Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 11 apr 2020 19:52

Beterschap voor alle zieken!
Vandaag is het gisteren van morgen.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 11 apr 2020 21:24

K80 schreef:Beterschap voor alle zieken!

Bedankt! Ik sluit me daar graag bij aan.

Roos1234
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Roos1234 » 12 apr 2020 09:22

Voor adverteren mag u contact opnemen met het beheer :mrgreen:

elburger
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elburger » 12 apr 2020 12:38

Vanmorgen een stukje gelezen van Ursela von der Leyen, een hoge Europarlementarieer, dat het niet raadzaam is om een vakantie te boeken voor juli en augustus. Daar kan ik mij wel in vinden. Hoewel er bijna in heel Europa een afvlakking plaats vind ( lees net dat ehet in Spanje weer stijgt ) is het m.i. nu nog te vroeg om de getroffen maatregelen te " ontspannen". Daar waar men alweer praat over het hetvatten van bijv profvoetbal, het stug vasthouden aan het doorgaan van de TdF, lijkt het mij zinvoller om de maatregelen die nu van kracht zijn voorlopig nog te laten voor wat het is. Scholen weer open? Niet mijn voorkeur. Hoe wil men dit toelaten en verbieden dat 6 jongeren op een voetbalveldje een balletje trappen. Natuurlijk zijn er plussen en minnen.
Belangrijker is het om te zorgen dat een ieder die in noodzakelijke persoonsverzorgende omstandigheden werkt, het werk veilig kan doen. Dus dat men daar voldoende beschermende kleding, mondkapjes e.d. heeft. Dan moet de testcapaciteit fors omhoog. Eerst het medisch- en verzorgendpersoneel, dan de kwetsbare bevolkingsgroepen zoals die er zijn in de verschillende verzorgingscentra. Mensen testen waarvan men vermoed dat men thuis liggende het virus hebben ondergaan en zodoende te weten komen of, en in welke mate men resistent is voor het virus. Als dat duidelijk in kaart is, dan pas verlichting van de maatregelen, stapje voor stapje. Eind dit jaar is er waarschijnlijk ( ik bid ervoor ) een vaccin beschikbaar. Wat de toekomende tijd ons brengt weet ik niet, maar wel dat wij zeer voorzichtig moeten zijn, want ( en daar is iedere viroloog het over eens ) dan wordt het nog erger.

Tenslotte. Mijn medeleven gaat uit naar al die rouwdragenden, naar al die zieken, corona of niet, naar al die ( vooral oudere ) mensen die bidden dat zij niet getroffen worden door deze plaag.

De rekening krijgen wij later wel, laat ons eerst overleven.
Het is al in Gods hand.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

K80
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor K80 » 12 apr 2020 15:21

Inderdaad nu niet verslappen met de maatregelen. Even volhouden met zn allen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 apr 2020 17:09

Roos1234 schreef:Links vol baarlijke nonsens

Wat een verzameling kolder zeg. Hoeveel geld geef je hier aan uit?

Edit: toch even gekeken om te zien hoe erg het nou écht is en na 2 minuut 30 wordt er glashard beweerd dat het bestaan van virussen, schimmels en bacteriën nooit bewezen is...
En mevrouw kan het weten want ze heeft de wikipagina over het coronavirus gelezen... ](*,)

Edit2: Het wordt steeds erger, zo erg dat ik moet stoppen met kijken. Mevrouw beweert stellig dat corona "een normaal griepvirus" is; de teller met bevestigde sterfgevallen staat momenteel op 112.000 wereldwijd en dat aantal bevat dus NIET alle mensen die eraan zijn gestorven zonder te zijn getest.
Maar corona kan de mens helemaal niet besmetten. Geen idee waar deze mensen dan aan zijn overleden - het niet genoeg vertrouwen hebben in deze kwakzalver met bloed aan haar handen?

Nu is de naam corona-virus inderdaad een beetje verwarrend. Corona duidt namelijk op de vorm van de familie van deze virussen (onder de microscoop lijkt het op een kroon). Maar blijkbaar maakt het voor deze dame niet uit of het Influenza is of SARS-CoV-2.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 12 apr 2020 20:51

Vergeet ook niet dat je een keuze hebt om zelf ziek te worden he...stond ook ergens op de eerste pagina…. als je ziek wordt heb je dar zelf voor gekozen dusja, als je corona krijgt is het je eigen schuld. Sukkel , had je maar biologisch anders moeten denken dan was het vast allemaal goedgekomen.

Werkelijk waar, hoe krijg je die kronkel in je hersens je toetsenbord uit. Ik dacht dat ik gek was, maar schijnbaar kan het dus nog veel erger.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 apr 2020 22:11

irmo schreef:Vergeet ook niet dat je een keuze hebt om zelf ziek te worden he...stond ook ergens op de eerste pagina…. als je ziek wordt heb je dar zelf voor gekozen dusja, als je corona krijgt is het je eigen schuld. Sukkel , had je maar biologisch anders moeten denken dan was het vast allemaal goedgekomen.

Werkelijk waar, hoe krijg je die kronkel in je hersens je toetsenbord uit. Ik dacht dat ik gek was, maar schijnbaar kan het dus nog veel erger.

Ja, en als je kanker hebt, komt dat door de stress. Maar koop vooral een van onze cursussen of boeken!

Edit: of een "master" opleiding voor 2400 euro...

De disclamer-pagina is trouwens wel heeeel leerzaam
*verwijderd*
Laatst gewijzigd door Mortlach op 12 apr 2020 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2020 22:15

elburger schreef:Vanmorgen een stukje gelezen van Ursela von der Leyen, een hoge Europarlementarieer, dat het niet raadzaam is om een vakantie te boeken voor juli en augustus. Daar kan ik mij wel in vinden. Hoewel er bijna in heel Europa een afvlakking plaats vind ( lees net dat ehet in Spanje weer stijgt ) is het m.i. nu nog te vroeg om de getroffen maatregelen te " ontspannen". Daar waar men alweer praat over het hetvatten van bijv profvoetbal, het stug vasthouden aan het doorgaan van de TdF, lijkt het mij zinvoller om de maatregelen die nu van kracht zijn voorlopig nog te laten voor wat het is. Scholen weer open? Niet mijn voorkeur. Hoe wil men dit toelaten en verbieden dat 6 jongeren op een voetbalveldje een balletje trappen. Natuurlijk zijn er plussen en minnen.
Belangrijker is het om te zorgen dat een ieder die in noodzakelijke persoonsverzorgende omstandigheden werkt, het werk veilig kan doen. Dus dat men daar voldoende beschermende kleding, mondkapjes e.d. heeft. Dan moet de testcapaciteit fors omhoog. Eerst het medisch- en verzorgendpersoneel, dan de kwetsbare bevolkingsgroepen zoals die er zijn in de verschillende verzorgingscentra. Mensen testen waarvan men vermoed dat men thuis liggende het virus hebben ondergaan en zodoende te weten komen of, en in welke mate men resistent is voor het virus. Als dat duidelijk in kaart is, dan pas verlichting van de maatregelen, stapje voor stapje. Eind dit jaar is er waarschijnlijk ( ik bid ervoor ) een vaccin beschikbaar. Wat de toekomende tijd ons brengt weet ik niet, maar wel dat wij zeer voorzichtig moeten zijn, want ( en daar is iedere viroloog het over eens ) dan wordt het nog erger.

Tenslotte. Mijn medeleven gaat uit naar al die rouwdragenden, naar al die zieken, corona of niet, naar al die ( vooral oudere ) mensen die bidden dat zij niet getroffen worden door deze plaag.

De rekening krijgen wij later wel, laat ons eerst overleven.
Het is al in Gods hand.

Toch moet je er wel wat verder over nadenken dan dat. Want stel, eind van het jaar is er een vaccin. Dat kan maar het kan ook nog wel wat langer duren. Zeker als je het vaccin goed wil testen en vervolgens ook wereldwijd wil verstrekken. Maar stel, dat is in december geregeld (wat nogmaals wel heel positief gedacht is) en tot die tijd kan je corona krijgen. Ga je dan de scholen en de opvang tot die tijd dichthouden? Dat is dan wel een heel rigoreuze maarregel. Er komt een moment dat je toch moet versoepelen, waarschijnlijk voordat er een vaccin is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Roos1234
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Roos1234 » 13 apr 2020 09:38

@ Mortlach
- Edit: toch even gekeken om te zien hoe erg het nou écht is en na 2 minuut 30 wordt er glashard beweerd dat het bestaan van virussen, schimmels en bacteriën nooit bewezen is...
- Edit: of een "master" opleiding voor 2400 euro...

- Ze beweert helemaal niet dat micro-organismen niet bestaan. Hoe kom je erbij? Ze zegt dat het bestaan van virussen discutabel is. Schimmels, schimmelbacteriën en bacteriën bestaan uiteraard. Die kun je kweken en zien. Dat heb ik zelf in het lab gedaan. Het lijkt erop dat je dit zegt om deze ziekteleer zwart te maken.
- Als je goed op de website kijkt kom je erachter dat je ook zonder een cursus te doen veel kunt leren over deze ziekteleer. Er is een gratis e-book en vele video’s met uitleg. Ik deel deze informatie omdat ik deze ziekteleer bij mezelf en anderen heb gecheckt en het klopt keer op keer. Doe met de informatie wat je wilt maar het is niet verstandig om te oordelen en iets belachelijk te maken voordat je iets goed hebt onderzocht.
- All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.

Wat betreft de cijfers in de media die steeds genoemd worden op dit forum. Hebben jullie gecheckt of deze cijfers kloppen? Zelfs al zouden de cijfers in de media kloppen zoals dat er in Singapore 6 mensen van 88 jaar en ouder dood zouden zijn gegaan aan corona lijkt me de reactie, een lockdown en een app, nogal extreem.
- https://www.dvhn.nl/drenthe/In-Singapor ... gle.com%2F

Mijn inziens is het doel van deze p(l)andemie wereldwijde verplichte vaccinatie en digitale controle oftwel the NEW WORLD ORDER.
- David Rockefeller: "We are on the verge of a global transformation. All we need is the right major crisis and the nations will accept the NEW WORLD ORDER."
* https://www.washingtontimes.com/news/20 ... rld-order/
- Bill Gates: Eventually we will have some digital certificates to show who has recovered or been tested recently or when we have a vaccine who has received it.
* https://www.gatesnotes.com/Health/A-coronavirus-AMA
* https://www.youtube.com/watch?v=l-azj9MYTAA

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 13 apr 2020 10:46

Roos1234 schreef: Ik deel deze informatie omdat ik deze ziekteleer bij mezelf en anderen heb gecheckt en het klopt keer op keer. Doe met de informatie wat je wilt maar het is niet verstandig o

wil je iets verstandigs horen?

Ga naar een van de vele websites van de Alu hoedjes club, daar zul je meer gehoor vinden voor je onzin.

elburger
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elburger » 13 apr 2020 11:08

Marnix schreef

o.a. ga je dan scholen en opvang dichthouden tot ...

Nee, dat lijkt mij onmogelijk, maar waarom niet tot het begin van het nieuwe schooljaar? Optimaal is een en ander zeker niet, maar men komt nu in een tijd van veel gebroken weken, nog een mei vakantie, en vanaf eind mei zijn scholen al bezig met de afbouw van het school jaar ( zo hoorde ik van een vriend die hoofdonderwijzer is ) Liever te laat als te vroeg. Net het laatste nieuws gelezen van van Ranst, vermaard viroloog uit Belgie, en daar verwacht men de komende 2 weken nog een stortvloed van coronagerelateerde doden. Ontspanning van maaatregelen zijn nu nog niet gewenst.

Ik vermoed dat de scholen hier wel na de meivakantie opengaan, met die reserve dat mocht de situatie zich daartoe voordoen men toch begin mei kan besluiten dit toch niet te doen.

De berichtgeving volgende via alle regionale radio en tv zenders, ziet men dat met name jongeren nogal laks zijn met betrekking van de 1,5 m afstand houden en de groepsvorming. OOK volwassenen schijnen zich erg moeilijk aan deze maatregelen te kunnen houden. Zie de bollenvelden in het westen en hier in de Flevopolder, een winkelcentrum in Lelystad werd zaterdag overspoeld met mensen. In Brabant hield iemand een tuinfeest, op meerdere plaatsen waren cafe's open via de achterdeur. Deze lieden spelen Russchische roulette, en helaas niet alleen met hen zelf, maar ook met onwetenden van hun praktijken.

Tenslotte nog deze opmerking. Eigenlijk is 1,5m afstand onvoldoende. Studies in China en de VS hebben uitgewezen dat het virus zich tot 4m kan verspreiden. Tijdens sporten zelfs verder, denk aan snot en zweetdruppels.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

K80
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor K80 » 13 apr 2020 12:58

Roos1234 schreef:@ Mortlach
- Edit: toch even gekeken om te zien hoe erg het nou écht is en na 2 minuut 30 wordt er glashard beweerd dat het bestaan van virussen, schimmels en bacteriën nooit bewezen is...
- Edit: of een "master" opleiding voor 2400 euro...

- Ze beweert helemaal niet dat micro-organismen niet bestaan. Hoe kom je erbij? Ze zegt dat het bestaan van virussen discutabel is. Schimmels, schimmelbacteriën en bacteriën bestaan uiteraard. Die kun je kweken en zien. Dat heb ik zelf in het lab gedaan. Het lijkt erop dat je dit zegt om deze ziekteleer zwart te maken.
- Als je goed op de website kijkt kom je erachter dat je ook zonder een cursus te doen veel kunt leren over deze ziekteleer. Er is een gratis e-book en vele video’s met uitleg. Ik deel deze informatie omdat ik deze ziekteleer bij mezelf en anderen heb gecheckt en het klopt keer op keer. Doe met de informatie wat je wilt maar het is niet verstandig om te oordelen en iets belachelijk te maken voordat je iets goed hebt onderzocht.
- All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.

Wat betreft de cijfers in de media die steeds genoemd worden op dit forum. Hebben jullie gecheckt of deze cijfers kloppen? Zelfs al zouden de cijfers in de media kloppen zoals dat er in Singapore 6 mensen van 88 jaar en ouder dood zouden zijn gegaan aan corona lijkt me de reactie, een lockdown en een app, nogal extreem.
- https://www.dvhn.nl/drenthe/In-Singapor ... gle.com%2F

Mijn inziens is het doel van deze p(l)andemie wereldwijde verplichte vaccinatie en digitale controle oftwel the NEW WORLD ORDER.
- David Rockefeller: "We are on the verge of a global transformation. All we need is the right major crisis and the nations will accept the NEW WORLD ORDER."
* https://www.washingtontimes.com/news/20 ... rld-order/
- Bill Gates: Eventually we will have some digital certificates to show who has recovered or been tested recently or when we have a vaccine who has received it.
* https://www.gatesnotes.com/Health/A-coronavirus-AMA
* https://www.youtube.com/watch?v=l-azj9MYTAA

Heb net een rol alufolie om mijn hoofd gedraaid, ze krijgen mij niet te pakken!

New World Order, klinkt als een Star Wars titel.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 13 apr 2020 13:42

Roos1234 schreef:Ze zegt dat het bestaan van virussen discutabel is. Schimmels, schimmelbacteriën en bacteriën bestaan uiteraard. Die kun je kweken en zien. Dat heb ik zelf in het lab gedaan. Het lijkt erop dat je dit zegt om deze ziekteleer zwart te maken.

Ik ben arts. Overtuig me van je standpunt.
"Een libelle zweeft over het water..."

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 13 apr 2020 14:48

+1. Als verpleegkundige. Die NWO heeft er zeker ook voor gezorgd dat mijn ziekte ongeneeslijk is zeker. Kunnen ze weer cashen ofzo.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”