Wat doe JIJ met Christus?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 31 mar 2004 13:19

babbeltje schreef:Hijwel, dat begrijp ik allemaal wel, maar dat vraag ik nu niet!!

Geef maar eens antwoord wat wij/jij met Christus doet.

Oke, zal ff antwoord proberen te geven.
Ik luister naar Jezus, wat Hij tot mij zegt. Ik praat met Jezus.
Ik vraag dingen aan Jezus. Ik probeer te vertrouwen op Jezus, ik deel alles met Jezus. Ik probeer Jezus wat liefde terug te geven. Ik dank Jezus voor alles.

Vaak verwerpen wij Jezus, dan zeg ik: nu even niet Jezus. Maar heb ook heel vaak dat ik zeg: "Kom binnen Jezus, maak mij maar schoon, ruim de rotzooi maar op". Ondangs dat wij(de zondige ik) soms niks van Jezus moeten hebben, wil Hij ons helemaal vervullen met Zijn liefde. Wat moeten wij dan doen? Vetrouwen op Jezus, Jezus binnen laten, Jezus je hart geven, met Jezus praten aan Jezus alles vertellen. kortom: Ken Hem in al uw wegen, en Hij zal uw paden recht maken.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 31 mar 2004 17:32

babbeltje schreef:
hijwel schreef:Wat doe jij/ik met Jezus?

Wat doet Jezus met mij/jou zul je bedoelen. Weetje dat is nou de kracht van Jezus, je hoeft zelf niks meer te doen. Je mag volkomen vertrouwen op Jezus, hij zal dan de leven in jou en mij.

Maar dan nog verwerpen wij Hem? En zoals de joden deden, zij kruisigden Hem. Christus begint in ons, maar wij verwerpen Hem, zo bedoel ik het.
Als je belijdenis gedaan hebt, of aan avondmaal gaat, en je meent wat je zegt... zou je de conclusie kunnen trekken dat je Hem niet verworpen hebt.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2004 18:15

Je bent niet door God verworpen, en omdat Hij in je wil wonen kun je Hem aannemen (tegenovergestelde van verwerpen)

Galaten 3:27: Want zovelen als gij in Christus gedoopt zijt, hebt gij Christus aangedaan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 01 apr 2004 07:22

verwijderd

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 01 apr 2004 07:31

Vin schreef:Babbeltje stel je niet eigenlijk een vraag waar als je eerlijk bent alleen een evangelisch antwoord op mogelijk is? De dominee was echter reformatorisch, neem ik aan. Vanuit mijn ervaring trek ik dan de botte conclusie dat de vraag retorisch was bedoelt. Want het echte antwoord op die vraag is waarschijnlijk ook niet goed, en bovendien dogmatisch lachwekkend.

:wink: Het maakt niet uit of het een reformatorisch of evangelisch antwoord is, voor God zijn we allemaal gelijk!!! Ik denk dat dit ook heel erg persoonlijk is!? Of zeg ik nu gekke dingen :P

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 01 apr 2004 10:50

Nee inderdaad, beetje makkelijk om te zeggen, ik ben reformatorisch, dus ik behoef die vraag niet te beantwoorden, want dat zou ik alleen maar kunnen als ik evangelisch ben :?
Dat doet er toch niet toe???
Of je nou reformatorisch of evangelisch bent (alhoewel ik denk dat een mengeling helemaal niet verkeerd zou zijn) JIJ moet toch wat doen met Jezus Christus!
Beetje makkelijk om al het werk van Zijn kant te laten komen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”