Moderators: Memmem, Moderafo's
StillAwake schreef:Ze vindt het nog steeds lastig dat ik van veel zaken die in de refowereld common practice zijn niet snap waarom (en vindt het nog het lastigst dat ze dan zelf ook moet gaan nadenken waarom).
StillAwake schreef:Het is gebaseerd op een stukje gevoel, op een stukje groepsdruk, maar het "waarom" achter dat gevoel, en achter die groepsdruk krijg je nooit boven water.
lammetje schreef:Ik heb dat ook hoor, hier op school wil meer dan 50% voorlopig geen vaccinatie. En dat zijn geen refo'sen je hebt collega's die de eerste ronde al meteen klaar stonden, maar totaal plaatje van alles bij elkaar denk ik dat daar ook minder dan 87% van is gevaccineerd. Maar goed, waarschijnlijk wordt dat door de ouderen en de hele jonge generatie die juist weer willen uitgaan weer in balans gebracht.
Ik ken voornamelijk mensen van in de 30, 40 en 50 die niet gaan. En bij ons in de kerk ook ouderen, maar dat is echt puur geloofsovertuiging.
StillAwake schreef:Grappig.
Maar dat moet voor jou af en toe wel lastig zijn.
Althans, mijn vrouw vindt het niet altijd even fijn dat ik me al snel opgesloten voel, ze volgt nog steeds de vliegtuigen waar ik in zit, en stuurt een appje als ik geland ben.
Ze vindt het nog steeds lastig dat ik van veel zaken die in de refowereld common practice zijn niet snap waarom (en vindt het nog het lastigst dat ze dan zelf ook moet gaan nadenken waarom).
Of je dat op een openbare school leert: geen idee.
Ik heb wel als klein kind altijd al het naadje van de kous willen weten. DAls kind vroeg ik altijd "waarom", en dat is nooit meer over gegaan.
Vervelend is dan wel dat "waarom" heel vaak ook echt geen ander antwoord heeft dan "daarom".
En dat zie ik hier bij de niet-vaccinerenden ook.
Het is gebaseerd op een stukje gevoel, op een stukje groepsdruk, maar het "waarom" achter dat gevoel, en achter die groepsdruk krijg je nooit boven water.
Ik weet niet of dat een gevolg is van een openbare school (ik vermoed van niet, omdat er ook vanuit christelijke scholen en reformatorische scholen jongeren in de academische hoek terecht komen), maar het stellen van vragen ligt in de refo-hoek wel wat moeilijker.
ajl schreef:Jouw leven en het leven van mijn man hebben erg veel paralellen. Beiden van huis uit onkerkelijk, 5 jaar vertrekken naar het buitenland zonder medeweten van ouders, veel gereisd, dezelfde visie op koningshuis en kerk etc. etc. Gewoon bizar. Krijg je daar les in op een openbare school
pindas83 schreef:Jullie weten zeker dat jullie niet stiekem gewoon getrouwd zijn?
ajl schreef:Jij woont regio Alblasserwaard of niet?
Ik ken juist niemand, op wappievrienden van mijn ouders na, die zich niet laten vaccineren. Zelfs op school van mijn oudste is een grote groep tieners die het wel laat doen. Ik wacht iig nog even af voor zijn vaccinatie. Op mijn werk laat iedereen zich vaccineren.
lammetje schreef:Nee we zijn alweer een paar jaar geleden verhuisd. Heb er nog wel kennissen en paar vriendinnen wonen, maar vanwege de afstand is dat meer digitaal contact geworden... Met de lockdown erbij veel verwaterd, ben er laatst wel weer een keer geweest. Maar teveel gespreksstof om het te hebben over vaccineren (als je iemand even tegen komt in het winkelcentrum is het niet je eerste vraag hè) en van mijn vrienden groepje daar is er 1 die er serieus over dacht om hem wel te halen, de anderen wachten tot het winterseizoen. Kijken hoe het dan gaat. Vandaar mijn vraag: iedereen die dus niet wil of nog niet wil vaccineren en nu toch thuis zit vanwege besmetting, herzien zij hun keuze nu? Want de meeste mensen die ik spreek en niet willen zeggen voorlopig niet. Ik zelf ook, maar voorlopig is best een breed begrip hè...
Marnix schreef: Ze zijn al bijna een jaar aan het vaccineren (eerst in testfase) dus over 6 maanden is er echt niet iets veranderd hoor.
Marnix schreef:Nergens voor. Desondanks is het alsnog verstandig om te vaccineren
StillAwake schreef:Je hoeft nergens bang voor te zijn, maar hebt niet voor niets een eigen verantwoordelijkheid gekregen.
Dorpeling schreef:Daarover verschillen we dan van mening.
Inderdaad. Allereerst voor mijn eigen lichaam, en daarnaast dat van mijn minderjarige kinderen.
Hugo geeft toe: direct vaccinatiebewijs was lokkertje om jongeren over te halen tot massale vaccinatie. En hij wordt op zijn wenken bediend. Wel jammer dat het gefaald heeft. Dat krijg je dus als er niet zelf meer nagedacht wordt.
https://nos.nl/artikel/2388170-alsnog-w ... na-toegang
Marnix schreef:Ik weet het niet. Als je het gehad hebt kan dat ook juist de noodzaak van het vaccineren wegnemen want je hebt het gehad en dus heb je antistoffen.
Chaya schreef:En dat is dus niet waar. Niet iedereen maakt na het doormaken antistoffen aan.
Omgekeerd kan ook. Dat iemand wel antistoffen heeft, maar geen covid heeft doorgemaakt.
Er is een groep mensen die niet bevattelijk is voor het virus. Dat is getest door artsen.
Daarom is het zo ingewikkeld.
Je ziet nu in de winkels(centra) dat de ouderen geen mondkapje meer dragen, en meer jongere - 30+ en 40+ juist wel.
Het vaccin werd voorgehouden als het lichtje aan het einde van de tunnel.
Maar vaak is het zo op een voor jou onbekende route, dat je aan het einde van die tunnel op een slingerende bergweg terecht komt.
Dus al met al, je bent nog lang niet op de bestemming.
Het merendeel van de mensen schijnt niet goed te luisteren.
Ze horen: 2 x vaccineren, vrijheid, festivals en terrasjes.
Chaya schreef:En dat is dus niet waar. Niet iedereen maakt na het doormaken antistoffen aan.
Omgekeerd kan ook. Dat iemand wel antistoffen heeft, maar geen covid heeft doorgemaakt.
Er is een groep mensen die niet bevattelijk is voor het virus. Dat is getest door artsen.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten