Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 30 aug 2021 06:58

meribel schreef:Ik zie zelf het overtuigend bewijs voor ivermectine nog niet ben db bd, maar misschien komt het nog. Zou fantastisch als er een werkzaam medicijn komt
Werkzame medicijnen zijn er al volgens mij. Hier een paar van de medicijnen die goedgekeurd zijn in verschillende landen. Trump werd vorig jaar ook behandeld met medicijnen en was er binnen een paar dagen bovenop.
Wat betreft ivermectine: daar zijn de meningen vooralsnog over verdeeld, maar de meerderheid van de dokters ziet het nut er niet van in. Wel is het zo dat er wel opvallende statistieken te geven zijn, zoals deze in Afrika. Maar ja, dat is Afrika.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 30 aug 2021 07:28

gravo schreef:Ik vind de reacties van Mortlach op de Xandernieuws claims ook heel waardevol. Hij ontzenuwt ze trefzeker.
Maar ik zou dan verwachten dat je hier ook de consequentie aan verbindt om Xandernieuws niet langer als een betrouwbare bron te gebruiken.
En die logische stap zet je steeds maar niet ben db bd?

gravo

Er zijn nog veel meer bronnen hoor: https://www.frontnieuws.com/mijn-conclu ... overleven/
Checklist 'Is die informatie echt?' https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... informatie

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 30 aug 2021 07:56

elbert schreef:Werkzame medicijnen zijn er al volgens mij. Hier een paar van de medicijnen die goedgekeurd zijn in verschillende landen. Trump werd vorig jaar ook behandeld met medicijnen en was er binnen een paar dagen bovenop.
Wat betreft ivermectine: daar zijn de meningen vooralsnog over verdeeld, maar de meerderheid van de dokters ziet het nut er niet van in. Wel is het zo dat er wel opvallende statistieken te geven zijn, zoals deze in Afrika. Maar ja, dat is Afrika.

Ik weet wat we geven en wat voor sommigen wel wat lijkt te helpen maar met een medicijn bedoel ik iets met een hogere succes ratio, dat de huisarts kan voorschrijven net als een kuurtje voor een blaasontsteking en dat het echt nog heel zeldzaam is dat je toch opgenomen wordt. Dat snap je wel toch

De grafiek die je erin gooit suggereert van alles. Is het voor jou genoeg om nu preventief (want daar gaat het dus over , het wordt daar gebruikt tegen parasieten). Ivermectine te gaan slikken? Zo ja doe je het ook en zo nee waarom niet?
Laatst gewijzigd door meribel op 30 aug 2021 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 30 aug 2021 08:37

dubbel

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 30 aug 2021 09:01

Mortlach schreef:Ja, dat is precies wat je zou verwachten wanneer de overgrote meerderheid van je bevolking gevaccineerd is. Even hypothetisch: Een bevolking van 1 miljoen mensen met 95% vaccinatiegraad, 1% kans om te sterven; en 5% niet gevaccineerd met 10% kans om te sterven. Dan sterven er dus 1 miljoen * 0.95 * 0.01 = 9500 gevaccineerden en 1 miljoen *0.05 * 0.10 = 5000 niet gevaccineerden. Aha! roept Xandernieuws dan: zie je wel, er sterven 2 keer zo veel gevaccineerden als niet gevaccineerden. Ja, nogal wiedes als die groep bijna 20 keer zo groot is als de ander.

Een vaccinatie is nooit een garantie om te blijven leven.

Interessant om eens na te kijken; de bijwerking/ reacties op een covid vaccinatie, per aandoening. En daar zitten nogal wat gevallen bij die ook onder de noemer '' % kans om te sterven'' zouden moeten vallen..
https://www.adrreports.eu/nl/search_subst.html#

Respect overigens voor Ben db bd, 80+ en sterk blijven staan voor wat hij vind. Ondanks de soms haast onbeschofte reacties.
Kritisch denken mag, ben. Ga zo door! =D>
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 aug 2021 09:15

benefietdiner schreef:Er zijn nog veel meer bronnen hoor: https://www.frontnieuws.com/mijn-conclu ... overleven/
Checklist 'Is die informatie echt?' https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... informatie

Dat zijn geen bronnen. Dat zit tussen een opiniestukje en een column in.... :roll: op een van de meest zielige sites die ik op internet ben tegengekomen. Met statements als "vaccinatie is genocide / een nieuwe holocaust", "Bill Gates wil gewoon een chip bij ons inbrengen", "97% van de gevaccineerden wordt onvruchtbaar", "covid is een hoax" etcetera. Gelukkig voorzie je ons, mensen die de vooringenomen en gecontroleerde mainstream-media geloven nu wel van objectieve nieuwsbronnnen, zonder enige vooringenomenheid, 100% objectief zoals het de media betaamt :mrgreen: =D> :lol: :schaterlach: :muhahaha: hysterisch-smile :neeschudden: |:)| :yahoooo: ;/ ](*,)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 30 aug 2021 10:04

*leest de onderschriften nog eens na* :-k
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 30 aug 2021 10:28

meribel schreef:Ik weet wat we geven en wat voor sommigen wel wat lijkt te helpen maar met een medicijn bedoel ik iets met een hogere succes ratio, dat de huisarts kan voorschrijven net als een kuurtje voor een blaasontsteking en dat het echt nog heel zeldzaam is dat je toch opgenomen wordt. Dat snap je wel toch

De grafiek die je erin gooit suggereert van alles. Is het voor jou genoeg om nu preventief (want daar gaat het dus over , het wordt daar gebruikt tegen parasieten). Ivermectine te gaan slikken? Zo ja doe je het ook en zo nee waarom niet?
In mijn post uit ik enige scepsis over ivermectine en neem ik de vermeende succesverhalen met een korreltje zout. Dat is voor mij meteen ook de reden waarom ik het niet gebruik of zal gebruiken. Volgens mij mag het niet eens in Nederland worden gebruikt als preventiemiddel tegen corona. Ik ga er wel vanuit dat de medicijnen die Trump gekregen heeft, ook daadwerkelijk effectief waren. Hoe ze werken weet ik niet precies, maar het is niet verkeerd om vitamine D of zink (wat hij ook kreeg) bij te slikken, vooral 's winters. Maar ik weet wel dat er ook aan andere medicijnen gewerkt wordt, bijv. in Israel.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 30 aug 2021 10:38

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 30 aug 2021 10:42

-

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 30 aug 2021 11:27

StillAwake schreef:De succesverhalen komen vooral uit gebieden waar de registratie van corona te wensen overlaat.
in die zin is het wijs om dat met een korreltje zout te nemen.
Dat Trump werkende medicijnen gekregen heeft betwijfel ik geen moment. En vitamine D en zink bijslikken is (zeker in de wintertijd) sowieso niet verkeerd.
Ik ben alleen bang dat het nog wel even duurt voordat de medicijnen die Trump kreeg voor jan met de pet beschikbaar worden.
En of ze dan betaalbaar zullen zijn...

de medicijnen die trump kreeg; dexamethason en remdesivir; geven we ook gewoon aan de patienten in het ziekenhuis hoor ( remdesivir mee gestopt omdat het toch niet super effectief bleek maar dexamethason nog steeds )

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 30 aug 2021 11:35

-

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 30 aug 2021 13:01

StillAwake schreef:OK, in dat geval neem ik terug wat ik zei (voor de NL-situatie).
In hoeverre dit geldt voor de rest van de wereld vraag ik me nog wel af (ga het vanavond even uitzoeken...)

alle westerse landen is het gewoon de standaard.. sinds uitbraak van corona wordt er internationaal enorm samengewerkt om de juist therapie te vinden

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 aug 2021 13:45

elbert schreef:Werkzame medicijnen zijn er al volgens mij. Hier een paar van de medicijnen die goedgekeurd zijn in verschillende landen. Trump werd vorig jaar ook behandeld met medicijnen en was er binnen een paar dagen bovenop.

Trump had milde klachten en met de president van Amerika nemen ze natuurlijk totaal geen risico's. Ik denk dat de meeste mensen in zijn conditie helemaal niet in het ziekenhuis terecht waren gekomen. Dat hij er snel bovenop was zegt op zich niet zoveel over hoe goed de medicijnen werkten, zeker niet een individueel medicijn, ook al zullen ze hem inderdaad geen troep hebben gegeven, maar met iedere dag een blikje cola was hij er ook wel snel weer bovenop geweest, misschien had het een paar dagen langer geduurd.

Leuk artikel over hoe remdevisir waarvan de WHO nog steeds adviseert om het niet te gebruiken:
https://www.sciencemag.org/news/2020/10 ... id-19-drug
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 aug 2021 13:55

benefietdiner schreef:Er zijn nog veel meer bronnen hoor: https://www.frontnieuws.com/mijn-conclu ... overleven/

Moet je voor de gein eens naar het reactiegedeelte kijken. Die lui zijn nogal... agressief? Geen mensen waar ik me bij thuis zou voelen, in ieder geval. Anderen wellicht wel.

Gelukkig plaats je zelf al direct het 'tegengif' voor dit soort nepnieuws-sites. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”