Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2021 08:49

Antoon75 schreef:Vraag aan De Jonge van Wybren von haga:
Meneer de Jonge, een vraag nog voor u. Heeft u ook gevraagd aan het OMT of Testen voor Toegang ook voor gevaccineerden een eis zou moeten zijn? Dus dat je ook getest moet worden als je al 2 keer gevaccineerd bent.

Antwoord van De Jonge:
Ja, er is een aantal uitspraken van een aantal virologen geweest die daar natuurlijk iets over heeft gezegd, namelijk dat zou je eigenlijk moeten doen, want dan zou het allemaal nog veiliger worden. Maar het punt is als je dat blijft doen, dan heb je, een: veel minder aantrekkelijkheid om je te laten vaccineren, want als je toch nog tot sint-jutmis moet laten testen voordat je ergens naar binnen mag, waarom zou je je dan laten vaccineren? Kortom, het doet niet iets goeds, is onze verwachting, met de vaccinatiebereidheid.

Dus het gaat enkel om zoveel mogelijk mensen te vaccineren, dat zij daarna nog besmettelijk kunnen zijn doet minder terzake voor nu Narcist en baardmans De Jonge, echt schoolmeesterpraat

Nee. De kans om het virus te hebben / verspreiden is minder groot als je gevaccineerd bent. Het kan nog steeds wel, maar de kans is minder groot. En uiteindelijk wil je weer naar een normale samenleving zonder testen. Dus ik snap die stap heel goed. Als je ervoor kiest om je niet te vaccineren kies je er ook voor om een wat grotere risicofactor te zijn als het gaat om het krijgen en doorgeven van het virus. Logische (tijdelijke) stap dus.

Antoon75 schreef:Meribel 1 ding begrijp ik niet
1 al het zorg personeel in jouw omgeving heeft het vaccin gehad zeg jij, ik ontken het niet, past ook in het plaatje van aantal gevaccineerde mensen.
Bij het in gaan van de vaccinatie gaf juist het zorgpersoneel niet thuis, maar 1 op de 3a4 wilde het vaccin, wat kan er verandert zijn, kijk naar gids land Israel, zij kunnen zich er ook niet uitprikken en zijn niet de enigste. Mijn vermoeden, ik zeg nadrukkelijk alleen vermoeden is dat er intimidatie en/of groepsdruk was, heb jij een andere plausibele reden, hoor het wel.
Ook bij de griepprik is de bereidheid van zorgpersoneel niet zo hoog.

Je hebt altijd een orthodoxe flank en in de zorg is die vrij hoog. Daarnaast moet je niet vergeten dat er in het begin nog niet zoveel bekend was over het vaccin waardoor sommige mensen wat terughoudend worden. Er hebben wat mensen de kat uit de boom gekeken en toen hun collega's na een poos geen problemen / gekke klachten hadden gezegd: Dan durf ik het ook wel aan.

https://www.ad.nl/gouda/waarom-steeds-m ... ~a603518d/

Wat de griepprik betreft, griep is niet vergelijkbaar met corona en het vaccin is ook niet vergelijkbaar. Het werkt voor 40-60 procent, daarnaast loop je bij Covid bijvoorbeeld risico op long covid maar de kans op "long griep" is veel kleiner. En als laatste krijgt lang niet iedereen griep omdat een golf snel weer uitdooft terwijl corona gewoon voorlopig rond blijft gaan.

Antoon75 schreef:De denkfout die hier weleens gemaakt wordt is dat ik het over grote getallen hebt, dat ik suggereer dat mensen bij bosjes neervallen, als ik zeg dat er steeds meer spijtoptanten van de vaccinatie komen dan heb ik het tot nu toe over een heel misschien super klein minimum ten opzicht van mensen waarvan je niks hoort of die kenbaar maken nergens spijt van te hebben, wel spreek ik veel mensen en via hun hoor je ook andere meningen.

Ga jezelf maar na als er een brandend vraagstuk is waarvan er 2 beslissingen zijn wel of niet en mensen worden er verhit over dan is het heel goed mogelijk dat veel personen die achteraf vinden dat zij een verkeerde beslissing genomen hebben zich niet uitspreken, niemand geeft graag toe dat
verkeerd bezig te zijn geweest, dat is gewoon menselijk, daarmee bedoel ik echt niet dat het over een massa hebt die zich naar de haren grijpt van wanhoop.

Tja maar dan is er toch niets aan de hand? Dat een enkeling achteraf denkt: "Dat had ik anders moeten doen" omdat die goed van vertrouwen is en na de vaccinatie Xandernieuws ontdekt en nog serieus neemt bijvoorbeeld, dat zegt verder toch niet zoveel? Er liggen vast ook wel wat mensen met corona in het ziekenhuis die denken: Had ik nou maar een vaccinatie gehaald, dan had ik deze ellende niet gehad.

Er zijn onverklaarbare doden na vaccinatie, MSM geeft het ook toe en iedere dode is er een teveel, de spuit is echt geen oplossing, je kan nog steeds ziek worden, pijn hebben, doodgaan en besmettelijk zijn, er komen ook mutanten en varianten en wat al meer, wat dan, maar 3 keer inspuiten en als dat dan gemeengoed wordt is de overgang naar 4 of meer niet zo een grote stap, bedenk trouwens dat het gewone griep vaccin ook maar voor een gedeelte van de gevallen werkzaam is, het blijven veelal lapmiddelen, een remedie die wel behoorlijk werkt is een goed immuunsysteem, daarbij voor de lange termijn weet niemand wat er kan gebeuren, ik maak niemand bang maar ik ga geen blad voor de mond houden, dat doe ik ook niet bij familie vrienden en vriendinnen die het vaccin genomen hebben.

Natuurlijk zijn er onverklaarbare doden naar vaccinatie. Er zijn ook onverklaarbare doden als je niet vaccineert. De vraag is of er een verband is en zo ja, hoe vaak. Verder heeft men een aardig beeld van wat er op de lange termijn gaat gebeuren want men weet wat erin zit, wat het doet, men heeft al decennia lang ervaring met vaccins.

Zo als het nu is kan men onmogelijk doorgaan, hoeveel doden zullen er niet zijn of komen door uitgestelde zorg, dat kan het veelvoud worden aan wat er nu aan Corona doden zijn.
Trouwens ook een griepgolf kan voor zware overbelasting zorgen, griep kan ook jonge mensen treffen, griep kan ook voor nawerking debet zijn, bij de laatste griep die ik had 45 jaar geleden, voor dat ik gezond ging leven had ik dat ook , ik had het vermoeden dat ik een tweede keer niet zou overleven, het ging dagen door als ik het toen kenbaar gemaakt had zou ik misschien ook opgenomen zijn.

hiermee kom ik bij Marnix
Een flinke griepgolf duurt alleen een stukje korter….. en komt niet constant voor. Dat zorgt hooguit een winter voor problemen. En voor minder mensen die er langdurig veel last van houden. Het is niet vergelijkbaar. Bovendien, als daar een goed medicijn tegen in die de verspreiding en de gevolgen kan voorkomen zouden veel mensen daar voor tekenen.]]

Griep komt constant voor sinds mensenheugenis, misschien niet alle maar wel veel kenmerken zijn met Corona te vergelijken, dat goede medicijn is er gewoon, dat is je natuurlijke immuun gestel.

Ja maar griep is een seizoensvirus met een wisselend verloop, je hebt jaren met een milde griepgolf en jaren met een wat langere en heftiger vorm. winter 2017/2018 was een pittige (oversterfte van zo'n 8500) en een paar weken lang een behoorlijke ziekenhuisbezetting. De jaren daarna gelukkig een stuk milder. Met corona is de druk op de zorg alleen geen paar maanden in een slecht jaar maar veel langer en nu al voor het tweede jaar op rij.

Verder is het goed om te focussen op gezondheid maar niet iedereen is gezond. En dat is niet altijd een keuze. Dat er veel ouderen aan corona overleden zijn komt omdat die een kwetsbaarder gezondheid hebben. Dan kan je moeilijk zeggen: Het goede medicijn is er gewoon, je natuurlijke immuunsysteem. Je klaagt bij vaccinatie dat mensen het leven "maakbaar" willen maken maar alleen maar wijzen op gezond leven is een beetje van hetzelfde. Je ziet dat ook bij kinderziekten trouwens, daar gingen best veel kinderen aan dood. Ondanks dat bij de meeste kinderen hun immuunsysteem die ziekten wel opruimde. Bij duizenden per jaar ging dat toch niet goed. En vaccins hebben er enorm aan bijgedragen dat het aantal kinderen dat aan kindervirussen overlijdt of blijvend letsel overhoudt, enorm is afgenomen. Dan kan je zeggen dat het immuunsysteem het beste dingen kan oplossen maar waarom gingen er dan zoveel kinderen toch dood? Gezond leven en met wetenschappelijke kennis ziekte bestrijden mogen hand in hand gaan, of het nou om virussen of andere vreselijke ziekten gaat.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 24 aug 2021 09:40

ajl schreef:Nee, ik denk niet dat dat speelt. In het begin gingen, vooral op internet, horrorverhalen rond over mogelijke bijwerkingen van het vaccin. Uiteindelijk zie je in je omgeving dat de bijwerkingen enorm meevallen en ga je sneller overstag.

Ik vind doden na de prik, ook al zijn het er zeer weinig niet meevallen, nog voordat men met prikken begon opperde ik al dat er doden gaan vallen, gewoon omdat het allemaal te gekunsteld en gemaakt is van het begin af aan, er zat totaal geen lijn in nog in de maatregelen die veel schade berokkenden nog in de aanloop naar de spuit, ik zie de gezichten nog voor mij op tv. toen het vaccin aangekondigd werd, lachen en stralen, ik dacht nog het is niet te hopen maar het lachen kan jullie weleens vergaan, verder was er ook weer weinig lijn, men nam de spuit, handig voor vakantie dacht men, dat viel ook weleens tegen, ik denk dat er zeer weinigen echt studie gemaakt hebben van de verschillende kanten.
Maar jij hebt ook een punt alternative sites konden ook weleens overdrijven op de korte termijn, zo lijkt het, hoe het verder gaat, de tijd zal het leren.
Het is wel gewoon zo dat xander en Niburi met getuigenverklaringen en fotos kwamen met doden vlak na vaccinatie, ook berichten uit de lokale pers daar terplaatse dat dit wordt afgedaan klopt ook niet.

Marnix kwam met een inhoudelijke post, ik kom erop terug.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2021 10:02

Antoon75 schreef:Ik vind doden na de prik, ook al zijn het er zeer weinig niet meevallen, nog voordat men met prikken begon opperde ik al dat er doden gaan vallen, gewoon omdat het allemaal te gekunsteld en gemaakt is van het begin af aan, er zat totaal geen lijn in nog in de maatregelen die veel schade berokkenden nog in de aanloop naar de spuit, ik zie de gezichten nog voor mij op tv. toen het vaccin aangekondigd werd, lachen en stralen, ik dacht nog het is niet te hopen maar het lachen kan jullie weleens vergaan, verder was er ook weer weinig lijn, men nam de spuit, handig voor vakantie dacht men, dat viel ook weleens tegen, ik denk dat er zeer weinigen echt studie gemaakt hebben van de verschillende kanten.
Maar jij hebt ook een punt alternative sites konden ook weleens overdrijven op de korte termijn, zo lijkt het, hoe het verder gaat, de tijd zal het leren.
Het is wel gewoon zo dat xander en Niburi met getuigenverklaringen en fotos kwamen met doden vlak na vaccinatie, ook berichten uit de lokale pers daar terplaatse dat dit wordt afgedaan klopt ook niet.

Je vergeet alleen even dat:

- Zonder die maatregelen er ook (nog meer) doden gevallen waren
- Zonder die vaccins er veel meer mensen overleden zouden zijn aan corona.

Netto heeft het vaccin tal van levens gered ipv gekost. En wie de voors en tegens zorgvuldig heeft afgewogen kan heel goed tot de conclusie komen die zowat alle experts delen: Het is verstandig om je te laten vaccineren. De risico's zijn extreem klein en het levert veel op.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 24 aug 2021 10:13

Marnix schreef:Nee. De kans om het virus te hebben / verspreiden is minder groot als je gevaccineerd bent. Het kan nog steeds wel, maar de kans is minder groot. En uiteindelijk wil je weer naar een normale samenleving zonder testen. Dus ik snap die stap heel goed. Als je ervoor kiest om je niet te vaccineren kies je er ook voor om een wat grotere risicofactor te zijn als het gaat om het krijgen en doorgeven van het virus. Logische (tijdelijke) stap dus.

Je hebt altijd een orthodoxe flank en in de zorg is die vrij hoog. Daarnaast moet je niet vergeten dat er in het begin nog niet zoveel bekend was over het vaccin waardoor sommige mensen wat terughoudend worden. Er hebben wat mensen de kat uit de boom gekeken en toen hun collega's na een poos geen problemen / gekke klachten hadden gezegd: Dan durf ik het ook wel aan.

https://www.ad.nl/gouda/waarom-steeds-m ... ~a603518d/

Je kan het ook zo zien, zij weten van wanten, in ieder geval alwel met de griepprik, als het echt allemaal zo goed werkt dan zijn zij de eerste die het kunnen weten, dat er na een poos of zeg maar bijna een jaar geen dramatische verschijnselen lijken te zijn zegt veel maar niet alles, ik
verwachtte ook niet dat mensen bij bosjes neervallen, mijn mening is dat zeker groepsdruk meegewerkt kan hebben, ik zie het bij zorgverleners waar ik kom, de een is wel gevaccineerd de ander niet en een die het heeft een therapeut op lichamelijk vlak vind nu dat het horror lijkt om naar vaccineren te kijken, een ander mij pedicure en haar man namen het niet alhoewel zij van meet af aan zeer voorzichtig was zonder mondkapje en handenwassen kwam ik niet binnen bij haar achter een scherm deed zij haar werk, nu is ze omgedraaid en vertrouwd het niet meer
zeker ingeval van toekomstig kinderen krijgen.
Ik beweer niet dat jouw narratief onjuist is en ik het weet, je redeneert behoorlijk inhoudelijk en weet van wanten, de tijd zal leren wiens narratief het dichtste bij de realiteit zal zijn, men kan onmogelijk toekomst lezen, ook veel deskundigen geven toe dat het gevaar kan opleveren, ik benadruk "kan" claimen doe ik niets.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 24 aug 2021 15:28

Antoon75 schreef:Meribel 1 ding begrijp ik niet
1 al het zorg personeel in jouw omgeving heeft het vaccin gehad zeg jij, ik ontken het niet, past ook in het plaatje van aantal gevaccineerde mensen.
Bij het in gaan van de vaccinatie gaf juist het zorgpersoneel niet thuis, maar 1 op de 3a4 wilde het vaccin, wat kan er verandert zijn, kijk naar gids land Israel, zij kunnen zich er ook niet uitprikken en zijn niet de enigste. Mijn vermoeden, ik zeg nadrukkelijk alleen vermoeden is dat er intimidatie en/of groepsdruk was, heb jij een andere plausibele reden, hoor het wel.
Ook bij de griepprik is de bereidheid van zorgpersoneel niet zo hoog.

Bij griepprik is de bereidheid rond de 50% inderdaad

Ik denk omdat we allemaal collega’s kennen die longcovid hebben opgelopen en de ellende hebben gezien veelvuldig dat dat ervoor heeft gezorgd dat de mensen liever kiezen voor de vaccinatie

Er was op mijn werk geen sprake van intimidatie maar wel zeer uitgebreide voorlichting, de infectioloog-internist heeft veelgestelde vragen beantwoord en was mogelijk om al je vragen kwijt te kunnen En ik denk als 1 schaap over de dam is volgen er meer
Combinatie van factoren dus maar intimidatie zat er niet bij

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2021 15:48

meribel schreef:Bij griepprik is de bereidheid rond de 50% inderdaad

Ik denk omdat we allemaal collega’s kennen die longcovid hebben opgelopen en de ellende hebben gezien veelvuldig dat dat ervoor heeft gezorgd dat de mensen liever kiezen voor de vaccinatie

Er was op mijn werk geen sprake van intimidatie maar wel zeer uitgebreide voorlichting, de infectioloog-internist heeft veelgestelde vragen beantwoord en was mogelijk om al je vragen kwijt te kunnen En ik denk als 1 schaap over de dam is volgen er meer
Combinatie van factoren dus maar intimidatie zat er niet bij

Ja dat idee heb ik ook. Kan per plek misschien verschillen... maar als je de feiten netjes op een rij zet komen de meesten tot de conclusie dat vaccineren de beste optie is, de voordelen zijn veel groter dan eventuele bijwerkingen. Vandaar dat het door experts ook sterk wordt geadviseerd. Wat is anders is dan dat men je zou dwingen.

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 24 aug 2021 17:28

Meribel dat klinkt heel redelijk maar vergeet niet dat Nederland een buitenbeentje is, hier is hoge acceptatie voor de maatregelen en vaccinatie, dat is niet overal lang niet, het vertaalt zich ook in demonstraties en dan heb ik het niet over vandalisme, hier komt het amper van de grond maar in Duitsland was begin vorig jaar al een miljoenen demonstraties en in landen als Frankrijk en meer gaat het gewoon door met actie tegen de maatregelen, de MSM vermeld het niet of nauwelijks maar dat is een ander punt, we hebben het over groepsdruk, intimidatie schrap ik, alhoewel we weten niet alles en jij hebt het over een beperkte kring binnen jouw gezichtsveld.

Groepsdruk hoeft niet altijd fysiek te wezen, het gaat niet altijd over woorden, je kan het ook binnenin voelen, als binnen de groep de alfa mannetjes of vrouwtjes, degene dus die de lakens uitdelen ook nog eens tot het kader behoren en vaccinatie promoten dan zwichten er zo en zo al een klein aantal, komt het getal bereid willigen over de 50/ 60 procent dan voelen weigeraars zich meer en meer buitengesloten en kunnen overstag gaan, voor de goede orde ik heb het niet specifiek over een ziekenhuis maar over al waar een groep is, vereniging, buurtwerk of werkkring enz. een mens wil erbij horen en laat daarvoor steken vallen.
Ik heb dat gevoel niet en de omstandigheden zitten mij mee, 75 jaar dus geen werkkring, mijn vrouw heeft al of niet samen met mij de hele wereld onderhand bezocht, dus dat hoeft niet meer, waar ik wel kom doe ik mijn zegje en dat wordt geaccepteerd, niemand heeft mij daar tot nu toe verweten dat ik geen vaccin neem.

Dat de perceptie er is dat om beter maar het vaccin te nemen, een meerderheid trouwens, dat denk ik wel dat dat bij velen het geval is, ik respecteer dat en kan met iedereen wat dit betreft door een deur, hooguit maken we er grapjes over, punt blijft dat er ook een heel goede perceptie is om beter maar weer niet het vaccin te nemen nu in een stadium dat we nog niet alles weten en de ziekte ook bij vaccinatie doorgaat dat het beter is om door juist te leven, aan ventilatie werken, zeer belangrijk een behoorlijk tegenwicht aan Corona te geven.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 24 aug 2021 18:44

Antoon75 schreef:Meribel dat klinkt heel redelijk maar vergeet niet dat Nederland een buitenbeentje is, hier is hoge acceptatie voor de maatregelen en vaccinatie, dat is niet overal lang niet, het vertaalt zich ook in demonstraties en dan heb ik het niet over vandalisme, hier komt het amper van de grond maar in Duitsland was begin vorig jaar al een miljoenen demonstraties en in landen als Frankrijk en meer gaat het gewoon door met actie tegen de maatregelen, de MSM vermeld het niet of nauwelijks maar dat is een ander punt, we hebben het over groepsdruk, intimidatie schrap ik, alhoewel we weten niet alles en jij hebt het over een beperkte kring binnen jouw gezichtsveld.

Groepsdruk hoeft niet altijd fysiek te wezen, het gaat niet altijd over woorden, je kan het ook binnenin voelen, als binnen de groep de alfa mannetjes of vrouwtjes, degene dus die de lakens uitdelen ook nog eens tot het kader behoren en vaccinatie promoten dan zwichten er zo en zo al een klein aantal, komt het getal bereid willigen over de 50/ 60 procent dan voelen weigeraars zich meer en meer buitengesloten en kunnen overstag gaan, voor de goede orde ik heb het niet specifiek over een ziekenhuis maar over al waar een groep is, vereniging, buurtwerk of werkkring enz. een mens wil erbij horen en laat daarvoor steken vallen.
Ik heb dat gevoel niet en de omstandigheden zitten mij mee, 75 jaar dus geen werkkring, mijn vrouw heeft al of niet samen met mij de hele wereld onderhand bezocht, dus dat hoeft niet meer, waar ik wel kom doe ik mijn zegje en dat wordt geaccepteerd, niemand heeft mij daar tot nu toe verweten dat ik geen vaccin neem.

Dat de perceptie er is dat om beter maar het vaccin te nemen, een meerderheid trouwens, dat denk ik wel dat dat bij velen het geval is, ik respecteer dat en kan met iedereen wat dit betreft door een deur, hooguit maken we er grapjes over, punt blijft dat er ook een heel goede perceptie is om beter maar weer niet het vaccin te nemen nu in een stadium dat we nog niet alles weten en de ziekte ook bij vaccinatie doorgaat dat het beter is om door juist te leven, aan ventilatie werken, zeer belangrijk een behoorlijk tegenwicht aan Corona te geven.

Och antoon als jij al 75 jaar bent neem dan dar vaccin. Maak jij je voor jezelf druk nog over eventuele lange termijn gevolgen? Ik snap dat als je 20 bent dan is wel niet vaccineren een gok die je voor jezelf prima kan nemen maar als je 75 ben dan is dat anders

Ok prima hoor als je het niet neemt maar ik heb zoveel mannen van rond jouw leeftijd zien sterven aan dat klote virus of bijzonder belabberd van de ic terug zien komen.

Kom op 75 en wat voor lange termijn gevolgen ben je dan banger voor dan wat het virus je kan brengen?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2021 21:17

Antoon75 schreef:Meribel dat klinkt heel redelijk maar vergeet niet dat Nederland een buitenbeentje is, hier is hoge acceptatie voor de maatregelen en vaccinatie, dat is niet overal lang niet, het vertaalt zich ook in demonstraties en dan heb ik het niet over vandalisme, hier komt het amper van de grond maar in Duitsland was begin vorig jaar al een miljoenen demonstraties en in landen als Frankrijk en meer gaat het gewoon door met actie tegen de maatregelen, de MSM vermeld het niet of nauwelijks maar dat is een ander punt, we hebben het over groepsdruk, intimidatie schrap ik, alhoewel we weten niet alles en jij hebt het over een beperkte kring binnen jouw gezichtsveld.

Naast het liefdevolle advies (zonder enige dwang) van Meribel waar ik me bij aansluit: is het wel eens in je opgekomen, ook al ben je niet zo objectief, dat mensen zich laten vaccineren, ook wel eens op een later tijdstip, niet omdat ze groepsdwang voelen maar omdat ze overtuigd zijn / raken dat het de verstandigste keuze is, dat de kans op bijwerkingen veel lager is dan de kans op overlijden / bijwerkingen door corona? Want daarom adviseren de experts het grootschalig en daarom laten de meeste mensen zich ook vaccineren.

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 24 aug 2021 23:55

Marnix schreef:Naast het liefdevolle advies (zonder enige dwang) van Meribel waar ik me bij aansluit: is het wel eens in je opgekomen, ook al ben je niet zo objectief, dat mensen zich laten vaccineren, ook wel eens op een later tijdstip, niet omdat ze groepsdwang voelen maar omdat ze overtuigd zijn / raken dat het de verstandigste keuze is, dat de kans op bijwerkingen veel lager is dan de kans op overlijden / bijwerkingen door corona? Want daarom adviseren de experts het grootschalig en daarom laten de meeste mensen zich ook vaccineren.

Ik ben behoorlijk objectief vind ik zelf tenminste, ik begrijp dat mensen zich laten vaccineren, maar daar is angst zaaien van de media ook aan debet, voor hun is het een verstandige keuze en zo voelen zij het ook , het merendeel zal niet de zaak ook van de alternatieve kant bekeken hebben, ook daar is de MSM aan schuldig, ik veroordeel ze niet, ik respecteer ieders keuze, ik zal niet beweren dat het vaccin niets ten goede zou doen maar wat ik beslist niet respecteer en wel veroordeel is dus het narratief dat ons opgedrongen wordt van bovenaf via de MSM met adviezen die weleens kant nog walraken.
IIk heb geleerd voor mijzelf te denken, naslag werk te doen, overwegen, mij verplaatsen in het wereldbeeld van hen waar ik het niet mee eens ben, dat doe ik met ieder onderwerp dus waarom hier niet.
Als er werkelijk een kantelpunt komt waarbij je duidelijk vast kunt stellen dat vaccineren niet opweegt tegen de nadelen, bijwerkingen, uitgestelde zorg, verloren uren waardoor veel mensen onnodig lijden of voortijdig doodgaan dan geef ik het gewoon toe, ik hou de vinger aan de pols en blijf de zaak bekijken zowel vanuit de MSM als ook alternatieve sites en niet vergeten neutrale berichten van kolom schrijvers waarvan je ook veel kan opsteken.

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 25 aug 2021 00:29

meribel schreef:Och antoon als jij al 75 jaar bent neem dan dar vaccin. Maak jij je voor jezelf druk nog over eventuele lange termijn gevolgen? Ik snap dat als je 20 bent dan is wel niet vaccineren een gok die je voor jezelf prima kan nemen maar als je 75 ben dan is dat anders

Ok prima hoor als je het niet neemt maar ik heb zoveel mannen van rond jouw leeftijd zien sterven aan dat klote virus of bijzonder belabberd van de ic terug zien komen.

Kom op 75 en wat voor lange termijn gevolgen ben je dan banger voor dan wat het virus je kan brengen?

De kromme een voetballer weet even zijn naam niet sprak "ik laat mij alleen prikken door een mug" ik ga verder dan hem ik laat mij nog door een mug nog door het vaccin prikken, ik volg ook liever iemand prof. Scherder dan de marionetten van de overheid die het menen te weten maar weinig met echte oplossingen komen, ja ik ben 75 en ik geef toe dat ik heel behoorlijk bang ben geweest, bang toen ik door een oude vrouw uitgenodigd werd naar binnen te komen waar de muffigheid je overviel, ik was op dat moment te kleinzielig om te bedanken en weg te gaan, dus at ik mijn gebakje en koffie met wanhoop, want dit zijn de broedplaatsen voor een virus niet buitenwandelen, niet tijdens bezoek aan evenementen, ik zou daar voor geen cent angst hebben ook al zaten we heel dicht op elkaar, zoals ik schreef on geventileerde tehuizen misschien onbewust gedaan door personeel of bewoners daar tiert het virus welig, kan ook een ziekenhuis zijn zoals in het St Elisabeth Verpleeg- en Gasthuis te Amersfoort.

Wat betreft mijn leeftijd 75 jaar en november 76 is voor mij een futiliteit wat betreft ziek worden, ik voel mij jong en dat is ook belangrijk, verder is angst een slechte raadgever. Lange termijn gevolgen snij je aan, dat is inderdaad een punt van overweging, ik praat voor mijzelf en niet voor andere oude mensen die om wat voor reden dan ook niet die gezonde levenswijze hebben als mijn persoontje, daarvan begrijp ik dat zij andere prioriteiten in acht nemen dan dan ik doe, voor mij is de weegschaal duidelijk de kans dat ik Corona krijg is gewoon klein, de kans op bijwerkingen bij een vaccin schat ik hoger in, waarom zou ik verder dan moeten leven met de gedachte dat op langer termijn over 5a 10 jaar ik door de spuit iets zou krijgen, tenslotte zijn het ook wetenschappers van naam die die mogelijkheid in calculeren.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 aug 2021 02:55

Hoe kom je erbij dat de kans klein is dat je het krijgt? Ik denk namelijk dat de kans 100% is dat iedereen het krijgt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 aug 2021 06:34

Antoon75 schreef:Ik ben behoorlijk objectief vind ik zelf tenminste, ik begrijp dat mensen zich laten vaccineren, maar daar is angst zaaien van de media ook aan debet, voor hun is het een verstandige keuze en zo voelen zij het ook , het merendeel zal niet de zaak ook van de alternatieve kant bekeken hebben, ook daar is de MSM aan schuldig, ik veroordeel ze niet, ik respecteer ieders keuze, ik zal niet beweren dat het vaccin niets ten goede zou doen maar wat ik beslist niet respecteer en wel veroordeel is dus het narratief dat ons opgedrongen wordt van bovenaf via de MSM met adviezen die weleens kant nog walraken.
IIk heb geleerd voor mijzelf te denken, naslag werk te doen, overwegen, mij verplaatsen in het wereldbeeld van hen waar ik het niet mee eens ben, dat doe ik met ieder onderwerp dus waarom hier niet.
Als er werkelijk een kantelpunt komt waarbij je duidelijk vast kunt stellen dat vaccineren niet opweegt tegen de nadelen, bijwerkingen, uitgestelde zorg, verloren uren waardoor veel mensen onnodig lijden of voortijdig doodgaan dan geef ik het gewoon toe, ik hou de vinger aan de pols en blijf de zaak bekijken zowel vanuit de MSM als ook alternatieve sites en niet vergeten neutrale berichten van kolom schrijvers waarvan je ook veel kan opsteken.

Ik denk dat het idee dat het wordt opgedrongen vooral vanuit je sceptische houding komt. Want als het wel zo is wat de experts zeggen en de onderzoeken uitwijzen; dat vaccineren veel meer voordelen dan nadelen kent, dat de kans op ziekenhuisopname enorm afneemt en dus de kans op overvolle ziekenhuizen, uitgestelde zorg waardoor de kans dat we weer in lockdown moeten, scholen dicht gaan, winkels en restaurants weer omzetverlies maken, de economie weer een klap krijgt, mensen vereenzamen enz afneemt, dan is het niet zo vreemd dat men enthousiast over het vaccin is en hoopt dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Dat jij dat als “opdringen” ziet is omdat je zelf sceptisch bent en dus ga je die aanmoedigingen uitleggen als “opdringen”

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 25 aug 2021 07:56

Marnix schreef:Ik denk dat het idee dat het wordt opgedrongen vooral vanuit je sceptische houding komt. Want als het wel zo is wat de experts zeggen en de onderzoeken uitwijzen; dat vaccineren veel meer voordelen dan nadelen kent, dat de kans op ziekenhuisopname enorm afneemt en dus de kans op overvolle ziekenhuizen, uitgestelde zorg waardoor de kans dat we weer in lockdown moeten, scholen dicht gaan, winkels en restaurants weer omzetverlies maken, de economie weer een klap krijgt, mensen vereenzamen enz afneemt, dan is het niet zo vreemd dat men enthousiast over het vaccin is en hoopt dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Dat jij dat als “opdringen” ziet is omdat je zelf sceptisch bent en dus ga je die aanmoedigingen uitleggen als “opdringen”

We moeten de integriteit van het menselijk lichaam respecteren en ieder zijn keuze laten, dat zie ik echter niet terug in de media, dat het vaccin grote voordelen heeft is jouw mening maar niet de mijne desalnietemin respecteer ik ieders mening ook die van jou dus.
Verder wordt ik stilaan doodziek van die reclame hier, een en zeker een Christelijk forum waar mensen studeren, nadenken en reageren is geen plaats voor wat voor reclame ook, ik probeer een uitweg te zoeken via een kladblok vooraf plaatsen en snel wegwezen, dat lukt ook niet altijd, het kan zijn dat ik lang wegblijf maar ik kom beslist terug
tot horens iedereen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 aug 2021 08:37

Antoon75 schreef:We moeten de integriteit van het menselijk lichaam respecteren en ieder zijn keuze laten, dat zie ik echter niet terug in de media, dat het vaccin grote voordelen heeft is jouw mening maar niet de mijne desalnietemin respecteer ik ieders mening ook die van jou dus.
Verder wordt ik stilaan doodziek van die reclame hier, een en zeker een Christelijk forum waar mensen studeren, nadenken en reageren is geen plaats voor wat voor reclame ook, ik probeer een uitweg te zoeken via een kladblok vooraf plaatsen en snel wegwezen, dat lukt ook niet altijd, het kan zijn dat ik lang wegblijf maar ik kom beslist terug
tot horens iedereen

Klopt maar mijn mening wordt wel gesteund door het overgrote deel van de mensen die heeeeeel lang hebben gestudeerd en gewerkt en zodoende de ervaringsdeskundigen van ons land zijn. Artsen, wetenschappers, virologen, epidemiologen etcetera.

Wat de reclame betreft, Refoweb is een "gratis forum" maar draait natuurlijk niet voor niets, vandaar dat er reclame is. Je kan natuurlijk ook financieel bijdragen zodat je geen reclame meer te zien krijgt als je van de reclame af wil.

zie: https://www.refoweb.nl/bannervrij/

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”