Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 17 jul 2021 09:30

Lydia63 schreef:Ik ben hier wel benieuwd naar :)

Ze claimen allemaal dat ze betrouwbaar zijn. 99,7 % ofzo. Maar echte informatie en tests hierover kan ik niet vinden.
Ik ga het wel proberen, ben alleen nu nog aan het uitzoeken welke test ik ga kopen. Thuis of laten beoordelen in het lab.

Lydia63
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lydia63 » 17 jul 2021 13:09

lammetje schreef:Ze claimen allemaal dat ze betrouwbaar zijn. 99,7 % ofzo. Maar echte informatie en tests hierover kan ik niet vinden.
Ik ga het wel proberen, ben alleen nu nog aan het uitzoeken welke test ik ga kopen. Thuis of laten beoordelen in het lab.

Ik ben benieuwd wat je zult vinden, ik hoop dat je het hier post :wink:
alvast bedankt.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 jul 2021 16:06

lammetje schreef:Hmmm.. ik ben het deels wel met je eens, maar als je wil kun je zeker stoppen. Het is inderdaad niet makkelijk, maar ik ken mensen die van de één op andere dag volledig zijn gestopt. Het is ook een stukje verandering van levensstijl. Gewoonte. Zoals ik naar m'n uniform borstzak grijp als ik thuis en pen zoek (terwijl ik echt niet in uniform loop thuis :lol:) zo pakt een verslaafde een sigaret als hij gedachteloos bezig is of zich verveeld.

https://www.rd.nl/artikel/933791-ook-zo ... ot-sigaret

Het kan echt wel, maar de knop moet om.

Dat er mensen zij die het lukt betekent niet dat het gewoon kan als je maar wil.
Als je het afdoet als wilskracht dan 1. Is het dus iemands eigen fout als het niet lukt (terwijl een verslaving een ingewikkeld ziektebeeld is)
En vergelijken met die pen in je borstzak of nagelbijten bijv. Dat wil de sigaretten lobby wel dat je dat denkt!

Denk maar dat het een gewoonte en vrije keuze is! Dat juichen ze toe die overtuiging want dan ligt verbieden niet voor de hand. Wie verbied nou iets wat een vrije keuze is?

Maar in een ‘vrije keuze’ product horen geen verslavende stoffen. wat in een sigaret zit, nicotine, is namelijk verslavender dan heroine
En bewezen is dat hoe jonger je begint , hoe moeilijker te stoppen

Bij iemand die 50 jaar rookt en op zijn 12e is begonnen en ondanks heftige copd niet stopt, roepen ‘ als je maar wil kan je het’…..nee het ligt veel complexer en de sigaretten industrie dar zijn massamoordenaars mijn inziens

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 17 jul 2021 16:33

meribel schreef:(...) en de sigaretten industrie dat zijn massamoordenaars mijn inziens

Eens. Wanneer het enige doel en de enige drijfveer in ons leven het verwerven van steeds meer geld is, zijn we niet gebaat met remmende en beperkende morele overwegingen, bij vragen die ons geweten ons stelt, bij maatregelen die anderen beschermen tegen ons handelen of bij protesten die wijzen op de schade en het ongeluk die wij veroorzaken. Het is mooi meegenomen als geld verwerven daar toevallig mee samenvalt, maar dat is dan ook echt maar toeval.
Principieel is een tabaksindustrie die doorgaat met dodelijke producten dan niets anders dan criminele organisaties die hetzelfde doen. Het gebeurt alleen legaal. Het zou daarom goed zijn om ook eens een oordeel uit te spreken over politici die dit legaal laten zijn. Zijn zij met hun zwakte ten opzichte van de lobby en de douceurtjes van de tabaksindustrie niet mede debet aan de vele doden?
En zou dat voor kiezers die deze politici aan de macht brengen ook geen vraag moeten zijn? Waarom zij zich zo massaal verlaten op mensen die in wezen hetzelfde doel dienen als velen, namelijk geld?
Oftewel, zijn er überhaupt nog wel remedies tegen dit soort uitgezaaid kwaad, waar bijna iedereen aan meedoet? Is de massa soms de massamoordenaar?

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Lydia63
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lydia63 » 17 jul 2021 16:45

meribel schreef:Dat er mensen zij die het lukt betekent niet dat het gewoon kan als je maar wil.
Als je het afdoet als wilskracht dan 1. Is het dus iemands eigen fout als het niet lukt (terwijl een verslaving een ingewikkeld ziektebeeld is)
En vergelijken met die pen in je borstzak of nagelbijten bijv. Dat wil de sigaretten lobby wel dat je dat denkt!

Denk maar dat het een gewoonte en vrije keuze is! Dat juichen ze toe die overtuiging want dan ligt verbieden niet voor de hand. Wie verbied nou iets wat een vrije keuze is?

Maar in een ‘vrije keuze’ product horen geen verslavende stoffen. wat in een sigaret zit, nicotine, is namelijk verslavender dan heroine
En bewezen is dat hoe jonger je begint , hoe moeilijker te stoppen

Bij iemand die 50 jaar rookt en op zijn 12e is begonnen en ondanks heftige copd niet stopt, roepen ‘ als je maar wil kan je het’…..nee het ligt veel complexer en de sigaretten industrie dar zijn massamoordenaars mijn inziens

Ik kom uit 'n geloofsgemeenschap waar broeders en zuster vanwege roken kunnen worden uitgesloten.
Het wordt bezien als niet echt willen of 'n gebrek aan Gods H.G
Want zó zegt men als men echt wil dan kan het ik vind jou bijdrage erg verfrissend Meribel, je maakt van de verslaafde geen boosdoeners maar slachtoffers, ik kom ook uit 'n milieu waar op tafels met feestjes, sigaretten naast de nootje stonden.

Ik voel me beschaamd dat ik nu weer rook, ná toch enkele stop pogingen en eenmaal bijna 15 jaar.
Zeker omdat mijn andere broers en zussen het is gelukt, om te stoppen zonder geloof.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Lydia63
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lydia63 » 17 jul 2021 16:54

.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 17 jul 2021 17:40

Een verslaving is gedeeltelijk psychisch. Als je die knop om hebt, heb je al 1 ding overwonnen. Daarna komt het lichamelijke deel. Dat is misschien nog wel heftiger dan de psyche, ivm de ontwenningsverschijnselen. Maar als je het psychische deel gewonnen hebt, is het lichamelijke beter te weerstaan.
Ik heb veel gezien toen ik met verslaafden werkte. De meeste terugvallen waren omdat ze de moed opgaven. Meerdere factoren speelden mee. Vaak huisvesting, contactbreuk familie, geldgebrek... Waardoor ze geen 'zin' meer hadden om de strijd. Moet eigenlijk zeggen, het leven had geen zin meer dus wat maakt die verslaving dan nog uit.

Juist zij die 'in een gespreid bedje' kwamen en echt zelf wilde doorzetten om dit te behouden, hielden het vaak wel vol.

Ik zeg niet dat het makkelijk is of het je eigen schuld is als het niet lukt. Je kunt van je verslaving afkomen, maar stap 1 is echt je wil. Als je er niet voor de 100% achter staat, is het bij voorbaat al gedoemd tot mislukken. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die stoppen omdat de omgeving dat van ze verlangt. Dat werkt meestal niet.
En als je wel graag wil maar het lukt niet, zijn er genoeg cursussen en therapieën, ook bewezen werkend...

Maar goed, andere discussie dan corona :oops:

Haaibaai
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Haaibaai » 17 jul 2021 18:35

k voel me beschaamd dat ik nu weer rook, ná toch enkele stop pogingen en eenmaal bijna 15 jaar.
Zeker omdat mijn andere broers en zussen het is gelukt, om te stoppen zonder geloof.

Schamen waarom om dat de teneur is roken kan niet,dat bepaal je helemaal zelf,Men kan beter niet roken en als men op wil houden met roken is dat gewoon mogelijk alleen men moet zelf willen met wilskracht wat men gewoon nodig heeft in het dagelijks leven....... en meer niet. :idea: :idea: :idea:
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 17 jul 2021 20:12

Haaibaai schreef:Schamen waarom om dat de teneur is roken kan niet,dat bepaal je helemaal zelf,Men kan beter niet roken en als men op wil houden met roken is dat gewoon mogelijk alleen men moet zelf willen met wilskracht wat men gewoon nodig heeft in het dagelijks leven....... en meer niet. :idea: :idea: :idea:

De wil is er altijd wel: Iedereen die stopt met roken wil immers stoppen met roken. Maar de meeste mensen hebben 7-8 pogingen stoppogingen nodig. Dus wilskracht is niet de gouden sleutel. Vergeet ook niet dat aan sigaretten stoffen worden toegevoegd die domweg verslavend zijn. Naarmate je verslavingsgevoeliger bent, zal het je meer moeite kosten om definitief te stoppen met roken.
Ik liep, lang geleden, al een tijdje rond met het idee dat ik eigenlijk moest stoppen. Jonge kinderen, je kent dat wel. Ik geloof dat ik geen verstokte roker was: rookte niet in huis, niet op mijn werk. Als ik het zo opschrijft vraag ik me af waar ik eigenlijk wel rookte… :D
Maar goed: een straf rokende collega kreeg longkanker en op de dag dat we naar zijn crematie waren geweest kregen we terug op kantoor te horen dat een andere collega (ook een straffe roker) de diagnose longkanker had gekregen. Dat was voor mij het laatste zetje. Mijn pakje shag heeft nog jaaaren in de kast gelegen. Heel af en toe belde een buurvrouw ‘s-avonds om 23 uur met de vraag of ik dat pakje shag nog had: zij zat zonder en er moest nog een sigaretje gerookt worden. Van die stokoude shag (ik noemde het apenhaar) draaide ze dan 2 sigaretjes. En kon zo de nacht in. Ik ben zo blij dat ik er vanaf ben.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Lydia63
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lydia63 » 18 jul 2021 09:07

Haaibaai schreef:Schamen waarom om dat de teneur is roken kan niet,dat bepaal je helemaal zelf

Laten we eerlijk zijn rokers worden nu in de samenleving toch 'n beetje als paria's beschouwt.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 18 jul 2021 10:41

zomaar een greepje uit zgn. 'de misleidende nepmedia':
Fact checkers vertellen volgens hem louter leugens. Dat geldt zeker voor DPA Factchecking, dat onlangs met een even onbenullige als misleidende ‘weerlegging’ kwam van het Spaanse onderzoek dat grafeenoxide in het Pfizer vaccin ontdekte: ‘Als het niet in de bijsluiter staat, dan zit het er niet in.’

was dat Hugo, die hem? denk ik dan. Nee dat kan natuurlijk niet. Het moet een 'wappie' geweest zijn.
Het was dan ook 'maar' Dr. Michael Yeadon, oud vicepresident en hoofd wetenschap bij Pfizer,
Laatst gewijzigd door ben db bd op 28 jul 2021 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 18 jul 2021 11:05

ja, zomaar even wat ik hier boven lees:
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Mag ik daar een rimpeltje bij trekken? Het is wijze, goedwillende praat van Coelho, vinden wij.
Maar in je hart woont je geweten. En je geweten kan je wel kapot maken, dichtschroeien noemden we dat in de kerk. Eng hè?!
Schijnt overal waar geld verdiend wordt, voor te komen. (ook in de big pharma?)
Laatst gewijzigd door ben db bd op 18 jul 2021 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 18 jul 2021 11:17

ben db bd schreef:ja, zomaar even wat ik hier boven lees:

Mag ik daar een rimpeltje bij trekken? Het is wijze, goedwillende praat van Coelho, vinden wij.
Maar in je hart woont je geweten. En je geweten kan je wel kapot maken, dichtschroeien noemden we dat in de kerk. Eng hè?!

Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'een rimpeltje bij trekken'. Maar als je geweten tegen je spreekt, is dat ook niet voor niets toch?

Het is niet alleen maar wijze goedwillende praat van Coelho. Het refereert ook aan de woorden van Jezus in Lukas 12: 'want waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn'.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 18 jul 2021 11:59

Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'een rimpeltje bij trekken'. Maar als je geweten tegen je spreekt, is dat ook niet voor niets toch? Het is niet alleen maar wijze goedwillende praat van Coelho. Het refereert ook aan de woorden van Jezus in Lukas 12: 'want waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn'.

Het is een pijnlijk rimpeltje Erik. En het heeft te maken met die waarheid juist op dit topic. Een onderwerp m.i. vol leugen en bedrog.
Even naar u toe, men weet van mij dat ik een complotgelovige ben. En hoe verder de waarheid terug gedrongen wordt in de maatschappij, hoe verder die verwoestende eindtijd door komt. (mijn tijd duurt het wel uit hoor, maar mijn lieve kleinkinderen ...)

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 18 jul 2021 12:04

ben db bd schreef:Het is een pijnlijk rimpeltje Erik. En het heeft te maken met die waarheid juist op dit topic. Een onderwerp m.i. vol leugen en bedrog.
Even naar u toe, men weet van mij dat ik een complotgelovige ben. En hoe verder de waarheid terug gedrongen wordt in de maatschappij, hoe verder die verwoestende eindtijd door komt. (mijn tijd duurt het wel uit hoor, maar mijn lieve kleinkinderen ...)

Ik hou voor ogen dat op talloze plekken in de Bijbel te lezen is “wees niet bang” of soortgelijke bewoordingen. Dat zal vast niet voor niets zijn.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”