Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 08 sep 2021 16:24

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:24, 3 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 sep 2021 16:28

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 sep 2021 17:29

StillAwake schreef:Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt, maar ben nog niet geheel overtuigd. Voor wat betreft de tribunes heb je gelijk, maar als ik zach wat voor feesten er omheen gehouden werden mis ik de clue toch nog even.
En dat kroondomein: hoe lang is daar al geen discussie over, en hoe vaak hebben we al niet gezien dat die subsidies dan gewoon een andere naam krijgen?Ik heb zat festivals gezien waar minder mensen minder dicht op elkaar stonden dan de F1, maar daar is 0 ruimte voor, terwijl de organisatie het wel voor elkaar kreeg om artiesten (die dus niet betaald mogen optreden) te vragen om dan maar gratis hun feestje op te komen luisteren.
Ik ben al jaren republikein, maar dat wordt van dit soort grappen (zowel de F1 vs de festivals, de hondsbrutale vraag van Bernhard om gratis artiesten, het smeergeld van opa Bernhard, maar ook zo'n geintje bij Het Loo) echt niet minder

Ik heb het ook niet op die Bernard maar dat is niet zozeer omdat hij lid is van het koningshuis maar omdat het een wat onsympathieke harde zakenman is die vooral geld wil verdienen. Je kan het geen geld willen betalen aan artiesten bijvoorbeeld moeilijk aan zijn lidmaatschap van het koningshuis koppelen.

En ja ik weer ook dat er genoeg festivals zijn die prima zouden kunnen en ik hoop ook dat ze dat snel weer toe gaan staan.

Ik hoop oprecht dat dat de ziekenhuiscijfers worden, maar besef wel dat je dan altijd 4 weken achter de maatregelen aanloopt (nu 2)

Ja dat zei ik erbij. Als het goed is zorgt het grote aantal mensen met antistoffen er we voor dat de cijfers minder snel stijgen en dan kan je wel beter op ziekenhuis-cijfers afgaan. Vorig jaar was je dan te laat en liep je achter de feiten aan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 sep 2021 17:35

Erik1960 schreef:Klein zijstapje.. hoe kijken jullie naar het verhaal van de burgemeester van Nunspeet die met het oog op hoge besmettingscijfers een brief naar de bevolking stuur waarin hij ze oproept tot vaccinatie, maar die zelf om religieuze redenen geen vaccin neemt?

Ik moest denken aan die Sikh medewerkers in de zorg die moesten kiezen tussen hun baard behouden of mensen helpen. Voor Sikh is de baard een belangrijk religieus symbool dus dat is niet zomaar een keuze. De baarden gingen er trouwens wél af omdat ze hun prioriteiten op orde hadden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 sep 2021 17:36

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 08 sep 2021 17:41

Mortlach schreef:Ik moest denken aan die Sikh medewerkers in de zorg die moesten kiezen tussen hun baard behouden of mensen helpen. Voor Sikh is de baard een belangrijk religieus symbool dus dat is niet zomaar een keuze. De baarden gingen er trouwens wél af omdat ze hun prioriteiten op orde hadden.

Ik weet niet of de vergelijking klopt. Voor mij laat het voorbeeld heel mooi zien hoe ons vaccinatiebeleid is. Overheid adviseert en individuen maken keuzes. Ook burgemeesters mogen dat. Het zou een probleem zijn wanneer de burgemeester zo’n oproep weigert te versturen. Wanneer de burgemeester van Nunspeet een vergunning afgeeft voor een eroticabeurs, hoeft hij er als privé-persoon niet heen te gaan. Het gaat me niet om het beoordelen van zijn redenen tot weigeren van een vaccinatie. Die volg ik niet en hoef ik ook niet te volgen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 08 sep 2021 17:53

ben schreef:van Frontnieuws: Professor Bhakdi corrigeert zichzelf: COVID-19 vaccins veel erger dan gedacht

@ mijnheer StillAwake, ik vind u niet dom genoeg om steeds de boodschapper te 'stenigen'.
U vind frontnieuws niks. Uw mening daarover boeit mij niet zo erg. Schelden en tegenspreken doen er hier meer op het topic.
Maar die meneer Bhakdi heeft m.i. een deskundig en goed sluitend verhaal. (De link heb ik toegevoegd).
De wetenschap op dat niveau gaat ver boven mijn pet, mijn zo andere competentiegebied in aanmerking nemende. Dat mag wel hè?

Het is niet moeilijk om dan een tegengeluid op te googelen, maar dat heeft nog niets met weerleggen te maken, zo weten wij samen.
ik kom steeds wel - eigenlijk toenemend - wetenschappers op de alternatieve media tegen, met een uitleg welke de reclameboodschappen van de msm ver te boven gaan. Ook de financiële belangen van 'wiens brood men eet, diens woord men spreekt', worden hier niet erkend, vind ik. Daarom vinden we zoveel pensionado's bij de alternatieven, mannen met decennia ervaring achter zich, eerbiedwaardig toch?.
Resumerend, als u Frontnieuws onderuit wilt halen, ik roem u, toon dan dr. Bhakdi zijn ongelijk aan. Zou u dat echt kunnen denkt u?
Tot slot vraag ik u als christen Openbaring 13 eens te lezen, waar duizenden van ons reeds de herkenbaarheid van waarnemen...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 sep 2021 18:31

Erik1960 schreef:Ik weet niet of de vergelijking klopt. Voor mij laat het voorbeeld heel mooi zien hoe ons vaccinatiebeleid is. Overheid adviseert en individuen maken keuzes. Ook burgemeesters mogen dat. Het zou een probleem zijn wanneer de burgemeester zo’n oproep weigert te versturen. Wanneer de burgemeester van Nunspeet een vergunning afgeeft voor een eroticabeurs, hoeft hij er als privé-persoon niet heen te gaan. Het gaat me niet om het beoordelen van zijn redenen tot weigeren van een vaccinatie. Die volg ik niet en hoef ik ook niet te volgen.

Voor zieke mensen zorgen en een eroticabeurs bezoeken vind ik nou niet echt vergelijkbaar...

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 08 sep 2021 18:36

Mortlach schreef:Voor zieke mensen zorgen en een eroticabeurs bezoeken vind ik nou niet echt vergelijkbaar...

Zeker niet! Het gaat mij er om dat de burgemeester een rol heeft in de communicatie rond Corona. Maar dat hij ook gebruik mag maken van het recht om zich niet te laten vaccineren.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 sep 2021 18:43

ben db bd schreef:Resumerend, als u Frontnieuws onderuit wilt halen, ik roem u, toon dan dr. Bhakdi zijn ongelijk aan. Zou u dat echt kunnen denkt u?

Een kijkje op de Wiki-pagina zegt genoeg:

https://en.wikipedia.org/wiki/Sucharit_Bhakdi

Sucharit Bhakdi ... is a retired Thai-German microbiologist, known in retirement for spreading conspiracy theories and antisemitic polemic.[1]

Complottheorieën en antisemitisme? Wat een verrassing!

Echt, het verbaast me elke keer weer dat elke malloot op het schild wordt gehesen zonder even 3 seconden te kijken om wie het gaat. Rechts-extremisten, blanksupramisten (schrijf je dat zo? White Supremacists), antisemieten, neonazi's, het maakt allemaal niks uit. Zo lang ze maar zeggen wat we willen geloven!

En als je meer dan 3 seconden zoekt, vind je nog veel meer leuks.

https://medium.com/annie-lab/investigat ... 4ce1395a9b

Bhakdi describes himself as a professor emeritus of medical microbiology and immunology at the Johannes Gutenberg University (JGU) of Mainz on the group’s website.
However, in October 2020, the university issued a statement clarifying that it has not granted emeritus positions since 1978. The statement went on to say Bhakdi “is a retired professor and was not granted membership rights to the JGU and its University Medical School upon his retirement.”
It also said:
“…his views regarding the Covid-19 pandemic, which we consider misleading, if not wrong, are not in accordance with the views of the University Medical Centre Mainz and the Institute of Medical Microbiology and Hygiene. Thus we distance ourselves on crucial points from the views held by Prof. Bhakdi.”

Ik zal het even vertalen.

Op de website van de groep beschrijft Bhakdi zichzelf als professor emeritus in de medische microbiologie en immunologie aan de Johannes Gutenberg Universiteit (JGU) te Mainz.
De universiteit verklaarde in oktober 2020 echter dan ze sinds 1978 geen emeritustitels heeft toegekend.

Verder distanciëren ze zich van de uitspraken van Bhakdi die ze misleidend en verkeerd noemen.

Maar goed, een antisemitische oud-professor die zich onterecht een titel heeft toegeëigend en waar de universiteit niks mee te maken wil hebben. Ja, echt superbetrouwbaar figuur.

Ik ben benieuwd met welke neo-nazi Stormfront volgende week weer komt aanzetten!

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 08 sep 2021 19:50

StillAwake schreef:Je vind het verwerpelijk, maar bent het er stiekem wel mee eens?

Nee hoor, alles wat ik zei is dat ik het ergens wel begrijpen kan.
De vaccinwappies zijn nog op geen enkele manier gediscrimineerd, laat staan vervolgd, laat staan vergast, laat staan vernietigd.

Niet alle ongevaccineerden zijn vaccinwappies.
Het is inderdaad nog niet zo ver. In Nederland niet, alhoewel sommige maatregelen wel ver gaan. Maar we zijn er nog lang niet.
De angst van deze mensen gaat over de toekomst. Want de vrijheidsbeperkende maatregelen gaan wel steeds een stapje verder en een medische aparte status is wat ook hier op het forum gewoon geopperd en bepleit wordt.
Het buitensluiten van mensen gaat nu leiden tot onrust en als dit maar lang genoeg doorgezet wordt escaleert dat straks.

Het beleid moet hoe dan ook anders. Om te beginnen een acceptatie van het gegeven dat covid blijft en gaat behoren tot de vele risico's van leven bijvoorbeeld.

Overigens schijnen die boosterprikken ook niet zo'n goed idee. In Duitsland zijn diverse prikken uitgedeeld aan bewoners van een bejaardentehuis. Gevolg: drie reanimaties en opvallende gezondheidsstoornissen. Nog maar 'even' mee wachten dus..
https://www1.wdr.de/nachrichten/ruhrgeb ... n-100.html
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 08 sep 2021 22:02

StillAwake schreef:Je vind het verwerpelijk, maar bent het er stiekem wel mee eens?
Ik heb nog nergens treinen zien vertrekken naar kampen ver weg, waar iedereen die niet gevaccineerd was een zekere dood tegemoet ging.
Ik heb nog nergens gezien dat er parken en zwembaden of winkels kwamen waar "slegs gevaksineert" op de deur stond.
Op plaatsen waar grote groepen bijeen komen zijn ook ongevaccineerden welkom, zij het na het tonen van een test.
Er is niemand die het recht heeft jou te vragen of je gevaccineerd bent, laat staan dat er maatregelen aan verbonden zijn.

En de maatregelen die er zijn lijken in NIETS op datgene wat Adolf Hitler deed.
De restricties voor mensen die zich ook weigeren te laten testen lijken in NIETS op wat de Gestapo met mensen voor had.
De vaccinwappies zijn nog op geen enkele manier gediscrimineerd, laat staan vervolgd, laat staan vergast, laat staan vernietigd.
Echt niet.

In Nederland zijn we gelukkig nog niet op dat punt beland, hopelijk blijft dat zo. Maar had jij het voor mogelijk gehouden dat in een land als Australië onderstaande de norm zou gaan worden? Victorian Premier Dan Andrews legt even uit wat dit inhoudt….lees dan je eigen stukje nog maar eens.

https://mobile.twitter.com/CaldronPool/status/1434695188933328897?s=20

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 sep 2021 07:09

-

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 sep 2021 07:41

-

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 09 sep 2021 08:08

Op het moment dat je besluit je niet te laten vaccineren tegen COVID-19 heeft dat consequenties. De belangrijkste twee daarvan zijn dat je anderen kan besmetten, al dan niet met nieuwe varianten, en dat je intensieve zorg nodig gaat hebben als je ziek wordt. Het heeft dus direct invloed op de maatschappij waar je onderdeel van uitmaakt. Het merendeel van de mensen in die maatschappij vinden dat ongewenst en zullen maatregelen vragen en krijgen om bij massabijeenkomsten mensen die niet gevaccineerd zijn en niet getest niet toe te laten.

En wat betreft deze "alternatieve" media, elke keer als ik daarnaar word verwezen voor "bewijs" blijkt het of slecht gelezen en geciteerd materiaal te gaan of het is een leuk verhaal maar heeft er geen enkele peer review plaatsgevonden. En dat laatste is altijd "bewijs" dat big pharma|politiek|illuminatie|aliens|etc (doorhalen wat niet van toepassing is) er achter zit om te zorgen dat wij de "waarheid" niet te horen krijgen.

Ik vind het prima om daar een paar keer op te reageren maar niet 365 dagen in het jaar dus ik kan me prima voorstellen dat mensen op een gegeven moment net als ik zelf al die sensatieverhalen van stormfront, xandernieuws etc. niet meer serieus nemen.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”