Antoon75 schreef:Vraag aan De Jonge van Wybren von haga:
Meneer de Jonge, een vraag nog voor u. Heeft u ook gevraagd aan het OMT of Testen voor Toegang ook voor gevaccineerden een eis zou moeten zijn? Dus dat je ook getest moet worden als je al 2 keer gevaccineerd bent.
Antwoord van De Jonge:
Ja, er is een aantal uitspraken van een aantal virologen geweest die daar natuurlijk iets over heeft gezegd, namelijk dat zou je eigenlijk moeten doen, want dan zou het allemaal nog veiliger worden. Maar het punt is als je dat blijft doen, dan heb je, een: veel minder aantrekkelijkheid om je te laten vaccineren, want als je toch nog tot sint-jutmis moet laten testen voordat je ergens naar binnen mag, waarom zou je je dan laten vaccineren? Kortom, het doet niet iets goeds, is onze verwachting, met de vaccinatiebereidheid.
Dus het gaat enkel om zoveel mogelijk mensen te vaccineren, dat zij daarna nog besmettelijk kunnen zijn doet minder terzake voor nu Narcist en baardmans De Jonge, echt schoolmeesterpraat
Nee. De kans om het virus te hebben / verspreiden is minder groot als je gevaccineerd bent. Het kan nog steeds wel, maar de kans is minder groot. En uiteindelijk wil je weer naar een normale samenleving zonder testen. Dus ik snap die stap heel goed. Als je ervoor kiest om je niet te vaccineren kies je er ook voor om een wat grotere risicofactor te zijn als het gaat om het krijgen en doorgeven van het virus. Logische (tijdelijke) stap dus.
Antoon75 schreef:Meribel 1 ding begrijp ik niet
1 al het zorg personeel in jouw omgeving heeft het vaccin gehad zeg jij, ik ontken het niet, past ook in het plaatje van aantal gevaccineerde mensen.
Bij het in gaan van de vaccinatie gaf juist het zorgpersoneel niet thuis, maar 1 op de 3a4 wilde het vaccin, wat kan er verandert zijn, kijk naar gids land Israel, zij kunnen zich er ook niet uitprikken en zijn niet de enigste. Mijn vermoeden, ik zeg nadrukkelijk alleen vermoeden is dat er intimidatie en/of groepsdruk was, heb jij een andere plausibele reden, hoor het wel.
Ook bij de griepprik is de bereidheid van zorgpersoneel niet zo hoog.
Je hebt altijd een orthodoxe flank en in de zorg is die vrij hoog. Daarnaast moet je niet vergeten dat er in het begin nog niet zoveel bekend was over het vaccin waardoor sommige mensen wat terughoudend worden. Er hebben wat mensen de kat uit de boom gekeken en toen hun collega's na een poos geen problemen / gekke klachten hadden gezegd: Dan durf ik het ook wel aan.
https://www.ad.nl/gouda/waarom-steeds-m ... ~a603518d/
Wat de griepprik betreft, griep is niet vergelijkbaar met corona en het vaccin is ook niet vergelijkbaar. Het werkt voor 40-60 procent, daarnaast loop je bij Covid bijvoorbeeld risico op long covid maar de kans op "long griep" is veel kleiner. En als laatste krijgt lang niet iedereen griep omdat een golf snel weer uitdooft terwijl corona gewoon voorlopig rond blijft gaan.
Antoon75 schreef:De denkfout die hier weleens gemaakt wordt is dat ik het over grote getallen hebt, dat ik suggereer dat mensen bij bosjes neervallen, als ik zeg dat er steeds meer spijtoptanten van de vaccinatie komen dan heb ik het tot nu toe over een heel misschien super klein minimum ten opzicht van mensen waarvan je niks hoort of die kenbaar maken nergens spijt van te hebben, wel spreek ik veel mensen en via hun hoor je ook andere meningen.
Ga jezelf maar na als er een brandend vraagstuk is waarvan er 2 beslissingen zijn wel of niet en mensen worden er verhit over dan is het heel goed mogelijk dat veel personen die achteraf vinden dat zij een verkeerde beslissing genomen hebben zich niet uitspreken, niemand geeft graag toe dat
verkeerd bezig te zijn geweest, dat is gewoon menselijk, daarmee bedoel ik echt niet dat het over een massa hebt die zich naar de haren grijpt van wanhoop.
Tja maar dan is er toch niets aan de hand? Dat een enkeling achteraf denkt: "Dat had ik anders moeten doen" omdat die goed van vertrouwen is en na de vaccinatie Xandernieuws ontdekt en nog serieus neemt bijvoorbeeld, dat zegt verder toch niet zoveel? Er liggen vast ook wel wat mensen met corona in het ziekenhuis die denken: Had ik nou maar een vaccinatie gehaald, dan had ik deze ellende niet gehad.
Er zijn onverklaarbare doden na vaccinatie, MSM geeft het ook toe en iedere dode is er een teveel, de spuit is echt geen oplossing, je kan nog steeds ziek worden, pijn hebben, doodgaan en besmettelijk zijn, er komen ook mutanten en varianten en wat al meer, wat dan, maar 3 keer inspuiten en als dat dan gemeengoed wordt is de overgang naar 4 of meer niet zo een grote stap, bedenk trouwens dat het gewone griep vaccin ook maar voor een gedeelte van de gevallen werkzaam is, het blijven veelal lapmiddelen, een remedie die wel behoorlijk werkt is een goed immuunsysteem, daarbij voor de lange termijn weet niemand wat er kan gebeuren, ik maak niemand bang maar ik ga geen blad voor de mond houden, dat doe ik ook niet bij familie vrienden en vriendinnen die het vaccin genomen hebben.
Natuurlijk zijn er onverklaarbare doden naar vaccinatie. Er zijn ook onverklaarbare doden als je niet vaccineert. De vraag is of er een verband is en zo ja, hoe vaak. Verder heeft men een aardig beeld van wat er op de lange termijn gaat gebeuren want men weet wat erin zit, wat het doet, men heeft al decennia lang ervaring met vaccins.
Zo als het nu is kan men onmogelijk doorgaan, hoeveel doden zullen er niet zijn of komen door uitgestelde zorg, dat kan het veelvoud worden aan wat er nu aan Corona doden zijn.
Trouwens ook een griepgolf kan voor zware overbelasting zorgen, griep kan ook jonge mensen treffen, griep kan ook voor nawerking debet zijn, bij de laatste griep die ik had 45 jaar geleden, voor dat ik gezond ging leven had ik dat ook , ik had het vermoeden dat ik een tweede keer niet zou overleven, het ging dagen door als ik het toen kenbaar gemaakt had zou ik misschien ook opgenomen zijn.
hiermee kom ik bij Marnix
Een flinke griepgolf duurt alleen een stukje korter….. en komt niet constant voor. Dat zorgt hooguit een winter voor problemen. En voor minder mensen die er langdurig veel last van houden. Het is niet vergelijkbaar. Bovendien, als daar een goed medicijn tegen in die de verspreiding en de gevolgen kan voorkomen zouden veel mensen daar voor tekenen.]]
Griep komt constant voor sinds mensenheugenis, misschien niet alle maar wel veel kenmerken zijn met Corona te vergelijken, dat goede medicijn is er gewoon, dat is je natuurlijke immuun gestel.
Ja maar griep is een seizoensvirus met een wisselend verloop, je hebt jaren met een milde griepgolf en jaren met een wat langere en heftiger vorm. winter 2017/2018 was een pittige (oversterfte van zo'n 8500) en een paar weken lang een behoorlijke ziekenhuisbezetting. De jaren daarna gelukkig een stuk milder. Met corona is de druk op de zorg alleen geen paar maanden in een slecht jaar maar veel langer en nu al voor het tweede jaar op rij.
Verder is het goed om te focussen op gezondheid maar niet iedereen is gezond. En dat is niet altijd een keuze. Dat er veel ouderen aan corona overleden zijn komt omdat die een kwetsbaarder gezondheid hebben. Dan kan je moeilijk zeggen: Het goede medicijn is er gewoon, je natuurlijke immuunsysteem. Je klaagt bij vaccinatie dat mensen het leven "maakbaar" willen maken maar alleen maar wijzen op gezond leven is een beetje van hetzelfde. Je ziet dat ook bij kinderziekten trouwens, daar gingen best veel kinderen aan dood. Ondanks dat bij de meeste kinderen hun immuunsysteem die ziekten wel opruimde. Bij duizenden per jaar ging dat toch niet goed. En vaccins hebben er enorm aan bijgedragen dat het aantal kinderen dat aan kindervirussen overlijdt of blijvend letsel overhoudt, enorm is afgenomen. Dan kan je zeggen dat het immuunsysteem het beste dingen kan oplossen maar waarom gingen er dan zoveel kinderen toch dood? Gezond leven en met wetenschappelijke kennis ziekte bestrijden mogen hand in hand gaan, of het nou om virussen of andere vreselijke ziekten gaat.