Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Antoon75

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Antoon75 » 23 aug 2021 17:48

Mortlach schreef:*kijkt even naar de 650.000 doden in de VS... * Nee, inderdaad, het moet wel in verhouding staan! ](*,)

Bij een hardnekkige griep spreek je ook van grote getallen, bij een hitte golf kan het ook weleens behoorlijk misgaan, een extreem koude winter zorgt ook voor grote problemen, het leven is niet maakbaar. Voor een groot gedeelte kan je het wel in de hand houden door normaal gezond te leven.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 aug 2021 17:51

Antoon75 schreef:Bij griep spreek je ook van grote getallen, bij een hitte golf kan het ook weleens behoorlijk misgaan, een extreem koude winter zorgt ook voor grote problemen, het leven is niet maakbaar.

Waarom bestaat de ziekte Pokken dan niet meer? Of polio (bijna niet meer)?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 23 aug 2021 17:58

Mortlach schreef:Waarom bestaat de ziekte Pokken dan niet meer? Of polio (bijna niet meer)?

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, alhoewel ik heb van deskundigen ook vernomen dat het deels ook te danken was aan dat er ook vooruitgang van hygiëne was tentijde van de vaccinaties, het kan een som zijn van een of van beide, per saldo, ik ontken je punt niet

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 aug 2021 18:15

Antoon75 schreef:Natuurlijk zijn er uitzonderingen, alhoewel ik heb van deskundigen ook vernomen dat het deels ook te danken was aan dat er ook vooruitgang van hygiëne was tentijde van de vaccinaties, het kan een som zijn van een of van beide, per saldo, ik ontken je punt niet

Altijd dat geneuzel over die hygiëne. Nee. Het waren gewoon de vaccins! Waarom is dat nou zo lastig te accepteren. Er wordt een pokkenvaccin uitgevonden (en massaal ingezet) en hé, pokken komt niet meer voor! Er wordt een poliovaccin uitgevonden en hé, polio komt niet meer voor!

Maar het wordt altijd op de hygiëne gegooid. Vertel me nou eens welke hygiënische maatregel er destijds werd genomen waardoor ALLEEN pokken verdween en polio niet (of griep, of HPV, of hepatitis, of rode hond, kinkhoest, etc). Voor elke afname door een vaccin moet je dus met een specifieke hygiënische verbetering komen die ALLEEN voor die specifieke ziekte werkt maar NIET voor de rest. Als je bijvoorbeeld naar Corona kijkt, zie je dat dankzij de maatregelen (handen wassen, afstand houden, mondkapjes) OOK griep dit jaar veel minder heftig was. Het is complete lariekoek!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 aug 2021 19:45

Antoon75 schreef:Dat is niet grappig, dat is gewoon de waarheid, anders dan wat jij hier bij herhaling keft. dat het niet algemeen is kan zijn, mensen zeggen niet alles en zeker op dit punt niet.

Dat is wel grappig want als 1 iemand ( of 2) zoiets roept zeg jij gelijk: ik spreek zoooveel mensen die zeggen: ach had ik me maar nooit laten vaccineren. Ook al ben je iedere avond op sites op zoek naar zulke verhalen en worden ze door je zoekalgoritme ook telkens aangeboden…

Ik spreek niemand die zich heeft laten vaccineren en vervolgens zegt: ach had ik dat maar nooit gedaan, ik heb nu allerlei klachten en zo. Maar als je goed zoekt kan je vast wel twee voorbeelden op internet vinden, dat vast wel…
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 23 aug 2021 20:28

Antoon75 schreef:n hoor van veel mensen die het vaccin wel gehad hebben dat zij spijt hebben, een horror scenario vernam ik van iemand.

en nou graag een feit.. geen horen van of over, maar gewoon een simpel verifieerbaar feit... waar hebben ze nou die duizenden verstopt?... dat moet toch te vinden zijn? Het is best een hoop graafwerk om zoveel mensen een graf te geven.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 aug 2021 21:00

En al die mensen die met de handen in het haar zitten na de vaccinatie, die nu vol wroeging denken: wat hebben we toch gedaan, wat hebben we over ons afgeroep, ach en wee! Kon ik maar terug. Maar het is te laat!

Antoon75 schreef:Bij een hardnekkige griep spreek je ook van grote getallen, bij een hitte golf kan het ook weleens behoorlijk misgaan, een extreem koude winter zorgt ook voor grote problemen, het leven is niet maakbaar. Voor een groot gedeelte kan je het wel in de hand houden door normaal gezond te leven.

Een flinke griepgolf duurt alleen een stukje korter….. en komt niet constant voor. Dat zorgt hooguit een winter voor problemen. En voor minder mensen die er langdurig veel last van houden. Het is niet vergelijkbaar. Bovendien, als daar een goed medicijn tegen in die de verspreiding en de gevolgen kan voorkomen zouden veel mensen daar voor tekenen.

Niet alles is maakbaar maar dat is geen argument om ziekte waar mogelijk niet te proberen te voorkomen / genezen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 aug 2021 23:00

Mortlach schreef:Je zou bijna vergeten dat er soms ook goedkeuring wordt afgegeven die wél van kracht blijft....

Zeker niet, maar ik ben ( beroepsdeformatie) wel sceptischer geworden omtrent dit soort goedkeuringen. Alleen is het andere alternatief om je niet te laten vaccineren en dat is m.i. ook geen optie.[

quote="Marnix"]
Antoon75 schreef:We kunnen stellen dat de tijd het moet leren, boekhoudkundig zit het misschien goed in elkaar, maar op menselijk vlak schort het eraan, ik neem dit spulletje niet en hoor van veel mensen die het vaccin wel gehad hebben dat zij spijt hebben, een horror scenario vernam ik van iemand

Wat grappig dat hoor ik nou van niemand. Iedereen die ik spreek zegt: niks aan het handje. Of een dagje wat moe.[/quote]

In mijn omgeving hebben ze het hele scala aan vaccins gehad. Buiten moe, ook Lijke arm en een dagje koorts heb ik iets gehoord.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 23 aug 2021 23:14

Ik werk in een ziekenhuis met enorm groot aantal collega’s die allemaal gevaccineerd zijn
Ik heb een grote familie die bijna allemaal gevaccineerd is
Ik ken heel veel mensen uit de kerk die allemaal gevaccineerd zijn

Ik ken 8 mensen in die kring met dramatisch verlopen corona infecties, variërend van long covid tot ziekenhuisopnames (los van alle mensen die ik er aan dood heb zie gaan maar dat waren patienten dus die tel ik niet mee)
Ik ken in die kring niemand met reactie op de vaccinatie anders dan de gebruikelijke die weggaan (koorts hoofdpijn stijve arm ) (en 1 patient meegemaakt tot nu toe die opgenomen is met specifieke trombose na vaccinatie aannemelijk dat het door de vaccinatie was)

Maandenlange ziekenhuis overstromingen door corona gevallen meegemaakt
1 ziekenhuisopname tot nu toe nav vaccinatie meegemaakt
Niet bewezen maar zou kunnen (specifieke trombose)

Ja ik weet wel wat ik kies en heb gekozen maar goed. Lange termijn weet je het niet dat klopt.
En in mijn kring de mensen die ik ken met problemen van her virus ja kans is het grootst dat je er niets aan overhoud natuurlijk want mijn kring is veel groter dan die 8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 aug 2021 23:53

Gebbetje op Twitter:

"If the people who call everyone else sheep could stop taking livestock medication, that’d be great"
@Angry_Staffer

Vertaling: Als de mensen die anderen schapen noemen, zouden ophouden medicijnen uit de veeteelt in te nemen, zou dat fijn zijn" =D>

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 24 aug 2021 01:03

De denkfout die hier weleens gemaakt wordt is dat ik het over grote getallen hebt, dat ik suggereer dat mensen bij bosjes neervallen, als ik zeg dat er steeds meer spijtoptanten van de vaccinatie komen dan heb ik het tot nu toe over een heel misschien super klein minimum ten opzicht van mensen waarvan je niks hoort of die kenbaar maken nergens spijt van te hebben, wel spreek ik veel mensen en via hun hoor je ook andere meningen.

Ga jezelf maar na als er een brandend vraagstuk is waarvan er 2 beslissingen zijn wel of niet en mensen worden er verhit over dan is het heel goed mogelijk dat veel personen die achteraf vinden dat zij een verkeerde beslissing genomen hebben zich niet uitspreken, niemand geeft graag toe dat
verkeerd bezig te zijn geweest, dat is gewoon menselijk, daarmee bedoel ik echt niet dat het over een massa hebt die zich naar de haren grijpt van wanhoop.

Er zijn onverklaarbare doden na vaccinatie, MSM geeft het ook toe en iedere dode is er een teveel, de spuit is echt geen oplossing, je kan nog steeds ziek worden, pijn hebben, doodgaan en besmettelijk zijn, er komen ook mutanten en varianten en wat al meer, wat dan, maar 3 keer inspuiten en als dat dan gemeengoed wordt is de overgang naar 4 of meer niet zo een grote stap, bedenk trouwens dat het gewone griep vaccin ook maar voor een gedeelte van de gevallen werkzaam is, het blijven veelal lapmiddelen, een remedie die wel behoorlijk werkt is een goed immuunsysteem, daarbij voor de lange termijn weet niemand wat er kan gebeuren, ik maak niemand bang maar ik ga geen blad voor de mond houden, dat doe ik ook niet bij familie vrienden en vriendinnen die het vaccin genomen hebben.

Zo als het nu is kan men onmogelijk doorgaan, hoeveel doden zullen er niet zijn of komen door uitgestelde zorg, dat kan het veelvoud worden aan wat er nu aan Corona doden zijn.
Trouwens ook een griepgolf kan voor zware overbelasting zorgen, griep kan ook jonge mensen treffen, griep kan ook voor nawerking debet zijn, bij de laatste griep die ik had 45 jaar geleden, voor dat ik gezond ging leven had ik dat ook , ik had het vermoeden dat ik een tweede keer niet zou overleven, het ging dagen door als ik het toen kenbaar gemaakt had zou ik misschien ook opgenomen zijn.

hiermee kom ik bij Marnix
Een flinke griepgolf duurt alleen een stukje korter….. en komt niet constant voor. Dat zorgt hooguit een winter voor problemen. En voor minder mensen die er langdurig veel last van houden. Het is niet vergelijkbaar. Bovendien, als daar een goed medicijn tegen in die de verspreiding en de gevolgen kan voorkomen zouden veel mensen daar voor tekenen.]]

Griep komt constant voor sinds mensenheugenis, misschien niet alle maar wel veel kenmerken zijn met Corona te vergelijken, dat goede medicijn is er gewoon, dat is je natuurlijke immuun gestel.

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 24 aug 2021 07:33

Meribel 1 ding begrijp ik niet
1 al het zorg personeel in jouw omgeving heeft het vaccin gehad zeg jij, ik ontken het niet, past ook in het plaatje van aantal gevaccineerde mensen.
Bij het in gaan van de vaccinatie gaf juist het zorgpersoneel niet thuis, maar 1 op de 3a4 wilde het vaccin, wat kan er verandert zijn, kijk naar gids land Israel, zij kunnen zich er ook niet uitprikken en zijn niet de enigste. Mijn vermoeden, ik zeg nadrukkelijk alleen vermoeden is dat er intimidatie en/of groepsdruk was, heb jij een andere plausibele reden, hoor het wel.
Ook bij de griepprik is de bereidheid van zorgpersoneel niet zo hoog.

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 24 aug 2021 07:38

Vraag aan De Jonge van Wybren von haga:
Meneer de Jonge, een vraag nog voor u. Heeft u ook gevraagd aan het OMT of Testen voor Toegang ook voor gevaccineerden een eis zou moeten zijn? Dus dat je ook getest moet worden als je al 2 keer gevaccineerd bent.

Antwoord van De Jonge:
Ja, er is een aantal uitspraken van een aantal virologen geweest die daar natuurlijk iets over heeft gezegd, namelijk dat zou je eigenlijk moeten doen, want dan zou het allemaal nog veiliger worden. Maar het punt is als je dat blijft doen, dan heb je, een: veel minder aantrekkelijkheid om je te laten vaccineren, want als je toch nog tot sint-jutmis moet laten testen voordat je ergens naar binnen mag, waarom zou je je dan laten vaccineren? Kortom, het doet niet iets goeds, is onze verwachting, met de vaccinatiebereidheid.

Dus het gaat enkel om zoveel mogelijk mensen te vaccineren, dat zij daarna nog besmettelijk kunnen zijn doet minder terzake voor nu Narcist en baardmans De Jonge, echt schoolmeesterpraat

Prisma23
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Prisma23 » 24 aug 2021 07:51

meribel schreef:Ik werk in een ziekenhuis met enorm groot aantal collega’s die allemaal gevaccineerd zijn
Ik heb een grote familie die bijna allemaal gevaccineerd is
Ik ken heel veel mensen uit de kerk die allemaal gevaccineerd zijn

Ik ken 8 mensen in die kring met dramatisch verlopen corona infecties, variërend van long covid tot ziekenhuisopnames (los van alle mensen die ik er aan dood heb zie gaan maar dat waren patienten dus die tel ik niet mee)
Ik ken in die kring niemand met reactie op de vaccinatie anders dan de gebruikelijke die weggaan (koorts hoofdpijn stijve arm ) (en 1 patient meegemaakt tot nu toe die opgenomen is met specifieke trombose na vaccinatie aannemelijk dat het door de vaccinatie was)

Maandenlange ziekenhuis overstromingen door corona gevallen meegemaakt
1 ziekenhuisopname tot nu toe nav vaccinatie meegemaakt
Niet bewezen maar zou kunnen (specifieke trombose)

Ja ik weet wel wat ik kies en heb gekozen maar goed. Lange termijn weet je het niet dat klopt.
En in mijn kring de mensen die ik ken met problemen van her virus ja kans is het grootst dat je er niets aan overhoud natuurlijk want mijn kring is veel groter dan die 8

Deze bijdrage geeft goed aan hoe de hele discussie uit de hand is gelopen.
Vaccineren is bedoeld om de bevolking, als collectief dus, te beschermen. Dat was ook het doel wat wij, en namens ons de regering, hadden. Wij wilde zorgen voor de kwetsbaren en de druk op de zorg beperken. Deze lijn wordt gelukkig door de regering goed vastgehouden.

De discussie gaat nu vaak heel egocentrisch over hoe een individu er over denkt. Tel maar eens hoe vaak het woord "ik" in de geciteerde bijdrage voor komt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 aug 2021 08:30

Antoon75 schreef:Meribel 1 ding begrijp ik niet
1 al het zorg personeel in jouw omgeving heeft het vaccin gehad zeg jij, ik ontken het niet, past ook in het plaatje van aantal gevaccineerde mensen.
Bij het in gaan van de vaccinatie gaf juist het zorgpersoneel niet thuis, maar 1 op de 3a4 wilde het vaccin, wat kan er verandert zijn, kijk naar gids land Israel, zij kunnen zich er ook niet uitprikken en zijn niet de enigste. Mijn vermoeden, ik zeg nadrukkelijk alleen vermoeden is dat er intimidatie en/of groepsdruk was, heb jij een andere plausibele reden, hoor het wel.
Ook bij de griepprik is de bereidheid van zorgpersoneel niet zo hoog.

Nee, ik denk niet dat dat speelt. In het begin gingen, vooral op internet, horrorverhalen rond over mogelijke bijwerkingen van het vaccin. Uiteindelijk zie je in je omgeving dat de bijwerkingen enorm meevallen en ga je sneller overstag.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”