Acts17 schreef:Nogmaals het is verrassend wat jij hier op het forum doet! je wilt niks met Gods Woord te maken hebben
Ik zei al dat ik het hier gewoon gezellig vind.
Je praat over geestelijk zaken terwijl je totaal geen onderscheid kan maken. Jij observeert wat andere zeggen daar word je mening blijkbaar door gevormd.
Ik kan prima mijn eigen mening vormen hoor. Soms wordt die geïnformeerd door anderen, inderdaad; ik heb hier in de loop der jaren een hoop geleerd.
Je zegt zelf ik ben geen christen, de vraag is waarom meng je je dan in geloofsdiscussies die gaan over het christendom.
Om dezelfde reden dat ik geen slager hoef te zijn om het over vlees te kunnen hebben.
Dat is alsof ik nu mij ga aanmelden op een boeddhisme forum en daar zal vertellen hoe het zit in het boeddhisme rara hoe dat gaat uitpakken.
Misschien zou je nog eens overtuigd raken van de waarheid en van de Vier Edele Wijsheden en de waarde ervan ook voor jouw leven. Misschien zet je je eerste stappen wel op dat achtvoudige pad en wie weet dat je uiteindelijk verlichting zult bereiken. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.
Jij bent geen vertegenwoordiger van het christendom want anders wilde je Christus volgen dus praat ook niet vanuit het christendom want jou mening is je eigen mening niet gebaseerd op Gods Woord dat blijkt.
Er is een uitspraak over het grondpersoneel van God; ik ben de exacte tekst ervan even kwijt. Wie helpt me even?
In de wereld zijn er vele kerken die niet geloven dat het homo huwelijk goed is en als zonde wordt bestempeld. Elke christen kan dat nalezen in de bijbel.
Het lijkt me bijzonder sterk dat ik in de Bijbel kan lezen dat er in de wereld kerken zijn die niet geloven in het homohuwelijk.
Jij gaat er blindelings vanuit dat iedereen die spreekt en zegt dat hij christen is dat ook is en vertegenwoordigd.
Ja, want ik ben niet de pretentie om voor anderen te gaan bepalen of ze wel écht christen zijn.
Wat geloven ze test elke geest zegt de bijbel of hij/zij in Christus is. Er wordt namelijk ook een vals evangelie verspreid in deze wereld en ja dat is alles behalve Jezus Christus.
Het is wel grappig dat de Bijbel hardstikke letterlijk wordt genomen, behalve die vervelende tekstjes over slavernij, over de noodzaak van stokslagen aan je kinderen, dan is het 'ineens' dat het niet meer geldt maar tegelijkertijd is het NIET zo dat God van mening is veranderd. Ik kan me voorstellen dat je van die mentale spagaat een beetje raar gaat denken.
Het punt is dit als conclusie jij leest de bijbel niet in levend geloof (waardoor de Heilige Geest je inzicht geeft) en dan ga jij mensen vertellen hoe het is om een christen te zijn terwijl je het zelf niet bent?
Wijs even precies aan waar ik mensen vertel hoe het is om een christen te zijn.