johannes1 schreef:verrassing, we hebben geen airco. van degene die meestal een pak dragen, dragen de meeste hem ook bij warm weer.
Koudbloedig? Ik kan me niet voorstellen dat niemand in pak het daar warm heeft.
Moderator: Moderafo's
johannes1 schreef:verrassing, we hebben geen airco. van degene die meestal een pak dragen, dragen de meeste hem ook bij warm weer.
Vrouwe Justitia schreef:caprice schreef:Ik kan hier volgens mij geen zinnige opmerking meer plaatsen.
Wat een muggenzifterij zeg.
Pak wel of niet aan in de zomer.![]()
Dat betekent, dat een zinnige opmerking van jou juist hard nodig is
Aragorn schreef:Boekenlezer schreef:Aragorn schreef:Het nieuwe leven in Christus is voor die mensen niet bepalend voor hun geestelijke toestand, maar vooral het besef dat ze ondanks hun bekering nog steeds zondig zijn. (Eigenlijk zou je het ook een soort ongeloof kunnen noemen..)
...
Nou nou! Hier schiet je wel uit de bocht!
Dat ze ondanks hun bekering nog steeds zondig zijn en dat willen beseffen noem ik geen ongeloof. Anders had Romeinen 7 ook niet in de Bijbel mogen staan.
Ongeloof is: dat je ondanks je bekering niet gelooft dat je bekeerd bent, dat je niet vertrouwt op Christus. Dat is heel wat anders.
Je zult het zo niet bedoeld hebben? Ik hoop het, maar dan zou ik wel willen zeggen: formuleer ajb een beetje nauwkeurig!
Ik zei ook niet voor niets een soort ongeloof...![]()
Maar het komt ook voor dat men dan 'niet kan ontkennen dat er iets gebeurd is', maar maar ook niet echt vertrouwt op Christus. Dat men wel 'bekommerd' is vanwege de zonden enzo, maar niet vast gelooft in het persoonlijk heil. Dat dat maar in de lucht blijft zweven, wankel is.
Maar dat komt denk ik ook een beetje voort uit angst een van die 'mensen die het altijd maar hebben' te zijn. Dat is verdacht, als je altijd leeft uit de beloften van God.
Napoleon schreef:iedereen die graag een pak draagt in de kerk, vooral blijven dragen! maar ik ben toch wel heel blij als er bij temperaturen van boven de 25 graden celsius een bloesje met korte mouwen in de kast hangt
Well, you wonder why I always dress in black,
Why you never see bright colors on my back,
And why does my appearance seem to have a somber tone.
Well, there's a reason for the things that I have on.
I wear the black for the poor and the beaten down,
Livin' in the hopeless, hungry side of town,
I wear it for the prisoner who has long paid for his crime,
But is there because he's a victim of the times.
I wear the black for those who never read,
Or listened to the words that Jesus said,
About the road to happiness through love and charity,
Why, you'd think He's talking straight to you and me.
Well, we're doin' mighty fine, I do suppose,
In our streak of lightnin' cars and fancy clothes,
But just so we're reminded of the ones who are held back,
Up front there ought 'a be a Man In Black.
I wear it for the sick and lonely old,
For the reckless ones whose bad trip left them cold,
I wear the black in mournin' for the lives that could have been,
Each week we lose a hundred fine young men.
And, I wear it for the thousands who have died,
Believen' that the Lord was on their side,
I wear it for another hundred thousand who have died,
Believen' that we all were on their side.
Well, there's things that never will be right I know,
And things need changin' everywhere you go,
But 'til we start to make a move to make a few things right,
You'll never see me wear a suit of white.
Ah, I'd love to wear a rainbow every day,
And tell the world that everything's OK,
But I'll try to carry off a little darkness on my back,
'Till things are brighter, I'm the Man In Black.
Sapman schreef:Dat een dominee in een zwart pak loopt op zondag snap ik nog, alleen het geeft een onwelkome uitstraling voor niet christenen, die zullen dus ook nooit zomaar zo'n kerk binnenstappen dat zie ik bij onszelf. Dat is dus sowieso een minpunt,
!
Het is ook uit eerbied voor God, dat je voor Hem verschijnt in Zijn huis.
En ik moet zeggen dat het toch een minder beladen sfeer is, ik kon veel makkelijker praten, of liever gezegd, ik kon nu ook eens iets uitbrengen, wat in mijn vorige gemeente gewoon niet lukte, daar straalde het zwart zo'n afstand uit...Terwijl die ouderlingen in het dagelijks leven heel fijne mensen zijn!
Ik denk niet dat het ambt in het zwarte pak zit, dat zit in het werk dat ze doen en als ze dat naar Gods wil doen,maakt het niet uit of hun pak zwart is of niet....
Ik zeg altijd: Onder het zwarte pak zit een wit overhemd, het kon beter andersom zijn!
En ik moet zeggen dat het toch een minder beladen sfeer is, ik kon veel makkelijker praten, of liever gezegd, ik kon nu ook eens iets uitbrengen, wat in mijn vorige gemeente gewoon niet lukte, daar straalde het zwart zo'n afstand uit...Terwijl die ouderlingen in het dagelijks leven heel fijne mensen zijn!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten