@ Mortlach
vergun mij een posting van gravo te mogen linken om mijn bijdrage aan vast te knopen:
... Namelijk om het hardnekkig vasthouden aan een alternatief verhaal dat kennelijk bevredigt, omdat het door velen gedeeld wordt, ongeacht de vraag of dat verhaal ook maar ergens met de werkelijkheid overeenkomt.
Als ik tot deze groep gerekend zou moeten worden (niet dat dat gezegd wordt) zou ik dat erg jammer en eigenwijs vinden, dom ook.
Dat komt slechts alleen door het woord 'hardnekkig vasthouden'. Want ja, ik beoefen mij om zowel kennis te nemen van de voors alswel van de tegens van een zaak. Zo gaf u een uitleg van de positieve werking van de vaccins. Dat komt in het rijtje voordelen.
Dat weerlegt voor mij echter nog niet de mogelijke nadelen. Als die nadelen nergens door deskundigen worden te berde gebracht, dan hobbel ik gewoon mee met de massa. Maar ik erken de grote waarde van de alternatieve media. Dat doen m.i. veel lieden niet op dit forum.
Nog nooit eerder heb ik vaccinaties geweerd, maar nu heb ik mij samen met duizenden, veelal heel deskundigen, afwachtend opgesteld.
Principieel schaar ik mij onder de complot gelovigen in algemene zin. Wij ontkennen gewoon geen mogelijk kwade bedoelingen.
Die kwade bedoelingen worden op dit onderwerp grotelijks uitgedragen in de alternatieve media. Veelal zéér aannemelijk, vind ik.
Een aanwijsbare kwade bedoeling is echter nog steeds geen bewezen ramp. Maar zelfs een aantoonbare ramp wordt door de politiek nog doorgaans verbloemd, of tegengelogen. De werkelijke vaccinatie slachtoffers is er zo een, vinden wij. (kijk zelf maar naar de diverse cijfers).
Op dat punt menen wij zelfs hardnekkige ontkenning van zaken vast te mogen stellen, ook hier in de discussie.
Daarom stel ik mij vooralsnog afwachtend op, blij dat de twee vaccinatie-uitnodigingen op de mat nog geen omfloerste gelastingen zijn...
In dit alles griezel ik wel van de herkenbaar uit vroegere tijden opstelling van onze minister met de leuke schoenen.
(o.a. zijn verbolgen reacties op onwelgevallige vragen)