Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 08 sep 2021 13:41

ajl schreef:Ik vind ook dat voor bepaalde mensen de zorg duurder mag zijn dan voor mensen die een andere levensstijl hebben.

En wie bepaald dan de norm? Wanneer ben je normaal en wanneer krijg je een aangepast programma?
Marnix schreef:Je kan toch gewoon kijken naar de cijfers als het gaat om de ziekenhuisbezetting?

Dat zou al een hele verbetering zijn, maar vooralsnog tellen ze positieve testen en van daaruit beslissen ze of eventueel verlenging of verzwaring van de maatregelen nodig zijn. Dan is het weer 'oppassen want het land kleurt donkerrood' terwijl de ziekenhuisopnames intussen niet omhoog schieten.
Ik zou een voorstander zijn van vooral naar de ziekenhuisopnames te kijken en van daaruit het beleid te maken of aan te passen.
gravo schreef:De plekken waar die gevaren nog bestaan en waar de druk binnenkort toch weer kan oplopen, hebben alle te maken met ongevaccineerde mensen. Zo'n 2 miljoen. Als je daar het percentage op loslaat van mensen die de ziekte in ernstige mate krijgt, dan zijn er toch weer duizenden opnames te verwachten. En daar is het zorg-systeem niet op gebouwd.

Die discussie hebben we al gehad.
Als het virus om het vaccin heen komt, zijn we in principe allemaal weer kwetsbaar en dan zullen maatregelen die je nu zo verfoeit gewoon weer van stal worden gehaald. Omdat dat nodig is, niet omdat er een kwaadaardig beleid achter zit van onzichtbare machthebbers. Er zijn nu eenmaal virussen die nieuw zijn voor ons immuunsysteem en die, als ze erg besmettelijk zijn, daarom ook echt vrij spel hebben.

Angstzaaierij en stemmingmakerij. Als, als, als.. as is verbrande turf.
laat je niet meesleuren in hordes die sowieso de straat op willen om hun onvrede te uiten en iedereen die het niet met ze eens is de huid vol te schelden of een klap te verkopen. De boel is op hol geslagen. Volstrekt irrationeel en blind.

Overdrijf niet zo.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 sep 2021 14:24

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 08 sep 2021 14:32

Ik snap de zorgen van Dorpeling wel, al is elke vergelijking met WO 2 ongepast en verkeerd.
We zijn er nl. nog lang niet.
En er worden wel bedekte verwijten gedaan jegens de niet-gevaccineerden.
Ik loop in de supermarkt met een mondmasker op. Wordt er toch aan mij gevraagd: ben jij niet ingeënt?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 sep 2021 14:44

-

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 sep 2021 14:50

-

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 08 sep 2021 14:59

van Frontnieuws: Professor Bhakdi corrigeert zichzelf: COVID-19 vaccins veel erger dan gedacht

bent u ook nog een klein beetje onafhankelijk denker? als je te veel covidvaccins heb genoten, schijnt dat toch, met redenen omkleed, langzaam over te gaan, lees ik op de alternatieve media. Zonder het ermee eens te moeten zijn, adviseer ik toch om naast de MSM ook de nog 'vrije' pers nader te bestuderen...
https://www.frontnieuws.com/professor-b ... n-gedacht/
Laatst gewijzigd door ben db bd op 08 sep 2021 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 sep 2021 15:08

:-k De F1 heeft niet zozeer met koninklijk bloed te maken. Waarom dreigt WA dan zijn subsidie voor Het Loo te verliezen? Heeft meer te maken met binnen versus buiten en vaste plaatsen vs van tent naar tent hoppen waar je met minstens 10000 man tegen elkaar gaat staan dansen en zweten en schreeuwen. Daarom kan je bijv ook naar een voetbalwedstrijd. Maar ik anap dat het vervelend is als je lang moet wachten of dat je best veilige theater dan nog niet open mag.

Dorpeling schreef:Dat zou al een hele verbetering zijn, maar vooralsnog tellen ze positieve testen en van daaruit beslissen ze of eventueel verlenging of verzwaring van de maatregelen nodig zijn. Dan is het weer 'oppassen want het land kleurt donkerrood' terwijl de ziekenhuisopnames intussen niet omhoog schieten.
Ik zou een voorstander zijn van vooral naar de ziekenhuisopnames te kijken en van daaruit het beleid te maken of aan te passen.

Ze telden altijd positieve testen omdat de ziekenhuiscijfers daar twee weken achteraan pas kwamen en meer besmettingen altijd ook zorgden voor meer besmettingen. Nu er steeds meer mensen antistoffen hebben zie je dit verschuiven naar een focus op de ziekenhuiscijfers omdat het percentage besmette mensen (dankzij de vaccins) dat in het ziekenhuis komt stukken lager os geworden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 sep 2021 15:14

ben db bd schreef:bent u ook nog een klein beetje onafhankelijk denker? als je te veel covidvaccins heb genoten, schijnt dat toch, met redenen omkleed, langzaam over te gaan, lees ik op de alternatieve media. Zonder het ermee eens te moeten zijn, adviseer ik toch om naast de MSM ook de nog 'vrije' pers nader te bestuderen...

Haha als er iets niet vrij is (of veel met journalistiek van doen heeft) is het wel frontnieuws…. Die zitten zo heerlijk gevangen in hun eigen complotjes :-) heerlijke kolder weer.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 sep 2021 15:15

-

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 sep 2021 15:26

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 sep 2021 15:28

StillAwake schreef:Frontnieuws, Xandrnieuws...
Als dat je vrije pers is denk ik dat iedere vorm van discussie per definitie voorbij is...

van "Stormnieuws":

Lijkt me inderdaad een berebetrouwbaar stukje vrije nieuwsgaring...

Bij 'Frontnieuws' moet ik ook direct aan WO2 denken, en dan niet aan de geallieerden. Waarom is het toch zo dat dit soort sites altijd die rechts-extremistische of rechtuit neonazistische zweem hebben? En dat Ben dat blijkbaar zelf niet ziet, terwijl je toch nog naast die lui hebt gewoond. Ook dat gedweep met die jodenster is natuurlijk een gotspe. Een emotioneel zwaarder gechargeerd symbool is lastig te verzinnen en het is onverteerbaar dat mensen blijkbaar zo weinig historisch besef hebben dat ze denken dat dit geoorloofd is om puntjes te scoren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 sep 2021 15:33

-

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 sep 2021 15:38

StillAwake schreef:dat blijkt ook een beetje uit de layout van de site, maar ik wilde proberen de site op inhoud af te rekenen, en niet op de vormen.
Helaas kon ik weinig inhoud vinden, maar is het enige feit wat ik daadwerkelijk op de site gevonden heb de scheiding van Bill Gates...

Ik bekijk bepaalde sites wel eens uit puur ongeloof, alsof je een auto-ongeluk ziet; gruwelijk maar je kunt niet wegkijken. Maar ik houd het bij een paar, want het is toch allemaal van hetzelfde laken een pak, maar het verbaast me dat het er zo veel zijn. Daar moet blijkbaar goed geld mee te verdienen zijn...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 sep 2021 15:49

-

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 08 sep 2021 16:11

Klein zijstapje.. hoe kijken jullie naar het verhaal van de burgemeester van Nunspeet die met het oog op hoge besmettingscijfers een brief naar de bevolking stuur waarin hij ze oproept tot vaccinatie, maar die zelf om religieuze redenen geen vaccin neemt?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”