We moeten inderdaad elkaar respecteren! Maar dat betekent ook door jou! Dat mis ik ook wel in wat bijdrages van jou!
Moderators: Memmem, Moderafo's
DeLange schreef:Ik ben jou geen verantwoording verschuldigd. Ik mag aannemen van een opiniepeiler, de dokter en een theologiestudent wat ik wil en zij mogen dat uiten. In onderling respect kan je van elkaar leren.
Marnix schreef:Die arts heeft dingen geroepen waar toen al wat kritische reacties op kwamen. En achteraf blijkt dat correct te zijn en een hoop van wat hij gezegd heeft bleek niet waar te zijn. Dingen die niet waar blijken te zijn kan je beter niet delen en al helemaal niet aannemen.
DeLange schreef:Maar dan moet je wel weten wat waar is. Ik heb hier nog een topic staan met de vraag wat waarheid is. Die topic is volledig leeg. Niemand heeft gereageerd. Kennelijk weet niemand er een antwoord op te geven.
Ik weet het in deze wereld ook niet.
Wat is waarheid? In een wereld waarin er zo veel misleiding is...
Ik heb werkelijk geen idee.
Marnix schreef:En toch geef je het idee dat jij het beste weet wat waarheid is. Als je dat soms niet weet, helemaal niet erg. Ik weet dat soms ook niet maar dan ga ik niet dingen roepen en zeggen: dit komt wel overtuigend over dus dit zal wel waar zijn. In het geval van de arts was het al direct wel duidelijk dat er iets niet klopte.
DeLange schreef:Dat vind ik nu echt raar. Want jij doet precies het zelfde. Dus jij kent de waarheid dus wel?
Wees nu eens eerlijk. Dat weet jij ook niet.
Maurice de Hond en de dokter presenteren het zo uit zorg voor deze crisis. Er moeten mensen opstaan! Ik heb die zorg ook en deel dat! Dat moet toch kunnen?
Vertel mij maar, wat is waarheid?
Weet jij het? Durf jij recht op te staan en te zeggen: "wereld luister! Ik heb de waarheid!"
Mijn waarheid is Jezus en Hij komt snel. Kom Heer Jezus kom, want de wereld smacht naar u! Wij maken er een zooitje van.
Ik heb ook de pest aan ruzie en dat modder gooien op forums. Ik zeg met Paulus: "het goede wil ik wel, maar kan ik niet. Wie verlost mij uit dit ellendige bestaan!???"
Ik hef mijn oog naar de bergen, waar komt mijn hulp vandaan?
Marnix schreef:We hadden het hier over die huisarts, die medicijnen voorschrijft die in zijn optiek werken maar waarvan het bewijs dun is. Plus dat van die medicijnen bekend is dat ze gevaarlijke bijwerkingen kunnen hebben. Dat zijn de feiten. Feiten zijn waar omdat er wetenschappelijk bewijs aan ten grondslag ligt. En dat is het eige wat ik telkens zeg: blijf bij de feiten als je kijkt naar wat waarheid is. De rest weet je niet. Geloof en deel dus geen dingen omdat iemand het wel overtuigend brengt, zijn hoofd er wel betrouwbaar uitziet, je gevoel zegt dat het klopt of het aansluit bij wat je graag wil horen. Hou het bij de feiten. Dat is wat anders dan “we weten het allemaal niet precies dus laten we maar gewoon allemaal wat roepen”
elburger schreef:Amerikaanse priester zegend mensen met een waterpistool. Wat een corona oplossingen worden er wel niet allemaal bedacht. Ik
DeLange schreef:Blijken ook haken en ogen aan te zitten.
Iemand zei me dit:
Het probleem van hydroxychloroquine is niet het medicijn zelf maar de combinatie met azitromycine. Dat hydroxychloroquine geen problemen voor het hart geeft zou kunnen, maar in de combinatie met azitromycine wordt het gevaarlijk. Ook is het niet waar dat de combinatie helemaal niet meer gebruikt wordt. Men wil echter dat de medicijnen in een gecontroleerde omgeving worden gebruikt, oftewel in het ziekenhuis vanwege de kans op ernstige bijwerkingen. Daarom is deze huisarts op de vingers getikt omdat hij de mensen met deze mix naar huis stuurde. Als de mensen daar hartklachten krijgen dan is kans op dood hoger. Daarom zegt de inspectie: alleen gecontroleerd in het ziekenhuis gebruiken. Lees bijvoorbeeld hier op de site van de Rijksoverheid, het gebruik van het medicijn wordt niet verboden: Monitor COVID-19 patiënten die behandeld worden met chloroquine en hydroxychloroquine nauwlettend, met name op hartritmestoornissen, en wees extra waakzaam wanneer de behandeling wordt gecombineerd met andere medicijnen die ook effecten op het hart kunnen veroorzaken, zoals de antibiotica azitromycine en erythromycine.
Bron: een theologie student in mijn facebookvriendenlijst.
Jerommel schreef:Ben zelf arts noch expert, maar ik hoor / lees / zie van talloze artsen in het 'slagveld' tegen Covid-19 dat hydrochloroquine + een zinkhoudende medicijn telkens tegen de 100% succesvol is.
Dit was zelfs al in 2005 bekend bij (ik dacht) de CDC.
Jerommel schreef:Pan(iek)demie en de onderdrukking van werkende medicatie.
Opgepompte cijfers en de hele wereld platgelegd.
De maatregelen zullen erger blijken dan het virus.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten