benefietdiner schreef:Ik hoor een gewetensconflict.
De tekst die jij aanhaalt staat in 1 Korinthe 6:19, waar staat: ‘Of weet u niet dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont en die u ontvangen hebt van God, en weet u niet dat u niet van uzelf bent?’.
Waar het afgekeurd wordt in de Bijbel is: Leviticus 19:27-28. Daar staat: ‘Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard. Kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan.’
Er staat in die tekst dat je niet uit rouw als er een dierbare is overleden geen stukken uit je baard mag knippen en geen tatoeages (eigenlijk staat er overigens gewoon “kerven in je lichaam” want zo ver waren ze toen niet met naalden en inkt) moet maken. Je rukt de boel nu nogal uit het verband.
DaveBik schreef:Goedenavond allemaal,
Vanaf mijn 20e tot mijn 26e ben ik weggelopen van de kerk, om mijn geluk hier in dit leven te zoeken... sindskort ben ik vanwege bepaalde zaken en etc. weer teruggekomen bij de kerk waar ik 16 jaar in gezeten heb. Nu heb ik in die 6 jaar tijd twee tatoeages laten zetten, ik ben erg in tweestrijd over het feit of ik ze nu weg zou laten halen of niet? De reden die mij bekend is omtrent het zetten van een tattoo is dat je lichaam een tempel is, nu is mijn vraag of ik er goed aan zou doen om deze weg te laten laseren of juist niet, mede omdat dit een ook een pijnlijke ingreep is op je lichaam. Heeft iemand hier tips of ervaring mee? Of een doorslaggevend advies aan de hand van een tekst uit de Bijbel, ik zit erg in dubio... aan de ene kant denken ik: "het is hoe de mens is, ontvangen en in zonde geboren" aan de andere kant denk ik hiermee geen goede voorbeeldfunctie te hebben als christen zijnde.
Groeten,
Dave
Ik sluit me aan bij StillAwake. Het ligt er aan wat je hebt laten tatoeëren, of je het mooi vindt of niet. Een tattoo is op zich niet fout. Als het je herinnert aan je oude leven en je er daarom niet blij meer mee bent snap ik dat je het laat weghalen. Als wat je hebt laten zetten niet christelijk is snap ik dat ook. En aan de andere kant, het is een deel van je leven waar je door God uit bent verlost. Het kan je ook extra dankbaar maken en de kans geven om over God te vertellen hoe Hij je weer heeft opgezocht en gevonden als mensen er naar vragen. Een beetje afhankelijk van hoe je precies tegen je tattoo aankijkt. Maar nogmaals, de Bijbel zegt niet dat tattoo’s op zich verkeerd zijn. Dat hoor je in bepaalde kringen af en toe wel maar ik heb er nog nooit een goede tekst voor gezien en je ziet dat als men dat toch probeert, er wel heel erg mee gekunsteld moet worden. Je lichaam is wel een tempel waar de Geest in wil wonen dus ga er verstandig mee om. (1 kor 6 gaat overigens primair over op seksueel gebied op een goede manier met je lichaam omgaan).
Succes met het maken van je keuze!