Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 01 sep 2021 14:27

StillAwake schreef:Het ging in dezen specifiek om een bepaalde mutatie die in Zuid Afrika is aangetroffen, waar voornamelijk mensen met een natuurlijk opgebouwde poel aan antistoffen op reageren.
Ik denk dat je voor de meeste mutaties absoluut een punt hebt, maar juist de aangehaalde variant geeft reden aan te nemen dat het soms ook andersom kan zijn...
Voor zover ik weet, maken de meeste virologen zich nog niet al teveel zorgen over deze variant. Het feit dat deze variant zich in mei aandiende en nog niet grootschalig over de wereld heeft verspreid (vooral beperkt tot Zuid-Afrika), is wat dat betreft redelijk goed nieuws. Natuurlijk wordt dit goed in de gaten gehouden.
Maar elke dag een nieuwe variant des doods die ons door de media worden voorgehouden waar we verschrikkelijk bang voor moeten zijn, ik word er niet koud of warm meer van. :roll:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 sep 2021 15:16

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 sep 2021 15:22

ben db bd schreef:En ja, dat kan in dienst van de leugen en van de waarheid staan. 'Klokkenluiders' hebben echter geen belang bij de leugen, toch?

Echt niet? Je kunt geen belang verzinnen? Denk je dat Xandernieuws dezelfde aantallen bezoekers zou trekken als ze een legitieme media-site waren en niet elk berichtje gepaard ging met fotocollages vol doodskoppen? Natuurlijk hebben die lui belang bij leugens: dat levert hen immers meer bezoekers, meer kliks en dus meer reclame-opbrengsten op.

Bij geval las ik vanmorgen Matth. 23, waar de Heere Jezus 'ongelofelijk' fel uithaalt naar de religieuze leiders van die tijd.
De alternatieve media haalt fel uit naar de mainstream, en dat zéér fel inzake de Corona-vaccinatie-elite, waar Hugo o.i. een slaafs volgeling van is.
Vergun mij aldus te persisteren in mijn oproep om open te staan voor onafhankelijke, wetenschappelijke geluiden, der 'verdoemden' :wink:

Xandernieuws is nu ineens Jezus zélf? Tijd om dat Onze Vader aan te passen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 01 sep 2021 17:59

maar onderaan beginnen:
Xandernieuws is nu ineens Jezus zélf? Tijd om dat Onze Vader aan te passen?

kijk meneer, zo belazer je de kluit nou, noemen we dat in de bouw.
De Heere Jezus sprak de waarheid, hij kón niet eens liegen, want wat hij zei gebeurde gewoon. Simpel voor de Schepper hè?
Xander kán ook de waarheid spreken, en doet dus bijna altijd ook. Zijn bronnen kunnen gelogen zijn, daarmee is Xander nog niet strafbaar.
Uw tegenspraak is ook steeds op grond van bronnen, die hebben meestal de behoefte om de zaak grotelijks te verdraaien! Dat is goed voor hun imago en roem, net als hier op het topic en/of dat is goed voor hun carrière en dus hun portemonnee. Daar wordt uiteraard zichtbaar vaak gebruik van gemaakt.
Zo zie ik zelden niet gemanipuleerde cijfers langs komen. Eerlijke cijfers zouden immers te veel onrust teweeg brengen?!

De bedoeling van de wereldelite (WEF, WHO, VN, EU, enz.) is om de schaapjes braaf te laten volgen. Waarheen dat is, krijgen steeds meer - meer eerlijke - mensen door. Edoch, we zullen nooit een meerderheid worden, wel vervolgd worden, zoals voorzegd.
Hen (die elite) dienstbaar volgen is politiek lucratief. Mark is daar schaapachtig goed in, toch? (Frans enzo ook)
Gods Woord, onze Bijbel is ook niet onduidelijk inzake wat de toekomst in petto heeft, alleen zijn wij refo's beschamend onderontwikkeld in duiden der profetieën. En natuurlijk zijn er net zoveel valse profeten voorzegd als valse leraren; om je voor te schamen als kerken,véél.

Overigens is Klaus Schwab bijvoorbeeld heel eerlijk over hun doelen hoor: "iedereen geen bezit meer, maar wel gelukkig". Doch wel een knellende dictatuur om de zaak bij voorbaat rustig te kunnen houden. (en de elite voor zichzelf puissant rijk uiteraard, zoals nu reeds).

dan nog even inzake uw eerste kretologie: m.i. is het altijd een hele kunst om net zoveel reclame-inkomsten te werven als benodigd is om de te maken kosten te dekken. En bent u nog steeds niet bereid om u te schamen voor de miljarden euro's subsidie welke de MSM ontvangt tegenover de vrije alternatieve steeds meer gehinderde kanalen? Wij weten wel hoeveel die vangen hoor: t.w. 0

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 sep 2021 18:33

ben db bd schreef:Xander kán ook de waarheid spreken, en doet dus bijna altijd ook. Zijn bronnen kunnen gelogen zijn, daarmee is Xander nog niet strafbaar.

Wat is dat nu weer voor een rare gedachtenkronkel? Hoewel de redactie van Xandernieuws continu bronnen aanhaalt die aantoonbaar liegen en bedriegen, zijn ze Xander zélf onschuldig en de eerlijkheid zelve? Denk je echt dat die redactie niet weet dat ze met elke bericht dat ze plaatsen de kluit lopen te belazeren? Hoe naïef ben je?

Uw tegenspraak is ook steeds op grond van bronnen, die hebben meestal de behoefte om de zaak grotelijks te verdraaien! Dat is goed voor hun imago en roem, net als hier op het topic en/of dat is goed voor hun carrière en dus hun portemonnee. Daar wordt uiteraard zichtbaar vaak gebruik van gemaakt.
Zo zie ik zelden niet gemanipuleerde cijfers langs komen. Eerlijke cijfers zouden immers te veel onrust teweeg brengen?!

En de reden dat jij "weet" dat die cijfers gemanipuleerd zijn, is omdat de redactie van Xandernieuws jou dat vertelt, nietwaar? Zie je zelf ook het probleem?

dan nog even inzake uw eerste kretologie: m.i. is het altijd een hele kunst om net zoveel reclame-inkomsten te werven als benodigd is om de te maken kosten te dekken. En bent u nog steeds niet bereid om u te schamen voor de miljarden euro's subsidie welke de MSM ontvangt tegenover de vrije alternatieve steeds meer gehinderde kanalen? Wij weten wel hoeveel die vangen hoor: t.w. 0

O ja, weten jullie dat? Vertel eens dan...

Hoeveel subsidie ontvangt het NRC jaarlijks? En de Volkskrant?

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 01 sep 2021 19:12

StillAwake schreef:geheel mee eens.
Ik heb dan ook nergens gesteld dat dit een variant des doods zou zijn, ik reageerde alleen op iemand die dit verhaal aanhaalde als voorbeeld dat corona ons boven het hoofd aan het groeien was.

Als je mij bedoeld :) ik gaf inderdaad aan dat we het niet gaan winnen met onze vaccins en maar beter moeten accepteren dat covid blijft. Totale controle over de onvoorspelbaarheid van het leven (en dit virus) krijg je niet. Dat is wat anders dan 'boven het hoofd aan het groeien', dat komt meer over als machteloos staan oid. En laten we eerlijk zijn, zo'n killervirus is het nu ook weer niet.
Marnix schreef:Volgens mij hebben de meesten hier dat al lang geaccepteerd en geloven de christelijke voorstanders van maatregelen / vaccinatie hier dat God de wereld in zijn hand houdt. Dat zijn we niet vergeten hoor :) Ik krijg bij jou een beetje het idee dat je denkt dat op het moment dat mensen accepteren dat corona niet opeens verdwijnt, ze alle maatregelen, stapsgewijs versoepelen en de ziekenhuiscijfers in de gaten houden opeens loslaten. Zo van: Geef het maar op, stop maar met alles want je krijgt het virus er niet onder dus kan je beter stoppen het te proberen :)

Ik erger me aan de manier waarop de angst er steeds weer in gehouden wordt en iedereen als ziek en gevaarlijk gezien wordt totdat het tegendeel bewezen wordt. Ik vind dat een, op z'n zachtst gezegd, waanzinnige ontwikkeling die helaas ook nog collectief overgenomen wordt.
Ik zou zeggen, stop met testen (die toch geen garantie geven, vooral de zelftesten niet), bij klachten thuisblijven (zoals we altijd deden wanneer je niet fit bent) en inderdaad, die verstikkende regels en controle loslaten.
Stop tijd en geld dan liever in het opleiden van IC personeel, opschalen van IC capaciteit en meer richten op werkende medicijnen ipv een vaccin wat steeds opnieuw aangepast en herhaald moet worden. Als dat meteen gebeurd was, waren we nu een heel eind. Hoeveel vrijwilligers / zijinstromers hadden zich destijds ook alweer aangemeld?
Zó doorgaan wordt iig een gebed zonder einde. In het najaar weer stijgende cijfers, scholen en horeca dicht en tegen de winter opnieuw een lockdown. En in 2022 weer diezelfde herhaling. Dat valt m.i niet onder 'wij accepteren dat covid blijft'. Dat blijft een zucht naar controle en die komt er niet.
Laatst gewijzigd door Dorpeling op 01 sep 2021 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 sep 2021 19:21

Dorpeling schreef:Ik zou zeggen, stop met testen (die toch geen garantie geven, vooral de zelftesten niet), bij klachten thuisblijven (zoals we altijd deden wanneer je niet fit bent) en inderdaad, die verstikkende regels en controle loslaten.

En als iedereen dat nou deed, dan had je misschien een punt. Helaas zijn er ook mensen die ZELFS als ze positief zijn getest, zich nog vrolijk onder de mensen begeven. En buiten dat ben je eerder besmettelijk dan dat je symptomen ervaart, dus buiten die lui die ik net noemde heb je ook nog een groep die niet weet dat ze ziek zijn en die dus gewoon lekker onder de mensen zitten.

Omdat deze twee groepen mensen bestaan, is jouw aanpak niet uitvoerbaar.

Stop tijd en geld dan liever in het opleiden van IC personeel, opschalen van IC capaciteit en meer richten op werkende medicijnen ipv een vaccin wat steeds opnieuw aangepast moet worden. Als dat meteen gebeurd was, waren we nu een heel eind. Hoeveel vrijwilligers / zijinstromers hadden zich destijds ook alweer aangemeld?

Je roept wel dat dat vaccin 'steeds opnieuw aangepast moet worden', maar volgens mij zijn er sinds begin 2020 geen aanpassingen geweest. Dat argument lijkt dus een beetje transparant.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 01 sep 2021 19:35

Mortlach schreef:En als iedereen dat nou deed, dan had je misschien een punt. Helaas zijn er ook mensen die ZELFS als ze positief zijn getest, zich nog vrolijk onder de mensen begeven. En buiten dat ben je eerder besmettelijk dan dat je symptomen ervaart, dus buiten die lui die ik net noemde heb je ook nog een groep die niet weet dat ze ziek zijn en die dus gewoon lekker onder de mensen zitten.

Omdat deze twee groepen mensen bestaan, is jouw aanpak niet uitvoerbaar.

Dus daarom moeten we deze testsamenleving maar uitentreuren vol blijven houden? Steeds maar weer testen is onzinnig, buitensporig duur en zorgt voor uitsluiting van gezonde mensen. Ook omdat er regelmatig vals positieve testuitslagen zijn. En van de mensen zonder klachten die toch positief testen levert het merendeel geen besmettingsgevaar op. Dus testen én opsluiten zonder klachten heeft geen zin.
Je roept wel dat dat vaccin 'steeds opnieuw aangepast moet worden', maar volgens mij zijn er sinds begin 2020 geen aanpassingen geweest. Dat argument lijkt dus een beetje transparant.

Het vaccin was er begin 2020 nog niet.. Denk je ook niet dat die aanpassing er komt? Dit vaccin helpt nu al niet afdoende voor de delta en andere varianten. Een continue herhaling en aanpassing is dus te verwachten.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 sep 2021 20:07

Dorpeling schreef:Dus daarom moeten we deze testsamenleving maar uitentreuren vol blijven houden? Steeds maar weer testen is onzinnig, buitensporig duur en zorgt voor uitsluiting van gezonde mensen.

IC's zijn ook heel duur. Dus ja, zolang mensen menselijk gedrag vertonen en het voor iedereen verstieren, moet de testsamenleving blijven.

Ook omdat er regelmatig vals positieve testuitslagen zijn.

Hoe regelmatig? En dan heb ik het even niet over die zelftests maar gewoon professioneel afgenomen in de teststraat of iets dergelijks.

En van de mensen zonder klachten die toch positief testen levert het merendeel geen besmettingsgevaar op.

Bron?

Het vaccin was er begin 2020 nog niet.. Denk je ook niet dat die aanpassing er komt? Dit vaccin helpt nu al niet afdoende voor de delta en andere varianten. Een continue herhaling en aanpassing is dus te verwachten.

De data uit de fase I/II van de vaccinproeven werd in Juli 2020 gepubliceerd. Dat vaccin was er dus voor die tijd al. Misschien moet je "begin 2020" een beetje ruim opvatten en april meerekenen.

Maar als ik het goed begrijp ben je dus tegen vaccineren, omdat het niet zou werken tegen de mutanten. Terwijl die mutanten juist de kans krijgen te ontstaan omdat mensen niet vaccineren. Je verwijt de oplossing dus het probleem?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 sep 2021 21:49

ben db bd schreef:waar begint en waar eindigt met het oog op Corona 'op persoonlijke titel' ?, zo vraag ik mij af ...
Ja, als je niet door je baas wordt gestuurd, ja dan mag je dat wel zeggen. Daar mag ik niets vanaf doen.
Maar ... als je gespoelde 'slaaf' bent van de MSM, ben je dan nog wel vrij in waar je mee aankomt?
ik ben totaal niet van plan om uw onderworpenheid aan de illuminati te 'erkennen', mijnheer gravo. Maar beïnvloedbaar bent u net zo goed als ik, en hoe hoger 'geschoold', hoe meer wordt je geconditioneerd, weten we beiden. (zeker als je je bul wilt behalen) :(

Daarom adviseer ik ons om ons vrij te durven voelen om van zowel voor- als tegenstanders de argumenten te bestuderen.
En dan zeg ik u dat als je drie maanden kritisch de alternatieve media hebt gevolgd, dat reeds zwaar van invloed is op je MSM-hersenspoeling. Daar ziet u toch ook wel de belangen van het doel waarheidsvinding in?
En ja, dat kan in dienst van de leugen en van de waarheid staan. 'Klokkenluiders' hebben echter geen belang bij de leugen, toch?

Bij geval las ik vanmorgen Matth. 23, waar de Heere Jezus 'ongelofelijk' fel uithaalt naar de religieuze leiders van die tijd.
De alternatieve media haalt fel uit naar de mainstream, en dat zéér fel inzake de Corona-vaccinatie-elite, waar Hugo o.i. een slaafs volgeling van is. (die voor velen niet zo intellueel orerend overkomt, maar dat hoeft ook niet, dat doen claus en bil en mark enzo wel voor hem.)
Vergun mij aldus te persisteren in mijn oproep om open te staan voor onafhankelijke, wetenschappelijke geluiden, der 'verdoemden' :wink:

Het fabeltje dat de MSM gesponsord mensen willen hersenspoelen is eerst verzonnen en wordt nu als argument gebruikt waarom mensen die in fabeltjes geloven net zo betrouwbaar moeten zijn als mensen die op feiten afgaan. Hilarisch. En dan dingen roepen als: Jezus was ook heel kritisch.... :shock: :roll: Klopt. Ook richting mensen die in fabeltjes geloven en de leugen liefhebben. Dit zinnetje geeft wel aan hoe diep je gezonken bent: Xander kán ook de waarheid spreken, en doet dus bijna altijd ook. Zijn bronnen kunnen gelogen zijn, daarmee is Xander nog niet strafbaar.. Media die hun bronnen bij elkaar liegen maar ja ze zijn niet strafbaar dus is het vast ook wel waar. Oh ja de bronnen zijn gelogen. Maar de gewone mediabedrijven zijn niet te vertrouwen.... :-D

Je bedenkt eerst een vicieuze cirkel. Alle kranten, radio, tv en nieuwssites die geen rare theorien hebben zijn mainstreammedia. De politiek controleert ze en samen brainwashen ze de bevolking. Vervolgens roep je wat ongefundeerde onzin en als iemand zegt: Dat is onzin" kom je niet veel verder dan: "Zie je wel hoe erg je gehersenspoeld bent? Want daardoor geloof je dit niet" :D
Laatst gewijzigd door Marnix op 02 sep 2021 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 sep 2021 21:52

Dorpeling schreef:Als je mij bedoeld :) ik gaf inderdaad aan dat we het niet gaan winnen met onze vaccins en maar beter moeten accepteren dat covid blijft. Totale controle over de onvoorspelbaarheid van het leven (en dit virus) krijg je niet. Dat is wat anders dan 'boven het hoofd aan het groeien', dat komt meer over als machteloos staan oid. En laten we eerlijk zijn, zo'n killervirus is het nu ook weer niet.

Ik erger me aan de manier waarop de angst er steeds weer in gehouden wordt en iedereen als ziek en gevaarlijk gezien wordt totdat het tegendeel bewezen wordt. Ik vind dat een, op z'n zachtst gezegd, waanzinnige ontwikkeling die helaas ook nog collectief overgenomen wordt.
Ik zou zeggen, stop met testen (die toch geen garantie geven, vooral de zelftesten niet), bij klachten thuisblijven (zoals we altijd deden wanneer je niet fit bent) en inderdaad, die verstikkende regels en controle loslaten.
Stop tijd en geld dan liever in het opleiden van IC personeel, opschalen van IC capaciteit en meer richten op werkende medicijnen ipv een vaccin wat steeds opnieuw aangepast en herhaald moet worden. Als dat meteen gebeurd was, waren we nu een heel eind. Hoeveel vrijwilligers / zijinstromers hadden zich destijds ook alweer aangemeld?
Zó doorgaan wordt iig een gebed zonder einde. In het najaar weer stijgende cijfers, scholen en horeca dicht en tegen de winter opnieuw een lockdown. En in 2022 weer diezelfde herhaling. Dat valt m.i niet onder 'wij accepteren dat covid blijft'. Dat blijft een zucht naar controle en die komt er niet.

Alles leuk en aardig maar door de lange hoge werkdruk neemt het IC-personeel af. En dat "even uitbreiden" kost jaren. De tijd komt om ermee te leren leven en meer te versoepelen, in de nieuwe plannen is er steeds meer mogelijk. Maar je moet wel de ziekenhuizen in de gaten houden en proberen grote clusters te voorkomen om te voorkomen dat de zorg weer overbelast raakt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 sep 2021 08:20

Dorpeling schreef:Dus daarom moeten we deze testsamenleving maar uitentreuren vol blijven houden? Steeds maar weer testen is onzinnig, buitensporig duur en zorgt voor uitsluiting van gezonde mensen.
Wat mij betreft kan die testsamenleving verdwijnen. Zei de overheid vorig jaar nog dat je niet hoeft te testen als je geen klachten hebt, nu verwacht men dat je test als je je goed voelt en naar een verjaardag wil. Nou, nee dus, dat ga ik niet doen.
Als ik me ziek voel, ga ik in zelfquarantaine en verder niks: geen test in elk geval.
Alleen als ik echt ziek word, ga ik naar de dokter en dan zal er wel een test nodig zijn. Maar niet eerder.
Zo deden we dat vroeger bij elke andere ziekte ook en ik zie geen reden waarom dat bij COVID-19 anders zou moeten zijn. Dit virus gaat niet verdwijnen en testen zorgt ervoor dat je dat tot in het oneindige moet blijven doen.
Wie meedoet aan de testsamenleving houdt dit met alles erop en eraan in stand. Die werkt ook mee met de controlemechanismen die de overheid op ons loslaat (met coronapaspoorten en dergelijke) en de uitsluitingsmaatregelen die daaruit voortkomen en waar ik inmiddels ernstige bedenkingen bij heb.
Marnix schreef:Alles leuk en aardig maar door de lange hoge werkdruk neemt het IC-personeel af. En dat "even uitbreiden" kost jaren.
Het kan inderdaad even duren, maar de overheid heeft tenminste anderhalf jaar de tijd gehad om er een begin mee te maken. Dat begin is er nog altijd niet en het ziet er zelfs niet naar uit dat dat begin er komt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 sep 2021 09:00

elbert schreef:Wat mij betreft kan die testsamenleving verdwijnen. Zei de overheid vorig jaar nog dat je niet hoeft te testen als je geen klachten hebt, nu verwacht men dat je test als je je goed voelt en naar een verjaardag wil. Nou, nee dus, dat ga ik niet doen.
Als ik me ziek voel, ga ik in zelfquarantaine en verder niks: geen test in elk geval.
Alleen als ik echt ziek word, ga ik naar de dokter en dan zal er wel een test nodig zijn. Maar niet eerder.
Zo deden we dat vroeger bij elke andere ziekte ook en ik zie geen reden waarom dat bij COVID-19 anders zou moeten zijn. Dit virus gaat niet verdwijnen en testen zorgt ervoor dat je dat tot in het oneindige moet blijven doen.
Wie meedoet aan de testsamenleving houdt dit met alles erop en eraan in stand. Die werkt ook mee met de controlemechanismen die de overheid op ons loslaat (met coronapaspoorten en dergelijke) en de uitsluitingsmaatregelen die daaruit voortkomen en waar ik inmiddels ernstige bedenkingen bij heb.

Hoezo moet je testen als je naar een verjaardag wil dan? Ik heb mijn QR-code nog nergens in Nederland hoeven laten zien. Ik denk dat je blij mag zijn dat je in Nederland woont, in veel landen was je een stuk beperkter geweest. Verder vind ik het wat vermoeiend als er telkens wordt gedaan alsof we een soort Stasi als overheid hebben die alles wil weten en daarom al je vrijheden enorm beperkt. Het is nog steeds zo dat we in een pandemie zitten en het doel is om te voorkomen dat er grote besmettingshaarden ontstaan. Overigens kan je uiteraard ook een prik halen, dan heb je een geldig bewijs, dat is ook een keuze. Het kan toch niet als een enorme verrassing komen dat we nu in een tijd zitten waarin je de verspreiding wil controleren, waarbij je dus af en toe moet testen (en nee dat is niet blijvend maar nu wel noodzakelijk) of je kan laten vaccineren. Of beiden niet doen en dat kan een poos wat beperkingen geven.

Het kan inderdaad even duren, maar de overheid heeft tenminste anderhalf jaar de tijd gehad om er een begin mee te maken. Dat begin is er nog altijd niet en het ziet er zelfs niet naar uit dat dat begin er komt.

Dat klinkt leuk maar de afgelopen anderhalf jaar was het wel wat lastig om daarmee te beginnen gezien druk op de zorg, restricties in het onderwijs etcetera. Daarnaast heb je niet zomaar meer mensen enthousiast gemaakt voor die rol, zeker niet in deze tijd, plus heb je niet zomaar al die extra ruimtes klaar terwijl de IC al constant moet opschalen en weer afschalen. Oh ja en als laatste mag een demissionair kabinet natuurlijk niet teveel dingen doen heb ik begrepen. Maar goed, ik hoop wel dat de nieuwe regering als die er ooit komt, er wat meer gaat doen. En dat er goed geëvalueerd gaat worden hoe er met de pandemie is omgegaan.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 sep 2021 09:11

Marnix schreef:Hoezo moet je testen als je naar een verjaardag wil dan?
Je hebt de spotjes nog niet gezien? Het gaat om zelftesten:

We krijgen 2 zelftesten gratis en daarna moet je die zelf gaan kopen. Nou, ik wil zelfs de gratis testen niet.
Marnix schreef:Verder vind ik het wat vermoeiend als er telkens wordt gedaan alsof we een soort Stasi als overheid hebben die alles wil weten en daarom al je vrijheden enorm beperkt.
Ik vind vooral de overheid vermoeiend. Dat de maatregelen maar tijdelijk zijn, betwijfel ik nog steeds. Aangezien het virus niet weg gaat en we weer een winter voor de deur hebben staan, waarbij de besmettingen weer op gaan lopen, zal ook de roep om maatregelen weer sterker worden, ook al begint dat absurde vormen aan te nemen. Als Ernst Kuipers een maatschappelijk debat wil over "wat we met ongevaccineerden moeten doen" (huh? wat dacht je van: "niks"?) en bedrijven de wet overtreden door aan werknemers te vragen of ze gevaccineerd zijn, dan is dat iets waar ik me zorgen over maak. Dat klinkt als een oproep om blijvende maatregelen en een niet zo prettige samenleving.
Marnix schreef:Dat klinkt leuk maar de afgelopen anderhalf jaar was het wel wat lastig om daarmee te beginnen gezien druk op de zorg, restricties in het onderwijs etcetera.
Natuurlijk was het lastig, maar dat wil niet zeggen dat de overheid daar niet aan zou kunnen beginnen. Qua coronabeleid is het kabinet altijd missionair gebleven.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 sep 2021 10:42

elbert schreef:Je hebt de spotjes nog niet gezien? Het gaat om zelftesten:

We krijgen 2 zelftesten gratis en daarna moet je die zelf gaan kopen. Nou, ik wil zelfs de gratis testen niet.

Ah daarom hebben we die testen gekregen. Maar goed, niemand die dat gaat vragen of verplichten dus dus ook niet zoveel aan de hand. Men vindt het fijn als mensen geregeld testen want je hebt zeker met veel gevaccineerden een grotere kans op corona zonder symptomen, maar niemand die je verplicht om te testen als je naar een verjaardag gaat. En ik kan me voorstellen dat als je wel klachten hebt, het wel fijn is om te weten of je een "gewoon" verkoudheidsvirus hebt of corona. En dan zijn die gratis tests wel handig om te hebben als die zelfquarantaine je alternatief is :)

Ik vind vooral de overheid vermoeiend. Dat de maatregelen maar tijdelijk zijn, betwijfel ik nog steeds. Aangezien het virus niet weg gaat en we weer een winter voor de deur hebben staan, waarbij de besmettingen weer op gaan lopen, zal ook de roep om maatregelen weer sterker worden, ook al begint dat absurde vormen aan te nemen. Als Ernst Kuipers een maatschappelijk debat wil over "wat we met ongevaccineerden moeten doen" (huh? wat dacht je van: "niks"?) en bedrijven de wet overtreden door aan werknemers te vragen of ze gevaccineerd zijn, dan is dat iets waar ik me zorgen over maak. Dat klinkt als een oproep om blijvende maatregelen en een niet zo prettige samenleving.

Het virus gaat misschien niet weg maar mensen bouwen in de loop van de tijd wel antistoffen tegen het virus op. Maar er is nu nog een flinke groep mensen zonder antistoffen en die zullen voor een groot deel de ziekenhuizen gaan bevolken in het najaar. Wat dat betreft is de vraag van Ernst Kuipers wel een logische. Wat Leaseplan doet mag niet volgens de wet, is vanuit de vakbonden en de overheid duidelijk aangegeven.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... vaccineren

Wat je Twitter-linkje betreft vraag ik me sterk af of je iets van de uitzending hebt gezien. Zo ja, dan heb je een genuanceerd verhaal gehoord ipv wat je hier probeert te suggereren met een uit het verband gerukte losse flodder, dat men zit te bekokstoven wat we eens met al die ongevaccineerde mensen moeten doen, hoe we die even flink het leven moeilijk kunnen gaan maken. En en passant had je ook nog grotendeels antwoord gekregen op onderstaande vraag discussie over het uitbreiden van de IC-capaciteit.

Natuurlijk was het lastig, maar dat wil niet zeggen dat de overheid daar niet aan zou kunnen beginnen. Qua coronabeleid is het kabinet altijd missionair gebleven.

De capaciteit van de IC permanent ophogen is meer dan alleen coronabeleid. Corona is tijdelijk (niet als virus, wel als pandemie)

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”