Moderators: Memmem, Moderafo's
StillAwake schreef:Ik heb al eerder aangegeven dat het enige bezwaar wat ik tot nog toe langs heb zien komen wat hout snijdt het gebruik van embyonale cellijnen was.
Als dat je bezwaar is, en voor jou de reden het vaccin te weigeren kan ik daar alleen respect voor hebben.
Als het gebruik van foetale cellijnen een breekpunt is: ik geef eerlijk toe dat dat voor mij ook een heel lastig element in de hele discussie is.
Chaya schreef:"kinderarts Scott James zegt, ‘als wij die de gedachten van Christus hebben (1 Korinthe 2:16) de vragen rondom vaccinatie in ogenschouw nemen, moeten we ernaar streven om Hem te eren met de manier waarop we die gedachten gebruiken.’ Als christenen zouden we ons standpunt over inentingen moeten baseren op het beste beschikbare empirische bewijs en niet op anti-wetenschappelijke propaganda, anekdotes, beroemdheden die het niet steunen of ongerechtvaardigde scepsis richting overheidsinstellingen zoals, in het Nederlandse geval, het RIVM."
Er waren op 3 plaatsen uitbraken, ondanks volledig vaccinatieschema.
Het argument zal dan terugkomen: ja maar, nu werden ze minder ernstig ziek. Of: hoefde er geen IC opname plaats te vinden.
Wat mij wel opvalt in het geheel is, dat je een lijst moet invullen. Voorzover mij bekend is dat bij geen enkele inenting toch zo?
( Allergie, bepaalde aandoeningen, onder behandeling van trombosedienst etc)
Chaya schreef:"kinderarts Scott James zegt, ‘als wij die de gedachten van Christus hebben (1 Korinthe 2:16) de vragen rondom vaccinatie in ogenschouw nemen, moeten we ernaar streven om Hem te eren met de manier waarop we die gedachten gebruiken.’ Als christenen zouden we ons standpunt over inentingen moeten baseren op het beste beschikbare empirische bewijs en niet op anti-wetenschappelijke propaganda, anekdotes, beroemdheden die het niet steunen of ongerechtvaardigde scepsis richting overheidsinstellingen zoals, in het Nederlandse geval, het RIVM."
Het argument zal dan terugkomen: ja maar, nu werden ze minder ernstig ziek. Of: hoefde er geen IC opname plaats te vinden.
StillAwake schreef:Dat moest ik ook invullen bij alle vaccinaties die ik tot nog toe gehaald heb omdat ik ze voor mijn werk nodig had.
Wijkt dus volgens mij niet af van de heersende standaard.
Chaya schreef:En dan wil ik vragen of mijn bloed getest kan worden op antistoffen.
Met één van mijn katjes ben ik naar een dierenarts gegaan die anders dan de reguliere dierengeneeskunde behandelt. Ik was nl. uitbehandeld met dit katje, terwijl ze nog jong was en we geen diagnose boven tafel konden krijgen.
En hij zette me o.m. op het spoor van titeren. Dan wordt er in het bloed gekeken of vaccinatie wel echt nodig is, en hoe vaak.
Dat moet toch bij mensen dan ook kunnen, dacht ik toen.
lammetje schreef:Site van rivm geeft duidelijk aan dat ze nog niet weten of je corona kunt overdragen na volledige vaccinatie. Dus nihil? Dat weten ze nog steeds niet zeker. Het is inderdaad wel minder, mogelijk omdat de ziekteverschijnselen ook minder zijn?
En al eerder gezegd, actief of proactief is inderdaad een heel verschil. En dan kom ik wel met kansberekening aan ondanks gewetensbezwaarden dit mogelijk anders uitleggen... de kans dat je corona krijgt met ernstig beloop is kleiner dan de kans op een ontsteking na een operatie. Dus antibiotica voor een operatie is heel anders. Of astma medicatie, want je weet zeker dat je zonder medicatie een aanval krijgt. Of je fiets op slot zetten. Hier in het dorp doe ik dat overigens niet. De kans is nihil dat hij gejat wordt. De kans is zelfs groter dat ik mijn sleutel verlies (in mijn chaotisch handelen). Zo zie ik het met corona ook. De kans is nihil dat ik ernstig ziek wordt. In mijn ogen is de kans groter dat ik op langer termijn klachten ontwikkel nav een vaccin wat mogelijk niet eens langer dan een jaar tegen corona werkt én er nog geen garantie is dat ik daadwerkelijk mijn cliënten niet meer kan besmetten. Want hoe verklaar je zo'n uitbraak onder ouderen met 2 vaccinaties? Is dat allemaal verspreid door iemand die geen vaccin heeft gehad? Lijkt me stug eerlijk gezegd, gezien de hoeveelheid van het personeel wat daar al gevaccineerd was. En familie loopt ook niet alle bewoners af dus dat lijkt me ook uitgesloten. En ja, het heeft het nieuws gehaald, vorige week meen ik.
Marnix schreef:Natuurlijk neem je sterk in overweging eme wat God zegt en wil. Zonder vaccins: miljoenen doden. Met vaccins veel minder doden. Er worden dus tal van levens gered. Lijkt me voldoende bewijs om met de Bijbel als uitgangspunt voor vaccinatie te zijn.
Mortlach schreef:Ik moet altijd denken aan polio-afdelingen die destijds nodig waren.
en foto's opzoeken van mensen met pokken is niet aan te raden. De schatting voor pokken ligt op 500 MILJOEN doden in de afgelopen 100 jaar. En daarvoor was deze ziekte verantwoordelijk voor het bijna geheel uitroeien van de oorspronkelijke bewoners van Noord- en Zuid-Amerika. Niet alleen door de 'gewone' handelscontacten maar het werd in bepaalde gevallen door de Europeanen ook als wapen ingezet.
Memmem schreef:Even voor de duidelijkheid, dit is niet een polioafdeling, de foto gaat over de ijzeren long.
Mortlach schreef:Ja, ijzeren longen vol polio-patiënten met verlammingsverschijnselen als gevolg van die polio.
Mortlach schreef:Plus dat soort data is natuurlijk een goudmijn voor de onderzoekers later.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten