Emma1960 schreef:Ik ben er ook niet gerust op, maar zelf denk ik dat covid een mistgordijn is..en de vaccinatie in mijn ogen van de duivel...De gewone griep is opeens verdwenen..in mijn ogen is covid de gewone jaarlijkse griep...Omdat ik denk dat deze griep die de hele economie kapot maakt...wat eigenlijk ook de bedoeling is...heb regeringsleiders horen praten over één wereldmacht en mensen alles kwijtraken zoals hun huis en auto..ik ben op deze situatie niet gerust..slaap slecht..houd me bezig
Hoi Emma! Welkom

Waarom denk je dat allemaal? Wat zou het uiteindelijke doel van die ene wereldmacht zijn? Denk je dat alle overheden, regeringsleiders, deskundigen, medici, verpleegkundigen, verzorg- en verpleeghuispersoneel, thuiszorgpersoneel, GGD's, huisartsen, Covid-19-patienten, media, etc. allemaal liegen en samenspannen tegen burgers? Wat heeft de duivel aan een vaccin dat daadwerkelijk helpt tegen het virus en dus voor de economie? Waarom zijn er economische steunpakketten? Waarom maatregelen treffen om Covid-19 in te perken en mensenlevens te redden?
Stel dat het je plan is om zoveel mogelijk mensen te vaccineren en de economie kapot te maken, waarom zou je dan het Covid-19-virus proberen te onderdrukken met maatregelen zodat de ernst van de situatie minder wordt en de vaccinatie-bereidheid bij mensen afneemt? Constant ernstige beelden tonen van volle ziekenhuizen, dode mensen, lijkwagens, ellende en narigheid is toch veel effectiever? Paniek is goed voor de vaccinatie-bereidheid en slecht voor de economie.
De gewone griep is niet verdwenen, er is alleen vanwege alle Covid-19-maatregelen nauwelijks sprake van een griepgolf.
Als ik (ex-complot- en doemdenker) je een paar tips mag geven... en die wens ik je van harte toe: Laat het nieuws en de sociale media een poosje links liggen. Stel kritische vragen en laat je niet misleiden. Ga veel naar buiten, lekker wandelen. Doe gezellige, leuke, lieve, mooie, vrolijke dingen en probeer te ontspannen.
Nog veel belangrijker: Vertrouw op God en dank Hem in alles! Hij is de Schepper van hemel en aarde en alle schepselen! God is dé Enige Almachtige en alles is in Zijn hand, zoals Paulus schrijft:
"Wat zullen wij dan over deze dingen zeggen? Als God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? Hoe zal Hij, Die zelfs Zijn eigen Zoon niet gespaard maar voor ons allen overgegeven heeft, ons ook met Hem niet alle dingen schenken?
Wie zal beschuldigingen inbrengen tegen de uitverkorenen van God? God is het Die rechtvaardigt. Wie is het die verdoemt? Christus is het Die gestorven is, ja wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook aan de rechterhand van God is, Die ook voor ons pleit.
Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger, of naaktheid, of gevaar, of zwaard? Zoals geschreven staat: Want omwille van U worden wij de hele dag gedood, wij worden beschouwd als slachtschapen. Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem Die ons heeft liefgehad.
Want ik ben ervan overtuigd dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen, noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere."
( Romeinen 8:31-39, zie heel Romeinen 8 )