Moderators: Memmem, Moderafo's
StillAwake schreef:zoals mijn opa altijd zei: ik ben wel miljardair, maar helaas niet in guldens" (hij had een ingelijst biljet van een paar miljard Reichsmark bewaard om aan zijn kleinkinderen te laten zien)
Hetzelfde geld voor mij, ik was tot 2015 echt wel miljonair, maar toen hield de Zambiaanse dollar op te bestaan (het hoogst uitgegeven biljet was 100 biljoen Zimbabwaanse dollar (100.000.000.000.000). Dit biljet was in Euro's ongeveer 3 cent waard.
In Euro's moet ik nog wel even sparen
De grap van dure vakanties is dat ze vaak duur zijn omdat de locatie gewild is. Daardoor zit je vaak in een drukkere omgeving. En juist daar zit ik niet op te wachten.
dergelijke gepensioneerden ben ik stiekem ook jaloers op, al heb ik wel ontdekt dat heel lang van huis zijn je binding met vrienden en familie niet altijd ten goede komt.
Als je een halfjaar weg bent geweest kom je terug in een omgeving waar iedereen gewoon een half jaar heeft doorgeleefd. Mensen zijn overleden, geboren, verhuisd, relaties zijn gestranrd (of juist ontstaan), en het kost je weken 9als het al lukt) om weer een beetje bij te raken in het netwerk waar je je in thuisvoelde toen je vertrok.
In die zin denk ik dat ik, als ik ooit nog voor een langere tijd (meerdere jaren0 naar het buitenland vertrek dat ik van te voren de keuze maak om niet op mijn oude stek terug te keren..
Dus die hele lange vakanties van die pensionado's zijn niet volledig zonder risco.
Dat ben ik al heel lang van plan, maar mijn fiets is nog uit het stenen tijdperk, en een nieuwe fiets kopen komt er maar niet van...
Wel heb ik een goede toerfiets, maar gewoon een rondje rijden van niks naar nergens is iets waar ik me echt toe moet zetten...
StillAwake schreef:meer een angst dat de organistaie in het 100 loopt dan angst voor besmetting dus...
Kan ik me wel voorstellen, zo zou ik er denk ik ook instaan.
Zelf ben ik al twee maanden gevaccineerd, mijn vrouw is vandaag exact een week geleden geprikt, dus over een week zou ze vrij mogen reizen
ajl schreef:Mijn man krijgt morgen z'n tweede vaccinatie en ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor onze oudste. Hij wil zelf graag en mede gezien de huidige long covid berichten en ik overstag gegaan.
Daarnaast momenteel schrikbarend veel besmettingen in de omgeving en halve klassen in quarantaine vanwege besmettingen in gezinsverband.
Wij neigen er daarom erg naar om kamp af te zeggen.
Mortlach schreef:Ja, ik zou op dit moment mijn kinderen ook niet op kamp laten gaan. Misschien zijn er wel buitenactiviteiten, maar sommige dingen zoals eten/slapen gebeurt neem ik aan toch echt wel binnen...
meribel schreef:Maar ze zitten tot as vrijdag nog in een klas met dertig kinderen binnen
Mortlach schreef:Ja, ik zou op dit moment mijn kinderen ook niet op kamp laten gaan. Misschien zijn er wel buitenactiviteiten, maar sommige dingen zoals eten/slapen gebeurt neem ik aan toch echt wel binnen...
meribel schreef:Maar ze zitten tot as vrijdag nog in een klas met dertig kinderen binnen
StillAwake schreef:Even nagekeken, voor 1 euro krijg je op dit moment 250 miljard Venezuelaanse Bolivar.
Marnix, ook jij bent miljonair!
ajl schreef:Klopt. Alleen dan veel dezelfde gezinnen. Op kamp 100 kinderen van 9-17 jaar van allerlei scholen. Voorzorgsmaatregelen voor kamp lijken goed en bij 1 besmetting iedereen naar huis.
Mortlach schreef:Ja, dat is uiteraard ook een probleem. Maar om nou te zeggen "nou, als het op vrijdag kan, dan kan het in het weekend ook", dat lijkt me niet juist.
Dit zou best nog een jaar of 5 kunnen aanhouden, voor jou en mij niets, voor kinderen hun hele jeugd
Haaibaai schreef:Ach je had kinderen in 40-45 van de vorige eeuw die nog op moesten passen dat ze niet dood geschoten werden en ze hadden niet te eten....................OORlOG noemen ze dat nu is men in OORLOG van het corona virus, en vijf jaar is maar een deel van hun jeugd waar heeft men het over.Het is zaal dat men van deze pandemie afkomt en vraag offers niet op vacantie geen feesten en men zich strikt houden aan de maatregelen al zijn er sommigen waarschijnlijk zinloos,daarvan afgezien hoe langer dan te pandemie duur is dan te danken aan mensen die gewoon hun gang gan op vacantie en zo.Hoe meer zich an de maatregelen gaat houden des vlugger is deze pandemie voorbij. tja........................
meribel schreef: ik denk dat dit de nieuwe realiteit is waar we in leven, continu uitbraken.
Het is niet goed voor kinderen om ze continu binnen te houden en voor hun het leven stop te zetten, dat is schadelijker m.i. Dit zou best nog een jaar of 5 kunnen aanhouden, voor jou en mij niets, voor kinderen hun hele jeugd
Een Duitse arts die onlangs zijn gevaccineerde patiënten aan een veelgebruikte standaard bloedtest onderwierp, schrok zich een hoedje toen hij ontdekte dat bij 30% tot 40% van hen reeds bloedpropjes beginnen te vormen (trombose). De Canadese arts dr. Charles Hoffe heeft nu hetzelfde gedaan met zijn patiënten, en kwam op een nog veel hoger percentage uit: 62%. Ook deze arts zegt dat het ‘onvermijdelijk’ is dat de mensen die zich laten injecteren met de experimentele Covid ‘vaccins’, hier vroeg of laat – en gezien de nu al torenhoge percentages is ‘vroeg’ véél waarschijnlijker – last van zullen krijgen. De Duitse immunoloog professor Sucharit Bhakdi wees er onlangs op dat het is vastgesteld dat 5% van alle mensen die trombose krijgen, overlijden.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten