben db bd schreef::D :( :( Zo bont heb ik het nog niet meegemaakt, het zou gewoon hilarisch zijn, als het niet zo schunnig was, maar wel waar.

ik kom hem tegen in m'n postmap bij de alternatieven. Gaan we niet een vreselijke oorlog tegemoet? Vermoorden we straks elkaar???

Zolang we niet met galgen rond gaan lopen zal dat wel meevallen :-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2021 19:55

StillAwake schreef:Als ik mijn spamfolder leeg kom ik ook vanalles tegen.
Deze onzin nog niet, maar je wilt niet weten hoeveel geheime tips van beleggingsgoeroes, Russische postorderbruiden of afslankpillen ik dagelijks aangeboden krijg.

En als ik 4× per dag afslankmedicatie aangeboden krijg zal ik dus wel te dik zijn....

Onder dezelfde categorie schaar ik onzin over boostervaccins voor dat we wakker worden.

Of we een oorlog tegemoet gaan: zou zomaar kunnen.
Maar ik denk niet dat Xanders "war to end all wars" tussen antivaxxers en provaxxers zal gaan.

Vergeet de nigeriaanse prins die je miljoenen wil schenken niet :lol:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 okt 2021 19:58

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 okt 2021 20:38

meribel schreef:Bij bijv een grote tandheelkundige ingreep, implantaat bijv, neem je toch wel antiobiotica profylactisch? Ik zou het wel aanraden hoor!!

Heel eerlijk gezegd, ik ben ontzettend bang voor de tandarts dus ik denk niet dat ik ooit zo'n implantaat durf te nemen. 8-[ heeft een oorzaak, ik laat liever iets trekken dan ooit een wortelkanaal behandeling te laten uitvoeren.

Maar natuurlijk, als ik antistolling nodig heb omdat ik een hartinfarct heb gehad of een hersteninfarct dan zal ik dat zeker nemen. Of voor een bepaalde operatie antibiotica. Maar dan weet je dat je iets meegemaakt hebt of binnenkort meemaakt. Bij corona is dat anders. Ik heb het gehad, ik ben er niet ziek van geweest, dus waarom dat vaccin? En waarom nemen ze wel een test mee in dat corona paspoort maar geen antistoffen?

En een verzekering, anti virus op je pc, gordel dragen, voor rood stoppen.... Dat zijn allemaal onvergelijkbare gevallen. Dat is al eerder aangehaald en ik begrijp niet dat er geen betere argumenten genoemd worden. Of zijn die er gewoon niet :-k

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 okt 2021 20:42

Mortlach schreef:Prima dat je geen voorzorgsmaatregelen wilt nemen, maar ik heb het afgelopen jaar toch ook een aantal andere argumenten gehoord waarom het vaccin (maar nu niet die pil?) niet te vertrouwen was...

Maar uh, je doet toch ook je autogordel niet pas om NADAT je een ongeluk hebt gehad?

En inderdaad, dat de pil massaal gebruikt wordt vind ik ook echt onlogisch en onverstandig.
Als je klachten hebt, begrijp ik als geen ander dat je hormonen wil gebruiken om daar iets aan te doen. Maar langdurig als anti conceptie of bij acne... Volgens mij is het niet goed voor je.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 05 okt 2021 20:59

lammetje schreef:Heel eerlijk gezegd, ik ben ontzettend bang voor de tandarts dus ik denk niet dat ik ooit zo'n implantaat durf te nemen. 8-[ heeft een oorzaak, ik laat liever iets trekken dan ooit een wortelkanaal behandeling te laten uitvoeren.

Maar natuurlijk, als ik antistolling nodig heb omdat ik een hartinfarct heb gehad of een hersteninfarct dan zal ik dat zeker nemen. Of voor een bepaalde operatie antibiotica. Maar dan weet je dat je iets meegemaakt hebt of binnenkort meemaakt. Bij corona is dat anders. Ik heb het gehad, ik ben er niet ziek van geweest, dus waarom dat vaccin? En waarom nemen ze wel een test mee in dat corona paspoort maar geen antistoffen?

En een verzekering, anti virus op je pc, gordel dragen, voor rood stoppen.... Dat zijn allemaal onvergelijkbare gevallen. Dat is al eerder aangehaald en ik begrijp niet dat er geen betere argumenten genoemd worden. Of zijn die er gewoon niet :-k

Ja ik heb ook tandarts angst :( maar een wortelbreuk had ik en de enige optie was nog een implantaat…..

Moet zeggen achteraf was het zo goed verdoofd dat het duizend keer beter te doen is dan een wortelkanaal (of ik had extreem pech dat die nooit goed verdoofd zijn bij me)

Ok offtopic

Ontopic. Ik snap heel goed dat mensen die corona hebben gehad en prima doorstaan niet vaccineren…( en geef ze een qr code vind ik) ….maar ja dan moet je het wel gehad hebben … mijn man die drie risico factoren heeft ben heel blij dar die gevaccineerd is

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 okt 2021 21:00

lammetje schreef:En inderdaad, dat de pil massaal gebruikt wordt vind ik ook echt onlogisch en onverstandig.
Als je klachten hebt, begrijp ik als geen ander dat je hormonen wil gebruiken om daar iets aan te doen. Maar langdurig als anti conceptie of bij acne... Volgens mij is het niet goed voor je.

14 kinderen krijgen is ook niet goed voor een mens ;)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 05 okt 2021 21:25

ajl schreef:14 kinderen krijgen is ook niet goed voor een mens ;)

Maar kan ook een condoom, koperspiraal of een knoopje uiteraard

De pil geeft wel bijv een verhoogd risico van trombose. Dat risico is veel groter meende ik dan het verhoogde risico op trombose bij de corona vaccinatie

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 okt 2021 22:15

lammetje schreef:En een verzekering, anti virus op je pc, gordel dragen, voor rood stoppen.... Dat zijn allemaal onvergelijkbare gevallen. Dat is al eerder aangehaald en ik begrijp niet dat er geen betere argumenten genoemd worden. Of zijn die er gewoon niet :-k

Dat soort vergelijkingen werken altijd maar gedeeltelijk, omdat je elementen hebt die overeenkomen en elementen die verschillen. Mijn favoriete misbruik van zo'n vergelijking is dat als je een schilderij ziet, je weet dat er een schilder is; dus als je een schepsel ziet, weet je dat er een schepper is; die vergelijking gaat ook op een cruciaal verschil de mist in.

Maar goed, met "die pil" bedoelde ik niet 'de pil' maar die anticovidpil van Merck waar we het in eerste instantie over hadden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”