lammetje schreef:Ruimt je lichaam alles op? Dat is voor mij nog de vraag.
Maar jij bent dan ook geen expert in deze materie.
lammetje schreef:En gezonde mensen, topfit, die nog lang last hebben zijn wel erg de minderheid hoor... Er zijn altijd uitzonderingen, maar deze uitzonderingen zorgen er niet voor dat de ic overbelast is.
Dat is waar, maar feit is dat de IC's wel overbelast zijn. Feit is dat er wel dik 16000 mensen (oversterfte) overleden zijn aan het virus. En natuurlijk hoor ik ook de verhalen van mensen die aan onderliggende problemen overleden zijn, maar positief getest waren. Daar staat echter een grote groep tegenover die wel aan het virus overleed, maar nooit getest is in de eerste golf.
Daarom noem ik hier het oversterfte getal, en niet het officiele getal.
lammetje schreef:In mijn omgeving heb ik ontzettend veel positief geteste mensen. Alleen al bijna 100 collega's. Waarvan er nog geen 5 nog klachten hebben na 20 dagen. En niemand in het ziekenhuis gelegen van collega's.
Dat is fijn. Ik heb echter twee collega's verloren aan het virus. 24 jaar oud en 62 jaar oud, geen overgewicht, en beide in maart nog goedgekeurd voor werk offshore (en daar kom je echt pas tussen als je topfit bent).
lammetje schreef:In mijn familie zijn ze ook een beetje grieperig geweest, meer niet. 1 man die ik goed ken heeft er nog wel last van (maar die heeft overgewicht) en was besmet in de eerste golf.
Gelukkig is het inderdaad zo dat het grootste deel van de besmettingen niet tot ziekte leidt, en het grootste deel van de zieken niet tot ernstige klachten. Toch hoor je van veel patienten (in mijn omgeving althans) dat ze er nog maanden last van hielden.
lammetje schreef:Als ik de schakel kan zijn door het virus niet in de verpleeghuizen te brengen wil ik het vaccin best halen. Maar eerlijk gezegd is het bewijs wat ze daar nu voor hebben voor mij niet voldoende. (Voordelen afwegen tegen de nadelen)
Met welk bewijs zou je wel tevreden zijn?
lammetje schreef:En wat de uitleg erover betreft, het zijn slagers die hun eigen vlees keuren. Ze hebben geroepen dat je alleen met vaccin weer terug naar normaal kan. Ze hebben er heel veel belang bij dat het vaccin goed gekeurd wordt. Krijgen ze tegengas wordt het meteen van tafel geveegd. Terwijl ze echt niet alles getest kunnen hebben in zo'n korte periode. Want waarom zijn er zoveel mensen die er echt wel verstand van hebben (hbo opgeleide mensen in deze branche) die nog steeds niet voor de volle 100% overtuigd zijn dat het veilig is? Ze kunnen heel blij zeggen dat rna uit het vaccin niet in het dna komt maar dat weten ze ook niet 100% zeker.
Zeker in de gezondheidsbranche denk ik dat mensen met een HBO opleiding wat minder wetenschappelijk onderlegd zijn. Zodoende zie ik hen niet als experts, en ik denk dat de meeste mensen dat niet doen.
En kun je dan aangeven welke stappen in het testproces overgeslagen zijn? doordat alle energie, budget en kennis op 1 onderwerp is gegooid is het snel gegaan, maar ik heb nergens de indruk gekregen dat het minder zorgvuldig gedaan zou zijn.