Marnix schreef:Dan ben je strafbaar want het is verplicht. Ik hoop dat je snel een keer de winkel uit wordt gezet en een boete krijgt. Misschien dat dat helpt..:
De voorzieningenrechter heeft in 2014 een uitspraak gedaan en dat komt er in het kort op neer dat die openbare binnenruimte niet van toepassing is op winkels. Ook heeft onderzoek aangetoond dat het dragen van een mondkapje helemaal niet gezond is en waarom zou ik dan een kapje moeten dragen wat slecht is voor de gezondheid ? Dat ben ik dan dus ook niet verplicht. Het zal je wellicht verbazen maar er zijn in heel Nederland nog niet eens 20 bekeuringen uitgeschreven voor het niet dragen van een mondkapje in een winkel. Het gaat er om dat als iemand met veel gedoe een winkel binnenkomt en de eigenaar zegt van ik wil jou niet in mijn winkel hebben en je blijft dan toch, dat is huisvredebreuk en dan krijg je daar een bekeuring voor en verder niet. Ook zijn er filmpjes op internet dat mensen opgepakt worden zogenaamd omdat ze zonder mondkapje in de winkel liepen maar dat is dus niet waar. Die groep mensen was gewoon flyers IN de winkel aan het uitdelen en klanten aan het lastig vallen en dat accepteerde de winkeleigenaar dus niet. Vervolgens wilden ze de winkel niet verlaten (huisvredebreuk) en toen de politie kwam wilden ze niet op eerste verzoek zichzelf legitimeren. (daar krijg je ook gewoon een bekeuring voor. Er was ook nog iemand die had helemaal geen legitimatiebewijs bij zich en die namen ze mee om uit te zoeken wie het nu daadwerkelijk was.
De regering heeft trouwens ook zoals ze altijd doen wanneer ze eventueel wetgeving willen veranderen, een advies gevraagd bij de Nederlandse Orde van Advocaten voor het verplicht stellen van mondkapjes, maar die hebben een negatief advies gegeven aan de regering omdat een dergelijke wet niet houdbaar is wanneer er door de rechter een uitspraak over zal moeten worden gedaan.
Marnix schreef:Ja ik vind dat daar teveel op gekort is (hoewel de situatie in 2016, 17 en 18 totaal niet te vergelijken is met de situatie van nu) maar dat verandert de situatie verder niet.
Bij elke griepgolf lopen de IC 's ook vol en dan schalen ze de reguliere zorg ook wat af om dit op te vangen.
Marnix schreef:Onzin, dat de capactiteit op de IC iets lager is geworden klopt maar dat is door corona alweer enorm opgeschaald. Voor de tweede golf was er plek zat op de ic’s. Van de 1100 patienten die op de IC liggen momenteel, zijn dat er 700 vanwege corona. Het slaat dus nergens om te stellen dat het door de afschaling van de zorg zou komen en niet door corona want er ruim voldoende plek genoeg zijn voor alle patienten als er geen corona was.
Normaal zijn er in Nederland ongeveer 1150 IC-bedden beschikbaar die voor 70 tot 75 procent bezet zijn. Door planbare zorg af te schalen kan er al ruim 20 procent van de beschikbare IC-capaciteit voor patiënten met COVID-19 worden ingezet. (aldus Venticare).
Het aantal IC bedden dat bezet is met covid volgens de statistieken is 692 en er liggen in Duitsland 11 Nederlanders.
Dat is 60 % van het totaal aantal bedden dat er was begin 2020. Maar als er een griepgolf komt dan komen daarvan ook veel op de IC en dan zeg e dus ook dat er normaal wel capaciteit genoeg is als er geen griepgolf was. Daar los je niet het probleem mee op van de mensen die moeten wachten op reguliere zorg.
Marnix schreef:Aan de cijfers ga je zien dat er veel meer mensen zijn overleden dan normaal. Meer dan 13000 (meeste, ook procentueel sinds de Tweede Wereldoorlog). Dat komt door corona (en nee dat is njet de enige reden dat mensen doodgaan, niemand die dat beweert)