Moderators: Memmem, Moderafo's
Ik geloof best dat je gekke verhalen hebt gelezen, maar ik neem aan dat je die niet hebt gelezen of gehoord in serieuze media?StillAwake schreef:Ik heb ook wel eens gelezen dat Kennedy door Bert en Ernie vermoord is, dat de maanlandingen in Arizona zijn geweest, dat Elvis nog leeft, en dat Geaorge W Bush kinderoffers bracht in een geheime tempel op Antarctica.
Dat mag zo zijn, maar moeten we de verkopers op de markt in Wuhan dan ook maar voor onschuldig houden tot het tegendeel bewezen is?Marnix schreef:Het is in ieder geval handig om "not guilty until proven guilty" aan te houden in zo'n situatie.
Ik begon ook niet over schuld. Dat deed Marnix.StillAwake schreef:Als deze mensen (gesteld dat dat het juiste verhaal is) onbewust een ziek gordeldier verkocht hebben kun je in mijn optiek niet zozeer van schuld spreken. Dat is absoluut waar.
Wat zijn in jouw opinie "serieuze mensen"? Misschien dat je de Amerikaanse media niet gevolgd hebt de afgelopen dagen, maar het wordt volop bediscussieerd. Zelfs op CNN en NBC bijvoorbeeld, al kunnen ze het bij CNN niet laten om het negeren van deze mogelijkheid op het bordje van Trump te schuiven. Maar goed, dat is Amerika en daar wordt al het nieuws vermalen tussen de eeuwige strijd tussen Republikeinen en Democraten en dat helpt niet bepaald om alle feiten boven tafel te krijgen en daar consensus over te krijgen.StillAwake schreef: Serieuze vragen verdienen serieuze antwoorden.
Maar vooralsnog heb ik nog geen serieuze mensen (afgezien van een geknipt youtubefilmpje van Fauci) gehoord die daadwerkelijk beweren dat het virus uit een lab komt.
De opmerking van Biden dat hij meer duidelijkheid wil hebben over het begin van de pandemie in China is inderdaad uit te leggen alsof deze optie op tafel ligt, maar vooralsnog moet je wel erg tussen de regels lezen om dat er uit te halen.
elbert schreef:Ik begon ook niet over schuld. Dat deed Marnix.
Vorig jaar was men in de media dusdanig in de anti-Trump modus dan men hem zelfs niet zou hebben geloofd als hij de journalisten zou hebben verteld dat hij Donald Trump was. Je kunt de man verschrikkelijk vinden, maar dat wil niet zeggen dat hij altijd onzin vertelt/vertelde. De taak van een journalist is namelijk om dingen uit te zoeken en niet om politiek te bedrijven. Dat is wel gebeurd. Want de draai die men momenteel maakt over dit verhaal, meer dan een jaar later, is opmerkelijk. In dit twitterdraadje heeft een voormalig journalist verschillende krantenkoppen van vorig jaar met die van dit jaar vergeleken.Marnix schreef:Je verwees naar Donald Trump (bekend van "It's China's fault" & "the China plague.")
Los daarvan, als China echt het virus zou hebben ontwikkeld en per ongeluk hebben losgelaten lijkt met het begrip "schuld" ook wel op z'n plek.
Even je cookies verwijderen van je browser en je kunt het lezen.StillAwake schreef:herstel: ik kom nergens op terug, het WP artikel zit achter een betaalmuur...
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten