Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

gravo
Majoor
Majoor

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 21 aug 2021 23:00

Dorpeling schreef:Jij komt met een bron met sterftecijfers aan beroertes uit 2019 om te bewijzen dat er geen toename is in 2021 en dan moet ik met een actuele bron komen? Beste gravo, als je goed gelezen had kunnen de cijfers van nu nog niet gezien worden in de statistieken van het CBS. Maar dat komt nog, straks, rijkelijk te laat. En Lareb krijgt geen meldingen dus lijkt het allemaal wel mee te vallen.
In Israel is de sterfte onder jongeren zelfs toegenomen na vaccinatie. Bij 12-17 jarigen zijn 10.000 meldingen gedaan van bijwerkingen na vaccinatie. Maar dat is allemaal van geen waarde hè? Niet relevant, fabels en verhaaltjes. Net als Xandernieuws, Maurice de Hond, artsencollectief.. Tja, als je dan pertinent niet je oogkleppen af wilt zetten kan ik er ook niet meer aan doen.

Crisis? Allang voorbij. Maar als we het zelf dan koste wat kost willen behouden gaan we gewoon nog even door. Want ja, die mutaties hè.. die mutaties zijn helemaal niet zo'n probleem. Een mutatie zorgt er namelijk voor dat het virus weliswaar besmettelijker, maar niet meer ziekmakend wordt. Het wordt een onderdeel van onze omgeving. Overigens worden de ziekenhuisopnames na elke mutatie minder, ook omdat de risicogroepen gevaccineerd zijn. En daar ging het toch om?

Waren de ziekenhuizen overbelast? Ja misschien. Maar komt dat nu echt door het virus? Nou nee, niet direct. Want waar de toenemende hersenbloedingen volgens jou gewoon te maken hebben met onze welvaart (we zullen dat nog maar ff afwachten), heeft de overbelasting van ziekenhuizen ook te maken met vergrijzing, een toename van zorgvraag en een overheid die te weinig doet om dat structureel op te lossen.

1. Ik zie nu dat ik dit gesprek eigenlijk met Antoon75 moet voeren. Hij was immers de eerste die met de bedoelde claims kwam. Dat jij je nu naadloos in de discussie mengt, bijna alsof je de woordvoerder van Antoon75 bent, maakt het niet duidelijker. Dat heeft mij ook op het verkeerde been gezet. Dus voorlopig laat ik het even bij deze gedachtenwisseling met jou.

2. Verder ben ik het met Mortlach eens, dat iemand die zich serieus inlaat met of beroept op de valse kletskoek van Xandernieuws per definitie af is.
Ik heb dan hoegenaamd geen vertrouwen meer in wat iemand op wat voor gebied dan ook verder nog te berde brengt. Daar ligt voor mij een harde grens. Ik ga de parels niet voor de zwijnen werpen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 aug 2021 19:40

lammetje schreef:Klopt, maar dat is echt geen vetpot. Als je toevallig beide arbeidsongeschikt wordt (oké, die kans is echt niet heel groot of je moet beide invalide raken bij een ongeval oid) heb je grote kans dat je kunt gaan verhuizen omdat je het niet meer kunt betalen. Bij blijvende invaliditeit moet je je huis laten aanpassen. Iets wat je ook voor een groot gedeelte vaak zelf moet bekostigen.
Dus op zich vind ik het niet heel raar dat je een schadevergoeding wil als je arbeidsongeschikt wordt nav en medische blunder, ongeval of in dit geval bijwerkingen van een vaccin.

De hoogte van de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen is een heel ander verhaal. Het is schandalig hoe deze mensen soms aan hun lot worden overgelaten.

Ik weet dat er in het Verenigd Koninkrijk een wet is die dit regelt (schadevergoeding na medische blunder), maar helaas is die wet al vrij oud en niet echt actueel meer voor deze tijd. Ik hoop dat ze de wet bijwerken, voor alle mensen die er aanspraak op willen/kunnen doen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 aug 2021 19:51

https://www.mediaite.com/tv/mississippi ... with-this/

In Mississippi nemen mensen blijkbaar massaal het paardenontwormingsmiddel Ivermectine, met heel veel telefoontjes naar de Giflijn als gevolg.

Ik zag wat interessants langskomen in het filmpje. De verklaring van Merck, de fabrikant van Ivermectine:

It is important to note that, to-date, our analysis has identified:

No scientific basis for a potential therapeutic effect against COVID-19 from pre-clinical studies;
No meaningful evidence for clinical activity or clinical efficacy in patients with COVID-19 disease, and;
A concerning lack of safety data in the majority of studies.

Als zelfs de FABRIKANT zegt dat het niet werkt... maar goed, wie moet je nou geloven? Moeilijk, moeilijk...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 22 aug 2021 23:16

Trump heeft zich gevaccineerd en adviseert zijn volgers hetzelfde te doen
Dat is gewoon heel goed nieuws hoor

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 aug 2021 23:27

meribel schreef:Trump heeft zich gevaccineerd en adviseert zijn volgers hetzelfde te doen
Dat is gewoon heel goed nieuws hoor

Alleen vond die vaccinatie plaats in januari en duurde het tot vandaag totdat het er positief over was. Maar goed, het is inderdaad goed nieuws. Of zijn volgers laten zich nu ook vaccineren omdat hun God-Koning het zegt, of ze verwerpen hem. Beide uitkomsten zijn bemoedigend!

Maar misschien beseft Trump eindelijk dat hij zijn eigen stemvee aan het uitroeien was...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 aug 2021 09:31

Antoon75 schreef:De doden vallen niet bij bosjes neer, de begrafenis ondernemer heeft geen handen vol werk, dat weet ik, maar iedere dode is er een teveel bij de vaccinatie voor een aandoening waarvan bijna niemand ook meer enige last heeft.
neem bv. een blootmodel jong gezond en levenslustig
https://pnws.be/blootmodel-overlijdt-na ... ccin-foto/

Neem de man in mijn woonplaats gezond en levenslustig die bijna meteen daarna dood ging
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20 ... um=organic

En zo volgt een heel lange rij, statistisch zet het geen zoden aan de dijk, maar het is niet nodig, en wie zal zeggen wat ons nog te wachten staat

Beide verhalen rammelen. De jonge dame kreeg eerst koorts, verhoogde leuco's. Dat duidt op een infectie. Daarna overlijdt zij aan een hersenbloeding? Van AZ is juist bekend dat zij een groter risico geven op trombose. Het zou kunnen dat de krant trombose en bloeding door elkaar haalt. Dat gebeurt wel vaker. het geeft echter geen verklaring voor de infectieverschijnselen.

Het tweede voorbeeld betreft een oudere man van 77 jaar. De gemiddelde levensverwachting van een man is 80 jaar. Ik vraag mij af in hoeverre dit aangetoond kan worden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 aug 2021 09:38

lammetje schreef:Klopt, iedereen die acute zorg nodig heeft krijgt deze ook daadwerkelijk.

Volgens mij is het de discussie, ik heb hem ook al voorbij horen komen hier in het dorp, dat je bij blijvend letsel geen schadevergoeding krijg. Dus stel, je loopt iets op met verschijnselen zoals blijvende vermoeidheid, onvruchtbaarheid, spier/gewricht klachten, je dus geen vergoeding krijgt. (het is zelfs de vraag of ze het ooit zullen onderkennen dat het van het vaccin komt, dit soort klachten worden vaak afgedaan als psychisch)
Je doet inderdaad mee aan een experiment. Al zit het in de laatste fase, het is nog steeds een soort test fase. En daar ben ik het ook mee eens. Het is een nieuw soort vaccin, waarvan je de lange termijn bijwerkingen niet weet. Ook zijn er (eventuele zeldzame) bijwerkingen mogelijk. Dat is voor mij de reden waarom ik vind dat je niet de hele wereld moet willen vaccineren.

Vermoeidheid, blijvende spier- en gewrichtkslachten zijn subjectieve klachten. Vaak zie je in de medische voorgeschiedenis en/of persoonlijkheid van de mensen die dit ontwikkelen al duidingen voor de luxatie van deze klachten. Het causale verband tussen vaccinatie en klachten zal dan niet vast komen te staan.

Daarnaast is een voorwaarde voor produktaansprakelijkheid dat de producent op de hoogte was van het mogelijke risico. indien niet voldaan wordt aan dit kenbaarheidsvereiste kan je geen schadevergoeding verkrijgen van de producent.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 aug 2021 15:22

Zoals verwacht heeft de Amerikaanse FDA een volledige goedkeuring afgegeven voor het Pfizer vaccin. Hopelijk zijn we nu dus af van dat kolderieke argument dat het om een experimenteel vaccin zou gaan.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 aug 2021 15:57

Mortlach schreef:Zoals verwacht heeft de Amerikaanse FDA een volledige goedkeuring afgegeven voor het Pfizer vaccin. Hopelijk zijn we nu dus af van dat kolderieke argument dat het om een experimenteel vaccin zou gaan.

Nu zegt dat voor mij helemaal niets. FSA heeft afgelopen jaren meerdere malen een goedkeuring ingetrokken, omdat achteraf toch wel problemen waren met bepaalde medicatie of (borst) implantaten.

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 23 aug 2021 17:24

ajl schreef:Nu zegt dat voor mij helemaal niets. FSA heeft afgelopen jaren meerdere malen een goedkeuring ingetrokken, omdat achteraf toch wel problemen waren met bepaalde medicatie of (borst) implantaten.

We kunnen stellen dat de tijd het moet leren, boekhoudkundig zit het misschien goed in elkaar, maar op menselijk vlak schort het eraan, ik neem dit spulletje niet en hoor van veel mensen die het vaccin wel gehad hebben dat zij spijt hebben, een horror scenario vernam ik van iemand.

Maar neem nu die man uit Noordwijkerhout, mijn woonplaats ik ken de man als kerngezond, zo ziet hij er ook op fotos uit, je hoort verder niets van de media, in ons plaatselijk nieuwsblad stond een regel "vaccinatie had niets met zijn dood te maken" meer niet geen toelichting, helemaal niets.
Laatst gewijzigd door Antoon75 op 23 aug 2021 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 aug 2021 17:30

Antoon75 schreef:We kunnen stellen dat de tijd het moet leren, boekhoudkundig zit het misschien goed in elkaar, maar op menselijk vlak schort het eraan, ik neem dit spulletje niet en hoor van veel mensen die het vaccin wel gehad hebben dat zij spijt hebben, een horror scenario vernam ik van iemand

Wat grappig dat hoor ik nou van niemand. Iedereen die ik spreek zegt: niks aan het handje. Of een dagje wat moe.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 aug 2021 17:35

ajl schreef:Nu zegt dat voor mij helemaal niets. FSA heeft afgelopen jaren meerdere malen een goedkeuring ingetrokken, omdat achteraf toch wel problemen waren met bepaalde medicatie of (borst) implantaten.

Je zou bijna vergeten dat er soms ook goedkeuring wordt afgegeven die wél van kracht blijft....

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 23 aug 2021 17:35

Marnix schreef:Wat grappig dat hoor ik nou van niemand. Iedereen die ik spreek zegt: niks aan het handje. Of een dagje wat moe.

Dat is niet grappig, dat is gewoon de waarheid, anders dan wat jij hier bij herhaling keft. dat het niet algemeen is kan zijn, mensen zeggen niet alles en zeker op dit punt niet.

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 23 aug 2021 17:41

Mortlach schreef:Je zou bijna vergeten dat er soms ook goedkeuring wordt afgegeven die wél van kracht blijft....

Inderdaad maar of die nu wel of niet afgegeven wordt, het blijft riskant, tenminste kan je je afvragen of het in verhouding is tot wat Corona teweeg zou kunnen brengen.
Laatst gewijzigd door Antoon75 op 23 aug 2021 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 aug 2021 17:43

Antoon75 schreef:Inderdaad maar of die nu wel of niet afgegeven wordt, het blijft riskant en je kan je afvragen of het in verhouding is tot wat Corona teweeg zou kunnen brengen.

*kijkt even naar de 650.000 doden in de VS... * Nee, inderdaad, het moet wel in verhouding staan! ](*,)

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”