Katlheen schreef:De scheidslijn tussen privaat bedrijf en politieke speler wordt inderdaad erg dun op deze manier. Vandaag is het deze "clown", maar wie zal het morgen zijn?
Ik begrijp niet dat men net doet alsof er nog nooit iemand van Twitter is geknikkerd. Voor ons gewone stervelingen is dat zo gebeurd hoor. Ook wel eens 'waarschuwingen' van Facebook gehad als een berichtje net even te scherp was in de veroordeling van bepaalde kapitalistische praktijken. Dus zo gek is dat allemaal niet.
Voor Trump is al die jaren een uitzondering gemaakt omdat hij zo'n prominent politiek figuur is, maar gelukkig is opruien en aanstichten tot een coup blijkbaar de grens voor de techbedrijven. Het is natuurlijk ook niet zo alsof dit allemaal uit het niets komt. Maandenlang is Trump al bezig geweest met onrust stoken en leugens verspreiden dat de verkiezingen gestolen zijn, dat patroon is voor de meeste mensen wel duidelijk.
Ik ben dus niet zo heel erg bang voor het hellend vlak, en al helemaal niet als je "oplossing" is Trump gewoon zijn gang te laten gaan. Wie zal het morgen zijn? Hopelijk de volgende persoon die de regering omver probeert te werpen.
Gezien het feit dat er een aantal zeer grote spelers zijn en verder niet, wordt het wel lastig. Kijk ook maar wat ze met Parler doen, die worden ook de nek omgedraaid.
Groot gelijk ook. Ik zie zo nu en dan wel eens screenshots voorbij komen en daar wordt dus ook gewoon opgeroepen tot genocide, waarbij ik accepteer dat alleen de schokkenste berichten worden uitgelicht, maar dat is voor mij voldoende. Denk je dan echt dat Google en Apple tralala gaan zeggen en "ach, het gebeurt wel op ons platform, maar we staan er niet achter dus dan is het oké"