Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 16 aug 2021 09:25

Antoon75 schreef:Hydroxychloroquine, ik heb er niets mee gewoon omdat ik een uitstekende weerbaarheid heb, ook homeopathie zegt mij niets, maar ik ben niet iedereen, mensen die wel vatbaar zijn en om de een of andere reden niets kunnen of willen doen met de aangeboren weerstand raad ik wel medicijnen aan boven een vaccin waarvan we niet alles weten.

Je raadt medicijnen aan? Gewoon willekeurige zeker
Want van medicijnen weten we alles yeah right

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 16 aug 2021 09:40

Dat zijn aannames die je opsomt, natuurlijk hoeft er geen mensenleven bij tepas te komen, maar overduidelijk is dat men in een TE vroeg stadium begint, dat dus niet alleen mijn opinie maar hoor je ook genoeg van mensen die er studie van gemaakt hebben, in deze volg ik gewoon de weg die het meest duidelijk is, niet vaccineren voor een aandoening waarvan bijna geen mens last heeft die met een gezond leven gewoon te voorkomen is, dat super gezonde mensen zonder aandoening snel na de vaccinatie sterven, heel snel zoals in mijn woonplaats bij Leeuwenhorst, zegt genoeg, je kan niemand geen enkel nadenkend mens wijsmaken dat dat toeval is.
Wel heb je gelijk dat het percentage doden t.o.v gevaccineerde mensen zeer laag is extreem laag misschien, maar het punt blijft dat de vaccinatie niet nodig is, als mensen hun aangeboren gezond verstand gebruiken en zich niets wijs laten maken door opjutterij van de media.

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 16 aug 2021 09:47

Je raadt medicijnen aan? Gewoon willekeurige zeker
aldus Meribel
Helemaal niet, ik praat gewoon uit levenservaring, ja ik ben een dagje ouder, ik beroem mij er niet op maar verbloem het ook niet, je immuunsysteem kan je vrijwaren voor aandoeningen, op mijn 30e jaar had ik voor het laatst zware griep, daarna nooit meer in meer dan 45 jaar, gewoon omdat ik gezond ging leven, leven zoals de bedoeling is, medicijnen slik ik niet en het ziekenhuis is mij onbekend, ik weet waar ik over praat, en ik niet alleen.

ik weet genoeg van natuurlijke middelen om te genezen, geen homeopathie bedoel ik, wel is een paracetamolletje handig en werkzaam bij momenten dat je minder lekker in je vel zit, die slik ik een enkele maal meer niet

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 aug 2021 11:02

Antoon75 schreef:Je raadt medicijnen aan? Gewoon willekeurige zeker
aldus Meribel
Helemaal niet, ik praat gewoon uit levenservaring, ja ik ben een dagje ouder, ik beroem mij er niet op maar verbloem het ook niet, je immuunsysteem kan je vrijwaren voor aandoeningen, op mijn 30e jaar had ik voor het laatst zware griep, daarna nooit meer in meer dan 45 jaar, gewoon omdat ik gezond ging leven, leven zoals de bedoeling is, medicijnen slik ik niet en het ziekenhuis is mij onbekend, ik weet waar ik over praat, en ik niet alleen.

ik weet genoeg van natuurlijke middelen om te genezen, geen homeopathie bedoel ik, wel is een paracetamolletje handig en werkzaam bij momenten dat je minder lekker in je vel zit, die slik ik een enkele maal meer niet

Allemaal leuk en aardig maar op basis van levenservaring weet je niet opeens welke medicijnen goed zijn en welke niet. Je immuunsysteem kan je ook vrijwaren voor vaccins. Heel af en toe gaat daar echter toch iets mis. Bij corona precies hetzelfde, hoewel het gemiddeld dan toch nog wel wat vaker mis lijkt te gaan. Ik ken genoeg gezonde mensen die toch een of andere ziekte kregen, inclusief long covid. Gezond leven geeft betere kansen maar geen garanties.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 16 aug 2021 11:30

Allemaal leuk en aardig maar op basis van levenservaring weet je niet opeens welke medicijnen goed zijn en welke niet. Je immuunsysteem kan je ook vrijwaren voor vaccins. Heel af en toe gaat daar echter toch iets mis. Bij corona precies hetzelfde, hoewel het gemiddeld dan toch nog wel wat vaker mis lijkt te gaan. Ik ken genoeg gezonde mensen die toch een of andere ziekte kregen, inclusief long covid. Gezond leven geeft betere kansen maar geen garanties.

Ten eerste niemand weet precies welke medicijnen nu juist goed zijn en welke niet en ook dat kan van geval tot geval en in tijd en per geneesheer of persoon verschillen, je aantijging naar mij dat ik het niet weet heeft weinig grond, een ding weet ik zeker, in ieder geval 60 procent van de voorgeschreven recepten zijn nutteloos, ik heb het mijn dokter voorgelegd en hij gaf het toe, maar ja we leven nu eenmaal in dit systeem, we vinden het onderhand normaal om hier of daarvoor een pilletje of drankje voorgeschreven te krijgen, maar het is allerminst normaal, men moet meer voor zichzelf gaan denken.
Je geeft toe dat gezond leven betere kansen geeft, inderdaad, ik voor mij ben overtuigd van veel betere kansen nog om een aandoening tegen te gaan, natuurlijk is het geen garantie, daar heb je gelijk in, daarvoor zitten we ook te complex in elkaar, toch ik voor mij heb al 40 jaar geen griep meer , maar de tijd daarvoor toen ik makkelijker leefde was het ieder jaar wel raak.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 16 aug 2021 11:43

Antoon75 schreef:Je raadt medicijnen aan? Gewoon willekeurige zeker
aldus Meribel

nou er heeft in ieder geval een shift plaatsgevonden,
vroeger vertrouwde 'de christen' op God en nam het mensen kwalijk die vaccineerde want dat is niet Gods plan

Tegenwoordig is gezond leven en het eigen immuunsysteem de nieuwe afgod.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 aug 2021 12:35

Antoon75 schreef:
Ten eerste niemand weet precies welke medicijnen nu juist goed zijn en welke niet en ook dat kan van geval tot geval en in tijd en per geneesheer of persoon verschillen, je aantijging naar mij dat ik het niet weet heeft weinig grond, een ding weet ik zeker, in ieder geval 60 procent van de voorgeschreven recepten zijn nutteloos, ik heb het mijn dokter voorgelegd en hij gaf het toe, maar ja we leven nu eenmaal in dit systeem, we vinden het onderhand normaal om hier of daarvoor een pilletje of drankje voorgeschreven te krijgen, maar het is allerminst normaal, men moet meer voor zichzelf gaan denken.
Je geeft toe dat gezond leven betere kansen geeft, inderdaad, ik voor mij ben overtuigd van veel betere kansen nog om een aandoening tegen te gaan, natuurlijk is het geen garantie, daar heb je gelijk in, daarvoor zitten we ook te complex in elkaar, toch ik voor mij heb al 40 jaar geen griep meer , maar de tijd daarvoor toen ik makkelijker leefde was het ieder jaar wel raak.

Tja, ik ken mensen die veel sporten, heel gezond eten en drinken en 3x per jaar plat liggen door griep / verkoudheidsvirussen. Ik heb ook haast nooit griep, ook al mogen er wel wat kilo's af, rookte ik af en toe (inmiddels niet meer) en hou ik wel van een paar biertjes. Gezond leven is zeker belangrijk maar los van dat niet iedereen dat doet is het inderdaad geen garantie. Het had de coronapandemie niet voorkomen, hooguit had het aantal slachtoffers iets lager gelegen. Maar ik ken genoeg mensen die gezond leven en maanden vermoeid zijn gewoon door long covid.

ps. zou je als je mij citeert dat voor het duidelijkheid willen citeren? Anders gaat als iemand jou citeert mijn citaat daar weer in mee en kan je niet goed zien wat nou van wie komt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 aug 2021 12:38

Zo kan je citeren (naast op het icoontje met het " teken klikken naast een reactie:

[quote]Het citaat[/quote]

Of als je het nog mooier wil doen:

[quote="Marnix"[/quote] (dan staat erbij van wie het citaat is)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 aug 2021 15:21

Ik zag een tweet van een verpleegster op Twitter, maar ik geef toe dat het een ontzettend hoog "christelijk kind naast atheïstische professor in een vliegtuig"-gehalte heeft. Neem het dus maar voor wat het is.

Die verpleegster dus werkt in het ziekenhuis met een jongere covid-patiënt en vraagt waarom hij zich niet heeft laten vaccineren.
- "Ik weet niet wat er allemaal in dat vaccin zit", was het antwoord.
Verpleegster: "Ik heb je net 5 verschillende medicijnen gegeven en bij geen enkele heb je gevraagd wat er allemaal in zit...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 aug 2021 15:37

We waren toch alweer minstens 3 middeltjes verder? Ivermectine (= ontwormingsmiddel voor koeien) en nu blijkbaar een of ander extract uit dennennaalden.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 16 aug 2021 15:37

Jaja ik wil niet muggenziften maar het is verpleegkundige en geen verpleegster

Maar ik zag de tweet ook en is herkenbaar hoor.

Ach ik herinner me nog goed een discussie met een patiënt die alleen maar ziek was omdat wij hem zuurstof gaven. Als we hem geen zuurstof hadden gegeven toen hij de seh binnenkwam dan was hij er nu niet afhankelijk van geweest want hij was topfit (. Dat was ook zo, fysiek zeer gezond en semi profvoetballer)

Dus ja, dat hij nu aan de broodnodige zuurstof zat was onze schuld en oh hij was zo kwaad op mij

Moet je voorstellen he, iemand die met een zeer lage saturatie een spoedeisende hulp binnenloopt (waarom deed hij dat dan zou je zeggen maar hij kwam omdat hij koorts had niet omdat hij het benauwd had zei hij). Di behandel je en dan krijg je ook nog de schuld van zijn ziekte.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 aug 2021 15:42

meribel schreef:Jaja ik wil niet muggenziften maar het is verpleegkundige en geen verpleegster

Excuus, ik zat met 'zuster' in mijn hoofd maar wist dat het dat niet was... Loop ik toch nog een stap achter :-)

Ach ik herinner me nog goed een discussie met een patiënt die alleen maar ziek was omdat wij hem zuurstof gaven. Als we hem geen zuurstof hadden gegeven toen hij de seh binnenkwam dan was hij er nu niet afhankelijk van geweest want hij was topfit (. Dat was ook zo, fysiek zeer gezond en semi profvoetballer)

Dus ja, dat hij nu aan de broodnodige zuurstof zat was onze schuld en oh hij was zo kwaad op mij

Moet je voorstellen he, iemand die met een zeer lage saturatie een spoedeisende hulp binnenloopt (waarom deed hij dat dan zou je zeggen maar hij kwam omdat hij koorts had niet omdat hij het benauwd had zei hij). Di behandel je en dan krijg je ook nog de schuld van zijn ziekte.

Verslaafd raken aan zuurstof? Dat is een goeie!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 aug 2021 15:43

meribel schreef:https://www.nature.com/articles/s41467-021-22446-z

Uit dat artikel:

" We found that treatment with hydroxychloroquine is associated with increased mortality in COVID-19 patients, and there is no benefit of chloroquine. Findings have unclear generalizability to outpatients, children, pregnant women, and people with comorbidities."

Nadruk van mij.

Want dat kan natuurlijk ook. Niet eens dat het niet helpt, maar dat het zelfs actief schadelijk is!

Antoon75

Berichtdoor Antoon75 » 16 aug 2021 16:31

Beste Marnix ik ben met een tablet bezig, is even iets lastiger, zodra ik met de PC werk zal ik je tip van quoten meenemen.
Je verhaal over gezonde sportlieden roept bij mij weinig herkenning op, ik beweer helemaal niet dat je liegt, absoluut niet, maar ik zie andere dingen om mij heen, ik ken meer mensen die een normaal gezond leven zijn gaan praktiseren, ik zie dat ze met de dag gezonder worden, een mens hoeft niet ziek te worden enof je in schepping of evolutie gaat geloven, we hebben een uniek afweersysteem voor aandoeningen van buiten, zelf ben ik ook nooit meer ziek geweest, als iedereen zo leeft als ik en anderen die ik ken, is het niet voor te stellen dat het virus er doorheen komt, de eerste lijn verdediging daar gaat het om, wat er voor de rest komt zijn lapmiddelen inclusief veel medikamenten, niet alle dat denk ik niet.

In landen waar veel vis gegeten wordt zijn vaak zeer oude mensen zonder mankementen, het is niet zo dat gezond eten alleen zaligmakend is, het is een levenswijze die je aan moet kweken, geloof in jezelf, vertrouwen in je immuungestel en geen angst, door angst kan alles teniet gedaan worden en kan je juist wel ziek worden.

Je kan het zien als een tsakka, gewoon willen doen zoals de evolutie of schepper bedoelt heeft, de mens is gewoon afgegleden in veel onnatuurlijke dingen, zeg niet dat alles even slecht maar het totaal plaatje levert gewoon een vertekend beeld van het mens zijn, maar binnen de onnatuurlijke omgeving waar we ni huizen kunnen we genoeg zelf ondernemen zoals ik doe, sterkte als je er aan begint, maar je doet al iets heb ik begrepen.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 16 aug 2021 16:56

Antoon75 schreef:Beste Marnix ik ben met een tablet bezig, is even iets lastiger, zodra ik met de PC werk zal ik je tip van quoten meenemen.
Je verhaal over gezonde sportlieden roept bij mij weinig herkenning op, ik beweer helemaal niet dat je liegt, absoluut niet, maar ik zie andere dingen om mij heen, ik ken meer mensen die een normaal gezond leven zijn gaan praktiseren, ik zie dat ze met de dag gezonder worden, een mens hoeft niet ziek te worden enof je in schepping of evolutie gaat geloven, we hebben een uniek afweersysteem voor aandoeningen van buiten, zelf ben ik ook nooit meer ziek geweest, als iedereen zo leeft als ik en anderen die ik ken, is het niet voor te stellen dat het virus er doorheen komt, de eerste lijn verdediging daar gaat het om, wat er voor de rest komt zijn lapmiddelen inclusief veel medikamenten, niet alle dat denk ik niet.

In landen waar veel vis gegeten wordt zijn vaak zeer oude mensen zonder mankementen, het is niet zo dat gezond eten alleen zaligmakend is, het is een levenswijze die je aan moet kweken, geloof in jezelf, vertrouwen in je immuungestel en geen angst, door angst kan alles teniet gedaan worden en kan je juist wel ziek worden.

Je kan het zien als een tsakka, gewoon willen doen zoals de evolutie of schepper bedoelt heeft, de mens is gewoon afgegleden in veel onnatuurlijke dingen, zeg niet dat alles even slecht maar het totaal plaatje levert gewoon een vertekend beeld van het mens zijn, maar binnen de onnatuurlijke omgeving waar we ni huizen kunnen we genoeg zelf ondernemen zoals ik doe, sterkte als je er aan begint, maar je doet al iets heb ik begrepen.

Ik wens je toe dat je leven zo maakbaar blijft als je denkt dat het is.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”